První body pro Gravity-Charouz Racing

vloženo

Český tým Gravity-Charouz Racing ukončil na francouzské dráze Paul Ricard sérii neuspokojivých výsledků a dočkal se prvních mistrovských bodů poté, co Leonid Machitski s Jarkem Janišem skončili na osmé pozici v nedělním závodě. Nejlepší výsledek sezony si připsala také druhá posádka Gravity-Charouz Racingu Jan Šťovíček/Jakub Knoll. Naopak smolný víkend ve svém mercedesu prožil Filip Sládečka.

První body pro Gravity-Charouz Racing První body pro Gravity-Charouz Racing

Rusko-česká dvojice Leonid Machitski a Jarek Janiš odstartovala do obou bodovaných jízd z 18. pozice. V prvním závodě se Machitski s Janišem dlouho pohybovali těsně za elitní desítkou, avšak v druhé polovině je postihl problém s povolujícím se zadním kolem, důsledkem čehož bylo 15. místo v cíli. Nedělní závod proběhl pro Machitskiho s Janišem o poznání lépe. Jarek Janiš předával bílý mercedes svému kolegovi na 11. místě a posléze se bojovnou jízdou Leonid Machitski posunul až na konečnou osmou příčku, která jim přinesla čtyři body do hodnocení jezdců.


„Řekl bych, že je pro nás osmé místo velmi dobrým výsledkem. Tým dělá postupně kroky vpřed a věřím, že příště můžeme být ještě výš,“ prohlásil po závodech Leonid Machitski. „Jsem rád, že se nám podařilo získat první body. Avšak nebyl to pro nás úplně bezproblémový víkend a potíže nás postihly v obou závodech. V tom prvním jsme měli krátce po výměně problém s uvolňujícím se zadním kolem a v neděli nám nefungovala kontrola trakce a ABS. Naštěstí však vše dobře dopadlo a my jsme i přesto dojeli na osmé příčce,“ doplnil svého týmového kolegu Jarek Janiš.

Jan Šťovíček s Jakubem Knollem obsadili v kvalifikaci 24. a 27. pozici. V sobotním závodě, ve kterém je přibrzdil výlet mimo trať, si dojeli pro 19. místo. Lépe se českým jezdcům dařilo v neděli, kdy se vyvarovali jakýchkoliv chyb a cílem projeli na 13. příčce, čímž si vylepšili svoje dosavadní maximum. „S výsledky jsem spokojen. Myslím, že jsme obě jízdy zvládli relativně dobře. Potvrdili jsme, že je naše závodní tempo srovnatelné se středem jezdeckého pole. Stále však ztrácíme v kvalifikacích, kde se nám nedaří a kde se musíme podstatně zlepšit. Pokud se nám to povede, můžeme pomýšlet na bodovaná umístění,“ řekl v cíli nedělního závodu Jan Šťovíček.

Slovenský pilot Filip Sládečka, jenž startuje za německou stáj Heico Motorsport, ve Francii svoje bodové konto nerozšířil poté, co se svým kolegou Patrickem Hirschem nedokončil ani jeden závod kvůli technickým problémům. Velká smůla postihla slovensko-německou posádku zejména v neděli, kdy odstoupili z výborného čtvrtého místa pouhých šest minut před cílem. „Tentokrát jsme měli bohužel smůlu. V obou jízdách nás postihla tatáž porucha zadního zavěšení. Musíme se přes to však přenést a doufat, že to příště dopadne lépe,“ věří Filip Sládečka.

Další podnik evropského seriálu FIA GT3 se uskuteční 19.-21. srpna na slovenské dráze Slovakiaring, která v kalendáři nahradila původně plánovaný Smolenskring.

KALENDÁŘ FIA GT3 CHAMPIONSHIP 2011:

06-08/05 - Algarve
03-05/06 - Silverstone
01-03/07 - Navarra
15-17/07 - Paul Ricard
20-21/08 - Slovakiaring
14-16/10 - Zandvoort

(ms)

Fotografie k článku

Fotografie k článku První body pro Gravity-Charouz Racing
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich