Rally San Remo s dramatickým průběhem

vloženo

Dech beroucí drama a zvraty do posledního kilometru. Taková byla devátá soutěž letošního IRC, která připravila atraktivní podívanou, přičemž o vítězi rozhodovaly desetinky sekundy. V neskutečném závěru podlehl Andreas Mikkelsen o 1.5 sekundy vítěznému Neuvillovi na Peugeotu. Smolný byl závěr soutěže pro vedoucího Freddyho Loixe, který havaroval jen dvě rychlostní zkoušky před koncem. Jan Kopecký skončil čtvrtý, nadále však zůstává v čele celého šampionátu.

Rally San Remo s dramatickým průběhem Slunečné počasí a teploty kolem 28 stupňů doprovázely závodníky po celou soutěž. Na jezdce čekalo 13 rychlostních zkoušek a 226 kilometrů. Vrcholem byla poslední zkouška první etapy, která se jela v nočních hodinách a měřila 44 kilometrů (je nejdelší z celé rally). Po ní se do vedení dostal Freddy Loix jedoucí s Fabií Super 2000, o pouhých 2.7 sekundy před Andreasem Mikkelsenema na další Fabii. Jan Kopecký z továrního týmu Škoda Motorsport končil první etapu na pátém místě se ztrátou 34 vteřin.

Druhá etapa začala mohutným atakem pilotů na vozech Peugeot, kteří dotahovali vedoucí dvojici. Jezdci na prvních třech místech byli seřazeni v pouhých pěti vteřinách! V RZ 11 však skončila soutěž pro dosud vedoucího Loixe, který ve vysoké rychlosti havaroval a odstoupil. Do čela se posunul Mikkelsen, v předposlední RZ jej však o 0.3 sekundy předstihl Neuville a v poslední RZ své vítězství potvrdil (do cíle celkově dorazil o 1.5 sekundy rychlejší než pilot Škoda UK Motorsport týmu).

Michal Hrabánek, šéf týmu ŠKODA Motorsport, skončenou rally komentuje: „San Remo je náročná soutěž, byli jsme blízko prvenství, ale v samotném finále byl soupeř lepší. Poslední soutěže IRC ukazují, jak těsné a atraktivní souboje tento seriál nabízí, jsem přesvědčen, že takový průběh je skutečným adrenalinem nejen pro jezdce, ale i fanoušky. Tým se nyní začne připravovat na skotskou rally, kde se za dva týdny představíme s oběma továrními posádkami Kopecký-Starý a Hänninen-Markkula.

Jan Kopecký:Určitě jsme pomýšleli na lepší výsledek, San Remo je specifická soutěž. Zkoušeli jsme všechno možné, ale jezdci před námi byli tentokrát prostě rychlejší.

Freddy Loix:Chtěl bych se omluvit celému týmu za náš výpadek. Do té doby se nám jelo fantasticky a drželi jsme první místo. Fabia fungovala výborně, všem patří obrovský dík za perfektní přípravu.
 
Výsledky Rallye Sanremo 2011:
1. Thierry Neuville – Nicolas Grisoul (Peugeot 207 S2000) 2:19:57,8
2. Andreas Mikkelsen – Ola Floene (Škoda Fabia S2000) +1,5
3. Bryan Bouffier – Xaver Panseri (Peugeot 207 S2000) +16
4. Jan Kopecký – Petr Starý (Škoda Fabia S2000) 1:09,1
5. Bruno Magalhaes – Paulo Grave (Peugeot 207 S2000) +1:26,0
6. Alessandro Perico – Fabrizio Carrara (Peugeot 207 S2000) +3:47,8
7. Umberto Scandola – Damore Guido (Ford Fiesta S2000) +4:05,9
8. Pierre Campana – Sabrina de Castelli (Peugeot 207 S2000) +4:28,0
9. Toni Gardemeister – Tapio Suominen (Škoda Fabia S2000) + 5:24,1
10. Giandomenico Basso – Mitia Dotta (Proton Satria Neo S2000) +1:26,0

Rally San Remo byla poslední soutěží letošního IRC bodovaná standardním systémem. Poslední dvě soutěže budou hodnoceny koeficientem, který představuje násobek získaných bodů do hodnocení šampionátu – Skotsko 1.5x, Kypr 2x. Obě soutěže tedy do celkového pořadí promluví výrazným způsobem.

Stav šampionátu IRC po Rally San Remo:
1.  Kopecký  (Škoda) 128 bodů
2.  Neuville (Peugeot) 103 b.
3.  Loix (Škoda) 103 b.
4.  Hänninen (Škoda) 98 b.
5. 5. Bryan Bouffier (Peugeot) 88 b.

Klasifikace týmů IRC 2011:
1. Škoda 285 bodů
2. Peugeot 223 b.
3. M-Sport 80 b.
4. Ralliart 73 b.
5. Subaru 66 b.

Škoda, ps

Fotografie k článku

Fotografie k článku Rally San Remo s dramatickým průběhem Fotografie k článku Rally San Remo s dramatickým průběhem
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit