PSA Peugeot Citroën - Finanční bilance 2005

vloženo

Návrat k růstu v Evropě a trvalá expanze na globálním trhu Skupině PSA Peugeot Citroën se v roce 2005 podařilo díky celosvětovým prodejům dosáhnout příznivých finančních výsledků zejména navzdory sílícím snahám a požadavkům na ochranu životního prostředí v Evropě.

Ilustrační foto k článku PSA Peugeot Citroën - Finanční bilance 2005

Za rok 2005:
- 3 390 000 prodaných vozů
- 1 940 000 eur provozního zisku

Plán na rok 2006:
Skupina prodala celkem 3 390 000 nových vozů, což je o 0,4% více než v roce 2004 (3 375 300 aut). Negativně se na obchodní bilanci odráží zejména nárůst cen surovin v souvislosti s požadavky normy EURO IV a evropským standardům pro oblast ochrany životního prostředí. Dražší suroviny (ocel, drahé kovy a plasty) se odrazily v nárůstu o 340 milionů eur, dodržení požadavků normy EURO IV si vyžádalo navíc 97 milionů eur. Na bilanci PSA Peugeot Citroën se příznivě projevily celosvětové prodeje vozů, vždyť mimo Evropu se loni prodalo 1 029 500 aut, zatímco v roce 2004 „jen“ 950 600 vozů. Mimoevropské trhy představují 30,4 % všech prodejů skupiny (loni 28,2 %). Snížily se rovněž výdaje na výrobu o 614 milionů eur, dál se rozvíjela a obměňovala modelová řada obou značek a nové modely se dařilo na trh uvádět podle plánu. Konsolidovaný zisk skupiny činil za rok 2005 - 1 940 milionů eur, v roce 2004 to bylo 2 481 milionů eur. Vzrostly hrubé tržby – na 56 267 milionů eur, to je o 0,3 % více než před rokem (56 105 milionů), přičemž automobilová divize mírně poklesla o 0,4% na 45 071 milionů eur. Dceřiné společnosti PSA Peugot Citroën – Gefco si polepšilo o 3,7 % na 3 000 milionů eur tržeb, Faurecia narostla o 2,4 % na 10 978 milionů eur a Banque PSA Finance o 5,8 % na 22 417 milionů eur.


Zdroj: Citroën Česká republika s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!