Reálná spotřeba? Až o 2,7 litru vyšší, než udávají výrobci

vloženo

Naše testy jasně dokazují, že udávaná průměrná spotřeba u většiny automobilů je vždy daleko nižší, než v reálném provozu. Mohou za to laboratorní testy, které nemají příliš vypovídající hodnotu. Skupina PSA zmeřila spotřebu paliva u svých modelů na silnicích a hned jsme blíže realitě.

Reálná spotřeba? Až o 2,7 litru vyšší, než udávají výrobci Reálná spotřeba? Až o 2,7 litru vyšší, než udávají výrobci

Skupina PSA a dvě neziskové společnosti T&E a FNE oficiálně potvrdily výsledky měření spotřeby paliva vozů Peugeot, Citroën a DS v reálném provozu. Skupina PSA plní své závazky vůči zákazníkům a zveřejňuje výsledky testů spotřeby paliva v  reálném provozu u 30 základních modelů.


Tyto výsledky vycházejí z testovacího protokolu, který byl definován společně se dvěma nevládními organizacemi, Transport & Environment (T&E) a France Nature Environnement  (FNE), audit výsledků provedla společnost Bureau Veritas. Tento spolehlivý a prokazatelný zkušební protokol měří spotřebu paliva vozů PSA v reálném provozu.

spotřeba aut

Protokol, který se inspiroval u projektu RDE „Real Driving Emissions“, měří spotřebu paliva pomocí přenosného přístroje instalovaného na vozidle (PEMS – portable emissions measurement system). Bureau Veritas, nezávislý a mezinárodně uznávaný orgán, je garantem protokolu a jeho provádění v  souladu se specifikacemi a zárukou spolehlivosti a integrity výsledků.

Měření probíhala na veřejných komunikacích (25 km v městském provozu, 39 km mimo město a 31 km na dálnici) a za reálných jízdních podmínek (zapnutá klimatizace, zatížení zavazadly a posádkou, různorodý reliéf vozovky). Získané výsledky jsou srovnatelné s výsledky vozů zákazníků PSA (získané z nezávislých průzkumů) a ukazují, že postup navržený společně s T&E a FNE je dobře nastavený a vypovídající.

Skupina PSA se v listopadu 2015, kdy v médiích probíhaly diskuze, které oslabily důvěru spotřebitelů v automobilové odvětví, rozhodla zveřejnit údaje o spotřebě paliva svých vozů v reálném provozu, což je zcela unikátní přístup založený na transparentnosti vůči zákazníkům. Tato iniciativa představuje v automobilovém průmyslu světovou premiéru.

Na konci roku 2016 nabídnou značky Peugeot, Citroën a DS na svých internetových stránkách simulátor, pomocí kterého budou zákazníci moci zjistit předpokládanou spotřebu paliva svého vozu podle stylu řízení a podmínek provozu (město / silnice / dálnice, zatížení vozidla atd.). Současně bude k dispozici on-line aplikace pro ekologické řízení, která zákazníkům pomůže ovlivňovat spotřebu paliva svého vozu.

spotřeba citroen

Ředitel pro výzkum a vývoj Gilles Le Borgne  v komentáři k tomuto oznámení uvedl: „Skupina PSA v  souladu se závazkem transparentnosti z října 2015 zveřejnila údaje o spotřebě 30 modelů značek Peugeot, Citroën a DS v reálném provozu. Skupina v rámci svého úsilí trvale poskytovat zákazníkům více informací zveřejní do konce roku údaje o dalších 20 modelech a spustí simulátor umožňující zákazníkům snížit spotřebu paliva v závislosti na jízdních podmínkách, čímž se sníží také emise CO2 jejich vozů. V roce 2017 se skupina PSA posune na další úroveň a rozšíří měření i na znečišťující emise oxidů dusíku (NOx) v běžných podmínkách provozu.“

Ředitel divize Clean Vehicles společnosti Transport & Environment Greg Archer prohlásil: „Tyto testy prováděné v reálném provozu poskytnou spotřebitelům reprezentativnější informace než poslední laboratorní testy a zákazníci si tak budou moci vybrat co nejúčinnější vozy.“


Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Reálná spotřeba? Až o 2,7 litru vyšší, než udávají výrobci Fotografie k článku Reálná spotřeba? Až o 2,7 litru vyšší, než udávají výrobci Fotografie k článku Reálná spotřeba? Až o 2,7 litru vyšší, než udávají výrobci
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy