PSA Peugeot Citroën a Fiat představují nové kompaktní furgony

vloženo

PSA Peugeot Citroën a Fiat  představují nové kompaktní furgony PSA Peugeot Citroën a Fiat  představují nové kompaktní furgony

Jean – Martin Folz, prezident PSA Peugeot Citroën, a Sergio Marchionne, člen správní rady Fiat, představili dnes v závodě Sevel Nord přírůstek do společné rodiny modelů, nové kompaktní furgony. Nové vozy přijdou na trh v polovině ledna 2007 a budou nástupci dosavadních modelů Peugeot Expert, Citroën Jumpy a Fiat Scudo. Stávající jména ovšem zůstanou zachována.


Nové lehké užitkové vozy nabídnou širokou paletu karosářských verzí s objemem nákladového prostoru od 5 do 7 m³ a s nosností 1000 a 1200 kg. Variabilita v nabídce jednotlivých verzí má uspokojit specifická přání a potřeby jednotlivých profesních skupin a druhů podnikání.

Obě skupiny navíc rozšiřují nabídku také ve světě osobních vozů. Konkrétně se jedná o prostorné kombi, které početnou společnou rodinu ještě rozšiřuje o model tzv. „ludospace“. Tedy kombi, které pohodlně uveze až 9 pasažérů najednou.

Nové modely se budou pro obě skupiny vyrábět ve společném závodě ve Valenciennes v Sevel Nord, kde už nyní pracuje více než 4400 zaměstnanců. Tento závod je operativně řízen managementem PSA Peugeot Citroën a vyrábějí se v něm také vozy segmentu velkých MPV značek Peugeot, Citroën, Fiat a Lancia.
Investice do výroby nových lehkých užitkových vozů ve Valenciennes přesáhly 440 milionů eur, výrobní kapacita je plánována na 130 000 vozů ročně při výrobě ve třísměnném provozu. Modernizace výrobních dílen, přestavba logistického zázemí a přizpůsobení prostor nejmodernějším požadavkům ergonomie vycházejí z potřeb montáže odlišných variant vozů – MPV, furgony, osobní verze combi. Na společné lince se tak bude kompletovat až 14 různých karosářských variant.

Předcházející generace Peugeot Expert, Citroën Jumpy a Fiat Scudo se v Sevel Nord vyráběly od roku 1995 a celkem se vyrobilo těchto vozů přes milion kusů. Po květnové modernizaci velkých LUV Citroën Jumper, Peugeot Boxer a Fiat Ducato tak obě skupiny pokračují v inovací modelové řady užitkových vozů. Další etapu bude představovat nástup malých dodávek ze závodu Tofas v Turecku, kde se budou nové vozy vyrábět od roku 2008.

Zdroj: Citroën Česká republika s.r.o.

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up