PSA Peugeot Citroën - Akční plán pro vyšší růst

vloženo

PSA Peugeot Citroën zavádí akční plán růstu výkonnosti, který zahrnuje řadu opatření. Jejich cílem je především efektivní řízení nákladů celé skupiny. Vycházejí ze současného postavení skupiny i odhadů do budoucnosti a také z některých obecných trendů, jako jsou například přírůstek obchodů mimo Evropu, rozvoj případů smluvní spolupráce, průmyslové výroby a nároků na kvalitu, či úspěšné uvedení modelu Peugeot 207.

Jean-Martin Folz, prezident skupiny PSA, některé body z plánu objasnil přesněji. Především to jsou opatření, která si kladou za cíl okamžité úspory. Do konce roku 2006 by se mělo ušetřit kolem 125 milionů eur. Skupina se neobejde bez zmrazení úrovně platů a úspor v nákladové oblasti, redukován bude počet zaměstnanců v závodech ve Francii a Španělsku, uzavřen bude závod v Rytonu ve Velké Británii. Počet zaměstnanců v Evropě poklesne o 10 000. Rozhodnutím nepostavit druhý závod v Trnavě se dosáhne úspory 200 milionů eur oproti předpokládaným 350 milionům.


Také rozvoj synergií mezi jednotlivými výrobními závody operujícími na stejné platformě je cestou k efektivitě produkce, například mezi závody v Mulhouse a Sochaux či Poissy a Aulnay. Clem je zvýšit využitelnou kapacitu evropských továren (měřeno indexem Harbour) zpět na 100 % v roce 2007 a dosáhnout hodnoty kolem 110 % do tří let. Výdajové úspory by měly dosáhnout výše 2,5 miliardy eur, ovšem bez ohrožení výrobního plánu.

PSA Peugeot Citroën hodlá také uspíšit zavádění nových modelů, v Evropě natolik, aby průměrné stáří modelů bylo co nejnižší a umožnilo se zaměřit na určité segmenty trhu. Obměňování modelové řady se ale nedotkne pouze stávajících segmentů, skupina hodlá do roku 2009 vytvořit šest úplně nových konceptů pro segmenty vozidel, v nichž dosud nemá zastoupení.

Mimo Evropu chce dál stavět na široké paletě modelů, které se přizpůsobují lokálním podmínkám a požadavkům a tento trend chce akcelerovat mnohem výrazněji než dosud. Mezi roky 2006 a 2009 bude například pro čínský trh připraveno jedenáct modelů, pro Jižní Ameriku šest, rozvíjet se bude spolupráce na základě nedávno podepsané deklarace o spolupráci v Malajsii, zkoumají se možnosti výroby v Rusku. Pokračuje tak hledání nových odbytišť při současném limitování investic.



Zdroj: Citroën Česká republika, s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč