PSA Peugeot Citroën představuje novou technologii: Hybride HDi

02. 02. 2006
Sdílet článek

Skupina PSA Peugeot Citroën v těchto dnech představuje dvojici modelů, které jsou nositeli nové technologie, Peugeot 307 a Citroën C4 Hybride HDi. Oba modely jsou vybaveny hybridním diesel – elektrickým pohonem.

Oba tyto vozy přinášejí značný pokrok na poli dosažených hodnot spotřeby paliva a emisních limitů CO2. Navíc naměřené hodnoty se podařilo dosáhnout v obvyklých podmínkách provozu, zvláště pak v městském cyklu. Průměrná spotřeba „hybridů“ se pohybuje kolem 3,4 l nafty na 100 km a emise CO2 vykázaly hodnotu 90 g na 1 kilometr. To jsou rekordní hodnoty naměřené ve třídě kompaktních vozů, která je na evropském trhu nejprodávanější. Navíc se jedná o výsledky, které jsou o 25 % lepší, než u podobných vozů s benzínovým hybridním systémem, konkrétně o 1 litr paliva na 100 km ve smíšeném režimu.


Technologie Hybride HDi je použita u motoru 1,6 l HDi s filtrem pevných částic FAP. Systém Stop&Start (STT) poslední generace je doplněný o elektromotor s převodníkem, velkokapacitní baterie a elektronickou kontrolu. Přenos výkonu probíhá přes převodovku s manuálním řazením. Technologie Hybride HDi umožňuje:
- obnovovat energii během zpomalování nebo brždění vozu
- stoprocentní využití elektrické energie bez znečisťujících emisi a zvýšeného hluku v městském provozu až do rychlosti 50 km/hod.
- standardní využívání elektrické energie v tzv. Modu ZEV
- zlepšení akcelerace na silnicích a dálnicích až o 35 % proti srovnatelným motorům PSA Peugeot Citroën plánuje první vozy s tímto pohonem uvést na trh v roce 2010. Nicméně tento počin je závislý na dostupnosti technologie a přijatelné ceně. V současné fázi by byl cenový rozdíl mezi vozem s technologií Hybride HDi a srovnatelným modelem HDi pro většinu zákazníků nepříznivý. PSA Peugeot Citroën proto hodlá pokračovat ve vývoji a soustředit se zejména na velkokapacitní baterie, elektromotor – generátor, převaděč a systém obnovy energie bržděním, a to za účasti nejlepších vědeckých a výzkumných týmů. Společnost PSA Peugeot Citroën je v současnosti lídrem světového trhu v produkci vozů s motory HDi Common Rail, kterých už jezdí více než 8 milionů. Navíc stála vždy v čele vývoje elektromobilů. A tak vyvíjení nového pohonu hybridního dieselu představuje vyvrcholení obou trendů.

Peugeot 307 a Citroën C4 Hybride HDi – ojedinělý technologický koktejl
- Motor 1,6 l HDi + FAP
- Převodovka s manuálním řazením
- Systém Stop&Start 2. generace
- Elektromotor a převodník
- Velkokapacitní baterie
- Elektronická kontrola
- 100% elektrický režim pro rychlosti do 50 km/hod.
- Režim ZEV přesně reagující na pokyny řidiče


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Zdroj: Citroën Česká republika s. r. o.

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč