První fotografie interiéru nového Volva XC90

vloženo

Uvedení jednoho z nejočekávanějších automobilů posledních let – zcela nového Volva XC90 – začíná právě dnes. Automobilka Volvo bude postupně odhalovat novinku „směrem zevnitř ven“. Dnes máme možnost se podívat na první oficiální fotografie luxusního interiéru, který bude vybaven například čtyřzónovou klimatizací.

První fotografie interiéru nového Volva XC90 První fotografie interiéru nového Volva XC90

Původní model XC90 byl uveden na trh v roce 2002, kdy způsobil doslova revoluci v segmentu SUV, a to díky své jedinečné kombinaci prostornosti, všestrannosti a bezpečnosti. Vzhledem k jeho rostoucí popularitě se z něho nakonec stal světový fenomén. Jak se ukáže během následujících týdnů, i zbrusu nová XC90 má velké ambice posunout svůj segment trhu o kus dopředu.


Nový interiér, jenž se může pochlubit nejluxusnějším provedením, jakého se kdy Volvu dostalo, byl inspirován zemí, kde se značka Volvo zrodila – Švédskem. Zemí, která proslula svým umem spojovat nejmodernější technologie s čistým a krásným designem, řemeslným zpracováním a využíváním vybraných materiálů.

Nejúžasnější částí výbavy je dotykový displej v provedení tabletu umístěný ve středové konzole, který tvoří srdce kompletně nového palubního řídicího systému,“ vysvětluje Thomas Ingenlath, senior viceprezident oddělení designu ve společnosti Volvo Cars. Jedná se o systém, jenž je prakticky prost tlačítek a který pro řidiče představuje nový způsob ovládání vozu s jednoduchým přístupem k celé řadě produktů a služeb dostupných prostřednictvím internetu.

V interiéru nového Volva XC90 se snoubí materiály jako jemná kůže a dřevo s ručně opracovanými detaily, zahrnujícími například křišťálovou hlavici řadicí páky značky Orrefors (což je známá švédská sklářská firma) a ovládací prvky – tlačítko start/stop a tlačítko pro ovládání hlasitosti – v diamantovém provedení.

Smyslem ztvárnění těchto prvků je vzbuzovat dojem klenotů, jimiž je interiér dekorován. Jejich vzhled nepůsobí čistě funkčním dojmem, ale přispívá spíše k navození exkluzivní a hravé atmosféry,“ podotýká Robin Page, ředitel oddělení pro design interiéru ve společnosti Volvo Cars.

Zcela nová XC90 je prvním Volvem postaveným na základě vlastní modulární platformy (SPA) automobilky. Ta designérům a konstruktérům otevírá svět nových možností, přináší lepší ovladatelnost a dovoluje zavedení nejmodernějších bezpečnostních funkcí a online palubních technologií. Současně nabízí více prostoru v interiéru.

Naše nová architektura interiéru má čistý a ničím nerušený charakter, přičemž z ní stále vyzařuje kultivovaná sebejistota a elegance, které od luxusního SUV zákazníci očekávají,“ prohlašuje Peter Mertens, senior viceprezident oddělení pro výzkum a vývoj ve společnosti Volvo Cars.

Koncem července / začátkem srpna Vás seznámíme s příběhem vývoje nejnovějších technologií v oblasti bezpečnosti a řízení kvality vzduchu v interiéru, zatímco nejdůležitější fakta o podvozku a hnacích jednotkách Vás začneme prozrazovat od půlky července a budeme pokračovat v průběhu celého léta až do konce srpna, kdy se dočkáte představení kompletního exteriéru.

Srdcem všeho, o co se ve společnosti Volva Cars snažíme, jsou naši zákazníci a jejich jízdní zážitek. Nechceme vyvíjet nové technologie jen pro technologie samotné – ve Volvu se vše podřizuje výrobě vozů, které budou bezpečnější a bude je radost řídit,“ prohlašuje Alain Visser, senior viceprezident oddělení pro marketing, prodej a zákaznický servis společnosti Volvo Cars.

Nejúžasnější částí výbavy je dotykový displej v provedení tabletu umístěný ve středové konzole, který tvoří srdce kompletně nového palubního řídicího systému,“ vysvětluje Thomas Ingenlath, senior viceprezident oddělení designu ve společnosti Volvo Cars.

Nová sedadla

Pokud jde o komfort, je automobilka Volvo Cars již nyní proslulá jako výrobce těch nejpohodlnějších sedadel v tomto průmyslovém odvětví. Nové Volvo XC90 tuto výbornou pověst povznese na ještě vyšší úroveň, protože nabízí inovativně navržená sedadla, která zajistí cestujícím ve druhé a třetí řadě mnohem více prostoru, díky čemuž se z nové XC90 stane ryzí sedmimístný vůz.

Stejně jako klasická skandinávská křesla jsou i naše nová sedadla nefalšovaným důkazem toho, že pro zajištění pohodlí není nutné používat silnou výplň. Již samotné jádro sedadla má ergonomický tvar, který dokonale kopíruje lidskou páteř. Aby si každý mohl nastavit sedadlo do ideální polohy, je zde celá řada možností, jak je individuálně seřídit,“ oznamuje Robin Page.

Standardní sedadla řady Comfort jsou dostupná s intuitivním a plynulým elektrickým ovládáním umožňujícím měnit nastavení bočního vedení, délku sedáku, polohu bederní opěrky (v několika směrech) a vertikální pozici hlavové opěrky. Do paměti lze uložit až tři různá nastavení. Volitelně lze sedadlo vybavit také odvětráváním a masážní funkcí. Při navrhování kompletně nových sedadel Contour byl kladen důraz na zajištění vynikající boční opory po celé délce těla, od ramen až po stehna.

Samostatná sedadla druhé řady a více prostoru pro cestující ve třetí řadě
Druhá řada je tvořena třemi individuálními sedadly s možností nastavení náklonu. Díky posuvné funkci je možné vytvořit více místa pro nohy cestujících ve třetí řadě – nebo zvětšit objem zavazadlového prostoru (to platí pro případ, kdy jsou sedadla třetí řady sklopena do zcela ploché polohy). Na přání je možné vybavit prostřední sedadlo integrovaným dětským podsedákem.

Sedadla třetí řady, která poskytují osobám do výšky 170 cm prvotřídní komfort, jsou lehce vycentrována, aby si cestující mohli vychutnávat velkorysý výhled dopředu, podobně jako je tomu v divadle. Rozšířený prostor pro chodidla pod druhou řadou sedadel pak zajišťuje větší komfort a prostornost. Zvláštní pozornost byla věnována také snadnému nastupování a vystupování cestujících sedících ve třetí řadě a jednoduché manipulaci se sedadly, díky čemuž vznikl nejlepší systém sedadel třetí řady v tomto segmentu.

Všech sedm sedadel je vybaveno tříbodovými bezpečnostními pásy a všechny řady sedadel jsou vykryty zdokonalenými nafukovacími clonami chránícími cestující v případě bočního nárazu a při převrácení vozu.

Zbrusu nové Volvo XC90 poskytuje řidiči i všem cestujícím celou řadu odkládacích prostorů. Veškerá sedadla ve druhé a třetí řadě lze individuálně sklopit, což tomuto vozu propůjčuje mimořádnou přepravní flexibilitu. Sedadla ve třetí řadě mohou být také vybavena elektrickým ovládáním.

Čtyřzónová klimatizace
Pro příjemnou a pohodovou jízdu je nezbytné dýchat v kabině čerstvý vzduch o ideální teplotě. Součástí výbavy zcela nového Volva XC90 je čtyřzónová klimatizace s individuálním nastavením pro přední sedadla a pro cestující ve druhé řadě. Samostatná ventilační jednotka pro třetí řadu sedadel může být v závislosti na konkrétním trhu dostupná standardně, nebo volitelně.

Systém čištění vzduchu Volvo Cars CleanZone je jedním z nejefektivnějších na trhu a byl ještě více zdokonalen přidáním nového filtru pro účinnější zachycování malých škodlivých částeček a pylů obsažených v nasávaném vzduchu.

Volvo Auto Czech, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Fotografie k článku

Fotografie k článku První fotografie interiéru nového Volva XC90 Fotografie k článku První fotografie interiéru nového Volva XC90 Fotografie k článku První fotografie interiéru nového Volva XC90 Fotografie k článku První fotografie interiéru nového Volva XC90 Fotografie k článku První fotografie interiéru nového Volva XC90 Fotografie k článku První fotografie interiéru nového Volva XC90 Fotografie k článku První fotografie interiéru nového Volva XC90
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.04.2017
Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq
28.04.2017
Za Peugeot 5008 zaplatíte minimálně půl milionu
27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?
12.04.2017
Test: Subaru WRX STi Sport - sedan, co má koule