Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek

vloženo

Šokuje, fascinuje a překvapuje. To je nový model Velar, který se z vysoka vykašlal na zažité konvence a jde vlastní cestou. Klasické ovladače tato novinka pohřbila a sází na unikátní displeje. Stejně tak každého ohromí čistý design karoserie.

Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek

Nový model se zařadí mezi Evoque a Range Rover Sport a na trh dorazí v průběhu léta s cenou od 1 559 569 Kč, přičemž tento model nekoupíte jinak, než jako čtyřkolku s automatem ZF. RR Velar patří s délkou karoserie 4,8 metru mezi středně velká SUV.


Range Rover Velar je naprostá pecka. Čistou karoserii zdobí vysouvací kliky dveří, které mají příznivý vliv na aerodynamiku. O atraktivní vzhled se starají velmi úzká přední světla - každé provedení získá minimálně diodové svítilny, za příplatek získáte laserová adaptivní světla.

Velar budou mít možnost zákazníci pořídit v 13 odstínech karoserie a bude možné pořídit černou střechu nebo různé pakety (sportovní paket R-Dynamic, Black nebo Luxury. Nejprve se ovšem Velar objeví v tzv. First Edition. Ta ponese matně šedý lak karoserie, který obstarala divize Special Vehicle Operation.

range rover velar

Pohled do kabiny nás naprosto šokoval. Tohle je první Land Rover se systémem Touch Pro Duo, což převedeno do praxe znamená jediné - klasický středový panel bude hledat marně. Místo něho zde naleznete dvě desetipalcové dotykové obrazovky.

Horní nepřekvapí. Spodní obrazovka ovšem plně nahrazuje tradiční tlačítka a ovladače. Lépe vybavené verze pak nabídnou ještě třetí displej na místě přístrojového štítu. A to není všechno, přikoupit si můžete ještě head-up displej.

Základní obrazovka umístěná uprostřed palubní desky se umí vyklopit až o 30° vpřed (úhel vyklopení lze nastavit). Na displeji najdete tři hlavní menu – navigaci, media a telefon. Spodní displej obstará klimatizaci, nastavení vozu a sedadel nebo systém Terrain Response. Tento displej používá dva otočné ovladače, přičemž jejich funkce se mění podle toho, co je zrovna zobrazeno.

Zavazadelník pojme 673 litrů zavazadel, přičemž po sklopení sedadel dělených v poměru 40/20/40 vytvoříte ložnou plochu dlouhou 1,8 metru a širokou více než 1,2 metru.

Pod kapotou nalezneme čtyřválcové a šestiválcové pohonné jednotky. O pohon se stará zadní nápravy, mezinápravová spojka v případě potřeby připojuje do akce přední kola. Velar dostane adaptivní tlumiče a osmistupňový automat ZF, zájemci se ale dočkají také vzduchového odpružení, které umí zvětšit světlou výšku až na 251 mm. Pro šestiválce půjde o součást standardní výbavy, za příplatek vzduchový podvozek získáte také k silnějším čtyřválcům. Chybět nebude ani distribuce točivého momentu za pomoci brzd a v případě šestiválců si budete moci pořídit dokonce i aktivní zadní diferenciál.

Chybět nebude celá řada vychytávek - těšit se tak můžete na systém Terrain Response, asistenta pro sjíždění prudkých svahů nebo systém měření hloubky brodu. Velar postavený na klasických pružinách projede brod hluboký maximálně 60 cm, verze se zvednutým vzduchovým podvozkem zdolá o pět centimetrů hlubší brod.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Land rover

Fotografie k článku

Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek Fotografie k článku Range Rover Velar - všechno jinak a konec tlačítek
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem