Připraven k jakémukoliv dobrodružství

vloženo

Na autosalonu v Los Angeles konaném od 14. do 24. listopadu vystavuje automobilka Audi koncepční studii Audi Cross Cabriolet quattro. Tento čtyřmístný dvoudveřový vůz dlouhý 4,62 metru kombinuje geny typického dynamického kabrioletu Audi s terénními schopnostmi plnokrevného SUV

Připraven k jakémukoliv dobrodružství Připraven k jakémukoliv dobrodružství

Audi Cross Cabriolet quattro
Robustní tělo karoserie, v poměru k nízkému oblouku čelního skla neobvykle vysoké, zřetelně prozrazuje dravou sílu vozu. Jeho výška byla šikovně využita ke zvýšení tuhosti skeletu, protože díky dvojité konstrukci spodní části karoserie se její obvyklá otevřená struktura nahrazuje strukturou uzavřenou, která je při dosažení stejné tuhosti mnohem lehčí. Tuhost podporuje i mohutný A-sloupek a zesílený rám čelního skla. Díky neexistujícím B-sloupkům není výhled z vozu nijak omezen; neomezují ho ani ochranné oblouky za zadními sedadly, které jsou normálně zatažené a s milisekundovou rychlostí se vystřelují do pracovní polohy teprve když snímače signalizují nebezpečí převrácení vozu.


Exkluzivní exteriér studie podtrhuje měděně oranžová barva laku „Copper Sunset“, hliníkové A-sloupky, elegantní textilní střecha a pod průzračnými kryty umístěné LED světlomety s charakteristickými pruhy denních světel. Také ostatní světla, tedy mlhová, koncová i směrová, využívají LED technologii.

Offroadový charakter vozu prozrazuje především široký ochranný kryt podvozku, kovové stupačky na prazích a výrazně klenuté podběhy, odhalující nápadná jedenadvacetipalcová kola, obutá do pneumatik rozměru 265/35 R21.

Srdcem vozu je podélně uložený třílitrový vznětový šestiválec TDI s výkonem 176 kW (240 k), který už téměř od volnoběžných otáček dodává maximální točivý moment 500 Nm. Zajišťuje skutečně sportovní akceleraci z nuly na 100 km/h za 7,2 sekundy a maximální rychlost 240 km/h; přitom spotřebuje jen 7,3 l paliva na 100 km. Vstřikovací systém koncepce common rail s maximálním tlakem 2000 barů přispívá k jemné atomizaci paliva a tedy i k dokonalému spalování. Pečlivě optimalizované turbodmychadlo s recirkulací, katalyzátor s předvstřikem aditiva AdBlue a částicový filtr DPF jsou hlavními z řady opatření, díky nimž bylo dosaženo emisních hodnot plnících normu Euro 6, která má vstoupit v platnost až v roce 2014.

Mohutná síla motoru se přenáší pomocí osmirychlostní automatické převodovky a stálého pohonu všech kol quattro®. Robustní, dynamický podvozek má vepředu pětiprvkové zavěšení. Jeho ramena jsou, stejně jako horní ramena zadní nápravy, kovaná ze slitiny hliníku, což jim dodává vysokou tuhost při nízké hmotnosti. Dosažení vysokého komfortu při zachování vynikající dynamiky jízdy zajišťují adaptivní dvouplášťové hydraulicko-plynové tlumiče s elektromagnetickou regulací. Síle a dynamice vozu odpovídají i keramické brzdy na všech čtyřech kolech.

Zejména v offroadovém provozu poslouží elektrické ustavování světlosti podvozku v rozsahu 40 mm, iniciované jediným stiskem spínače. Pro přizpůsobení aktuálním podmínkám provozu slouží i Audi drive system, osvědčený v novém Audi A4. Ten umožní předvolit tři konfigurace individuálního nastavení charakteristik motoru, převodovky a adaptivních tlumičů pérování, které pak lze bleskově volit podle charakteru trati a přání řidiče.

Interiér je vybaven s pohodlím a kvalitou vlastní značce Audi. Dostatek prostoru pro hlavu i nohy na všech sedadlech, kožené potahy a další komfortní prvky jsou doplněny špičkovou technologií. Systém koncepce MMI s ovládáním centrálním kruhovým spínačem a šesti „hard keys“ využívá kromě centrálního barevného LCD displeje na střední konzole i výklopnou LCD obrazovkou a dotykovou destičku (touchpad) se schopností rozpoznávání příkazů zadaných psanými znaky. Díky touchpadu lze také elegantněji ovládat navigační systém spolupracující s technologií třírozměrného internetového interaktivního atlasu „Google Earth“. To přináší zcela novou dimenzi plastického vnímání detailního třírozměrného zobrazení terénu a vynikající možnost vyhledávání. Spojení s internetem umožňuje i zobrazení aktuálních dopravních a povětrnostních informací. Pohodu cestujících zvyšuje špičkový hi-fi audiosystém značky Bang & Olufsen, odvozený od luxusního audiosystému vozu Audi A8.

 


Zdroj: audi.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Připraven k jakémukoliv dobrodružství Fotografie k článku Připraven k jakémukoliv dobrodružství Fotografie k článku Připraven k jakémukoliv dobrodružství Fotografie k článku Připraven k jakémukoliv dobrodružství
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up