První fotografie interiéru nového Volva XC90

vloženo

Uvedení jednoho z nejočekávanějších automobilů posledních let – zcela nového Volva XC90 – začíná právě dnes. Automobilka Volvo bude postupně odhalovat novinku „směrem zevnitř ven“. Dnes máme možnost se podívat na první oficiální fotografie luxusního interiéru, který bude vybaven například čtyřzónovou klimatizací.

První fotografie interiéru nového Volva XC90 První fotografie interiéru nového Volva XC90

Původní model XC90 byl uveden na trh v roce 2002, kdy způsobil doslova revoluci v segmentu SUV, a to díky své jedinečné kombinaci prostornosti, všestrannosti a bezpečnosti. Vzhledem k jeho rostoucí popularitě se z něho nakonec stal světový fenomén. Jak se ukáže během následujících týdnů, i zbrusu nová XC90 má velké ambice posunout svůj segment trhu o kus dopředu.


Nový interiér, jenž se může pochlubit nejluxusnějším provedením, jakého se kdy Volvu dostalo, byl inspirován zemí, kde se značka Volvo zrodila – Švédskem. Zemí, která proslula svým umem spojovat nejmodernější technologie s čistým a krásným designem, řemeslným zpracováním a využíváním vybraných materiálů.

Nejúžasnější částí výbavy je dotykový displej v provedení tabletu umístěný ve středové konzole, který tvoří srdce kompletně nového palubního řídicího systému,“ vysvětluje Thomas Ingenlath, senior viceprezident oddělení designu ve společnosti Volvo Cars. Jedná se o systém, jenž je prakticky prost tlačítek a který pro řidiče představuje nový způsob ovládání vozu s jednoduchým přístupem k celé řadě produktů a služeb dostupných prostřednictvím internetu.

V interiéru nového Volva XC90 se snoubí materiály jako jemná kůže a dřevo s ručně opracovanými detaily, zahrnujícími například křišťálovou hlavici řadicí páky značky Orrefors (což je známá švédská sklářská firma) a ovládací prvky – tlačítko start/stop a tlačítko pro ovládání hlasitosti – v diamantovém provedení.

Smyslem ztvárnění těchto prvků je vzbuzovat dojem klenotů, jimiž je interiér dekorován. Jejich vzhled nepůsobí čistě funkčním dojmem, ale přispívá spíše k navození exkluzivní a hravé atmosféry,“ podotýká Robin Page, ředitel oddělení pro design interiéru ve společnosti Volvo Cars.

Zcela nová XC90 je prvním Volvem postaveným na základě vlastní modulární platformy (SPA) automobilky. Ta designérům a konstruktérům otevírá svět nových možností, přináší lepší ovladatelnost a dovoluje zavedení nejmodernějších bezpečnostních funkcí a online palubních technologií. Současně nabízí více prostoru v interiéru.

Naše nová architektura interiéru má čistý a ničím nerušený charakter, přičemž z ní stále vyzařuje kultivovaná sebejistota a elegance, které od luxusního SUV zákazníci očekávají,“ prohlašuje Peter Mertens, senior viceprezident oddělení pro výzkum a vývoj ve společnosti Volvo Cars.

Koncem července / začátkem srpna Vás seznámíme s příběhem vývoje nejnovějších technologií v oblasti bezpečnosti a řízení kvality vzduchu v interiéru, zatímco nejdůležitější fakta o podvozku a hnacích jednotkách Vás začneme prozrazovat od půlky července a budeme pokračovat v průběhu celého léta až do konce srpna, kdy se dočkáte představení kompletního exteriéru.

Srdcem všeho, o co se ve společnosti Volva Cars snažíme, jsou naši zákazníci a jejich jízdní zážitek. Nechceme vyvíjet nové technologie jen pro technologie samotné – ve Volvu se vše podřizuje výrobě vozů, které budou bezpečnější a bude je radost řídit,“ prohlašuje Alain Visser, senior viceprezident oddělení pro marketing, prodej a zákaznický servis společnosti Volvo Cars.

Nejúžasnější částí výbavy je dotykový displej v provedení tabletu umístěný ve středové konzole, který tvoří srdce kompletně nového palubního řídicího systému,“ vysvětluje Thomas Ingenlath, senior viceprezident oddělení designu ve společnosti Volvo Cars.

Nová sedadla

Pokud jde o komfort, je automobilka Volvo Cars již nyní proslulá jako výrobce těch nejpohodlnějších sedadel v tomto průmyslovém odvětví. Nové Volvo XC90 tuto výbornou pověst povznese na ještě vyšší úroveň, protože nabízí inovativně navržená sedadla, která zajistí cestujícím ve druhé a třetí řadě mnohem více prostoru, díky čemuž se z nové XC90 stane ryzí sedmimístný vůz.

Stejně jako klasická skandinávská křesla jsou i naše nová sedadla nefalšovaným důkazem toho, že pro zajištění pohodlí není nutné používat silnou výplň. Již samotné jádro sedadla má ergonomický tvar, který dokonale kopíruje lidskou páteř. Aby si každý mohl nastavit sedadlo do ideální polohy, je zde celá řada možností, jak je individuálně seřídit,“ oznamuje Robin Page.

Standardní sedadla řady Comfort jsou dostupná s intuitivním a plynulým elektrickým ovládáním umožňujícím měnit nastavení bočního vedení, délku sedáku, polohu bederní opěrky (v několika směrech) a vertikální pozici hlavové opěrky. Do paměti lze uložit až tři různá nastavení. Volitelně lze sedadlo vybavit také odvětráváním a masážní funkcí. Při navrhování kompletně nových sedadel Contour byl kladen důraz na zajištění vynikající boční opory po celé délce těla, od ramen až po stehna.

Samostatná sedadla druhé řady a více prostoru pro cestující ve třetí řadě
Druhá řada je tvořena třemi individuálními sedadly s možností nastavení náklonu. Díky posuvné funkci je možné vytvořit více místa pro nohy cestujících ve třetí řadě – nebo zvětšit objem zavazadlového prostoru (to platí pro případ, kdy jsou sedadla třetí řady sklopena do zcela ploché polohy). Na přání je možné vybavit prostřední sedadlo integrovaným dětským podsedákem.

Sedadla třetí řady, která poskytují osobám do výšky 170 cm prvotřídní komfort, jsou lehce vycentrována, aby si cestující mohli vychutnávat velkorysý výhled dopředu, podobně jako je tomu v divadle. Rozšířený prostor pro chodidla pod druhou řadou sedadel pak zajišťuje větší komfort a prostornost. Zvláštní pozornost byla věnována také snadnému nastupování a vystupování cestujících sedících ve třetí řadě a jednoduché manipulaci se sedadly, díky čemuž vznikl nejlepší systém sedadel třetí řady v tomto segmentu.

Všech sedm sedadel je vybaveno tříbodovými bezpečnostními pásy a všechny řady sedadel jsou vykryty zdokonalenými nafukovacími clonami chránícími cestující v případě bočního nárazu a při převrácení vozu.

Zbrusu nové Volvo XC90 poskytuje řidiči i všem cestujícím celou řadu odkládacích prostorů. Veškerá sedadla ve druhé a třetí řadě lze individuálně sklopit, což tomuto vozu propůjčuje mimořádnou přepravní flexibilitu. Sedadla ve třetí řadě mohou být také vybavena elektrickým ovládáním.

Čtyřzónová klimatizace
Pro příjemnou a pohodovou jízdu je nezbytné dýchat v kabině čerstvý vzduch o ideální teplotě. Součástí výbavy zcela nového Volva XC90 je čtyřzónová klimatizace s individuálním nastavením pro přední sedadla a pro cestující ve druhé řadě. Samostatná ventilační jednotka pro třetí řadu sedadel může být v závislosti na konkrétním trhu dostupná standardně, nebo volitelně.

Systém čištění vzduchu Volvo Cars CleanZone je jedním z nejefektivnějších na trhu a byl ještě více zdokonalen přidáním nového filtru pro účinnější zachycování malých škodlivých částeček a pylů obsažených v nasávaném vzduchu.

Volvo Auto Czech, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Fotografie k článku

Fotografie k článku První fotografie interiéru nového Volva XC90 Fotografie k článku První fotografie interiéru nového Volva XC90 Fotografie k článku První fotografie interiéru nového Volva XC90 Fotografie k článku První fotografie interiéru nového Volva XC90 Fotografie k článku První fotografie interiéru nového Volva XC90 Fotografie k článku První fotografie interiéru nového Volva XC90 Fotografie k článku První fotografie interiéru nového Volva XC90
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč