Prodeje Škoda Auto loni vzrostly, nejvíce modely Octavia a Octavia Tour

vloženo

Celková čísla prodejů společnosti Škoda Auto proti roku 2007 vzrostla o 7,1 % na 674.530 vozů – to je nový rekord v historii největší české automobilky. Na pozadí finanční krize v druhé polovině roku to je výborný výsledek. Prodejní čísla společnosti rostla především díky trhům Číny a východní Evropy.

Prodeje Škoda Auto loni vzrostly, nejvíce modely Octavia a Octavia Tour Prodeje Škoda Auto loni vzrostly, nejvíce modely Octavia a Octavia Tour

Ani západní trhy nejsou pro značku Škoda neúspěšné. Podíl značky zde vzrostl na 2,3 %, ačkoli celkový trh s osobními automobily klesl o 8,4 %.


Prodeje společnosti Škoda Auto vzrostly ve východní Evropě o 30,1 % na 123.630 dodaných vozů. Nejsilněji přitom rostly v Rusku, kde bylo v roce 2008 prodáno 50.733 vozů, tj. 84,2% meziroční nárůst.

Do Číny dodala největší česká automobilka za rok 2008 celkem 59.284 vozů, tj. o 117 % více, než v roce 2007. Dalších 16.051 vozů bylo dodáno zákazníkům v Indii. Proti předchozímu období je to na tomto trhu o 31,9 % více.

Nejsilnějším trhem západní Evropy zůstává pro značku Škoda Německo. Automobilka zde dokázala zvýšit svůj tržní podíl za rok 2008 na 3,9 % a to i přes pokles celkového trhu osobními automobily o 1,8 %. Němečtí zákazníci během roku 2008 registrovali o 2 % více vozů Škoda, než v roce 2007, přesně 121.277 vozů.

Nejoblíbenějším vozem značky Škoda byla i v roce 2008 Octavia. Celkem se modelu Octavia (Octavia a Octavia Tour) prodalo 344.857, tedy o 11,3 % více, než za rok 2007. Druhým nejúspěšnějším, co se celkového počtu dodaných vozů týká, je model Škoda Fabia. Automobilka jich dodala zákazníkům po celém světě 246.561 (tj. +5,9 %). Nejvyšší procentuální nárůst pak zaznamenala u nejnovějšího modelu Škoda Superb. Toho bylo v roce 2008 prodáno o 24,9 % více, než v roce předchozím, celkem 25.645 vozů. Automobilka dále prodala 57.467 vozů modelové řady Roomster.

I přes současné obtíže se nám daří na některých trzích udržet pozitivní trend prodejů. Budeme nadále sledovat vývoj v Rusku, Číně a Indii. Lze jen těžko odhadnout, jak se budou nadále prodeje naší společnosti vyvíjet, ale předpokládáme celosvětově zvýšený zájem o malé vozy, například Škoda Fabia, které znamenají nejen finanční úsporu, ale také odpovídají trendu zvýšené ochrany životního prostředí. Naděje na pozitivní vývoj vkládáme také do nových modelů, které v roce 2009 představíme,“ uvedl Fred Kappler, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje.




Zdroj: Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Korejská automobilka ukázala zcela první fotografie nového modelu Sonata. Osmá generace Sonaty vystřídá po pěti letech za velkou louží dosavadní generaci v druhé polovině letošního roku. Zda se dostane i do Evropy, není..

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

Byly doby, kdy navigace v autě byly mnohem oblíbenější než dnes. S příchodem chytrých telefonů s velkými displeji, a..

Test ojetiny: Daewoo/Chevrolet Tacuma – Pod dvěma značkami jedno MPV

Test ojetiny: Daewoo/Chevrolet Tacuma – Pod dvěma značkami jedno MPV

Korejský model Tacuma nejprve vyjel pod značkou Daewoo, když však korejskou fabriku koupil Chevrolet, dostal vůz na..

Škoda Kamiq oficiálně představena, bude to hvězda Ženevy

Škoda Kamiq oficiálně představena, bude to hvězda Ženevy

Do konce roku 2022 Škoda představí více než 30 nových modelů. Novinka v podobě modelu Kamiq chce oslovit mladší..

Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka

Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka

Druhá generace Hyundaie Accent zaujme nízkou pořizovací cenou a většinou i slušnou výbavou. Navíc potěší příznivou..