PSA Peugeot Citroën a Intelligent Energy - H2Origin

vloženo

Společnosti PSA Peugeot Citroën a Intelligent Energy představily 22.4.2008 v Loughbouroughu (Birmingham, UK) výsledek svého společného výzkumného projektu H2Origin, jímž je městský dodávkový vůz s nulovými emisemi, který k pohonu elektrického hnacího ústrojí využívá technologicky vyspělý palivový článek.

PSA Peugeot Citroën a Intelligent Energy - H2Origin PSA Peugeot Citroën a Intelligent Energy - H2Origin

Toto tři roky trvající partnerství vyústilo v realizaci technologického prototypu Peugeot Partner H2Origin s elektrickým motorem, který napájí palivový článek PEMFC (Proton Exchange Membrane Fuel Cell) nové generace.

Palivové články 10 kWe nové generace nabízí následující výhody:
· Dojezd vozu dosáhne 300 km, tzn. trojnásobek klasického elektrického vozu na baterie
· Kompaktnost palivového článku a jeho pomocných prvků je tak dokonalá, že je možné jej uložit do přední části vozu na místo tepelného motoru
· Vůz je schopen nastartovat při -20°C, což je u vozu s palivovým článkem velký pokrok

Inovovaný systém uchovávání plynného vodíku (700 barů) zlepšuje mobilitu a usnadňuje fungování a provoz vozu:
· Zvýšení množství vodíku o 70 % při stejném objemu a hmotnosti nádrží
· Zvýšení dojezdové vzdálenosti vozu bez nutnosti dobíjení baterií ze sítě, a tedy širší provozní profil
· Vodíkové lahve se nakládají do výsuvné zásuvky, která je umístěná pod nakládací plochou v zadní části vozu. Tento stojanový systém umožňuje rychlou výměnu lahví, což představuje praktickou alternativu k plnění v tradiční čerpací stanici, čímž se odstraní hlavní překážka rozvoje tohoto typu automobilů.

Strategie aktivní ostražitosti s cílem být připraveni v den D
PSA Peugeot Citroën ukazuje, že míní dál aktivně hledat potenciální řešení v oblasti, která je v rámci různých alternativ automobilového pohonu, objevujících se na počátku tohoto nového století, velice slibná. Toto neutuchající snažení je v souladu s názorem expertů i celého průmyslu, podle nichž by palivové články mohly být sériově využívány v horizontu roku 2020.

Ještě je nutné odstranit některé překážky jako jsou náklady, které prozatím neumožňují cenově dostupné využití, dále hmotnost a rozměry vodíkových lahví. Využití vodíku jako energetického zdroje je navíc stále v plenkách a postup vpřed bude vyžadovat vůli států a nadnárodních institucí, stejně jako posun v energetické politice, což automobilový průmysl nemůže ovlivnit.

Předváděcí model H2Origin umožnil skupině PSA Peugeot Citroën posunout se dál ve zkušenostech s automobilovými palivovými články a být připraven, pokud to podmínky trhu a energetický kontext umožní, přijít s nabídkou vozů s nulovými emisemi ZEV (Zero Emission Vehicle), které budou tuto technologii využívat.

H2Origin je šestý vůz s pohonem na palivový článek skupiny PSA Peugeot Citroën od roku 2000.

Henri Winand, výkonný ředitel Intelligent Energy:
„Vyrobili jsme poprvé kompaktní palivový článek, který se vejde pod kapotu motoru. Vytvořili jsme článek, jehož funkční robustnost vyhovuje nesmírně náročnému provoznímu prostředí, a díky spolupráci s PSA Peugeot Citroën jsme získali neuvěřitelné množství zkušeností.“

Jean Pierre Goedgebuer, ředitel výzkumu PSA Peugeot Citroën:
„Jakožto nejúspěšnější výrobce vozů s nízkými emisemi CO2 jsme již vyrobili několik vozů s nulovými emisemi. Díky palivovému článku Intelligent Energy se u vozu s elektrickým pohonem Peugeot Partner H2Origin zvýšil dojezd ze 100 na 300 km. Takovéto zvýšení dojezdu městských elektrických dodávkových vozů značným způsobem rozšiřuje jejich pole působnosti a současně se ukazuje jako velice zajímavé řešení pro zlepšení podmínek pro úspěch na trhu s elektrickými vozy, jakmile to bude ekonomicky možné.“


 

 


Zdroj: CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.01.2019
Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen