Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec

vloženo

Jedenáctá etapa letošního ročníku vyvedla závodníky z písečných dun, kde se zřejmě rozhodovalo o letošní podobě celkových výsledků. O nic lehčí to ale ve čtvrtek jezdci neměli, když je čekal rozmanitý terén a vysoké teploty. V kategorii automobilů skončil Prokop šestnáctý, Zapletal devatenáctý. Mezi kamiony se nejlépe vedlo sedmému Valtrovy, kterého následoval osmý Kolomý.

Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec

Já si myslím, že když jsem vydržel dnešek, tak už vydržím všechno. Možná i v životě. Nebylo to těžší než ty předchozí dny, ale už dlouhý. Nejhorší bylo, že jsme viděli cíl, ale čekalo nás ještě asi 30 kilometrů po místním lomu, aby z toho měli taky něco diváci. No strašný,“ uvedl v cíli navigátor Jardy Valtra Josef Kalina. Posádka ve složení Valtr, Kalina, Stross dojela nakonec na sedmém místě a v průběžném pořadí se posunula na osmou příčku. „Jsem rád, že jsme udrželi naše tempo. Dneska fungoval náš unikátní podvozek Tatra naprosto fantasticky. Tyto rozbíječky a technické úseky mám rád, takže mě to dnes hodně bavilo. Pěkná etapa,“ řekl v bivaku v San Juanu Jarda Valtr.

Martin Kolomý s bratry Kiliany dojel do cíle se ztrátou deseti sekund na týmového kolegu, a tak mu patřila osmá příčka. „Museli jsme hned na začátku zastavit a opravovat intercom. Vymetl jsem totiž pár děr kvůli tomu, že jsem kluky vůbec neslyšel a v prachu posunková řeč nefungovala. Naštěstí to byly jen zlomené drátky a mohli jsme pokračovat,“ uvedl k prvním problémům Martin Kolomý. Tím ale starosti bruntálského jezdce neskončily: „Posledních dvacet kilometrů nás opět trápil kámen v řízení. To jsme se ale dozvěděli až tady, jinak jsme mysleli, že nám odešla pumpa. Tentokrát se nám totiž řízení nezaseklo úplně. Bylo to ale hodně nepříjemný, protože v jednom řečišti pod mostem jsme mířili na pilíř. Nějak jsem to ale naštěstí nasměroval jinam. Jsme v cíli a jsem rád, že jsme to takhle lehce opravili.

Dnes to bylo z půlky dobré a z půlky nuda. Ze zatáčky do zatáčky a přes horizonty to mám rád, ale ta mlátička v pláních ve strouhách od vody to mě nebaví. Nebylo to dnes špatné, ale ani extra zajímavé,“ uvedl navigátor Kolomajze René Kilian.

V kategorii automobilů se dařilo i Tomáši Ouředníčkovi, který dojel v jedenácté etapě na čtyřiačtyřicáté pozici a opět se se svým vozem Hummer H3 Evo posunul do nejlepší padesátky. „Voda v autě byla tak rozžhavená, že se nedala pít. Požádali jsme fanoušky, stojící podél trati a jeden z přihlížejících nám donesl led. Po několika kilometrech jsme si vyprosili další porci ledu. V takových podmínkách není nad studené pití! S výsledkem nejsme úplně spokojeni, ale etapu jsme dokončili a do bivaku jsme dojeli,“ oddechl si Tomáš Ouředníček.

Další jezdec v kategorii Martin Prokop si duny "užil". V desáté etapě Rallye Dakar 2016 dojeli dvaadvacátí a v průběžném pořadí Rallye Dakar jsou šestnáctí. „Jestli jsem o předchozí etapě říkal, že to byl očistec, tak dneska to byl dvojitý očistec. Byla to neskutečně písková etapa plná dun. Pro mě to bylo poprvé v životě a musím říct, že sbírám ty zkušenosti za chodu. Je spousta věcí, o kterých nic nevím a nic netuším. Platím za to poctivou nováčkovskou daň. Takže jsme si to zase „užili“. Hned na začátku jsme na docela dlouho zabloudili a hodně jsme se tam trápili. Pak jsme docela v pohodě jeli, ale nebyli jsme si moc jistí. Naštěstí jsme se chytili Martina Kolomého. Bohužel jsme za ním uvízli na jednom kopečku. Tam jsme chvíli kopali, a když jsme se konečně rozjeli, tak jsme dojeli auta před námi. Jedno z nich mě zase nechtělo pustit a v jeho prachu jsme přehlédli feš feš a vjeli jsme tam. Místo toho, abychom se mu vyhnuli, jsme do něj zahučeli plnou parou a zůstali jsme tam strašnou dobu. Kopali jsme to s Jendou fakt dlouho. Metr po metru jsme to dostávali ven, ale jediné řešení bylo počkat na kamion toyoty, který nás cuknul a vytáhnul nás z feš feše ven. Potom jsme přijeli na největší duny, jenže v té chvíli začala písečná bouře, během které se zavály všechny stopy a navigace byla opravdu těžká. Neudělali jsme žádnou velkou chybu, ale zakopali jsme se několikrát, takže se to nasbíralo a musím říct, že tady byla vidět má nezkušenost. Nicméně jsem rád, že jsme v bivaku a stále pokračujeme v soutěži," uvedl Martin Prokop, který na nejrychlejšího Peterhansela ztratil necelé dvě hodiny.

Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva z týmu KM Racing po obrovském boji dojeli do cíle 11. etapy Rallye Dakar a pokračují v závodě. Na trati bojovali přes 10 hodin. V šíleném vedru museli měnit kardanku. "Poslední tři dny se nám smůla lepí na paty. Je to dakarský teror, ale nevzdáme to. Náš cíl je dojet do finále, i kdybychom tam ten kamion měli v zubech dotáhnout. Tyto zkušenosti už nám nikdo nikdy nesebere. Bojujeme dál," vzkazuje Martin Macík. Na 140. kilometru se klukům roztrhla kardanka. Auto přestalo kompletně jet. Roztrhalo se i vše kolem, včetně elektriky, takže auto vůbec nefungovalo. Opravou posádka týmu KM Racing strávila přes 4 hodiny, ale vše zvládla a dojela do cíle etapy. Dnes budou kluci pokračovat.

Tomáš Vrátný a Artur Ardavičus jsou v cíli doposud nejnáročnější etapy Rallye Dakar 2016. Artur ji dokončil na skvělém šestém místě, Tomáš měl bohužel defekt, poté pomáhal zapadlému Kamazu a následně ztratil hodinu a půl opravou prasklé hadice přívodu paliva. Mechanici nyní na autech usilovně pracují. V bivaku bohužel doposud není Albert Llovera. Jeho posádka zapadla 15 kilometrů před cílem etapy. Doufejme, že se jim podaří etapu dokončit a dojet do bivaku v časovém limitu. Držte palce!

V pátek na účastníky Rallye Dakar čeká předposlední dvanáctá etapa, která vede ze San Juanu zpět do Villa Carlos Paz. Na posádky kamionů čeká 267 ostrých kilometrů.

11. etapa (La Rioja - San Juan, 712 km)
Výsledky motocykly (712 km/431 km rychlostní zkouška):
1. Meo (Fr./KTM) 5:19:08,
2. Price (Austr./KTM) -18,
3. Quintanilla (Chile/Husqvarna) -2:48,
34. Pabiška -1:27:24,
71. Veselý (oba ČR/KTM) -3:15:46.

Průběžné pořadí motocykly:
1. Price 40:08:30,
2. Svitko (SR/KTM) -35:23,
3. Meo -43:46,
29. Pabiška -7:22:36,
69. Veselý -21:09:01.

Výsledky automobily (712 km/431 km rychlostní zkouška):
1. Attíja, Baumel (Katar, Fr./Mini) 4:49:16,
2. Loeb, Elena (Fr., Mon./Peugeot) -5:52,
3. Hirvonen, Perin (Fin., Fr./Mini) -7:01,
16. Prokop, Tománek (ČR/Toyota) -38:16,
19. Zapletal, Marton (ČR, Pol./Hummer) -50:14,
35. Jerie, Moscatt (ČR, Austr./Toyota) -2:18:13,
44. Ouředníček, Vaculík (ČR/Hummer) -2:51:31.

Průběžné pořadí automobily:
1. Peterhansel (Fr./Peugeot) 37:42:20,
2. Attíja -51:55,
3. De Villiers (JAR/Toyota) -1:17:24,
15. Zapletal -5:21:34,
16. Prokop -5:26:48,
32. Jerie -15:59:24,
49. Ouředníček -24:04:41.

Výsledky kamiony (712 km/431 km rychlostní zkouška):
1. Nikolajev (Rus./Kamaz) 5:31:37,
2. Versluis (Niz./MAN) -5:02,
3. Van Genugten (Niz./Iveco) -5:36,
7. Valtr -15:00,
8. Kolomý -15:10,
18. Vrátný (všichni ČR/Tatra) -1:39:35,
35. R. Randýsek (ČR/MAN) -3:33:23.

Průběžné pořadí kamiony:
1. G. De Rooy (Niz./Iveco) 39:10:29,
2. Mardějev (Rus./Kamaz) -1:09:21,
3. Villagra (Arg./Iveco) -1:45:45,
8. Valtr -3:53:33,
16. Vrátný -7:36:56,
17. Kolomý -8:05:44,
38. R. Randýsek -38:34:37.


Fotografie k článku

Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec Fotografie k článku Rallye Dakar - hodně tvrdá jedenáctá etapa, hotový očistec
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer