Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli

vloženo

Třída B byla určena všem, kterým menší Áčko prostě nestačilo velikostí. Unikátní sendvičová konstruce vozu zaručuje vysokou bezpečnost, avšak na straně druhé přináší i pár těžkostí. A nás zajímalo, jakou ojetinou je Mercedes-Benz?

Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Béčko se objevilo v roce 2005 a po třech letech provozu přišel facelift a rozšíření nabídky. Představena byla také verze spalující CNG. Rok 2010 pak znamenal konce skvělé verze B 200 Turbo. Rok na to, Mercedes představil nový model (B246), který však opustil sendvičovou konstrukci. Béčko (W245)není klasický Mercedes. O pohon vozu se starají netradičně přední kola a karoserie má sendvičovou konstrukci, se kterou poprvé přišel menší model třídy A. Z toho pramení vysoká bezpečnost, ale také několik nedostatků. Aby se poměrně vysoký vůz při extrémním manévru nepřevrátil, dostal tužší tlumiče, která přispívájí k drncání na nerovnostech. Jisté omezení toto netradiční řešení přináší i v interiéru. Sedí se velmi vysoko a řidič si přijde, že řídí rozhlednu.

Při koupi ojetého béčka doporučujeme se vyhnout variátorové převodovce Autotronic, která již z principu není dlouhověká. Z motorů se vyhněte základní benzínové verzi B 150, která se v poměrně těžkém "béčku" doslova trápí. Přece jen se jedná o patnáctistovku o výkonu 95 koní. Nutné je počítat se spotřebou kolem osmi litrů, což je stejně, jako u silnějších motorizací. Sáhněte raději po výkonnější sedmnáctistovce B 170 nebo B 180. Ještě lépe však uděláte s dvoulitrem B 200, který působí sice letargicky, ale jede celkem slušně. Nejlepší volbou je přelňovaný dvoulitr B 200 Turbo o výkonu 193 koní, který vozu dává křídla, ale na druhé straně si to nechá zaplatit vyšší spotřebou paliva. Nejlepší volbou jsou tak v našich očích diesely B 180 CDI a B 200 CDI, které skvěle jedou a jsou zároveň úsporné. Radost z této volby nebudou mít akorát v servisu. Dostat se k zarostlým žhavícím svíčkám, je díky sendvičové konstrukci velký problém. Diesely jsou spolehlivé, přesto se občas mohou objevit zarezlé regulace turbodmychadla nebo zaseklé EGR ventily. Mezi ojetinami jen vzácně narazíte na verzi B 170 / 180 NGGT, která dozála spalovat zemní plyn a provozní náklady Vás přestanou trápit. Jen je nutné počítat s loežérní dynamikou. Slušnou výdrží se může pochlubit i tvrději naladěný podvozek. Dobrou zprávou je, že koroze se béčkům výhýbá obloukem.

(klady)
velikost zavazadelníku
nízká spotřeba u dieselů
odolná mechanika
prostor na zadních sedadlech

(zápory)
méně místa na předních sedadlech
vyšší spotřeba benzínových motorů
převodovka Autotronic

Vůz zapůjčil autobazar Auto ESA

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Mercedes-benz

Fotografie k článku

Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli Fotografie k článku Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer