PSA Peugeot Citroën a Fiat představují nové kompaktní furgony

vloženo

PSA Peugeot Citroën a Fiat  představují nové kompaktní furgony Jean – Martin Folz, prezident PSA Peugeot Citroën, a Sergio Marchionne, člen správní rady Fiat, představili dnes v závodě Sevel Nord přírůstek do společné rodiny modelů, nové kompaktní furgony. Nové vozy přijdou na trh v polovině ledna 2007 a budou nástupci dosavadních modelů Peugeot Expert, Citroën Jumpy a Fiat Scudo. Stávající jména ovšem zůstanou zachována.

Nové lehké užitkové vozy nabídnou širokou paletu karosářských verzí s objemem nákladového prostoru od 5 do 7 m³ a s nosností 1000 a 1200 kg. Variabilita v nabídce jednotlivých verzí má uspokojit specifická přání a potřeby jednotlivých profesních skupin a druhů podnikání.

Obě skupiny navíc rozšiřují nabídku také ve světě osobních vozů. Konkrétně se jedná o prostorné kombi, které početnou společnou rodinu ještě rozšiřuje o model tzv. „ludospace“. Tedy kombi, které pohodlně uveze až 9 pasažérů najednou.

Nové modely se budou pro obě skupiny vyrábět ve společném závodě ve Valenciennes v Sevel Nord, kde už nyní pracuje více než 4400 zaměstnanců. Tento závod je operativně řízen managementem PSA Peugeot Citroën a vyrábějí se v něm také vozy segmentu velkých MPV značek Peugeot, Citroën, Fiat a Lancia.
Investice do výroby nových lehkých užitkových vozů ve Valenciennes přesáhly 440 milionů eur, výrobní kapacita je plánována na 130 000 vozů ročně při výrobě ve třísměnném provozu. Modernizace výrobních dílen, přestavba logistického zázemí a přizpůsobení prostor nejmodernějším požadavkům ergonomie vycházejí z potřeb montáže odlišných variant vozů – MPV, furgony, osobní verze combi. Na společné lince se tak bude kompletovat až 14 různých karosářských variant.

Předcházející generace Peugeot Expert, Citroën Jumpy a Fiat Scudo se v Sevel Nord vyráběly od roku 1995 a celkem se vyrobilo těchto vozů přes milion kusů. Po květnové modernizaci velkých LUV Citroën Jumper, Peugeot Boxer a Fiat Ducato tak obě skupiny pokračují v inovací modelové řady užitkových vozů. Další etapu bude představovat nástup malých dodávek ze závodu Tofas v Turecku, kde se budou nové vozy vyrábět od roku 2008.

Zdroj: Citroën Česká republika s.r.o.

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

01.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross - nový model od třech diamantů oficiálně
28.02.2017
Jak si vede Kia Stinger na sněhu a ledu? Podívejte se na video
28.02.2017
Mitsubishi Outlander 2017 - myšák reaguje na požadavky zákazníků
27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není