PSA Peugeot Citroën a Fiat představují nové kompaktní furgony

vloženo

PSA Peugeot Citroën a Fiat  představují nové kompaktní furgony PSA Peugeot Citroën a Fiat  představují nové kompaktní furgony

Jean – Martin Folz, prezident PSA Peugeot Citroën, a Sergio Marchionne, člen správní rady Fiat, představili dnes v závodě Sevel Nord přírůstek do společné rodiny modelů, nové kompaktní furgony. Nové vozy přijdou na trh v polovině ledna 2007 a budou nástupci dosavadních modelů Peugeot Expert, Citroën Jumpy a Fiat Scudo. Stávající jména ovšem zůstanou zachována.


Nové lehké užitkové vozy nabídnou širokou paletu karosářských verzí s objemem nákladového prostoru od 5 do 7 m³ a s nosností 1000 a 1200 kg. Variabilita v nabídce jednotlivých verzí má uspokojit specifická přání a potřeby jednotlivých profesních skupin a druhů podnikání.

Obě skupiny navíc rozšiřují nabídku také ve světě osobních vozů. Konkrétně se jedná o prostorné kombi, které početnou společnou rodinu ještě rozšiřuje o model tzv. „ludospace“. Tedy kombi, které pohodlně uveze až 9 pasažérů najednou.

Nové modely se budou pro obě skupiny vyrábět ve společném závodě ve Valenciennes v Sevel Nord, kde už nyní pracuje více než 4400 zaměstnanců. Tento závod je operativně řízen managementem PSA Peugeot Citroën a vyrábějí se v něm také vozy segmentu velkých MPV značek Peugeot, Citroën, Fiat a Lancia.
Investice do výroby nových lehkých užitkových vozů ve Valenciennes přesáhly 440 milionů eur, výrobní kapacita je plánována na 130 000 vozů ročně při výrobě ve třísměnném provozu. Modernizace výrobních dílen, přestavba logistického zázemí a přizpůsobení prostor nejmodernějším požadavkům ergonomie vycházejí z potřeb montáže odlišných variant vozů – MPV, furgony, osobní verze combi. Na společné lince se tak bude kompletovat až 14 různých karosářských variant.

Předcházející generace Peugeot Expert, Citroën Jumpy a Fiat Scudo se v Sevel Nord vyráběly od roku 1995 a celkem se vyrobilo těchto vozů přes milion kusů. Po květnové modernizaci velkých LUV Citroën Jumper, Peugeot Boxer a Fiat Ducato tak obě skupiny pokračují v inovací modelové řady užitkových vozů. Další etapu bude představovat nástup malých dodávek ze závodu Tofas v Turecku, kde se budou nové vozy vyrábět od roku 2008.

Zdroj: Citroën Česká republika s.r.o.

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem