PSA Peugeot Citroën a Intelligent Energy - H2Origin

vloženo

Společnosti PSA Peugeot Citroën a Intelligent Energy představily 22.4.2008 v Loughbouroughu (Birmingham, UK) výsledek svého společného výzkumného projektu H2Origin, jímž je městský dodávkový vůz s nulovými emisemi, který k pohonu elektrického hnacího ústrojí využívá technologicky vyspělý palivový článek.

PSA Peugeot Citroën a Intelligent Energy - H2Origin PSA Peugeot Citroën a Intelligent Energy - H2Origin

Toto tři roky trvající partnerství vyústilo v realizaci technologického prototypu Peugeot Partner H2Origin s elektrickým motorem, který napájí palivový článek PEMFC (Proton Exchange Membrane Fuel Cell) nové generace.

Palivové články 10 kWe nové generace nabízí následující výhody:
· Dojezd vozu dosáhne 300 km, tzn. trojnásobek klasického elektrického vozu na baterie
· Kompaktnost palivového článku a jeho pomocných prvků je tak dokonalá, že je možné jej uložit do přední části vozu na místo tepelného motoru
· Vůz je schopen nastartovat při -20°C, což je u vozu s palivovým článkem velký pokrok

Inovovaný systém uchovávání plynného vodíku (700 barů) zlepšuje mobilitu a usnadňuje fungování a provoz vozu:
· Zvýšení množství vodíku o 70 % při stejném objemu a hmotnosti nádrží
· Zvýšení dojezdové vzdálenosti vozu bez nutnosti dobíjení baterií ze sítě, a tedy širší provozní profil
· Vodíkové lahve se nakládají do výsuvné zásuvky, která je umístěná pod nakládací plochou v zadní části vozu. Tento stojanový systém umožňuje rychlou výměnu lahví, což představuje praktickou alternativu k plnění v tradiční čerpací stanici, čímž se odstraní hlavní překážka rozvoje tohoto typu automobilů.

Strategie aktivní ostražitosti s cílem být připraveni v den D
PSA Peugeot Citroën ukazuje, že míní dál aktivně hledat potenciální řešení v oblasti, která je v rámci různých alternativ automobilového pohonu, objevujících se na počátku tohoto nového století, velice slibná. Toto neutuchající snažení je v souladu s názorem expertů i celého průmyslu, podle nichž by palivové články mohly být sériově využívány v horizontu roku 2020.

Ještě je nutné odstranit některé překážky jako jsou náklady, které prozatím neumožňují cenově dostupné využití, dále hmotnost a rozměry vodíkových lahví. Využití vodíku jako energetického zdroje je navíc stále v plenkách a postup vpřed bude vyžadovat vůli států a nadnárodních institucí, stejně jako posun v energetické politice, což automobilový průmysl nemůže ovlivnit.

Předváděcí model H2Origin umožnil skupině PSA Peugeot Citroën posunout se dál ve zkušenostech s automobilovými palivovými články a být připraven, pokud to podmínky trhu a energetický kontext umožní, přijít s nabídkou vozů s nulovými emisemi ZEV (Zero Emission Vehicle), které budou tuto technologii využívat.

H2Origin je šestý vůz s pohonem na palivový článek skupiny PSA Peugeot Citroën od roku 2000.

Henri Winand, výkonný ředitel Intelligent Energy:
„Vyrobili jsme poprvé kompaktní palivový článek, který se vejde pod kapotu motoru. Vytvořili jsme článek, jehož funkční robustnost vyhovuje nesmírně náročnému provoznímu prostředí, a díky spolupráci s PSA Peugeot Citroën jsme získali neuvěřitelné množství zkušeností.“

Jean Pierre Goedgebuer, ředitel výzkumu PSA Peugeot Citroën:
„Jakožto nejúspěšnější výrobce vozů s nízkými emisemi CO2 jsme již vyrobili několik vozů s nulovými emisemi. Díky palivovému článku Intelligent Energy se u vozu s elektrickým pohonem Peugeot Partner H2Origin zvýšil dojezd ze 100 na 300 km. Takovéto zvýšení dojezdu městských elektrických dodávkových vozů značným způsobem rozšiřuje jejich pole působnosti a současně se ukazuje jako velice zajímavé řešení pro zlepšení podmínek pro úspěch na trhu s elektrickými vozy, jakmile to bude ekonomicky možné.“


 

 


Zdroj: CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up