Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony

vloženo

Nový model Velar je prémiovým SUVéčkem, které nenechalo kámen na kameni a jde na věci po svém. V řadě věcí je silně futuristické a ostatním udává tón. A rozhodně mu nechybí pořádná dávka odvahy, což dokazuje nejen originálním designem karoserie, ale zejména v interiéru, kde je všechno jinak. Velar vyplňuje mezeru mezi Evoquem a Sportem.

Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony

Jako první se na trhu objeví Velar ve verzi First Edition, která je výsadou toho nejlepšího. Koupí získáte šestiválcové agregáty s výkonem minimálně 300 koní, pohonem všech kol a automatickou převodovku. Jen si musíte připravit minimálně tři miliony korun. Pokud nechcete do Velaru tolik investovat, počkejte na běžnější verze s čtyřválci pod kapotou, které stojí zhruba polovinu zmíněné částky (viz ceníky pod článkem).


Už na první pohled Velar vypadá jinak. Kliky zapuštěné do karoserie se vysunují jen, když je to potřeba. Působivé jsou přední uzoučké světlomety, standardně dodávané s LED technikou, přičemž za příplatek je možné získat Matrix LED světla, což jsou opět diody, které si ale cloní a přisvěcují zrovna ty části, které jsou či nejsou zapotřebí osvětlovat. A pro úplné fajnšmekry jsou tato světla doplněna o laserové promítání.

Otevření dveří přináší pořádný šok. Dotykové ovladače hostí volant a místo středového panelu našel své místo dotykový displej, který slouží k nastavení všeho potřebného (klimatizace atd.). Rozměrem deseti palců přesvědčí úplně každého. Úplně stejnou velikostí se chlubí další displej umístěný o něco výše, ve středu palubní desky. Ten se elektricky vysouvá a slouží zábavnému systému. Už na volantu jsou ovladače dotykové. Ovládání je vždy dotykové a maximálně intuitivní, jelikož například teplotu klimatizace nastavujete pomocí dvou simulovaných otočných ovladačů. Nehrozí tak žádné dlouhavé hledání v podmenu. Chcete vyhřívat sedadla? Stačí se dotknout displeje a je to. Před řidičem pak jsou v základu klasické budíky, ale může si objednat i digitální přístrojový štít a také head-up displej.

range rover  velar interior

Prostoru je v kabině méně než u Sportu, přesto si nikdo stěžovat nemůže. Špatně na tom není ani zavazadelník, ten pojme 673 litrů zavazadel (prý měřeno až po strop). Po sklopení sedadel dělených v poměru 40/20/40 dostanete ložnou plochu s využitelným objemem 1731 litrů o rozměrech 1795 mm na délku a 1247 na šířku.

Podvozek využívající hliník patří Jaguaru F-Pace. S ním má shodný rozvor a téměř všechnu techniku. V případě klasických pružin činí světlá výška 213 mm, v případě vzduchového odpružení až 251 mm.

V nabídce bude celkem pět pohonných jednotek, z toho tři dieselové. Základní vznětové dvoulitry (D180 a D240) mají čtyři válce a výkony 132 resp. 177 kW. Točivé momenty vrcholí na 430 resp. 500 Nm, vždy při 1500 ot./min. Dieselovým vrcholem je třílitrový šestiválec s 221 kW výkonu a impozantními 700 Nm točivého momentu. Zážehové jednotky pak zastupuje čtyřválec se dvěma litry (184 kW/365 Nm) a třílitrový šestiválec s 280 kW/450 Nm. Všechny motory jsou spojené s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF.

Motor D180 D240 D300 P250 P380
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x4 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1999 1999 2993 1997 2995
Válce/ventily 4/4 4/4 6/4 4/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 132/4000 177/4000 221/4000 184/5500 280/6500
Točivý moment [N.m/min] 430/1500 500/1500 700/1500-1750 365/1200-4500 450/3500-5000
Převodovka 8A 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 209 217 241 217 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,9 7,3 6,5 6,7 5,7
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,4 5,8 6,4 7,6 9,4

Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Land rover

Fotografie k článku

Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.08.2018
Mitsubishi Outlander PHEV prošel modernizací a je po všech stránkách lepší
15.08.2018
Volkswagen Grand California je revolučním kempingovým vozem s koupelnou
14.08.2018
Honda HR-V má po faceliftu a dostane nové motory
12.08.2018
Test ojetiny: Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD (video)
10.08.2018
Test ojetiny: Peugeot 307 – řada variant a příznivé ceny
07.08.2018
Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo
06.08.2018
Na nový Peugeot Rifter stačí 390 000 Kč
04.08.2018
Na omlazený model Škoda Fabia čtvrt milionu korun nestačí
03.08.2018
Nová Honda CR-V má české ceny, konkurenci zatápí bohatou výbavou
02.08.2018
Škoda Karoq se rychle rozmnožuje - dnes tu máme verzi Sportline
01.08.2018
Škoda Karoq Scout je tady a vypadá skvěle
31.07.2018
BMW X2 25d xDrive - Více stylu, méně BMW
30.07.2018
Přijíždí Hyundai Kona v limitované edici Iron Man
29.07.2018
Falešný poplach: dieselové motory jsou v ČR stále v hledáčku kupujících
29.07.2018
Test ojetiny: Kia Sportage 1.7 CRDi 85 kW 2WD (video)
26.07.2018
Test ojetiny: Audi A6 – ve hře díky nadčasovým tvarům
25.07.2018
Druhá generace Audi Q3 je tady, vypadá jako zmenšená Q8
23.07.2018
Volkswagen Amarok V6 zvládá terén dobře
20.07.2018
Rain Man s mobilem: Jsem výborný řidič
18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí