PSA Peugeot Citroën otevřelo ...

vloženo

Dvacet sedm měsíců po položení základního kamene společnost PSA Peugeot Citroën slavnostně otevírá své nové středisko designu pojmenované Automotive Design Network (ADN). Bude to právě zde, kde se napříště budou rodit „geny“ značek Peugeot a Citroën.

PSA Peugeot Citroën otevřelo ... Cílem zakladatelů střediska ADN je dát oběma značkám k dispozici moderní a technologicky vyspělé prostředky, které umožní vyvíjet esteticky a technicky zdařilé automobily, z nichž každý bude mít svou vlastní a jedinečnou identitu.

Středisko se nachází v areálu společnosti PSA Peugeot Citroën ve Vélizy, ve východní části Paříže, a může tak těžit ze silného ekonomického i kulturního zázemí evropského velkoměsta. Soustřeďuje návrhářská a designerská studia i vývojová oddělení:

1. Styl značek Peugeot a Citroën se nyní nachází pod jednou střechou, každá využívá svůj oddělený prostor, nicméně vzájemná blízkost by měla podněcovat zdravou a konstruktivní soutěživost.
2. Vývojové a konstrukční oddělení se nachází bok po boku stylistům a designérům.

Kapacita budovy, zasvěcené vzniku automobilu, je 1 100 pracovních míst, z toho 900 stálých. Na vývoji a realizaci kreativních studií, které předchází a doprovází zrod automobilu, se podílí odborníci více než 20 národností, všech profesí a odborností.

Na celkové ploše 70 000 m2 se do výšky zvedají tři patra střediska Automotive Design Network. Nová estetická centrála je vybavena zařízeními na vývoj a výzkum (oddělení inovačních projektů), kreativními prostředky (studia stylu a designu) a veškerým technickým i technologickým zázemím pro výrobu prototypů (frézy, lakovny, montážní dílny, …).

V komplexu se nacházejí pracoviště s označením „přísně tajné“, ale také sály a meetingové místnosti pro jednání s dodavateli, několik teras s přirozeným osvětlením určených k expozici vozů a 900 m2 velký konferenční sál s hledištěm. Stylisté a návrháři, pracující ve středisku, mají k dispozici pečlivě propracované možnosti osvětlení - přímé denní světlo nebo mohou podle potřeby používat umělé přisvěcování.

Středisko Automotive Design Network je rovněž vybaveno Centrem virtuální reality o velikosti 500 m2, kde najdeme mimo jiné také nejvyspělejší numerické simulační zařízení v oblasti automobilového průmyslu (Cave TM, Holobench, měřítko obrazovky 1).

Toto zařízení světové úrovně si vyžádalo investice ve výši 130 miliónů € a díky společným prostředkům a lepšímu řízení nákladů umožní společnosti PSA Peugeot Citroën zlepšit a zefektivnit práci designérů a návrhářů.

Na architektonické řešení a výstavbu střediska ADN bylo vypsáno výběrové řízení a v dubnu 2000 byl vybrán vítězný projekt pocházející z ateliéru Ripault-Duhart. O konečném verdiktu výběrové komise v čele s Robertem Peugeotem, ředitelem oddělení Inovace a kvalita, rozhodly mimo jiné způsob využití světla, funkční kvality a celková koncepce odpovídající potřebám automobilového návrhářství.

Budova střediska Automotive Design Network, jejíž exteriér je dílem výtvarníka Jamese Turrella, představuje nejen místo tvůrčího procesu, který vede ke vzniku nového automobilu, ale i sama o sobě je skutečným uměleckým dílem.



Zdroj: PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku PSA Peugeot Citroën otevřelo ...
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi