Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení!

vloženo

Mercedes po středečním představení nového BMW 5 Touring na nic nečekal a mnichovským okamžitě zasadil ďábelsky krutou ránu. Představil totiž nejbrutálnější a aktuálně nejrychlejší kombi planety.

Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení! Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení!

Už se zdálo, že to bude BMW, kdo tento týden sklidí veškerou pozornost na svou stranu. V německém Affalterbachu, kde vznikají modely divize AMG, na to však mají evidentně trochu jiný názor…


Ani ne 24 hodin po premiéře nové řady 5 s přízviskem Touring tak na fotografiích představili něco, čeho se bude bát dokonce i nastávající BMW M5 s údajným výkonem atakujícím 600 koní. (M5 v provedení kombi navíc nejspíš ani nedorazí.)

Mercedes-AMG E63 S Wagon 4MATIC+ je tím nejrychlejším kombi, jaké kdy výrobce s trojcípou hvězdou vpustil do světa. Poslední přírůstek s novým, dvojitě přeplňovaným osmiválcem disponuje ve verzi S ohromujícím výkonem 450 kilowattů (612 koňských sil), jemuž kontruje neméně oslnivá hodnota točivého momentu na úrovní 850 newtonmetrů. Spolu s inteligentním pohonem všech kol 4MATIC+ (v režimu Drift dovolí zcela odpojit přední nápravu) a devítistupňovou převodovkou AMG Speedshift MCT stačí zmiňované hodnoty k tomu, aby zběsilé kombi z 0 na 100 km/h vystřelilo již za 3,4 sekundy a rozjelo se až na elektronicky omezených 290 km/h (sedan zvládne rovných 300)!



K dispozici bude samozřejmě také umírněnější varianta, toto označení však berte s citelnou rezervou. Její maximální výkon činí neméně oslnivých 571 koní a díky 750 Nm točivého momentu předvede z 0 – 100 km/h jen o 2 desetiny horší zrychlení. Nejvyšší rychlost bude omezena na obligátních 250 km/h.



Výchozí použití pohonu všech kol ale způsobilo, že se hmotnost mezigeneračně zvýšila o několik desítek kilogramů. 2 070 kg (respektive 2 060 u slabší verze) proto znamená, že E 63 AMG Wagon hostí enormně velké brzdy - nejmenší kotouče vpředu dosahují velikosti 360 milimetrů. Provedení S však pod dvacetipalcovými ráfky skryje talíře o průměru 390 milimetrů a za příplatek budou v nabídce figurovat samozřejmě i karbon-keramické kotouče. Zde průměr brzd dosáhne až na 402 milimetrů vpředu a 360 milimetrů vzadu.



Největší kouzlo novinky ale samozřejmě tkví v její použitelnosti. Standardem bude vzduchový podvozek volitelný ve třech režimech Comfort, Sport a Sport Plus. Ten by se měl oproti předchozí generaci výrazněji projevovat ve změnách jednotlivých režimů a nové „éčko“ tak bude ještě pohodlnější a ještě sportovnější zároveň. Sportovnosti ostatně napovídá také skutečnost, že novinka hostí mechanický samosvorný diferenciál na zadní nápravě, který u verze S dostane dokonce elektronické ovládání. Nechybí pak ani třístupňové ESP, variabilní řízení, nebo dynamické úchyty motoru (ty však najdete pouze u „eSka“).



Konstruktéři i nadále mysleli zejména na všednosti každodenního života. Oproti běžné třídě E Wagon tak nepřijdou ani nastávající majitele AMG byť o jediný z 640 litrů zavazadlového prostoru (který lze rozšířit až na 1 820 litrů), nebo o všech pět plnohodnotných sedadel. V interiéru nechybí karbonový dekor, volant s kombinací kůže a alcantary, či sportovní grafika palubních přístrojů. 12,3palcový grafický štít pak bude samozřejmě součástí základní výbavy.



Nám tak nezbývá, než se na horkou novinku těšit. Její premiéra proběhne již za měsíc na autosalonu v Ženevě, kde se snad dozvíme i další podrobnosti k cenám. Oficiální předprodej začíná v dubnu.


text: Martin Müller foto: Mercedes-Benz

Vyhledat vozidla v inzerci: Mercedes-benz

Fotografie k článku

Fotografie k článku Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení! Fotografie k článku Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení! Fotografie k článku Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení! Fotografie k článku Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení! Fotografie k článku Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení! Fotografie k článku Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení! Fotografie k článku Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení! Fotografie k článku Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení! Fotografie k článku Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení! Fotografie k článku Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení!

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.02.2019
Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře
18.02.2019
Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV
14.02.2019
BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition
11.02.2019
Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád
10.02.2019
Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit
08.02.2019
Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller?
07.02.2019
Volkswagen Passat po faceliftu dostal nový diesel
06.02.2019
Interiér Škody Kamiq odhalen, vládne mu plovoucí displej
05.02.2019
Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid
04.02.2019
Přijíždí nový Renault Megane R.S. ve verzi Trophy
31.01.2019
Test ojetiny: Peugeot 207 – často přehlížené lvíče
30.01.2019
Nový Renault Clio je tady, mrkněte na fotky
29.01.2019
Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line
28.01.2019
Na Kiu ProCeed Shooting brake půl milionu nestačí
23.01.2019
Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu