Prokop míří do WRC

vloženo

Závěrečný závod letošního mistrovství světa v rallye může znamenat průlom v kariéře devětadvacetiletého Martina Prokopa. Někdejší juniorský mistr světa usedne ve Walesu (10. - 13. listopadu) do kokpitu Fordu Fiesta WRC. Pokud v tomto testu uspěje, pootevírá se mu cesta k pravidelnější účasti v závodech nejvyšší kategorie. Martin Prokop má reálnou šanci navázat na Romana Krestu, který v roce 2005 absolvoval sezónu WRC v továrnímu týmu Ford. Ještě předtím se o tomto víkendu pokusí o zázrak – vybojovat titul mistra světa v kategorii SWRC.

Prokop míří do WRC „Zaručené“ zprávy o možném startu posádky Czech Ford National Teamu v MS v rally s vozem nejsilnější kategorie WRC se objevovaly v průběhu celé letošní sezóny, ve které česká dvojice Prokop-Tománek svádí souboje v šampionátu SWRC. V realitu se promění 10. listopadu po půl třetí odpoledne. To bude na startovní rampu Wales Rally GB ve dvacetitisícovém velškém městečku Llandudno najíždět Ford Fiesta WRC s českou posádkou. P

Nový začátek kariéry?
Splněný sen – zní to sice jako to nejprofláknutější klišé, ale lépe se ten pocit asi popsat nedá“, říká šťastný Martin Prokop. Ačkoli se stal v roce 2009 juniorským mistrem světa (vozy s jednou poháněnou nápravou) i vicemistrem světa v kategorii produkčních vozů, přesto, že byl loni třetí v SWRC (MS vozů kategorie S2000) a letos před posledním závodem figuruje na stejné pozici, přesto bude druhý listopadový víkend vrcholem jeho desetileté kariéry. „Nepochybně! Ačkoli pro příští sezónu ještě nemůžeme nic potvrdit, pevně věřím, že to bude začátek úplně nové etapy v mém rallyovém životě. Nervozita? Možná. Zdravé rozechvění? Ano. Radostné očekávání? Rozhodně!,“ popisuje pocity před svým prvním nahlédnutím do elitní kategorie. WRC, Formule 1 a Moto GP jsou v motoristickém světě zóny pro vyvolené. Pro ty, kdo dokáží, že patří mezi nejlepší.

Jaké jsou před ostrovním startem ambice našich reprezentantů? „Osobně nemám rád vyjádření o sbírání zkušeností. Vždy mi trošku zavánějí alibismem. Ale teď nemohu říct nic jiného ani já – prostě se pokusíme co nejrychleji zvyknout na špičkovou techniku a postupně ji začít co nejlépe využívat. Kde v pořadí se budeme se svými časy pohybovat, to se zprvu spíše necháme překvapit.
Nebudou zrádné, uklouzané, blátivé, promáčené velšské tratě příliš náročným dějištěm takovéto premiéry? „Wales je sice extrémně náročný závod, v MS ale nenajdete podnik, který by snad byl snadný. Vybrali jsme si těžký test. Protože celé WRC je těžké. Pokud zde uspějeme, bude to dobrý signál pro naši další budoucnost. “ říká devětadvacetiletý rodák z Jihlavy, před svým dnem D.

Naděje umírá poslední
Ještě předtím se však Martin Prokop pokusí o zázrak tento víkend. Stále ještě má teotretické naděje na titul v SWRC. Česká posádka, která v loňském ročníku mistrovství světa vozů kategorie S2000 obsadila bronzový post, je před posledním závodem letošního seriálu opět na třetí příčce. Bodové manko na vedoucího favorizovaného Fina Hanninena činí 17 bodů, na „skokana roku“ Estonce Tanaka schází bodů 14. Matematika je jasná – posun v konečné tabulce směrem vzhůru zajistí pouze vlastní skvělý výkon a obrovské zaváhání (7. resp 5.místo) nebo rovnou výpadek některého ze dvou hlavních soupeřů. K titulu by pak vedla cesta jen přes fatální lapsus obou aktérů finsko-estonského duelu.

Letošní Rally de Espaňa je pro nás i přes předchozí zkušenosti tak trochu neznámou. Kombinace šotolinových a asfaltových testů, jejich celková délka, pozměněná koncepce závodu – to vše, spolu se situací v celkovém pořadí, učiní nadcházející závod určitě velmi dramatickým,“ říká Quirin Muller, manažer Czech Ford National Teamu. „Nesmírně vyhecovaný přímý souboj Hänninena s Tanakem o titul pro nás skýtá určitou šanci. Tlak na obě posádky bude extrémní. Martin s Jendou však musí podat perfektní výkon pokud chceme z jejich případných chyb profitovat,“ dodává manažer.

Do Španělska se těším. Mám tamní soutěž rád a věřím, že i s Fiestou se nám tady bude dařit. A šance na titul? Pokud by to snad vyšlo tak to rovnou vezmeme „jedním vrzem“ a vyrazíme ještě chytit Lochnesku, zkrotit Yettiho a přinutit přistát UFO. Potřebovali bychom k tomu přibližně stejnou porci štěstí,“ dívá se Martin Prokop s nadhledem na své mistrovské šance.

RACC Rally de Espaňa odstartovala v pátek v sedm hodin ráno. Posádky absolvují trať o celkové délce 1600 km, z čehož 406 km tvoří měřené rychlostní testy. Tajenka letošního SWRC bude rozluštěna v neděli krátce po patnácté hodině.

Cfnt media/ms

Fotografie k článku

Fotografie k článku Prokop míří do WRC
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)
06.01.2017
Nová auta jdou na dračku - přehled nejprodávanějších
05.01.2017
U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150
05.01.2017
Test: Alfa Romeo Giulietta – jak jezdí v dieselu s automatem?
04.01.2017
Nová Kia Picanto úplně odhalena, máme oficiální fotografie