PSA Peugeot Citroën otevřelo ...

vloženo

Dvacet sedm měsíců po položení základního kamene společnost PSA Peugeot Citroën slavnostně otevírá své nové středisko designu pojmenované Automotive Design Network (ADN). Bude to právě zde, kde se napříště budou rodit „geny“ značek Peugeot a Citroën.

PSA Peugeot Citroën otevřelo ... PSA Peugeot Citroën otevřelo ...

Středisko se nachází v areálu společnosti PSA Peugeot Citroën ve Vélizy, ve východní části Paříže, a může tak těžit ze silného ekonomického i kulturního zázemí evropského velkoměsta. Soustřeďuje návrhářská a designerská studia i vývojová oddělení:


1. Styl značek Peugeot a Citroën se nyní nachází pod jednou střechou, každá využívá svůj oddělený prostor, nicméně vzájemná blízkost by měla podněcovat zdravou a konstruktivní soutěživost.
2. Vývojové a konstrukční oddělení se nachází bok po boku stylistům a designérům.

Kapacita budovy, zasvěcené vzniku automobilu, je 1 100 pracovních míst, z toho 900 stálých. Na vývoji a realizaci kreativních studií, které předchází a doprovází zrod automobilu, se podílí odborníci více než 20 národností, všech profesí a odborností.

Na celkové ploše 70 000 m2 se do výšky zvedají tři patra střediska Automotive Design Network. Nová estetická centrála je vybavena zařízeními na vývoj a výzkum (oddělení inovačních projektů), kreativními prostředky (studia stylu a designu) a veškerým technickým i technologickým zázemím pro výrobu prototypů (frézy, lakovny, montážní dílny, …).

V komplexu se nacházejí pracoviště s označením „přísně tajné“, ale také sály a meetingové místnosti pro jednání s dodavateli, několik teras s přirozeným osvětlením určených k expozici vozů a 900 m2 velký konferenční sál s hledištěm. Stylisté a návrháři, pracující ve středisku, mají k dispozici pečlivě propracované možnosti osvětlení - přímé denní světlo nebo mohou podle potřeby používat umělé přisvěcování.

Středisko Automotive Design Network je rovněž vybaveno Centrem virtuální reality o velikosti 500 m2, kde najdeme mimo jiné také nejvyspělejší numerické simulační zařízení v oblasti automobilového průmyslu (Cave TM, Holobench, měřítko obrazovky 1).

Toto zařízení světové úrovně si vyžádalo investice ve výši 130 miliónů € a díky společným prostředkům a lepšímu řízení nákladů umožní společnosti PSA Peugeot Citroën zlepšit a zefektivnit práci designérů a návrhářů.

Na architektonické řešení a výstavbu střediska ADN bylo vypsáno výběrové řízení a v dubnu 2000 byl vybrán vítězný projekt pocházející z ateliéru Ripault-Duhart. O konečném verdiktu výběrové komise v čele s Robertem Peugeotem, ředitelem oddělení Inovace a kvalita, rozhodly mimo jiné způsob využití světla, funkční kvality a celková koncepce odpovídající potřebám automobilového návrhářství.

Budova střediska Automotive Design Network, jejíž exteriér je dílem výtvarníka Jamese Turrella, představuje nejen místo tvůrčího procesu, který vede ke vzniku nového automobilu, ale i sama o sobě je skutečným uměleckým dílem.



Zdroj: PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku PSA Peugeot Citroën otevřelo ...
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob