PSA Peugeot Citroën otevřelo ...

vloženo

Dvacet sedm měsíců po položení základního kamene společnost PSA Peugeot Citroën slavnostně otevírá své nové středisko designu pojmenované Automotive Design Network (ADN). Bude to právě zde, kde se napříště budou rodit „geny“ značek Peugeot a Citroën.

PSA Peugeot Citroën otevřelo ... Cílem zakladatelů střediska ADN je dát oběma značkám k dispozici moderní a technologicky vyspělé prostředky, které umožní vyvíjet esteticky a technicky zdařilé automobily, z nichž každý bude mít svou vlastní a jedinečnou identitu.

Středisko se nachází v areálu společnosti PSA Peugeot Citroën ve Vélizy, ve východní části Paříže, a může tak těžit ze silného ekonomického i kulturního zázemí evropského velkoměsta. Soustřeďuje návrhářská a designerská studia i vývojová oddělení:

1. Styl značek Peugeot a Citroën se nyní nachází pod jednou střechou, každá využívá svůj oddělený prostor, nicméně vzájemná blízkost by měla podněcovat zdravou a konstruktivní soutěživost.
2. Vývojové a konstrukční oddělení se nachází bok po boku stylistům a designérům.

Kapacita budovy, zasvěcené vzniku automobilu, je 1 100 pracovních míst, z toho 900 stálých. Na vývoji a realizaci kreativních studií, které předchází a doprovází zrod automobilu, se podílí odborníci více než 20 národností, všech profesí a odborností.

Na celkové ploše 70 000 m2 se do výšky zvedají tři patra střediska Automotive Design Network. Nová estetická centrála je vybavena zařízeními na vývoj a výzkum (oddělení inovačních projektů), kreativními prostředky (studia stylu a designu) a veškerým technickým i technologickým zázemím pro výrobu prototypů (frézy, lakovny, montážní dílny, …).

V komplexu se nacházejí pracoviště s označením „přísně tajné“, ale také sály a meetingové místnosti pro jednání s dodavateli, několik teras s přirozeným osvětlením určených k expozici vozů a 900 m2 velký konferenční sál s hledištěm. Stylisté a návrháři, pracující ve středisku, mají k dispozici pečlivě propracované možnosti osvětlení - přímé denní světlo nebo mohou podle potřeby používat umělé přisvěcování.

Středisko Automotive Design Network je rovněž vybaveno Centrem virtuální reality o velikosti 500 m2, kde najdeme mimo jiné také nejvyspělejší numerické simulační zařízení v oblasti automobilového průmyslu (Cave TM, Holobench, měřítko obrazovky 1).

Toto zařízení světové úrovně si vyžádalo investice ve výši 130 miliónů € a díky společným prostředkům a lepšímu řízení nákladů umožní společnosti PSA Peugeot Citroën zlepšit a zefektivnit práci designérů a návrhářů.

Na architektonické řešení a výstavbu střediska ADN bylo vypsáno výběrové řízení a v dubnu 2000 byl vybrán vítězný projekt pocházející z ateliéru Ripault-Duhart. O konečném verdiktu výběrové komise v čele s Robertem Peugeotem, ředitelem oddělení Inovace a kvalita, rozhodly mimo jiné způsob využití světla, funkční kvality a celková koncepce odpovídající potřebám automobilového návrhářství.

Budova střediska Automotive Design Network, jejíž exteriér je dílem výtvarníka Jamese Turrella, představuje nejen místo tvůrčího procesu, který vede ke vzniku nového automobilu, ale i sama o sobě je skutečným uměleckým dílem.



Zdroj: PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku PSA Peugeot Citroën otevřelo ...
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.03.2017
Škoda Vision E - předobraz elektrického a autonomního Kodiaqu Coupé?
27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus