Reálná spotřeba? Až o 2,7 litru vyšší, než udávají výrobci

vloženo

Naše testy jasně dokazují, že udávaná průměrná spotřeba u většiny automobilů je vždy daleko nižší, než v reálném provozu. Mohou za to laboratorní testy, které nemají příliš vypovídající hodnotu. Skupina PSA zmeřila spotřebu paliva u svých modelů na silnicích a hned jsme blíže realitě.

Reálná spotřeba? Až o 2,7 litru vyšší, než udávají výrobci Reálná spotřeba? Až o 2,7 litru vyšší, než udávají výrobci

Skupina PSA a dvě neziskové společnosti T&E a FNE oficiálně potvrdily výsledky měření spotřeby paliva vozů Peugeot, Citroën a DS v reálném provozu. Skupina PSA plní své závazky vůči zákazníkům a zveřejňuje výsledky testů spotřeby paliva v  reálném provozu u 30 základních modelů.


Tyto výsledky vycházejí z testovacího protokolu, který byl definován společně se dvěma nevládními organizacemi, Transport & Environment (T&E) a France Nature Environnement  (FNE), audit výsledků provedla společnost Bureau Veritas. Tento spolehlivý a prokazatelný zkušební protokol měří spotřebu paliva vozů PSA v reálném provozu.

spotřeba aut

Protokol, který se inspiroval u projektu RDE „Real Driving Emissions“, měří spotřebu paliva pomocí přenosného přístroje instalovaného na vozidle (PEMS – portable emissions measurement system). Bureau Veritas, nezávislý a mezinárodně uznávaný orgán, je garantem protokolu a jeho provádění v  souladu se specifikacemi a zárukou spolehlivosti a integrity výsledků.

Měření probíhala na veřejných komunikacích (25 km v městském provozu, 39 km mimo město a 31 km na dálnici) a za reálných jízdních podmínek (zapnutá klimatizace, zatížení zavazadly a posádkou, různorodý reliéf vozovky). Získané výsledky jsou srovnatelné s výsledky vozů zákazníků PSA (získané z nezávislých průzkumů) a ukazují, že postup navržený společně s T&E a FNE je dobře nastavený a vypovídající.

Skupina PSA se v listopadu 2015, kdy v médiích probíhaly diskuze, které oslabily důvěru spotřebitelů v automobilové odvětví, rozhodla zveřejnit údaje o spotřebě paliva svých vozů v reálném provozu, což je zcela unikátní přístup založený na transparentnosti vůči zákazníkům. Tato iniciativa představuje v automobilovém průmyslu světovou premiéru.

Na konci roku 2016 nabídnou značky Peugeot, Citroën a DS na svých internetových stránkách simulátor, pomocí kterého budou zákazníci moci zjistit předpokládanou spotřebu paliva svého vozu podle stylu řízení a podmínek provozu (město / silnice / dálnice, zatížení vozidla atd.). Současně bude k dispozici on-line aplikace pro ekologické řízení, která zákazníkům pomůže ovlivňovat spotřebu paliva svého vozu.

spotřeba citroen

Ředitel pro výzkum a vývoj Gilles Le Borgne  v komentáři k tomuto oznámení uvedl: „Skupina PSA v  souladu se závazkem transparentnosti z října 2015 zveřejnila údaje o spotřebě 30 modelů značek Peugeot, Citroën a DS v reálném provozu. Skupina v rámci svého úsilí trvale poskytovat zákazníkům více informací zveřejní do konce roku údaje o dalších 20 modelech a spustí simulátor umožňující zákazníkům snížit spotřebu paliva v závislosti na jízdních podmínkách, čímž se sníží také emise CO2 jejich vozů. V roce 2017 se skupina PSA posune na další úroveň a rozšíří měření i na znečišťující emise oxidů dusíku (NOx) v běžných podmínkách provozu.“

Ředitel divize Clean Vehicles společnosti Transport & Environment Greg Archer prohlásil: „Tyto testy prováděné v reálném provozu poskytnou spotřebitelům reprezentativnější informace než poslední laboratorní testy a zákazníci si tak budou moci vybrat co nejúčinnější vozy.“


Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Reálná spotřeba? Až o 2,7 litru vyšší, než udávají výrobci Fotografie k článku Reálná spotřeba? Až o 2,7 litru vyšší, než udávají výrobci Fotografie k článku Reálná spotřeba? Až o 2,7 litru vyšší, než udávají výrobci
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.09.2018
Test: Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k
12.09.2018
Ušetřete při koupi nového auta, Peugeot i Toyota budou mít své dny
11.09.2018
Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte
07.09.2018
BMW X2 M35i je tady, vrchol nabídky umí stovku za pět sekund
30.08.2018
Test ojetiny: Citroën C2 VTR a VTS – pro ty, co se nebojí
29.08.2018
Nová generace roadsteru BMW Z4 se představuje v edici M40i First Edition
28.08.2018
Fantastická Čtyřka! BMW 440i M Performance
28.08.2018
Nepostradatelné vybavení do garáže, které ušetří čas i námahu
27.08.2018
Test ojetiny: Opel Astra 1.4 Turbo (video)
24.08.2018
Třetí generace modelu Kia Ceed je tady, stojí od 379 980 Kč
23.08.2018
Test ojetiny: Renault Mégane II – špatná pověst sráží ceny
22.08.2018
Mitsubishi Space Star se dostává do Česka a nebude drahé
21.08.2018
Mladoboleslavská Škoda vyrobila milionté SUV
20.08.2018
BMW 330d M Sport Shadow Edition - Naděje žije!
17.08.2018
Mitsubishi Outlander PHEV prošel modernizací a je po všech stránkách lepší
15.08.2018
Volkswagen Grand California je revolučním kempingovým vozem s koupelnou
14.08.2018
Honda HR-V má po faceliftu a dostane nové motory
12.08.2018
Test ojetiny: Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD (video)
10.08.2018
Test ojetiny: Peugeot 307 – řada variant a příznivé ceny
07.08.2018
Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo