Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek

vloženo

Šokuje, fascinuje a překvapuje. To je nový model Velar, který se z vysoka vykašlal na zažité konvence a jde vlastní cestou. Klasické ovladače tato novinka pohřbila a sází na unikátní displeje. Stejně tak každého ohromí čistý design karoserie.

Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek

Nový model se zařadí mezi Evoque a Range Rover Sport a na trh dorazí v průběhu léta s cenou od 1 559 569 Kč, přičemž tento model nekoupíte jinak, než jako čtyřkolku s automatem ZF. RR Velar patří s délkou karoserie 4,8 metru mezi středně velká SUV.


Range Rover Velar je naprostá pecka. Čistou karoserii zdobí vysouvací kliky dveří, které mají příznivý vliv na aerodynamiku. O atraktivní vzhled se starají velmi úzká přední světla - každé provedení získá minimálně diodové svítilny, za příplatek získáte laserová adaptivní světla.

Velar budou mít možnost zákazníci pořídit v 13 odstínech karoserie a bude možné pořídit černou střechu nebo různé pakety (sportovní paket R-Dynamic, Black nebo Luxury. Nejprve se ovšem Velar objeví v tzv. First Edition. Ta ponese matně šedý lak karoserie, který obstarala divize Special Vehicle Operation.

range rover velar

Pohled do kabiny nás naprosto šokoval. Tohle je první Land Rover se systémem Touch Pro Duo, což převedeno do praxe znamená jediné - klasický středový panel bude hledat marně. Místo něho zde naleznete dvě desetipalcové dotykové obrazovky.

Horní nepřekvapí. Spodní obrazovka ovšem plně nahrazuje tradiční tlačítka a ovladače. Lépe vybavené verze pak nabídnou ještě třetí displej na místě přístrojového štítu. A to není všechno, přikoupit si můžete ještě head-up displej.

Základní obrazovka umístěná uprostřed palubní desky se umí vyklopit až o 30° vpřed (úhel vyklopení lze nastavit). Na displeji najdete tři hlavní menu – navigaci, media a telefon. Spodní displej obstará klimatizaci, nastavení vozu a sedadel nebo systém Terrain Response. Tento displej používá dva otočné ovladače, přičemž jejich funkce se mění podle toho, co je zrovna zobrazeno.

Zavazadelník pojme 673 litrů zavazadel, přičemž po sklopení sedadel dělených v poměru 40/20/40 vytvoříte ložnou plochu dlouhou 1,8 metru a širokou více než 1,2 metru.

Pod kapotou nalezneme čtyřválcové a šestiválcové pohonné jednotky. O pohon se stará zadní nápravy, mezinápravová spojka v případě potřeby připojuje do akce přední kola. Velar dostane adaptivní tlumiče a osmistupňový automat ZF, zájemci se ale dočkají také vzduchového odpružení, které umí zvětšit světlou výšku až na 251 mm. Pro šestiválce půjde o součást standardní výbavy, za příplatek vzduchový podvozek získáte také k silnějším čtyřválcům. Chybět nebude ani distribuce točivého momentu za pomoci brzd a v případě šestiválců si budete moci pořídit dokonce i aktivní zadní diferenciál.

Chybět nebude celá řada vychytávek - těšit se tak můžete na systém Terrain Response, asistenta pro sjíždění prudkých svahů nebo systém měření hloubky brodu. Velar postavený na klasických pružinách projede brod hluboký maximálně 60 cm, verze se zvednutým vzduchovým podvozkem zdolá o pět centimetrů hlubší brod.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Land rover

Fotografie k článku

Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu