Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení!

vloženo

Mercedes po středečním představení nového BMW 5 Touring na nic nečekal a mnichovským okamžitě zasadil ďábelsky krutou ránu. Představil totiž nejbrutálnější a aktuálně nejrychlejší kombi planety.

Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení! Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení!

Už se zdálo, že to bude BMW, kdo tento týden sklidí veškerou pozornost na svou stranu. V německém Affalterbachu, kde vznikají modely divize AMG, na to však mají evidentně trochu jiný názor…


Ani ne 24 hodin po premiéře nové řady 5 s přízviskem Touring tak na fotografiích představili něco, čeho se bude bát dokonce i nastávající BMW M5 s údajným výkonem atakujícím 600 koní. (M5 v provedení kombi navíc nejspíš ani nedorazí.)

Mercedes-AMG E63 S Wagon 4MATIC+ je tím nejrychlejším kombi, jaké kdy výrobce s trojcípou hvězdou vpustil do světa. Poslední přírůstek s novým, dvojitě přeplňovaným osmiválcem disponuje ve verzi S ohromujícím výkonem 450 kilowattů (612 koňských sil), jemuž kontruje neméně oslnivá hodnota točivého momentu na úrovní 850 newtonmetrů. Spolu s inteligentním pohonem všech kol 4MATIC+ (v režimu Drift dovolí zcela odpojit přední nápravu) a devítistupňovou převodovkou AMG Speedshift MCT stačí zmiňované hodnoty k tomu, aby zběsilé kombi z 0 na 100 km/h vystřelilo již za 3,4 sekundy a rozjelo se až na elektronicky omezených 290 km/h (sedan zvládne rovných 300)!



K dispozici bude samozřejmě také umírněnější varianta, toto označení však berte s citelnou rezervou. Její maximální výkon činí neméně oslnivých 571 koní a díky 750 Nm točivého momentu předvede z 0 – 100 km/h jen o 2 desetiny horší zrychlení. Nejvyšší rychlost bude omezena na obligátních 250 km/h.



Výchozí použití pohonu všech kol ale způsobilo, že se hmotnost mezigeneračně zvýšila o několik desítek kilogramů. 2 070 kg (respektive 2 060 u slabší verze) proto znamená, že E 63 AMG Wagon hostí enormně velké brzdy - nejmenší kotouče vpředu dosahují velikosti 360 milimetrů. Provedení S však pod dvacetipalcovými ráfky skryje talíře o průměru 390 milimetrů a za příplatek budou v nabídce figurovat samozřejmě i karbon-keramické kotouče. Zde průměr brzd dosáhne až na 402 milimetrů vpředu a 360 milimetrů vzadu.



Největší kouzlo novinky ale samozřejmě tkví v její použitelnosti. Standardem bude vzduchový podvozek volitelný ve třech režimech Comfort, Sport a Sport Plus. Ten by se měl oproti předchozí generaci výrazněji projevovat ve změnách jednotlivých režimů a nové „éčko“ tak bude ještě pohodlnější a ještě sportovnější zároveň. Sportovnosti ostatně napovídá také skutečnost, že novinka hostí mechanický samosvorný diferenciál na zadní nápravě, který u verze S dostane dokonce elektronické ovládání. Nechybí pak ani třístupňové ESP, variabilní řízení, nebo dynamické úchyty motoru (ty však najdete pouze u „eSka“).



Konstruktéři i nadále mysleli zejména na všednosti každodenního života. Oproti běžné třídě E Wagon tak nepřijdou ani nastávající majitele AMG byť o jediný z 640 litrů zavazadlového prostoru (který lze rozšířit až na 1 820 litrů), nebo o všech pět plnohodnotných sedadel. V interiéru nechybí karbonový dekor, volant s kombinací kůže a alcantary, či sportovní grafika palubních přístrojů. 12,3palcový grafický štít pak bude samozřejmě součástí základní výbavy.



Nám tak nezbývá, než se na horkou novinku těšit. Její premiéra proběhne již za měsíc na autosalonu v Ženevě, kde se snad dozvíme i další podrobnosti k cenám. Oficiální předprodej začíná v dubnu.


text: Martin Müller foto: Mercedes-Benz

Vyhledat vozidla v inzerci: Mercedes-benz

Fotografie k článku

Fotografie k článku Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení! Fotografie k článku Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení! Fotografie k článku Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení! Fotografie k článku Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení! Fotografie k článku Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení! Fotografie k článku Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení! Fotografie k článku Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení! Fotografie k článku Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení! Fotografie k článku Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení! Fotografie k článku Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení!
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy