Připraven k jakémukoliv dobrodružství

vloženo

Na autosalonu v Los Angeles konaném od 14. do 24. listopadu vystavuje automobilka Audi koncepční studii Audi Cross Cabriolet quattro. Tento čtyřmístný dvoudveřový vůz dlouhý 4,62 metru kombinuje geny typického dynamického kabrioletu Audi s terénními schopnostmi plnokrevného SUV

Připraven k jakémukoliv dobrodružství Připraven k jakémukoliv dobrodružství

Audi Cross Cabriolet quattro
Robustní tělo karoserie, v poměru k nízkému oblouku čelního skla neobvykle vysoké, zřetelně prozrazuje dravou sílu vozu. Jeho výška byla šikovně využita ke zvýšení tuhosti skeletu, protože díky dvojité konstrukci spodní části karoserie se její obvyklá otevřená struktura nahrazuje strukturou uzavřenou, která je při dosažení stejné tuhosti mnohem lehčí. Tuhost podporuje i mohutný A-sloupek a zesílený rám čelního skla. Díky neexistujícím B-sloupkům není výhled z vozu nijak omezen; neomezují ho ani ochranné oblouky za zadními sedadly, které jsou normálně zatažené a s milisekundovou rychlostí se vystřelují do pracovní polohy teprve když snímače signalizují nebezpečí převrácení vozu.


Exkluzivní exteriér studie podtrhuje měděně oranžová barva laku „Copper Sunset“, hliníkové A-sloupky, elegantní textilní střecha a pod průzračnými kryty umístěné LED světlomety s charakteristickými pruhy denních světel. Také ostatní světla, tedy mlhová, koncová i směrová, využívají LED technologii.

Offroadový charakter vozu prozrazuje především široký ochranný kryt podvozku, kovové stupačky na prazích a výrazně klenuté podběhy, odhalující nápadná jedenadvacetipalcová kola, obutá do pneumatik rozměru 265/35 R21.

Srdcem vozu je podélně uložený třílitrový vznětový šestiválec TDI s výkonem 176 kW (240 k), který už téměř od volnoběžných otáček dodává maximální točivý moment 500 Nm. Zajišťuje skutečně sportovní akceleraci z nuly na 100 km/h za 7,2 sekundy a maximální rychlost 240 km/h; přitom spotřebuje jen 7,3 l paliva na 100 km. Vstřikovací systém koncepce common rail s maximálním tlakem 2000 barů přispívá k jemné atomizaci paliva a tedy i k dokonalému spalování. Pečlivě optimalizované turbodmychadlo s recirkulací, katalyzátor s předvstřikem aditiva AdBlue a částicový filtr DPF jsou hlavními z řady opatření, díky nimž bylo dosaženo emisních hodnot plnících normu Euro 6, která má vstoupit v platnost až v roce 2014.

Mohutná síla motoru se přenáší pomocí osmirychlostní automatické převodovky a stálého pohonu všech kol quattro®. Robustní, dynamický podvozek má vepředu pětiprvkové zavěšení. Jeho ramena jsou, stejně jako horní ramena zadní nápravy, kovaná ze slitiny hliníku, což jim dodává vysokou tuhost při nízké hmotnosti. Dosažení vysokého komfortu při zachování vynikající dynamiky jízdy zajišťují adaptivní dvouplášťové hydraulicko-plynové tlumiče s elektromagnetickou regulací. Síle a dynamice vozu odpovídají i keramické brzdy na všech čtyřech kolech.

Zejména v offroadovém provozu poslouží elektrické ustavování světlosti podvozku v rozsahu 40 mm, iniciované jediným stiskem spínače. Pro přizpůsobení aktuálním podmínkám provozu slouží i Audi drive system, osvědčený v novém Audi A4. Ten umožní předvolit tři konfigurace individuálního nastavení charakteristik motoru, převodovky a adaptivních tlumičů pérování, které pak lze bleskově volit podle charakteru trati a přání řidiče.

Interiér je vybaven s pohodlím a kvalitou vlastní značce Audi. Dostatek prostoru pro hlavu i nohy na všech sedadlech, kožené potahy a další komfortní prvky jsou doplněny špičkovou technologií. Systém koncepce MMI s ovládáním centrálním kruhovým spínačem a šesti „hard keys“ využívá kromě centrálního barevného LCD displeje na střední konzole i výklopnou LCD obrazovkou a dotykovou destičku (touchpad) se schopností rozpoznávání příkazů zadaných psanými znaky. Díky touchpadu lze také elegantněji ovládat navigační systém spolupracující s technologií třírozměrného internetového interaktivního atlasu „Google Earth“. To přináší zcela novou dimenzi plastického vnímání detailního třírozměrného zobrazení terénu a vynikající možnost vyhledávání. Spojení s internetem umožňuje i zobrazení aktuálních dopravních a povětrnostních informací. Pohodu cestujících zvyšuje špičkový hi-fi audiosystém značky Bang & Olufsen, odvozený od luxusního audiosystému vozu Audi A8.

 


Zdroj: audi.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Připraven k jakémukoliv dobrodružství Fotografie k článku Připraven k jakémukoliv dobrodružství Fotografie k článku Připraven k jakémukoliv dobrodružství Fotografie k článku Připraven k jakémukoliv dobrodružství
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

30.04.2017
Video k testu: Honda Civic 5D 1.5 VTEC Turbo - Předzvěst rekordmana?
29.04.2017
Nové BMW M550d xDrive dostalo čtyři turbodmychadla
28.04.2017
Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq
28.04.2017
Za Peugeot 5008 zaplatíte minimálně půl milionu
27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě