První body pro Gravity-Charouz Racing

vloženo

Český tým Gravity-Charouz Racing ukončil na francouzské dráze Paul Ricard sérii neuspokojivých výsledků a dočkal se prvních mistrovských bodů poté, co Leonid Machitski s Jarkem Janišem skončili na osmé pozici v nedělním závodě. Nejlepší výsledek sezony si připsala také druhá posádka Gravity-Charouz Racingu Jan Šťovíček/Jakub Knoll. Naopak smolný víkend ve svém mercedesu prožil Filip Sládečka.

První body pro Gravity-Charouz Racing Rusko-česká dvojice Leonid Machitski a Jarek Janiš odstartovala do obou bodovaných jízd z 18. pozice. V prvním závodě se Machitski s Janišem dlouho pohybovali těsně za elitní desítkou, avšak v druhé polovině je postihl problém s povolujícím se zadním kolem, důsledkem čehož bylo 15. místo v cíli. Nedělní závod proběhl pro Machitskiho s Janišem o poznání lépe. Jarek Janiš předával bílý mercedes svému kolegovi na 11. místě a posléze se bojovnou jízdou Leonid Machitski posunul až na konečnou osmou příčku, která jim přinesla čtyři body do hodnocení jezdců.

„Řekl bych, že je pro nás osmé místo velmi dobrým výsledkem. Tým dělá postupně kroky vpřed a věřím, že příště můžeme být ještě výš,“ prohlásil po závodech Leonid Machitski. „Jsem rád, že se nám podařilo získat první body. Avšak nebyl to pro nás úplně bezproblémový víkend a potíže nás postihly v obou závodech. V tom prvním jsme měli krátce po výměně problém s uvolňujícím se zadním kolem a v neděli nám nefungovala kontrola trakce a ABS. Naštěstí však vše dobře dopadlo a my jsme i přesto dojeli na osmé příčce,“ doplnil svého týmového kolegu Jarek Janiš.

Jan Šťovíček s Jakubem Knollem obsadili v kvalifikaci 24. a 27. pozici. V sobotním závodě, ve kterém je přibrzdil výlet mimo trať, si dojeli pro 19. místo. Lépe se českým jezdcům dařilo v neděli, kdy se vyvarovali jakýchkoliv chyb a cílem projeli na 13. příčce, čímž si vylepšili svoje dosavadní maximum. „S výsledky jsem spokojen. Myslím, že jsme obě jízdy zvládli relativně dobře. Potvrdili jsme, že je naše závodní tempo srovnatelné se středem jezdeckého pole. Stále však ztrácíme v kvalifikacích, kde se nám nedaří a kde se musíme podstatně zlepšit. Pokud se nám to povede, můžeme pomýšlet na bodovaná umístění,“ řekl v cíli nedělního závodu Jan Šťovíček.

Slovenský pilot Filip Sládečka, jenž startuje za německou stáj Heico Motorsport, ve Francii svoje bodové konto nerozšířil poté, co se svým kolegou Patrickem Hirschem nedokončil ani jeden závod kvůli technickým problémům. Velká smůla postihla slovensko-německou posádku zejména v neděli, kdy odstoupili z výborného čtvrtého místa pouhých šest minut před cílem. „Tentokrát jsme měli bohužel smůlu. V obou jízdách nás postihla tatáž porucha zadního zavěšení. Musíme se přes to však přenést a doufat, že to příště dopadne lépe,“ věří Filip Sládečka.

Další podnik evropského seriálu FIA GT3 se uskuteční 19.-21. srpna na slovenské dráze Slovakiaring, která v kalendáři nahradila původně plánovaný Smolenskring.

KALENDÁŘ FIA GT3 CHAMPIONSHIP 2011:

06-08/05 - Algarve
03-05/06 - Silverstone
01-03/07 - Navarra
15-17/07 - Paul Ricard
20-21/08 - Slovakiaring
14-16/10 - Zandvoort

(ms)

Fotografie k článku

Fotografie k článku První body pro Gravity-Charouz Racing
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě