Rally San Remo s dramatickým průběhem

vloženo

Dech beroucí drama a zvraty do posledního kilometru. Taková byla devátá soutěž letošního IRC, která připravila atraktivní podívanou, přičemž o vítězi rozhodovaly desetinky sekundy. V neskutečném závěru podlehl Andreas Mikkelsen o 1.5 sekundy vítěznému Neuvillovi na Peugeotu. Smolný byl závěr soutěže pro vedoucího Freddyho Loixe, který havaroval jen dvě rychlostní zkoušky před koncem. Jan Kopecký skončil čtvrtý, nadále však zůstává v čele celého šampionátu.

Rally San Remo s dramatickým průběhem Rally San Remo s dramatickým průběhem

Slunečné počasí a teploty kolem 28 stupňů doprovázely závodníky po celou soutěž. Na jezdce čekalo 13 rychlostních zkoušek a 226 kilometrů. Vrcholem byla poslední zkouška první etapy, která se jela v nočních hodinách a měřila 44 kilometrů (je nejdelší z celé rally). Po ní se do vedení dostal Freddy Loix jedoucí s Fabií Super 2000, o pouhých 2.7 sekundy před Andreasem Mikkelsenema na další Fabii. Jan Kopecký z továrního týmu Škoda Motorsport končil první etapu na pátém místě se ztrátou 34 vteřin.


Druhá etapa začala mohutným atakem pilotů na vozech Peugeot, kteří dotahovali vedoucí dvojici. Jezdci na prvních třech místech byli seřazeni v pouhých pěti vteřinách! V RZ 11 však skončila soutěž pro dosud vedoucího Loixe, který ve vysoké rychlosti havaroval a odstoupil. Do čela se posunul Mikkelsen, v předposlední RZ jej však o 0.3 sekundy předstihl Neuville a v poslední RZ své vítězství potvrdil (do cíle celkově dorazil o 1.5 sekundy rychlejší než pilot Škoda UK Motorsport týmu).

Michal Hrabánek, šéf týmu ŠKODA Motorsport, skončenou rally komentuje: „San Remo je náročná soutěž, byli jsme blízko prvenství, ale v samotném finále byl soupeř lepší. Poslední soutěže IRC ukazují, jak těsné a atraktivní souboje tento seriál nabízí, jsem přesvědčen, že takový průběh je skutečným adrenalinem nejen pro jezdce, ale i fanoušky. Tým se nyní začne připravovat na skotskou rally, kde se za dva týdny představíme s oběma továrními posádkami Kopecký-Starý a Hänninen-Markkula.

Jan Kopecký:Určitě jsme pomýšleli na lepší výsledek, San Remo je specifická soutěž. Zkoušeli jsme všechno možné, ale jezdci před námi byli tentokrát prostě rychlejší.

Freddy Loix:Chtěl bych se omluvit celému týmu za náš výpadek. Do té doby se nám jelo fantasticky a drželi jsme první místo. Fabia fungovala výborně, všem patří obrovský dík za perfektní přípravu.
 
Výsledky Rallye Sanremo 2011:
1. Thierry Neuville – Nicolas Grisoul (Peugeot 207 S2000) 2:19:57,8
2. Andreas Mikkelsen – Ola Floene (Škoda Fabia S2000) +1,5
3. Bryan Bouffier – Xaver Panseri (Peugeot 207 S2000) +16
4. Jan Kopecký – Petr Starý (Škoda Fabia S2000) 1:09,1
5. Bruno Magalhaes – Paulo Grave (Peugeot 207 S2000) +1:26,0
6. Alessandro Perico – Fabrizio Carrara (Peugeot 207 S2000) +3:47,8
7. Umberto Scandola – Damore Guido (Ford Fiesta S2000) +4:05,9
8. Pierre Campana – Sabrina de Castelli (Peugeot 207 S2000) +4:28,0
9. Toni Gardemeister – Tapio Suominen (Škoda Fabia S2000) + 5:24,1
10. Giandomenico Basso – Mitia Dotta (Proton Satria Neo S2000) +1:26,0

Rally San Remo byla poslední soutěží letošního IRC bodovaná standardním systémem. Poslední dvě soutěže budou hodnoceny koeficientem, který představuje násobek získaných bodů do hodnocení šampionátu – Skotsko 1.5x, Kypr 2x. Obě soutěže tedy do celkového pořadí promluví výrazným způsobem.

Stav šampionátu IRC po Rally San Remo:
1.  Kopecký  (Škoda) 128 bodů
2.  Neuville (Peugeot) 103 b.
3.  Loix (Škoda) 103 b.
4.  Hänninen (Škoda) 98 b.
5. 5. Bryan Bouffier (Peugeot) 88 b.

Klasifikace týmů IRC 2011:
1. Škoda 285 bodů
2. Peugeot 223 b.
3. M-Sport 80 b.
4. Ralliart 73 b.
5. Subaru 66 b.

Škoda, ps

Fotografie k článku

Fotografie k článku Rally San Remo s dramatickým průběhem Fotografie k článku Rally San Remo s dramatickým průběhem
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč