Rallye Dakar - druhá etapa konečně přinesla závodění

vloženo

Druhá etapa měla být jednou z nejdelších, ovšem kvůli přívalovým dešťům byl nakonec měřený úsek pro automobily a kamiony zkrácen na 387 kilometrů. Oproti první etapě, kdy se Argentinou prohnal liják, v pondělí na účastníky osmatřicátého ročníku rallye Dakar vykouklo dokonce slunce.

Rallye Dakar - druhá etapa konečně přinesla závodění Rallye Dakar - druhá etapa konečně přinesla závodění

Překvapením na úvod Dakaru byla ztráta továrního Kamazu, jehož nejrychlejším jezdcem byl obhájce loňského prvenství Mardeev na osmém místě. Martin Kolomý si po dojezdu dokonce stěžoval, že jej jeden z vozů ruského týmu brzdil. „Moc pěkná etapa, auto fungovalo perfektně. Jediný co mě brzdilo, byl ke konci jeden z Kamazů, takže to mohlo být ještě lepší. Ale jsme teprve na začátku, takže jsem spokojený,“ uvedl po dojezdu etapy Kolomý.


Smůla hned v úvodu potkala Jaroslava Valtra, který měl situaci ztíženou startem v hloubi pole. Ten jel hned od startu pouze na pohon zadních kol a ke konci ještě udělal defekt. „Věřím, že jsme si na úvod vybrali porci smůly a bude už jen líp. Bez náhonu předních kol to strašně klouzalo. Pak se nám začaly přehřívat brzdy a byl z toho defekt. Zítra si zase zopakujeme start zezadu a budeme se muset konečně probít dopředu. Na druhou stranu, když jsme projížděli kolem hořícího Van den Brinka, tak tohle jsou vedle toho drobnosti,“ řekl Valtr, jenž připomněl osud holandského závodníka, kterému ve druhé části druhé etapy zcela shořel jeho Renault. Když Jarda projížděl kolem ohořelých trosek, Holanďané už jen bezmocně poskakovali kolem.

Obě auta fungují perfektně a z toho mám radost. Že u Phoenixe budeme muset odstraňovat porodní chybičky jsme věděli. Do rána to dáme do pořádku, aby zase kluci mohli vyrazit připraveni,“ uvedl David Vršecký.

I posádka týmu KM Racing si konečně užila závod. Vše šlo podle plánu, technika i navigace fungovaly na výbornou. A ačkoliv byla trať místy docela nebezpečná, Martinovi Macíkovi se ve zkrácené 2. etapě podařilo dostat z 25. startovního místa na pěknou 14. pozici. Do následující speciálky si tak zajistil příležitost dále se přiblížit k první desítce nejlepších jezdců. „My jsme se od začátku těšili na dlouhé tratě. Rallye Dakar je maratónský závod, který by měl být o vytrvalosti. Takže nás krácení tratě, samozřejmě, nepotěšilo. Ale je jasné, že organizátoři jsou v obtížné situaci a rozumíme jejich rozhodnutí,“ komentoval úpravy 2. etapy Martin Macík, nejmladší pilot v poli kamionů.

Jel jsem opatrně, protože to bylo hodně rychlé a trochu nebezpečné. Dokonce jsme asi na 100. kilometru potkali hořící kamion. Naštěstí všichni jezdci byli v pořádku venku. To nám znovu připomnělo, že si musíme dávat pozor,“ říká Martin Macík. A přiznává, že z výsledku 2. etapy má radost, stejně jako zbytek posádky, ostatní členové týmu i fanoušci, kteří Martinovu jízdu sledovali přes oficiální web závodu. Ten se v nejnapínavější chvíli před dojezdem etapy, přestal aktualizovat, takže všichni napjatě očekávali konečné výsledky. Posádka ve složení Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva nakonec přijela do cíle čtrnáctá, o necelých 16 minut později než vítězný Nizozemec Stacey. V týmu proto panuje dobrá nálada a všichni se těší na zítřejší pokračování dakarského závodu.

Slibný začátek má za sebou na rallye Dakar také Tomáš Ouředníček v kategorii automobilů. „Jsem nadšený z naší premiéry. Je pravda, že jsme předjížděli jedno auto za druhým, ale že to vytáhneme už v úvodu na 51. místo, jsem nečekal,“ uvedl Tomáš, který před startem uvízl v dopravní zácpě a musel  startovat až z 95 pozice. „Neměli jsme ani čas pořádně se připravit na start nebo upravit tlak v pneumatikách. Brzy jsem si ale na smýkání auta zvykl,“ dodal spokojeně jezdec Hummeru.

Výsledky po 2. etapa
(Villa Carlos Paz - Termas de Río Hondo, motocykly a čtyřkolky 786 km, automobily a kamiony 858 km)

Motocykly průběžné pořadí:
1. Price 3:53:09,
2. Faria -1:02,
3. Duclos -1:53,
...23. Klymčiw -13:16,
43. Pabiška -25:08,
51. Engel -31:37,
66. Veselý -42:47,
97. Lhotský -58:05.

Automobily průběžné pořadí:
1. Loeb 3:52:03,
2. Peterhansel -2:23,
3. De Villiers -3:01,
...10. Prokop -5:29,
25. Zapletal -23:34,
31. Macháček -37:07,
36. Jerie -41:14,
51. Ouředníček -56:42,
68. D. Randýsek -1:20:21

Průběžné pořadí kamiony:
1. Stacey 4:18:18,
2. Versluis (oba Niz./MAN) -48,
3. G. De Rooy (Niz./Iveco) -1:51,
4. Kolomý (ČR/Tatra) -2:39, ...
6. Loprais ČR/Iveco) -3:06,
14. Macík (ČR/Liaz) -15:45,
15. Vrátný (ČR/Tatra) -16:38,
36. Valtr (ČR/Tatra) -51:15,
40. R. Randýsek (ČR/MAN) -1:16:11


Fotografie k článku

Fotografie k článku Rallye Dakar - druhá etapa konečně přinesla závodění Fotografie k článku Rallye Dakar - druhá etapa konečně přinesla závodění Fotografie k článku Rallye Dakar - druhá etapa konečně přinesla závodění Fotografie k článku Rallye Dakar - druhá etapa konečně přinesla závodění Fotografie k článku Rallye Dakar - druhá etapa konečně přinesla závodění Fotografie k článku Rallye Dakar - druhá etapa konečně přinesla závodění Fotografie k článku Rallye Dakar - druhá etapa konečně přinesla závodění Fotografie k článku Rallye Dakar - druhá etapa konečně přinesla závodění Fotografie k článku Rallye Dakar - druhá etapa konečně přinesla závodění

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Novou generaci Subaru Outback japonská automobilka odhalila na autosalonu v NewYorku, kde se představila s 2,4litrovým přeplňovaným boxerem pod kapotou. Ten ze sebe doluje 260 koní výkonu. V Evropě se podle všeho..

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Nic zásadní se po modernizaci nezměnilo. Nový je design přední části s nově navrženou maskou chladiče, nové jsou LED..

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Modely S6 Limuzína, S6 Avant a S7 Sportback dostanou dieselový šestiválec TDI s elektricky poháněným dmychadlem a 48V..

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Zabodovat v tvrdé konkurenci nejlepších je těžké. Lexus s vrcholným modelem má po letech prolamování ledu nejblíže k..

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer Plug-In Hybrid přijíždí na trh ve dvou jasně odlišených variantách: jako sportovně stylizovaný..