Prodeje Škoda Auto loni vzrostly, nejvíce modely Octavia a Octavia Tour
Celková čísla prodejů společnosti Škoda Auto proti roku 2007 vzrostla o 7,1 % na 674.530 vozů – to je nový rekord v historii největší české automobilky. Na pozadí finanční krize v druhé polovině roku to je výborný výsledek. Prodejní čísla společnosti rostla především díky trhům Číny a východní Evropy.
Ani západní trhy nejsou pro značku Škoda neúspěšné. Podíl značky zde vzrostl na 2,3 %, ačkoli celkový trh s osobními automobily klesl o 8,4 %.
Prodeje společnosti Škoda Auto vzrostly ve východní Evropě o 30,1 % na 123.630 dodaných vozů. Nejsilněji přitom rostly v Rusku, kde bylo v roce 2008 prodáno 50.733 vozů, tj. 84,2% meziroční nárůst.
Do Číny dodala největší česká automobilka za rok 2008 celkem 59.284 vozů, tj. o 117 % více, než v roce 2007. Dalších 16.051 vozů bylo dodáno zákazníkům v Indii. Proti předchozímu období je to na tomto trhu o 31,9 % více.
Nejsilnějším trhem západní Evropy zůstává pro značku Škoda Německo. Automobilka zde dokázala zvýšit svůj tržní podíl za rok 2008 na 3,9 % a to i přes pokles celkového trhu osobními automobily o 1,8 %. Němečtí zákazníci během roku 2008 registrovali o 2 % více vozů Škoda, než v roce 2007, přesně 121.277 vozů.
Nejoblíbenějším vozem značky Škoda byla i v roce 2008 Octavia. Celkem se modelu Octavia (Octavia a Octavia Tour) prodalo 344.857, tedy o 11,3 % více, než za rok 2007. Druhým nejúspěšnějším, co se celkového počtu dodaných vozů týká, je model Škoda Fabia. Automobilka jich dodala zákazníkům po celém světě 246.561 (tj. +5,9 %). Nejvyšší procentuální nárůst pak zaznamenala u nejnovějšího modelu Škoda Superb. Toho bylo v roce 2008 prodáno o 24,9 % více, než v roce předchozím, celkem 25.645 vozů. Automobilka dále prodala 57.467 vozů modelové řady Roomster.
„I přes současné obtíže se nám daří na některých trzích udržet pozitivní trend prodejů. Budeme nadále sledovat vývoj v Rusku, Číně a Indii. Lze jen těžko odhadnout, jak se budou nadále prodeje naší společnosti vyvíjet, ale předpokládáme celosvětově zvýšený zájem o malé vozy, například Škoda Fabia, které znamenají nejen finanční úsporu, ale také odpovídají trendu zvýšené ochrany životního prostředí. Naděje na pozitivní vývoj vkládáme také do nových modelů, které v roce 2009 představíme,“ uvedl Fred Kappler, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelŠkoda Octavia 1,6 TDI 77 kW DSG, NAVI
Škoda Octavia 1.6TDiDigi.klima
Škoda Octavia 1.2 TSI 77kW Ambition Fresh
Mohlo by vás zajímat
Škoda Octavia slaví čtvrt století na trhu
Před 25 lety, 3. září 1996, vstoupila mladoboleslavská automobilka do nové éry. V Mladé Boleslavi byla slavnostně otevře ...
Test: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI - Má nám chybět Čtyřočko?
Nová Škoda Octavia se ani zdaleka nepodobá tomu, na co jsme byli zvyklí. Její design charakterizuje český krystal a maxi ...
Nejlevnější verze Škody Octavie je tady. V akční verzi 125 let stačí 456 900 Kč
Autorizovaní partneři značky Škoda v České republice začali nabízet novou modelovou řadu Octavia v základním výbavovém s ...
Nejnovější články
Nové Mitsubishi ASX s francouzským rodokmenem představeno
Automobilka Mitsubishi se po uvedení nového Coltu rozhodla rozvířit segment B-SUV, do nějž vstupuje nový model ASX, navr ...
Automobilka MINI představila model Acenam a odtajnila české ceny
Na elektromobil s dojezdem až 406 km, nabíjením až 95 kW a délkou čtyř metrů stačí bohatě milion korun. ...
Nejmenší Lexus LBX nebo jízda v dakarském speciálu byly taháky festivalu mobility
Na festival mobility Toyota & Lexus jsme vyzkoušeli Lexus LBX, vyzkoušeli off-roady, prolezli kempovací přestavby a obdi ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Peugeot 308
Rok výroby 2024
Mercedes-Benz Třídy S
Rok výroby 2017
Peugeot 508
Rok výroby 2022
Audi A4
Rok výroby 2011