Rallye Dakar 2016 má svého hrdinu za volantem Tatry

vloženo

Neuvěřitelný příběh zažil na Rallye Dakar 2016 Albert Llovera. Hendikepovaný andorrský pilot dokázal pokračovat v závodě i přes to, že v desáté a jedenácté etapě zažil situace, které by znamenaly konec v soutěži pro většinu závodníků. S tatrou českého týmu Bonver Dakar Project, kterou pilotoval, se totiž převrátil přes střechu a noc strávil v dunách. I přes to však v soutěži pokračoval.

Rallye Dakar 2016 má svého hrdinu za volantem Tatry Rallye Dakar 2016 má svého hrdinu za volantem Tatry

Hendikepovaný závodník Llovera se převrátil přes střechu, strávil noc v poušti, přesto pokračoval. Albert Llovera se stal historicky prvním hendikepovaným závodníkem, který v kategorii kamionů dokončil Rallye Dakar (celkově s Tatrou dojel do cíle na 36. místě. „Je neuvěřitelné, jak silnou vůli má Albert. To, co zažil v posledních dnech, by bylo konečnou pro spoustu jiných závodníků. On se však nevzdal a všechno překonal,“ obdivoval svého týmového kolegu Tomáš Vrátný.


Největší zkouška přišla pro Lloveru a jeho posádku v desáté a jedenácté etapě. V měřeném úseku plném zrádných dunových polí praskla na jeho tatře poloosa, a tak jel Llovera pouze s pohonem zadní nápravy. Několikrát proto zapadl a jeho posádka strávila vyprošťováním kamionu mnoho hodin. „Albert se s tatrou teprve učí, takže jsme několikrát zapadli. Jednou jsme najeli bokem na dunu a pořádně se zahrabali. Snažili jsme se to odházet a vyjet, ale nešlo to. Naštěstí u nás zastavily jiné kamiony, které nás zapřáhly a chtěly nás vytáhnout. Jenže v tu chvíli se kamion převrátil na bok,“ popsal Lloverův palubní mechanik Jaromír Martinec. „Auto bylo nasměrováno dolů ze svahu, takže jediná možnost, jak dostat auto zpátky na kola, byla, abychom jej převrátili přes střechu. To jsme s pomocí dalších soutěžních kamionů udělali. Albert byl při tom pořád v kabině,“ přiznal Jaromír Martinec. „Naštěstí jsme to zvládli a dostali jsme se až do cíle. Chtěl bych tímto poděkovat Robertu Randýskovi a jeho posádce a všem dalším, kteří nám pomohli.

Posádka ovšem dokončila desátý měřený úsek s velkou ztrátou a až po půlnoci. Navíc musela absolvovat spojovací úsek mezi koncem etapy a bivakem měřící takřka 300 kilometrů. „Byl to závod s časem. O technických problémech, do kterých se kluci dostali, jsme věděli, protože nám volali satelitním telefonem. Mechanici tak měli všechno nachystané a byli připravení pracovat celou noc. Jenže Albert stále nepřijížděl,“ pokračoval Tomáš Vrátný. „Přijel až ráno, když do startu etapy zbývala asi hodina. Mechanici rychle zkontrolovali auto a opravili nejnutnější věci, které se při převrácení poškodily nebo zničily. Naštěstí Tatra všechno vydržela a mohla pokračovat dále. Albert a kluci se mezitím alespoň najedli a hned vyjeli do další etapy, takže nenaspali ani minutu, a to měli před sebou dalších více než 400 kilometrů. Největší strach jsme měli z toho, aby odstartovali do další etapy a nepřesáhli přitom limit. Kdyby to nestihli, byli by diskvalifikováni a hned by skončili. Naštěstí limit stihli. O necelé dvě minuty!“ popsal Vrátný celou vyhrocenou situaci. „Nikdo z nás si nedokáže představit, co musel Albert a jeho posádka během posledních dní vydržet. Obě etapy byly velice náročné, a to jak fyzicky, tak psychicky. Kluci jeli jen na zadní náhon, několikrát vyhrabávali desetitunové monstrum z písku, převrátili se a strávili noc v dunách. Jsem šťastný, že to dotáhli až do cíle. Nebyly to jednoduché dny, ale všichni to jako tým zvládli. Myslím si, že píší skvělý příběh, který je neuvěřitelný nejenom pro nás, ale i v celosvětovém měřítku. Chtěl bych klukům poděkovat a rád bych vyzdvihl i práci mechaniků, kteří si během těchto dnů také sáhli na dno. Poděkování patří i jim,“ dodal Vrátný. A jak viděl celou situaci sám Albert Llovera? „Jsem nesmírně šťastný. Šťastný, že můžu pokračovat v soutěži a bojovat na trati. To, co se odehrálo v dunách, bylo neuvěřitelné. Chtěl bych poděkovat všem z týmu Bonver Dakar Project za pomoc. Doufám, že se společně dostaneme až do cíle,“ poděkoval Llovera.


Fotografie k článku

Fotografie k článku Rallye Dakar 2016 má svého hrdinu za volantem Tatry Fotografie k článku Rallye Dakar 2016 má svého hrdinu za volantem Tatry
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč