Reálná spotřeba? Až o 2,7 litru vyšší, než udávají výrobci

vloženo

Naše testy jasně dokazují, že udávaná průměrná spotřeba u většiny automobilů je vždy daleko nižší, než v reálném provozu. Mohou za to laboratorní testy, které nemají příliš vypovídající hodnotu. Skupina PSA zmeřila spotřebu paliva u svých modelů na silnicích a hned jsme blíže realitě.

Reálná spotřeba? Až o 2,7 litru vyšší, než udávají výrobci Reálná spotřeba? Až o 2,7 litru vyšší, než udávají výrobci

Skupina PSA a dvě neziskové společnosti T&E a FNE oficiálně potvrdily výsledky měření spotřeby paliva vozů Peugeot, Citroën a DS v reálném provozu. Skupina PSA plní své závazky vůči zákazníkům a zveřejňuje výsledky testů spotřeby paliva v  reálném provozu u 30 základních modelů.


Tyto výsledky vycházejí z testovacího protokolu, který byl definován společně se dvěma nevládními organizacemi, Transport & Environment (T&E) a France Nature Environnement  (FNE), audit výsledků provedla společnost Bureau Veritas. Tento spolehlivý a prokazatelný zkušební protokol měří spotřebu paliva vozů PSA v reálném provozu.

spotřeba aut

Protokol, který se inspiroval u projektu RDE „Real Driving Emissions“, měří spotřebu paliva pomocí přenosného přístroje instalovaného na vozidle (PEMS – portable emissions measurement system). Bureau Veritas, nezávislý a mezinárodně uznávaný orgán, je garantem protokolu a jeho provádění v  souladu se specifikacemi a zárukou spolehlivosti a integrity výsledků.

Měření probíhala na veřejných komunikacích (25 km v městském provozu, 39 km mimo město a 31 km na dálnici) a za reálných jízdních podmínek (zapnutá klimatizace, zatížení zavazadly a posádkou, různorodý reliéf vozovky). Získané výsledky jsou srovnatelné s výsledky vozů zákazníků PSA (získané z nezávislých průzkumů) a ukazují, že postup navržený společně s T&E a FNE je dobře nastavený a vypovídající.

Skupina PSA se v listopadu 2015, kdy v médiích probíhaly diskuze, které oslabily důvěru spotřebitelů v automobilové odvětví, rozhodla zveřejnit údaje o spotřebě paliva svých vozů v reálném provozu, což je zcela unikátní přístup založený na transparentnosti vůči zákazníkům. Tato iniciativa představuje v automobilovém průmyslu světovou premiéru.

Na konci roku 2016 nabídnou značky Peugeot, Citroën a DS na svých internetových stránkách simulátor, pomocí kterého budou zákazníci moci zjistit předpokládanou spotřebu paliva svého vozu podle stylu řízení a podmínek provozu (město / silnice / dálnice, zatížení vozidla atd.). Současně bude k dispozici on-line aplikace pro ekologické řízení, která zákazníkům pomůže ovlivňovat spotřebu paliva svého vozu.

spotřeba citroen

Ředitel pro výzkum a vývoj Gilles Le Borgne  v komentáři k tomuto oznámení uvedl: „Skupina PSA v  souladu se závazkem transparentnosti z října 2015 zveřejnila údaje o spotřebě 30 modelů značek Peugeot, Citroën a DS v reálném provozu. Skupina v rámci svého úsilí trvale poskytovat zákazníkům více informací zveřejní do konce roku údaje o dalších 20 modelech a spustí simulátor umožňující zákazníkům snížit spotřebu paliva v závislosti na jízdních podmínkách, čímž se sníží také emise CO2 jejich vozů. V roce 2017 se skupina PSA posune na další úroveň a rozšíří měření i na znečišťující emise oxidů dusíku (NOx) v běžných podmínkách provozu.“

Ředitel divize Clean Vehicles společnosti Transport & Environment Greg Archer prohlásil: „Tyto testy prováděné v reálném provozu poskytnou spotřebitelům reprezentativnější informace než poslední laboratorní testy a zákazníci si tak budou moci vybrat co nejúčinnější vozy.“


Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Reálná spotřeba? Až o 2,7 litru vyšší, než udávají výrobci Fotografie k článku Reálná spotřeba? Až o 2,7 litru vyšší, než udávají výrobci Fotografie k článku Reálná spotřeba? Až o 2,7 litru vyšší, než udávají výrobci
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up
22.06.2017
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 - odvěký hrdina
22.06.2017
Toyota Yaris nemusí být nudná - je tu nová edice Selection Gold
21.06.2017
Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu
20.06.2017
Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto
19.06.2017
Test: Škoda Octavia 1.8 TSI - čtyřoká volba rozumu
18.06.2017
Místo nové generace prošel Lexus CT 200h lehkou modernizací
17.06.2017
Volkswagen představil nové Polo, bude i GTI
16.06.2017
Malé SUV Hyundai Kona kompletně odhaleno, máme nové fotografie a informace
15.06.2017
BMW 330i - potomek atmosferických šestiválců
14.06.2017
Nástupce BMW 5 GT je tady, je to model 6 Gran Turismo
13.06.2017
Test ojetiny: Škoda Octavia Kombi RS 2.0 TSI - praktická ďáblice
12.06.2017
Volkswagen Arteon a jeho čtyři moderní vychytávky
10.06.2017
Kdo nejvíc škodí ovzduší: auto, letadlo, nebo sopka?
09.06.2017
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series - jen 500 ks, cena 7 mil. Kč
09.06.2017
Škoda Kodiaq 1.4 TSI 4x4 6MT - cestou do školky
08.06.2017
Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů