Prokop s Tománkem bojují ve Francii o naději

vloženo

Latinské přísloví „Spés moritur ultima – Naděje umírá poslední“ by si mohla posádka Czech Ford National Teamu napsat na kapotu Fordu Fiesta S2000, se kterým se o víkendu pokusí vybojovat naději na zisk titulu v šampionátu SWRC. Šance na prvenství jsou však před posledními dvěma závody ve Francii a Španělsku poměrně vzdálené.

Prokop s Tománkem bojují ve Francii o naději Prokop s Tománkem bojují ve Francii o naději

Martin Prokop figuruje v šampionátu WRC momentálně na třetím místě za vedoucím Hanninenem, továrním jezdcem mladoboleslavské Škody a druhým Estoncem Ottem Tanakem, který se stal největším objevem letošní sezóny. Třetí pozice v těžké konkurenci zdaleka špatná není. Pokud však pohlédneme na bodové skóre hlavních aspirantů na titul světového šampióna není z pohledu dvojice Martina Prokopa mnoho důvodů k bezbřehému optimismu. Za Tanakem zaostává český pilot pouhé čtyři bodíky. Od vedoucího Hanninena však jihlavského jezdce dělí plných 22 bodů. Za vítězství se přitom na konto připisuje 25 bodů. Pokud by tedy ve Francii tento víkend ztrátu v tabulce nesnížil, ale ta by případně o více než tři body vzrostla, byl by pro španělské vyvrcholení SWRC konec jakýmkoli nadějím. Jak se půjde na start s tímto vědomím?


Z předchozího závodu v Německu jsme si dovezli dvě zprávy. Ta špatná: po páteční nehodě z vedoucí pozice jsme bodově hodně ztratili. Ta dobrá: po návratu v rámci superrally předváděli Martin s Jendou skvělý výkon a byli na těžkých asfaltových testech nesmírně rychlí. Takže se v Alsasku budeme snažit žít z té dobré zprávy a celý tým udělá maximum proto, aby svou rychlost znovu prokázali,“ říká Quirin Muller, manažer českého týmu.

Jak se na náročný finiš připravil jezdec, o jehož budoucnosti se mezi fanoušky a novináři v posledních dnech usilovně spekuluje? Není už myšlenkami spíše v roce 2012?

„Také jsem si leccos přečetl“, usmívá se Martin Prokop. „Ale jediné, co momentálně čtu s opravdovým zájmem jsou startovní listiny a itineráře posledních dvou letošních závodů. Do letoška jsme vstupovali s velkými ambicemi a přestože jsme si německým výletem do rýnského ryzlinku vše řádně zkomplikovali, pořád doufáme, že ze závěru ještě detektivku uděláme. Německo se rozhodně opakovat nebude! Už proto, že tady pěstují hlavně Pinot Gris.....,“ zaříkává se Martin Prokop s úsměvem.

Přestup do WRC?
A co ta budoucnost? „Teď koukám nanejvýš do neděle!“, nenechává se vtáhnout do debat o možném přestupu mezi elitu WRC, který naznačují mnohé komentáře.

Z loňského ročníku rally v Alsasku, kterým se naši reprezentanti protrápili bez posilovače řízení, není mnoho použitelných poznatků. “Loni to kvůli počasí a množství vytahaného bláta byla spíše šotolinová rally,“ vzpomíná co-pilot Jan Tománek. „Ale hlavně ji provázelo nezvyklé množství organizačních kiksů, které jsme tady nečekali. Snad se letos počasí i francouzští organizátoři polepší!

Boj české dvojice o naději začal v pátek v sedm hodin ráno. A pokud se vám zdá, že nemohou mít nic společného jezdci rally a římský řečník a politik Marcus Tullius Cicero tak vězte, že právě ten kdysi řekl „Dokud dýchám, doufám!“ „Tak tohle rozhodně podepíšeme!“, shodují se Martin Prokop s Janem Tománkem. „Uděláme maximum, držte nám palce!“, vzkazují českým fanouškům.

CNFT media/ms

Fotografie k článku

Fotografie k článku Prokop s Tománkem bojují ve Francii o naději
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.01.2019
Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen