Reálná spotřeba? Až o 2,7 litru vyšší, než udávají výrobci
Naše testy jasně dokazují, že udávaná průměrná spotřeba u většiny automobilů je vždy daleko nižší, než v reálném provozu. Mohou za to laboratorní testy, které nemají příliš vypovídající hodnotu. Skupina PSA zmeřila spotřebu paliva u svých modelů na silnicích a hned jsme blíže realitě.
Skupina PSA a dvě neziskové společnosti T&E a FNE oficiálně potvrdily výsledky měření spotřeby paliva vozů Peugeot, Citroën a DS v reálném provozu. Skupina PSA plní své závazky vůči zákazníkům a zveřejňuje výsledky testů spotřeby paliva v reálném provozu u 30 základních modelů.
Tyto výsledky vycházejí z testovacího protokolu, který byl definován společně se dvěma nevládními organizacemi, Transport & Environment (T&E) a France Nature Environnement (FNE), audit výsledků provedla společnost Bureau Veritas. Tento spolehlivý a prokazatelný zkušební protokol měří spotřebu paliva vozů PSA v reálném provozu.
Protokol, který se inspiroval u projektu RDE „Real Driving Emissions“, měří spotřebu paliva pomocí přenosného přístroje instalovaného na vozidle (PEMS – portable emissions measurement system). Bureau Veritas, nezávislý a mezinárodně uznávaný orgán, je garantem protokolu a jeho provádění v souladu se specifikacemi a zárukou spolehlivosti a integrity výsledků.
Měření probíhala na veřejných komunikacích (25 km v městském provozu, 39 km mimo město a 31 km na dálnici) a za reálných jízdních podmínek (zapnutá klimatizace, zatížení zavazadly a posádkou, různorodý reliéf vozovky). Získané výsledky jsou srovnatelné s výsledky vozů zákazníků PSA (získané z nezávislých průzkumů) a ukazují, že postup navržený společně s T&E a FNE je dobře nastavený a vypovídající.
Skupina PSA se v listopadu 2015, kdy v médiích probíhaly diskuze, které oslabily důvěru spotřebitelů v automobilové odvětví, rozhodla zveřejnit údaje o spotřebě paliva svých vozů v reálném provozu, což je zcela unikátní přístup založený na transparentnosti vůči zákazníkům. Tato iniciativa představuje v automobilovém průmyslu světovou premiéru.
Na konci roku 2016 nabídnou značky Peugeot, Citroën a DS na svých internetových stránkách simulátor, pomocí kterého budou zákazníci moci zjistit předpokládanou spotřebu paliva svého vozu podle stylu řízení a podmínek provozu (město / silnice / dálnice, zatížení vozidla atd.). Současně bude k dispozici on-line aplikace pro ekologické řízení, která zákazníkům pomůže ovlivňovat spotřebu paliva svého vozu.
Ředitel pro výzkum a vývoj Gilles Le Borgne v komentáři k tomuto oznámení uvedl: „Skupina PSA v souladu se závazkem transparentnosti z října 2015 zveřejnila údaje o spotřebě 30 modelů značek Peugeot, Citroën a DS v reálném provozu. Skupina v rámci svého úsilí trvale poskytovat zákazníkům více informací zveřejní do konce roku údaje o dalších 20 modelech a spustí simulátor umožňující zákazníkům snížit spotřebu paliva v závislosti na jízdních podmínkách, čímž se sníží také emise CO2 jejich vozů. V roce 2017 se skupina PSA posune na další úroveň a rozšíří měření i na znečišťující emise oxidů dusíku (NOx) v běžných podmínkách provozu.“
Ředitel divize Clean Vehicles společnosti Transport & Environment Greg Archer prohlásil: „Tyto testy prováděné v reálném provozu poskytnou spotřebitelům reprezentativnější informace než poslední laboratorní testy a zákazníci si tak budou moci vybrat co nejúčinnější vozy.“
Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot
Fotografie k článku



Sdílet článek
Komentáře k článku:
Další články (posledních 20 z celkem 20)
- 14.02.2019
- BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition
- 11.02.2019
- Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád
- 10.02.2019
- Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit
- 08.02.2019
- Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller?
- 07.02.2019
- Volkswagen Passat po faceliftu dostal nový diesel
- 06.02.2019
- Interiér Škody Kamiq odhalen, vládne mu plovoucí displej
- 05.02.2019
- Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid
- 04.02.2019
- Přijíždí nový Renault Megane R.S. ve verzi Trophy
- 31.01.2019
- Test ojetiny: Peugeot 207 – často přehlížené lvíče
- 30.01.2019
- Nový Renault Clio je tady, mrkněte na fotky
- 29.01.2019
- Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line
- 28.01.2019
- Na Kiu ProCeed Shooting brake půl milionu nestačí
- 23.01.2019
- Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
- 20.01.2019
- Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
- 14.01.2019
- Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
- 11.01.2019
- Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
- 10.01.2019
- Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
- 08.01.2019
- Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
- 07.01.2019
- Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
- 04.01.2019
- BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná