Rallye Itálie: Třetí místo v kategorii WRC 2 pro Jana Kopeckého s vozem Škoda Fabia R5

vloženo

Druhý start, celkově třetí místo na stupních vítězů: Jan Kopecký pokračuje v úspěšné sérii nového vozu Škoda Fabia R5 v mistrovství světa FIA v rallye (WRC 2). Tovární pilot ukončil náročnou Rally Itálie i přes časovou penalizaci jako třetí. Mistr Evropy Esapekka Lappi triumfoval na sedmi rychlostních zkouškách na šotolinových tratích středomořského ostrova Sardinie a ukázal tak velký potenciál nového soutěžního speciálu ŠKODA Fabia R5.

Rallye Itálie: Třetí místo v kategorii WRC 2 pro Jana Kopeckého s vozem Škoda Fabia R5

Tým svedl na možná nejtěžší rally tohoto roku v kalendáři mistrovství světa velký boj. Místo na stupních vítězů je za to zaslouženo odměnou. Minimálně stejně mne ale těší, že oba vozy ŠKODA Fabia R5 prošly touto náročnou zkouškou úspěšně do cíle,“ řekl šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek. Mimořádnou chválu měl pro posádku Esapekka Lappi a Janne Ferm: „Velice si ceníme toho, že v pátek si sami opravili poškození na autě a bojovali dál. Mohli jsme tak prokázat konkurenceschopnost našeho vozu ŠKODA Fabia R5.

Téměř 400 kilometrů rychlostních zkoušek na kamenitých šotolinových tratích pod žhnoucím sluncem s velkými skoky - nový soutěžní speciál od značky ŠKODA na rozdíl od některých konkurentů ukázal, že tuto obří výzvu zvládá. Jan Kopecký a jeho spolujezdec Pavel Dresler se po časové penalizaci 1:40 min. v pátek s chladnou hlavou propracovali na třetí místo. 33letý Kopecký tak jako třetí tovární jezdec ŠKODA získal místo na stupních vítězů ve WRC 2 s novou Fabií R5. Při debutu nového auta před třemi týdny na Portugalské rally obsadili Lappi a Pontus Tidemand druhé a třetí místo.



Spousta kamení na trati, prach, vysoké teploty - skutečně to byla mimořádně náročná rally. O to víc mne těší, že se ze Sardinie vracíme s umístěním na stupních vítězů. Mohlo to ovšem být ještě lepší - časová penalizace byla naše chyba,“ komentoval to Kopecký. Na jedné rychlostní zkoušce zajel svůj první nejrychlejší čas ve WRC 2.

Hned sedmkrát kraloval nejrychlejším časům na Sardinii „létající Fin“ Esapekka Lappi - mimo jiné také dvakrát na nejdelší rychlostní zkoušce „Monte Lerno“ o délce 42,22 km s legendárním „Micky´s Jump“. Piloti s auty tady létají až 40 metrů daleko a Lappi při druhém průjezdu za sebou jako pátý v celkové klasifikaci nechal dokonce i mnoho silnějších vozů WRC. „ŠKODA Fabia R5 je velice rychlá a my jsme ještě nevyčerpali celý potenciál. O to nepříjemnější je, že jsme kvůli kolizi s kamenem přišli o možnost na čelní umístění,“ komentoval 24letý jezdec.

Lappi a jeho spolujezdec Janne Ferm ztratili v pátek kvůli nezbytné opravě téměř půl hodiny, ale po fascinujícím stíhacím závodě z 26. místa skončili nakonec na deváté příčce v tabulce WRC 2 Rally Itálie. Díky tomu získal stálý účastník mistrovství světa v barvách značky ŠKODA dva body do celkové klasifikace mistrovství světa.



Následující výzvou na velkém jevišti WRC 2 bude od 2. do 5. července Polská rally. Již v pátek a v sobotu budou opět v akci Jan Kopecký a Pavel Dresler: posádka bude startovat na domácí půdě na Rally Hustopeče. Po dosavadních dvou vítězstvích ve dvou podnicích českého mistrovství v rally (MČR) by se zde měla psát další kapitola úspěšné historie nového vozu ŠKODA Fabia R5.

Číslo pro Rally Itálie: 3
Na startu Rally Itálie byly tři vozy ŠKODA Fabia R5, všechny dojely do cíle mezi nejlepšími devíti v celkové klasifikaci WRC 2. Tovární jezdec Jan Kopecký získal i přes časovou penalizaci třetí místo. Armin Kremer obsadil s vozem ze zákaznického programu šesté místo. Esapekka Lappi se i přes obrovskou časovou ztrátu propracoval na deváté místo.

Rally Italia – průběžný stav WRC 2
1. Protasov/Čerepin (UKR/UKR), Ford Fiesta RRC 4:40.52,0 hod.
2. Andreucci/Andreussi (I/I), Peugeot 208 T16 + 0.05,6 min.
3. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA Fabia R5 + 2.44,0 min.
4. Al Kuwari/Clark (Q/GB), Ford Fiesta RRC + 6.34,7 min
5. Al-Attíja/Baumel (Q/F), Ford Fiesta RRC + 6.42,6 min.
9. Lappi/Ferm (FIN/FIN), ŠKODA Fabia R5 + 26.30,3 min.

Mistrovství světa FIA v rally-2 (WRC 2)
Rally Monte Carlo: 22.01.–25.01.2015
Rally Sweden: 12.02.–15.02.2015
Rally Mexico: 05.03.–08.03.2015
Rally Argentina: 23.04.–26.04.2015
Rally Portugal: 21.05.–24.05.2015
Rally Italy: 11.06.–14.06.2015
Rally Poland: 02.07.–05.07.2015
Rally Finland: 30.07.–02.08.2015
Rally Germany: 20.08.–23.08.2015
Rally Australia: 10.09.–13.09.2015
Rally France: 01.10.–04.10.2015
Rally Spain: 22.10.–25.10.2015
Rally Great Britain: 12.11.–15.11.2015


Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Rallye Itálie: Třetí místo v kategorii WRC 2 pro Jana Kopeckého s vozem Škoda Fabia R5 Fotografie k článku Rallye Itálie: Třetí místo v kategorii WRC 2 pro Jana Kopeckého s vozem Škoda Fabia R5 Fotografie k článku Rallye Itálie: Třetí místo v kategorii WRC 2 pro Jana Kopeckého s vozem Škoda Fabia R5 Fotografie k článku Rallye Itálie: Třetí místo v kategorii WRC 2 pro Jana Kopeckého s vozem Škoda Fabia R5 Fotografie k článku Rallye Itálie: Třetí místo v kategorii WRC 2 pro Jana Kopeckého s vozem Škoda Fabia R5 Fotografie k článku Rallye Itálie: Třetí místo v kategorii WRC 2 pro Jana Kopeckého s vozem Škoda Fabia R5 Fotografie k článku Rallye Itálie: Třetí místo v kategorii WRC 2 pro Jana Kopeckého s vozem Škoda Fabia R5 Fotografie k článku Rallye Itálie: Třetí místo v kategorii WRC 2 pro Jana Kopeckého s vozem Škoda Fabia R5
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!