Rally San Remo s dramatickým průběhem

vloženo

Dech beroucí drama a zvraty do posledního kilometru. Taková byla devátá soutěž letošního IRC, která připravila atraktivní podívanou, přičemž o vítězi rozhodovaly desetinky sekundy. V neskutečném závěru podlehl Andreas Mikkelsen o 1.5 sekundy vítěznému Neuvillovi na Peugeotu. Smolný byl závěr soutěže pro vedoucího Freddyho Loixe, který havaroval jen dvě rychlostní zkoušky před koncem. Jan Kopecký skončil čtvrtý, nadále však zůstává v čele celého šampionátu.

Rally San Remo s dramatickým průběhem Rally San Remo s dramatickým průběhem

Slunečné počasí a teploty kolem 28 stupňů doprovázely závodníky po celou soutěž. Na jezdce čekalo 13 rychlostních zkoušek a 226 kilometrů. Vrcholem byla poslední zkouška první etapy, která se jela v nočních hodinách a měřila 44 kilometrů (je nejdelší z celé rally). Po ní se do vedení dostal Freddy Loix jedoucí s Fabií Super 2000, o pouhých 2.7 sekundy před Andreasem Mikkelsenema na další Fabii. Jan Kopecký z továrního týmu Škoda Motorsport končil první etapu na pátém místě se ztrátou 34 vteřin.


Druhá etapa začala mohutným atakem pilotů na vozech Peugeot, kteří dotahovali vedoucí dvojici. Jezdci na prvních třech místech byli seřazeni v pouhých pěti vteřinách! V RZ 11 však skončila soutěž pro dosud vedoucího Loixe, který ve vysoké rychlosti havaroval a odstoupil. Do čela se posunul Mikkelsen, v předposlední RZ jej však o 0.3 sekundy předstihl Neuville a v poslední RZ své vítězství potvrdil (do cíle celkově dorazil o 1.5 sekundy rychlejší než pilot Škoda UK Motorsport týmu).

Michal Hrabánek, šéf týmu ŠKODA Motorsport, skončenou rally komentuje: „San Remo je náročná soutěž, byli jsme blízko prvenství, ale v samotném finále byl soupeř lepší. Poslední soutěže IRC ukazují, jak těsné a atraktivní souboje tento seriál nabízí, jsem přesvědčen, že takový průběh je skutečným adrenalinem nejen pro jezdce, ale i fanoušky. Tým se nyní začne připravovat na skotskou rally, kde se za dva týdny představíme s oběma továrními posádkami Kopecký-Starý a Hänninen-Markkula.

Jan Kopecký:Určitě jsme pomýšleli na lepší výsledek, San Remo je specifická soutěž. Zkoušeli jsme všechno možné, ale jezdci před námi byli tentokrát prostě rychlejší.

Freddy Loix:Chtěl bych se omluvit celému týmu za náš výpadek. Do té doby se nám jelo fantasticky a drželi jsme první místo. Fabia fungovala výborně, všem patří obrovský dík za perfektní přípravu.
 
Výsledky Rallye Sanremo 2011:
1. Thierry Neuville – Nicolas Grisoul (Peugeot 207 S2000) 2:19:57,8
2. Andreas Mikkelsen – Ola Floene (Škoda Fabia S2000) +1,5
3. Bryan Bouffier – Xaver Panseri (Peugeot 207 S2000) +16
4. Jan Kopecký – Petr Starý (Škoda Fabia S2000) 1:09,1
5. Bruno Magalhaes – Paulo Grave (Peugeot 207 S2000) +1:26,0
6. Alessandro Perico – Fabrizio Carrara (Peugeot 207 S2000) +3:47,8
7. Umberto Scandola – Damore Guido (Ford Fiesta S2000) +4:05,9
8. Pierre Campana – Sabrina de Castelli (Peugeot 207 S2000) +4:28,0
9. Toni Gardemeister – Tapio Suominen (Škoda Fabia S2000) + 5:24,1
10. Giandomenico Basso – Mitia Dotta (Proton Satria Neo S2000) +1:26,0

Rally San Remo byla poslední soutěží letošního IRC bodovaná standardním systémem. Poslední dvě soutěže budou hodnoceny koeficientem, který představuje násobek získaných bodů do hodnocení šampionátu – Skotsko 1.5x, Kypr 2x. Obě soutěže tedy do celkového pořadí promluví výrazným způsobem.

Stav šampionátu IRC po Rally San Remo:
1.  Kopecký  (Škoda) 128 bodů
2.  Neuville (Peugeot) 103 b.
3.  Loix (Škoda) 103 b.
4.  Hänninen (Škoda) 98 b.
5. 5. Bryan Bouffier (Peugeot) 88 b.

Klasifikace týmů IRC 2011:
1. Škoda 285 bodů
2. Peugeot 223 b.
3. M-Sport 80 b.
4. Ralliart 73 b.
5. Subaru 66 b.

Škoda, ps

Fotografie k článku

Fotografie k článku Rally San Remo s dramatickým průběhem Fotografie k článku Rally San Remo s dramatickým průběhem
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.09.2018
Nissan uvádí na trh odolnější Navaru OFF-ROADER AT32
21.09.2018
Uhrančivý Peugeot 508 má české ceny
20.09.2018
Kia Sportage po modernizaci přijde minimálně na 514 980 Kč
17.09.2018
Test: Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k
12.09.2018
Ušetřete při koupi nového auta, Peugeot i Toyota budou mít své dny
11.09.2018
Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte
07.09.2018
BMW X2 M35i je tady, vrchol nabídky umí stovku za pět sekund
30.08.2018
Test ojetiny: Citroën C2 VTR a VTS – pro ty, co se nebojí
29.08.2018
Nová generace roadsteru BMW Z4 se představuje v edici M40i First Edition
28.08.2018
Fantastická Čtyřka! BMW 440i M Performance
28.08.2018
Nepostradatelné vybavení do garáže, které ušetří čas i námahu
27.08.2018
Test ojetiny: Opel Astra 1.4 Turbo (video)
24.08.2018
Třetí generace modelu Kia Ceed je tady, stojí od 379 980 Kč
23.08.2018
Test ojetiny: Renault Mégane II – špatná pověst sráží ceny
22.08.2018
Mitsubishi Space Star se dostává do Česka a nebude drahé
21.08.2018
Mladoboleslavská Škoda vyrobila milionté SUV
20.08.2018
BMW 330d M Sport Shadow Edition - Naděje žije!
17.08.2018
Mitsubishi Outlander PHEV prošel modernizací a je po všech stránkách lepší
15.08.2018
Volkswagen Grand California je revolučním kempingovým vozem s koupelnou
14.08.2018
Honda HR-V má po faceliftu a dostane nové motory