Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!

vloženo

Seat Ateca může být pro někoho nudná. To se ale změní koncem roku, kdy na český trh zamíří dynamicky pojatý klon Cupra Ateca. Novinka s cenovkou 1 199 900 Kč poskytne pohon všech kol 4Drive a hlavně dvoulitrové benzínové srdce TSI o výkonu 300 koní. To zaručí zrychlení na stovku za 5,2 sekundy a maximálku 247 km/h. Bude to slušně ostré SUV.

Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady! Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!

CUPRA Ateca je SUV, které značí zrod nové značky a je ideálním vozem pro uvedení značky CUPRA na trh; je jedinečným modelem ve svém segmentu, který dokonale vychází vstříc požadavkům zákazníků.


CUPRA Ateca ohromí svým vnějším vzhledem, elegantním interiérem a snadno dostupnými sportovními výkony. Vyspělá konstrukce zahrnuje inovativní techniku, která umožňuje dosahovat požadovaných sportovních vlastností, aniž by to pro řidiče znamenalo složité ovládání.

Jednotka se zdvihovým objemem 1984 cm3, přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem má vrtání 82,5 mm, zdvih 92,8 mm a kompresní poměr 9,3:1. Díky vyspělé konstrukci dosahuje pozoruhodného nejvyššího výkonu 300 k mezi 5300 a 6500 min-1. V širokém rozsahu otáček od 2000 do 5200 min-1 je k dispozici maximální točivý moment 400 N.m. CUPRA Ateca tak dokáže jet rychlostí až 247 km/h. Kombinace nízké hmotnosti (pohotovostní hmotnost bez řidiče je pouhých 1540 kg) a motoru s vysokým výkonem umožňuje SUV CUPRA Ateca zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých
5,2 sekundy.

K mimořádné akceleraci přispívá také nově vyvinutá sedmistupňová převodovka DSG, jejíž ještě rychlejší, hladší a preciznější řazení umožňuje velmi sportovní jízdu. CUPRA Ateca navíc disponuje funkcí „Launch Control“ pro ještě intenzivnější akceleraci z klidu.

„CUPRA Ateca nabízí výjimečné výkony a agilitu díky nízkému těžišti, nastavení podvozku se systémem DCC, na přání dodávaným brzdám Brembo a sportovnímu motoru s výkonem 300 k a točivým momentem 400 N.m v kombinaci se 7stupňovou převodovkou DSG a systémem pohonu všech kol 4Drive,“ řekl Dr. Matthias Rabe, člen představenstva odpovědný za výzkum a vývoj. „Nabízí výkony vozidel z prémiového segmentu a ve svém cenovém segmentu nemá žádné konkurenty.“

Nově vyvinuté systémy přispívají k hodnotám emisí CO2 modelu CUPRA Ateca v rozsahu 192 až 201 g/km a hodnotám spotřeby paliva 8,5 až 8,9 litru na 100 km podle metodiky WLTP.

cupra ateca

CUPRA Ateca má nezávislé zavěšení předních kol na vzpěrách McPherson a víceprvkovou zadní nápravu. Řidič si může přizpůsobit svým požadavkům nastavení systému adaptivních tlumičů DCC (Dynamic Chassis Control), který přispívá k přenosu enormní hnací síly modelu CUPRA Ateca na vozovku.

CUPRA Ateca je navíc vybavena systémem pohonu všech kol 4Drive, který patří mezi nejbezpečnější a nejvyspělejší na světě. Systém pohonu všech kol 4Drive analyzuje v reálném čase stav vozovky, rychlost jízdy, rychlosti otáčení jednotlivých kol, úhel otočení volantu a jízdní styl nebo režim, aby dokázal v každém okamžiku rychle a progresivně měnit rozdělení hnací síly mezi jednotlivá kola podle aktuální potřeby. Systém 4Drive celkově usnadňuje řízení modelu CUPRA Ateca v jakýchkoli provozních podmínkách.

Systém 4Drive optimálně spolupracuje se všemi jízdními režimy, Comfort, Sport, Individual, Snow, Off-Road a samozřejmě CUPRA. Pokud řidič zvolí režim CUPRA, bude motor okamžitě reagovat kultivovaným a zároveň přirozeným zvukem výfuku. Adaptivní tlumiče DCC přejdou na ještě sportovnější charakteristiku. Také ostatní jízdní režimy způsobí citelnou změnu charakteru modelu CUPRA Ateca.

Vzhledem k vysokému výkonu, který má řidič k dispozici, vylepšili inženýři brzdovou soustavu modelu CUPRA Ateca. SUV je vybaveno většími kotoučovými brzdami vpředu i vzadu, s průměrem 340 mm, resp. 310 mm. Na přání dodávaný paket Performance zahrnuje vysokovýkonnou 18“ brzdovou soustavu Brembo s černými třmeny.

Kombinace vyspělých podvozkových systémů, progresivního řízení a optimalizovaného nastavení zaručuje nejen vynikající jízdní vlastnosti, ale také intuitivní spojení řidiče se svým vozem.

Po usednutí do interiéru modelu CUPRA Ateca je okamžitě zřejmé jeho zaměření na řidiče, a to v kombinaci s komfortem a kultivovaností. Řidič tak jasně vnímá, že řídí vozidlo schopné dosahovat nejvyšších výkonů a zároveň přepravovat své cestující v naprostém komfortu.

Výplně dveří jsou čalouněny materiálem Alcantara® a na hliníkových prahových lištách se hrdě skví osvětlený nápis CUPRA. Také sportovní sedadla jsou čalouněna materiálem Alcantara®, v černé barvě s prošíváním v odstínu mědi. Boční polštáře mají povrchovou úpravu připomínající uhlíková vlákna.

Řidič ze svého sedadla spočine svým pohledem na sportovním volantu, obšitém kůží a zdobeným rovněž prošíváním v odstínu mědi, které se nachází také na hlavici páky voliče. Uprostřed volantu je umístěno logo CUPRA. Pocit naprosté kontroly nad tímto skutečně mimořádným vozem umocňují hliníkové pedály.

K prémiové atmosféře v interiéru přispívají také stříbrné nebo na přání leskle černé rámečky výdechů ventilační a klimatizační soustavy a středové konzoly, která nese ovládací prvek systému řízení jízdní dynamiky a páku voliče.

Přímo před řidičem je digitální panel přístrojů, který poskytuje veškeré informace nejpřehlednějším možným způsobem díky ostrému zobrazování na displeji s vysokým rozlišením. Panel přístrojů doplňuje 8“ dotykový displej navigačního systému plus. Oba displeje umocňují nejen dojem technické vyspělosti, ale i vrcholné kultivovanosti.

CUPRA Ateca nabízí nejen nejvyšší úroveň jízdní dynamiky na silnici, ale také nejvyšší úroveň v oblasti informačních a zábavních systémů a konektivity v podobě nejnovější generace systému Full Link (Apple CarPlay a AndroidAuto), aplikace SEAT DriveApp a nejvyspělejších digitálních displejů v segmentu.

Sériová výbava modelu CUPRA Ateca staví do popředí tři základní oblasti: vyspělou techniku, design a bezpečnost. Proto zahrnuje mimo jiné bezklíčkový přístupový systém se spouštěním motoru tlačítkem, bezkabelovou nabíječku, zesilovač signálu GSM, prostorový kamerový systém s rozsahem snímání 360°, navigační systém plus s 8“ dotykovým displejem, digitální panel přístrojů a parkovacího asistenta.

Digitální přístroje na displeji s vysokým rozlišením nabízejí vyšší úroveň funkčnosti a umožňují řidiči sledovat všechny informace, které považuje za důležité, od klasických analogových stupnic rychloměru a otáčkoměru až po barevné mapy a navigační pokyny.

Moderní, individualizovatelný vzhled digitálního panelu přístrojů dokonale splývá s celkovým vnitřním designem modelu CUPRA Ateca. Obnovovací frekvence 75 Hz umožňuje plynulé zobrazování informací na displeji TFT s rozlišením 133 dpi, 1280 x 480 pixelů.

Exkluzivní sportovní režim zobrazování na digitálním panelu přístrojů byl vyvinut specificky pro model CUPRA Ateca. Jeho součástí je zřetelnější zobrazování ukazatele otáček s ještě větším emocionálním nábojem.

Digitální panel přístrojů je doplněn 8“ dotykovým displejem, který zobrazuje nejen běžně používané funkce, jako jsou informace navigačního nebo zábavního systému, ale také poskytuje důležité údaje pro sportovní jízdu, jako jsou hodnoty zrychlení nebo teplota motorového oleje.

CUPRA Ateca nabízí díky systému SEAT Full Link a aplikaci DriveApp rozmanité funkce v oblasti konektivity. Řidič tak může v interiéru vysokovýkonného SUV využívat funkce svého chytrého telefonu a ovládat je na displeji vozidla. Přístup k aplikacím a informacím s bezpečným ovládáním minimalizuje rozptylování řidiče a umožňuje řidiči nepřetržitě sledovat dění na silnici.

Sportovní charakter a dojem kvality ještě více umocní na přání dodávaná 18“ brzdová soustava Brembo s černými brzdovými třmeny a kryty vnějších zpětných zrcátek ve stylu uhlíkových kompozitů. Od konce roku 2018 budou k dispozici exkluzivní anatomická sedadla CUPRA.

U příležitosti představení nového modelu obdrží prvních 7000 zákazníků limitovanou edici dárkových předmětů pro nové členy klubu CUPRA. Každý zákazník obdrží pouzdro CUPRA Member Box, vyrobené ze skutečných uhlíkových vláken a opatřené reliéfním logem CUPRA v odstínu mědi. Uvnitř zákazníci naleznou kryt klíčku CUPRA z velmi kvalitního uhlíkového kompozitu a náramek CUPRA z uhlíkových vláken. Jako symbolické ocenění a připomínku vlastnictví modelu CUPRA.

Technické údaje:

  • Specifikace: 2.0 TSI 300 k 7stupňová převodovka DSG 4Drive
  • Počet válců/ventilů: 4 válce / 16 V
  • Zdvihový objem (cm3): 1984
  • Vrtání x zdvih (mm):  82,5 x 92,8
  • Kompresní poměr: 9,3:1
  • Nejvyšší výkon (kW/k/min-1): 221/300/5300-6500
  • Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): 400/2000-5200
  • Nejvyšší rychlost (km/h): 247
  • Zrychlení 0-100 km/h (s): 5,2
  • Kombinovaná EU/WLTP (l/100 km): 7,4/8,5 – 8,9
  • Druh převodovky: 7stupňová převodovka DSG se systémem start-stop
  • Délka/šířka/výška (mm): 4376/1841/1611
  • Rozvor (mm): 2631
  • Rozchod kol vpředu/vzadu (mm): 1573/1547
  • Objem zavazadlového prostoru (l): 485
  • Objem palivové nádrže (l): 55
  • Provozní hmotnost s řidičem (kg):1615
  • Celková hmotnost (kg): 2150

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Seat

Fotografie k článku

Fotografie k článku Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady! Fotografie k článku Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady! Fotografie k článku Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady! Fotografie k článku Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady! Fotografie k článku Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady! Fotografie k článku Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady! Fotografie k článku Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady! Fotografie k článku Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady! Fotografie k článku Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady! Fotografie k článku Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady! Fotografie k článku Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu
23.10.2018
Seat Terraco je třetím SUV do party
23.10.2018
Škoda Fabia Combi Scoutline představena, oplastování není levné
22.10.2018
Nissan Qashqai dostal nový motor a dvouspojkovou převodovku
18.10.2018
Jaká auta jsou nejspolehlivější? Podle britů to jsou vozy z Japonska
17.10.2018
Luxusní BMW X7 představeno! Je obrovské a bude mít minimálně šestiválec
16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou
15.10.2018
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala
12.10.2018
Hyundai i40 místo příchodu nové generace prošel modernizací
08.10.2018
Hyundai i30 Fastback N - Nošovický rychlík se představuje