PSA vyrobilo 200 000 benzínových turbomotorů PureTech

vloženo

V sobotu 7. listopadu 2015 sjel z montážní linky závodu Française de Mécanique již 200 000. benzínový přeplňovaný motor. Tento kus vyrobili zaměstnanci víkendové směny, která byla nasazena od října 2015 s cílem uspokojit rostoucí poptávku po tomto motoru. Tento konkrétní motor bude expedován do Madridu, kde bude usazen do vozu Citroën C4 Cactus. Tímto tříválcovým přeplňovaným motorem PureTech je vybaveno téměř 20 % vozů Citroën C4 Cactus.

PSA vyrobilo 200 000 benzínových turbomotorů PureTech

Výroba motoru PureTech Turbo byl zahájena v březnu 2014 v továrně Française de Mécanique (Douvrin, Pas de Calais), kde denně čtyři týmy vyrobí 1 150 kusů, přičemž objem výroby neustále stoupá.

Modulární vysoce výkonný tříválcový motor se montuje do vozů Peugeot 208, 308, 2008 a 3008, Citroën C3, C4, C4 Cactus a C4 Picasso, dále do vozů DS 3 a DS 4. Díky technologii vysoce přesného přímého vstřikování došlo ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 v průměru o 18 % ve srovnání s atmosférickými čtyřválcovými verzemi motorů EP „Prince“, které již samy o sobě byly na trhu referencí. Menší a lehčí benzínový motor PureTech Turbo nabízí potěšení z jízdy a výkon, které jsou v této výkonové kategorii nevídané.

 

Motor PureTech získal v červnu 2015 ocenění „Motor roku“ v kategorii motorů o objemu 1–1,4 l. Cenu mu udělila porota soutěže „International Engine of the Year Awards“.

Ředitel průmyslové divize pro region Sever Patrice Le Guyader v komentáři k dnešnímu oznámení uvedl: „Symbolická hranice 200 000 motorů EB Turbo PureTech vyrobených v továrně Française de Mécanique je milníkem symbolizujícím obchodní úspěch tohoto motoru. Je důkazem odborných znalostí a zkušenosti skupiny PSA v oblasti benzínových motorů, jimž jsou vybaveny naše základní modely.

Tříválcový přeplňovaný benzínový motor PureTech

Řada tříválcových vysoce výkonných motorů PureTech, u nichž bylo v porovnání s předchozími motory dosaženo průměrné úspory spotřeby pohonných hmot a emisí CO2 o 18 %, zahrnuje atmosférické verze o objemu 1 l a 1,2 l, které se od roku 2012 vyrábí v Trémery (departement Moselle) s kapacitou výroby 640 000 motorů ročně, a přeplňované verze 1,2 l vyráběné od roku 2014 v továrně Française de Mécanique s kapacitou 320 000 motorů ročně. Dále se tyto motory vyrábí v Číně v továrně ve městě Siang-jang s kapacitou 200 000 motorů ročně.

Průmyslová divize pro region Sever

Podniky Française de Mécanique (Douvrin), Valenciennes et de Sevelnord (Hordain) skupiny PSA Peugeot Citroën tvoří od 1. ledna 2015 průmyslovou divizi pro region Sever, aby tak posílily konkurenceschopnost výrobní základny skupiny PSA v Evropě (a především ve Francii) a urychlily výkonnost svých továren.Cílem vytvoření průmyslové divize pro region Sever je co nejlépe využít silné zastoupení skupiny PSA Peugeot Citroën v severním departementu Pas-de-Calais a rozvíjet součinnost mezi všemi třemi podniky a sladit metody jejich fungování.

Française de Mécanique

Továrna Française de Mécanique se sídlem v Douvrinu (Pas-de-Calais) je pobočkou skupiny PSA Peugeot Citroën. Podnik, založený v roce 1969, zajišťuje výrobu čtyř hlavních skupin benzínových motorů (3 pro PSA Peugeot Citroën a 1 pro Renault) a výrobu jejich hlavních součástí: blok motorů, táhla, klikové hřídele, hlavy válců. Podnik, v němž pracuje 2 860 zaměstnanců, vyrábí každý den 2 200 motorů.


PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku PSA vyrobilo 200 000 benzínových turbomotorů PureTech
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN