Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony

vloženo

Nový model Velar je prémiovým SUVéčkem, které nenechalo kámen na kameni a jde na věci po svém. V řadě věcí je silně futuristické a ostatním udává tón. A rozhodně mu nechybí pořádná dávka odvahy, což dokazuje nejen originálním designem karoserie, ale zejména v interiéru, kde je všechno jinak. Velar vyplňuje mezeru mezi Evoquem a Sportem.

Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony

Jako první se na trhu objeví Velar ve verzi First Edition, která je výsadou toho nejlepšího. Koupí získáte šestiválcové agregáty s výkonem minimálně 300 koní, pohonem všech kol a automatickou převodovku. Jen si musíte připravit minimálně tři miliony korun. Pokud nechcete do Velaru tolik investovat, počkejte na běžnější verze s čtyřválci pod kapotou, které stojí zhruba polovinu zmíněné částky (viz ceníky pod článkem).


Už na první pohled Velar vypadá jinak. Kliky zapuštěné do karoserie se vysunují jen, když je to potřeba. Působivé jsou přední uzoučké světlomety, standardně dodávané s LED technikou, přičemž za příplatek je možné získat Matrix LED světla, což jsou opět diody, které si ale cloní a přisvěcují zrovna ty části, které jsou či nejsou zapotřebí osvětlovat. A pro úplné fajnšmekry jsou tato světla doplněna o laserové promítání.

Otevření dveří přináší pořádný šok. Dotykové ovladače hostí volant a místo středového panelu našel své místo dotykový displej, který slouží k nastavení všeho potřebného (klimatizace atd.). Rozměrem deseti palců přesvědčí úplně každého. Úplně stejnou velikostí se chlubí další displej umístěný o něco výše, ve středu palubní desky. Ten se elektricky vysouvá a slouží zábavnému systému. Už na volantu jsou ovladače dotykové. Ovládání je vždy dotykové a maximálně intuitivní, jelikož například teplotu klimatizace nastavujete pomocí dvou simulovaných otočných ovladačů. Nehrozí tak žádné dlouhavé hledání v podmenu. Chcete vyhřívat sedadla? Stačí se dotknout displeje a je to. Před řidičem pak jsou v základu klasické budíky, ale může si objednat i digitální přístrojový štít a také head-up displej.

range rover  velar interior

Prostoru je v kabině méně než u Sportu, přesto si nikdo stěžovat nemůže. Špatně na tom není ani zavazadelník, ten pojme 673 litrů zavazadel (prý měřeno až po strop). Po sklopení sedadel dělených v poměru 40/20/40 dostanete ložnou plochu s využitelným objemem 1731 litrů o rozměrech 1795 mm na délku a 1247 na šířku.

Podvozek využívající hliník patří Jaguaru F-Pace. S ním má shodný rozvor a téměř všechnu techniku. V případě klasických pružin činí světlá výška 213 mm, v případě vzduchového odpružení až 251 mm.

V nabídce bude celkem pět pohonných jednotek, z toho tři dieselové. Základní vznětové dvoulitry (D180 a D240) mají čtyři válce a výkony 132 resp. 177 kW. Točivé momenty vrcholí na 430 resp. 500 Nm, vždy při 1500 ot./min. Dieselovým vrcholem je třílitrový šestiválec s 221 kW výkonu a impozantními 700 Nm točivého momentu. Zážehové jednotky pak zastupuje čtyřválec se dvěma litry (184 kW/365 Nm) a třílitrový šestiválec s 280 kW/450 Nm. Všechny motory jsou spojené s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF.

Motor D180 D240 D300 P250 P380
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x4 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1999 1999 2993 1997 2995
Válce/ventily 4/4 4/4 6/4 4/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 132/4000 177/4000 221/4000 184/5500 280/6500
Točivý moment [N.m/min] 430/1500 500/1500 700/1500-1750 365/1200-4500 450/3500-5000
Převodovka 8A 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 209 217 241 217 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,9 7,3 6,5 6,7 5,7
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,4 5,8 6,4 7,6 9,4

Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Land rover

Fotografie k článku

Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony Fotografie k článku Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik