Rally San Remo s dramatickým průběhem

25. 09. 2011
Sdílet článek

Dech beroucí drama a zvraty do posledního kilometru. Taková byla devátá soutěž letošního IRC, která připravila atraktivní podívanou, přičemž o vítězi rozhodovaly desetinky sekundy. V neskutečném závěru podlehl Andreas Mikkelsen o 1.5 sekundy vítěznému Neuvillovi na Peugeotu. Smolný byl závěr soutěže pro vedoucího Freddyho Loixe, který havaroval jen dvě rychlostní zkoušky před koncem. Jan Kopecký skončil čtvrtý, nadále však zůstává v čele celého šampionátu.

Slunečné počasí a teploty kolem 28 stupňů doprovázely závodníky po celou soutěž. Na jezdce čekalo 13 rychlostních zkoušek a 226 kilometrů. Vrcholem byla poslední zkouška první etapy, která se jela v nočních hodinách a měřila 44 kilometrů (je nejdelší z celé rally). Po ní se do vedení dostal Freddy Loix jedoucí s Fabií Super 2000, o pouhých 2.7 sekundy před Andreasem Mikkelsenema na další Fabii. Jan Kopecký z továrního týmu Škoda Motorsport končil první etapu na pátém místě se ztrátou 34 vteřin.


Druhá etapa začala mohutným atakem pilotů na vozech Peugeot, kteří dotahovali vedoucí dvojici. Jezdci na prvních třech místech byli seřazeni v pouhých pěti vteřinách! V RZ 11 však skončila soutěž pro dosud vedoucího Loixe, který ve vysoké rychlosti havaroval a odstoupil. Do čela se posunul Mikkelsen, v předposlední RZ jej však o 0.3 sekundy předstihl Neuville a v poslední RZ své vítězství potvrdil (do cíle celkově dorazil o 1.5 sekundy rychlejší než pilot Škoda UK Motorsport týmu).

Michal Hrabánek, šéf týmu ŠKODA Motorsport, skončenou rally komentuje: „San Remo je náročná soutěž, byli jsme blízko prvenství, ale v samotném finále byl soupeř lepší. Poslední soutěže IRC ukazují, jak těsné a atraktivní souboje tento seriál nabízí, jsem přesvědčen, že takový průběh je skutečným adrenalinem nejen pro jezdce, ale i fanoušky. Tým se nyní začne připravovat na skotskou rally, kde se za dva týdny představíme s oběma továrními posádkami Kopecký-Starý a Hänninen-Markkula.

Jan Kopecký:Určitě jsme pomýšleli na lepší výsledek, San Remo je specifická soutěž. Zkoušeli jsme všechno možné, ale jezdci před námi byli tentokrát prostě rychlejší.

Freddy Loix:Chtěl bych se omluvit celému týmu za náš výpadek. Do té doby se nám jelo fantasticky a drželi jsme první místo. Fabia fungovala výborně, všem patří obrovský dík za perfektní přípravu.
 
Výsledky Rallye Sanremo 2011:
1. Thierry Neuville – Nicolas Grisoul (Peugeot 207 S2000) 2:19:57,8
2. Andreas Mikkelsen – Ola Floene (Škoda Fabia S2000) +1,5
3. Bryan Bouffier – Xaver Panseri (Peugeot 207 S2000) +16
4. Jan Kopecký – Petr Starý (Škoda Fabia S2000) 1:09,1
5. Bruno Magalhaes – Paulo Grave (Peugeot 207 S2000) +1:26,0
6. Alessandro Perico – Fabrizio Carrara (Peugeot 207 S2000) +3:47,8
7. Umberto Scandola – Damore Guido (Ford Fiesta S2000) +4:05,9
8. Pierre Campana – Sabrina de Castelli (Peugeot 207 S2000) +4:28,0
9. Toni Gardemeister – Tapio Suominen (Škoda Fabia S2000) + 5:24,1
10. Giandomenico Basso – Mitia Dotta (Proton Satria Neo S2000) +1:26,0

Rally San Remo byla poslední soutěží letošního IRC bodovaná standardním systémem. Poslední dvě soutěže budou hodnoceny koeficientem, který představuje násobek získaných bodů do hodnocení šampionátu – Skotsko 1.5x, Kypr 2x. Obě soutěže tedy do celkového pořadí promluví výrazným způsobem.

Stav šampionátu IRC po Rally San Remo:
1.  Kopecký  (Škoda) 128 bodů
2.  Neuville (Peugeot) 103 b.
3.  Loix (Škoda) 103 b.
4.  Hänninen (Škoda) 98 b.
5. 5. Bryan Bouffier (Peugeot) 88 b.

Klasifikace týmů IRC 2011:
1. Škoda 285 bodů
2. Peugeot 223 b.
3. M-Sport 80 b.
4. Ralliart 73 b.
5. Subaru 66 b.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Škoda, ps

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

849 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč