PSA vyrobilo 200 000 benzínových turbomotorů PureTech

vloženo

V sobotu 7. listopadu 2015 sjel z montážní linky závodu Française de Mécanique již 200 000. benzínový přeplňovaný motor. Tento kus vyrobili zaměstnanci víkendové směny, která byla nasazena od října 2015 s cílem uspokojit rostoucí poptávku po tomto motoru. Tento konkrétní motor bude expedován do Madridu, kde bude usazen do vozu Citroën C4 Cactus. Tímto tříválcovým přeplňovaným motorem PureTech je vybaveno téměř 20 % vozů Citroën C4 Cactus.

PSA vyrobilo 200 000 benzínových turbomotorů PureTech PSA vyrobilo 200 000 benzínových turbomotorů PureTech

Výroba motoru PureTech Turbo byl zahájena v březnu 2014 v továrně Française de Mécanique (Douvrin, Pas de Calais), kde denně čtyři týmy vyrobí 1 150 kusů, přičemž objem výroby neustále stoupá.


Modulární vysoce výkonný tříválcový motor se montuje do vozů Peugeot 208, 308, 2008 a 3008, Citroën C3, C4, C4 Cactus a C4 Picasso, dále do vozů DS 3 a DS 4. Díky technologii vysoce přesného přímého vstřikování došlo ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 v průměru o 18 % ve srovnání s atmosférickými čtyřválcovými verzemi motorů EP „Prince“, které již samy o sobě byly na trhu referencí. Menší a lehčí benzínový motor PureTech Turbo nabízí potěšení z jízdy a výkon, které jsou v této výkonové kategorii nevídané.

 

Motor PureTech získal v červnu 2015 ocenění „Motor roku“ v kategorii motorů o objemu 1–1,4 l. Cenu mu udělila porota soutěže „International Engine of the Year Awards“.

Ředitel průmyslové divize pro region Sever Patrice Le Guyader v komentáři k dnešnímu oznámení uvedl: „Symbolická hranice 200 000 motorů EB Turbo PureTech vyrobených v továrně Française de Mécanique je milníkem symbolizujícím obchodní úspěch tohoto motoru. Je důkazem odborných znalostí a zkušenosti skupiny PSA v oblasti benzínových motorů, jimž jsou vybaveny naše základní modely.

Tříválcový přeplňovaný benzínový motor PureTech

Řada tříválcových vysoce výkonných motorů PureTech, u nichž bylo v porovnání s předchozími motory dosaženo průměrné úspory spotřeby pohonných hmot a emisí CO2 o 18 %, zahrnuje atmosférické verze o objemu 1 l a 1,2 l, které se od roku 2012 vyrábí v Trémery (departement Moselle) s kapacitou výroby 640 000 motorů ročně, a přeplňované verze 1,2 l vyráběné od roku 2014 v továrně Française de Mécanique s kapacitou 320 000 motorů ročně. Dále se tyto motory vyrábí v Číně v továrně ve městě Siang-jang s kapacitou 200 000 motorů ročně.

Průmyslová divize pro region Sever

Podniky Française de Mécanique (Douvrin), Valenciennes et de Sevelnord (Hordain) skupiny PSA Peugeot Citroën tvoří od 1. ledna 2015 průmyslovou divizi pro region Sever, aby tak posílily konkurenceschopnost výrobní základny skupiny PSA v Evropě (a především ve Francii) a urychlily výkonnost svých továren.Cílem vytvoření průmyslové divize pro region Sever je co nejlépe využít silné zastoupení skupiny PSA Peugeot Citroën v severním departementu Pas-de-Calais a rozvíjet součinnost mezi všemi třemi podniky a sladit metody jejich fungování.

Française de Mécanique

Továrna Française de Mécanique se sídlem v Douvrinu (Pas-de-Calais) je pobočkou skupiny PSA Peugeot Citroën. Podnik, založený v roce 1969, zajišťuje výrobu čtyř hlavních skupin benzínových motorů (3 pro PSA Peugeot Citroën a 1 pro Renault) a výrobu jejich hlavních součástí: blok motorů, táhla, klikové hřídele, hlavy válců. Podnik, v němž pracuje 2 860 zaměstnanců, vyrábí každý den 2 200 motorů.


PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku PSA vyrobilo 200 000 benzínových turbomotorů PureTech
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up