Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli

vloženo

Třída B byla určena všem, kterým menší Áčko prostě nestačilo velikostí. Unikátní sendvičová konstruce vozu zaručuje vysokou bezpečnost, avšak na straně druhé přináší i pár těžkostí. A nás zajímalo, jakou ojetinou je Mercedes-Benz?

Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Béčko se objevilo v roce 2005 a po třech letech provozu přišel facelift a rozšíření nabídky. Představena byla také verze spalující CNG. Rok 2010 pak znamenal konce skvělé verze B 200 Turbo. Rok na to, Mercedes představil nový model (B246), který však opustil sendvičovou konstrukci. Béčko (W245)není klasický Mercedes. O pohon vozu se starají netradičně přední kola a karoserie má sendvičovou konstrukci, se kterou poprvé přišel menší model třídy A. Z toho pramení vysoká bezpečnost, ale také několik nedostatků. Aby se poměrně vysoký vůz při extrémním manévru nepřevrátil, dostal tužší tlumiče, která přispívájí k drncání na nerovnostech. Jisté omezení toto netradiční řešení přináší i v interiéru. Sedí se velmi vysoko a řidič si přijde, že řídí rozhlednu.

Při koupi ojetého béčka doporučujeme se vyhnout variátorové převodovce Autotronic, která již z principu není dlouhověká. Z motorů se vyhněte základní benzínové verzi B 150, která se v poměrně těžkém "béčku" doslova trápí. Přece jen se jedná o patnáctistovku o výkonu 95 koní. Nutné je počítat se spotřebou kolem osmi litrů, což je stejně, jako u silnějších motorizací. Sáhněte raději po výkonnější sedmnáctistovce B 170 nebo B 180. Ještě lépe však uděláte s dvoulitrem B 200, který působí sice letargicky, ale jede celkem slušně. Nejlepší volbou je přelňovaný dvoulitr B 200 Turbo o výkonu 193 koní, který vozu dává křídla, ale na druhé straně si to nechá zaplatit vyšší spotřebou paliva. Nejlepší volbou jsou tak v našich očích diesely B 180 CDI a B 200 CDI, které skvěle jedou a jsou zároveň úsporné. Radost z této volby nebudou mít akorát v servisu. Dostat se k zarostlým žhavícím svíčkám, je díky sendvičové konstrukci velký problém. Diesely jsou spolehlivé, přesto se občas mohou objevit zarezlé regulace turbodmychadla nebo zaseklé EGR ventily. Mezi ojetinami jen vzácně narazíte na verzi B 170 / 180 NGGT, která dozála spalovat zemní plyn a provozní náklady Vás přestanou trápit. Jen je nutné počítat s loežérní dynamikou. Slušnou výdrží se může pochlubit i tvrději naladěný podvozek. Dobrou zprávou je, že koroze se béčkům výhýbá obloukem.

(klady)
velikost zavazadelníku
nízká spotřeba u dieselů
odolná mechanika
prostor na zadních sedadlech

(zápory)
méně místa na předních sedadlech
vyšší spotřeba benzínových motorů
převodovka Autotronic

Vůz zapůjčil autobazar Auto ESA

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Mercedes-benz

Fotografie k článku

Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem
18.11.2016
Test ojetiny: BMW 330i xDrive e92 – emotivní loučení
17.11.2016
Sedm dostupných ojetin, které poslouží početnějším rodinám
16.11.2016
Kia Niro - na hybridný crossover si připravte minimálně 599 980 Kč