Prius podle automobilky Hyundai? To je model IONIQ

vloženo

Hyundai Motor zveřejnil podrobné informace o hybridním vozidle nové generace, které dostalo označení IONIQ a korejským novinářům bylo představeno ve výzkumném a vývojovém centru společnosti Hyundai Motor v jihokorejském Namyangu.

Prius podle automobilky Hyundai? To je model IONIQ Prius podle automobilky Hyundai? To je model IONIQ

Rag Jung, vedoucí divize řízení projektů ve výzkumném a vývojovém centru Hyundai Motor, k tomu uvedl: „IONIQ ztělesňuje nové myšlení a odvážně ambice společnosti Hyundai Motor, zaměřené na budoucnost. Tento specializovaný hybridní vůz světové úrovně bude počátkem naší budoucí mobility.


Lehká konstrukce založená na specializovaném designu
Platforma modelu IONIQ byla specificky přizpůsobena cíli nabídnout poprvé na světě hned tři druhy poháněcího ústrojí s mimořádně nízkou spotřebou paliva a emisemi, přičemž v konstrukci skeletu karoserie jsou z 53 % zastoupeny vyspělé vysokopevnostní oceli, které jsou chytře doplněny lehkým hliníkem. Hliníkové části karoserie bez nosné funkce, jako jsou kapota, víko zavazadlového prostoru a komponenty podvozku, snižují hmotnost nového modelu v daných dílech o 12,6 kg (45 % původní hmotnosti ocelových dílů). Vyspělé vysokopevnostní oceli, schopné odolávat působení značných sil při nárazu, nalézají uplatnění v bezpečnostní struktuře a v deformačních zónách, kde je nezbytné pohlcování nárazové energie.

Nový IONIQ se odlišuje od ostatních hybridních vozidel dynamickými jízdními vlastnostmi. Uložení akumulátoru v nízké poloze a více vpředu snižuje těžiště, což zvyšuje jízdní stabilitu a umožňuje velmi pohotové reakce vozu na povely řidiče. Ovladatelnost modelu IONIQ vylepšuje víceprvková zadní náprava s dvěma spodními rameny.

Základ modelu IONIQ: zdokonalená hybridní soustava
Kompletní modelová řada IONIQ bude zahrnovat verze s elektrickým pohonem a s dvěma druhy hybridního pohonu, s možností vnějšího nabíjení i bez něj, a je tak prvním modelem na světě s takovou nabídkou. Při představení v Koreji byly zveřejněny informace o hybridní verzi, která přijde na trh jako první.

Nový zážehový motor Kappa 1.6 GDi, který se může pochlubit nejvyšší tepelnou účinností na světě (40 %), byl vyvinutý společností Hyundai Motor exkluzivně pro hybridní poháněcí ústrojí. Spalovací motor o výkonu 77 kW (105 k) je kombinován s elektromotorem s permanentním magnetem o výkonu 35 kW (47 l).

Rekordně vysoké tepelné účinnosti 40 % bylo u spalovacího motoru dosaženo mimo jiné optimalizací chladicí soustavy, která je pro hlavu a blok válců oddělená. Spotřebu paliva a emise CO2 dále vylepšuje vysokotlaké přímé vstřikování benzinu s nejvyšším tlakem 200 barů a šestiotvorovými vstřikovacími tryskami.

Akumulátory Li-Poly poskytují vynikající parametry z hlediska nabíjení a vybíjení, aby bylo zajištěno optimalizované napájení vysokonapěťového elektromotoru v kombinaci s účinnou rekuperací kinetické energie. Hnací sílu přenáší dvouspojková převodovka DCT (Dual Clutch Transmission), vyvinutá exkluzivně pro hybridní aplikace, která umocňuje jedinečné zážitky z dynamické jízdy v modelu IONIQ. Převodovka se vyznačuje nejvyšší účinností ve své třídě (95,7 %) a umožňuje pohotové reakce, dynamické zrychlení i hladké řazení. Výsledkem je mimořádné potěšení z jízdy při zachování vysoké hospodárnosti hybridního pohonu.


Hyundai Motor Czech

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Prius podle automobilky Hyundai? To je model IONIQ Fotografie k článku Prius podle automobilky Hyundai? To je model IONIQ
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus CT300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč