Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek

vloženo

Šokuje, fascinuje a překvapuje. To je nový model Velar, který se z vysoka vykašlal na zažité konvence a jde vlastní cestou. Klasické ovladače tato novinka pohřbila a sází na unikátní displeje. Stejně tak každého ohromí čistý design karoserie.

Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek

Nový model se zařadí mezi Evoque a Range Rover Sport a na trh dorazí v průběhu léta s cenou od 1 559 569 Kč, přičemž tento model nekoupíte jinak, než jako čtyřkolku s automatem ZF. RR Velar patří s délkou karoserie 4,8 metru mezi středně velká SUV.


Range Rover Velar je naprostá pecka. Čistou karoserii zdobí vysouvací kliky dveří, které mají příznivý vliv na aerodynamiku. O atraktivní vzhled se starají velmi úzká přední světla - každé provedení získá minimálně diodové svítilny, za příplatek získáte laserová adaptivní světla.

Velar budou mít možnost zákazníci pořídit v 13 odstínech karoserie a bude možné pořídit černou střechu nebo různé pakety (sportovní paket R-Dynamic, Black nebo Luxury. Nejprve se ovšem Velar objeví v tzv. First Edition. Ta ponese matně šedý lak karoserie, který obstarala divize Special Vehicle Operation.

range rover velar

Pohled do kabiny nás naprosto šokoval. Tohle je první Land Rover se systémem Touch Pro Duo, což převedeno do praxe znamená jediné - klasický středový panel bude hledat marně. Místo něho zde naleznete dvě desetipalcové dotykové obrazovky.

Horní nepřekvapí. Spodní obrazovka ovšem plně nahrazuje tradiční tlačítka a ovladače. Lépe vybavené verze pak nabídnou ještě třetí displej na místě přístrojového štítu. A to není všechno, přikoupit si můžete ještě head-up displej.

Základní obrazovka umístěná uprostřed palubní desky se umí vyklopit až o 30° vpřed (úhel vyklopení lze nastavit). Na displeji najdete tři hlavní menu – navigaci, media a telefon. Spodní displej obstará klimatizaci, nastavení vozu a sedadel nebo systém Terrain Response. Tento displej používá dva otočné ovladače, přičemž jejich funkce se mění podle toho, co je zrovna zobrazeno.

Zavazadelník pojme 673 litrů zavazadel, přičemž po sklopení sedadel dělených v poměru 40/20/40 vytvoříte ložnou plochu dlouhou 1,8 metru a širokou více než 1,2 metru.

Pod kapotou nalezneme čtyřválcové a šestiválcové pohonné jednotky. O pohon se stará zadní nápravy, mezinápravová spojka v případě potřeby připojuje do akce přední kola. Velar dostane adaptivní tlumiče a osmistupňový automat ZF, zájemci se ale dočkají také vzduchového odpružení, které umí zvětšit světlou výšku až na 251 mm. Pro šestiválce půjde o součást standardní výbavy, za příplatek vzduchový podvozek získáte také k silnějším čtyřválcům. Chybět nebude ani distribuce točivého momentu za pomoci brzd a v případě šestiválců si budete moci pořídit dokonce i aktivní zadní diferenciál.

Chybět nebude celá řada vychytávek - těšit se tak můžete na systém Terrain Response, asistenta pro sjíždění prudkých svahů nebo systém měření hloubky brodu. Velar postavený na klasických pružinách projede brod hluboký maximálně 60 cm, verze se zvednutým vzduchovým podvozkem zdolá o pět centimetrů hlubší brod.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Land rover

Fotografie k článku

Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Peugeot 508 Sport - rýsuje se supersedan, stovku udělá za 4,3 s

Peugeot 508 Sport - rýsuje se supersedan, stovku udělá za 4,3 s

Čtyřválec o výkonu 200 koní doplní dvojice elektromotorů. Celkový výkon soustavy automobilka neuvádí, známe ovšem hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h a také maximální rychlost (elektronicky omezenou). Peugeot 508 Sport..

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line je tajným tipem

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line je tajným tipem

Rádi byste se viděli za volantem Audi Q7 nebo Volkswagenu Touareg, přičemž rodinný rozpočet nestačí pokrýt pořizovací..

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

100. výročí založení: značka Citroën otevírá rok oslav 100. výročí svého založení výjimečnou obchodní nabídkou..

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

První generace novodobé Škody Octavia se dodnes za své prodeje nemusí stydět. Na trhu ojetin stále funguje mezi levnými..

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Móda vozů kategorie SUV nezná mezí a tak trochu se zapomíná na modely klasické koncepce. A je to podle nás škoda,..