Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast

vloženo

Dost možná se právě díváte na jeden z historických milníků automobilové historie. Aktuálně máme totiž za minutu dvanáct, a jakmile hodiny odbijí, Ferrari nadobro ukončí produkci vozů s atmosféricky plněnými dvanáctiválci.

Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast

Ferrari 812 Superfast je tak nejspíše úplně posledním vozem značky, kterému se ještě v útrobách povede uchovat dávný odkaz maranellských předků, a jejich slávu naposledy pozdvihne o pomyslný stupínek výše.


Základem nového automobilu se stalo upravené jádro verze F12berlinetta, jejíž křivky lze spatřit zejména v oblasti střechy, blatníků a zadních partií. Z pohledu techniky tak oba vozy sdílejí mnoho, to nejdůležitější – motor ale Ferrari řádně přepracovalo.

Již při příchodu hyper rychlé verze modelu F12 s přídomkem tdf (speciální edice Tour de France) jsme si říkali, kam až je hranici dvanáctiválcových atmosfér možné posunout. F12tdf totiž dorazila s enormním výkonem 780 koňských sil (588 kW) a její 6.3litrový dvanáctiválec se nechal vytočit 8 900 otáčkám za minutu. Nyní je ale vše maličko jinak.



Ferrari zřejmě cestou dalšího přiostřování motoru jít nechtělo, a tak zvýšilo původní objem o 2 desetiny litru. Novinka tedy ukrývá 6.5litrový dvanáctiválec, což je vůbec nejvíc v produkční historii automobilky. Přepracovaný motor dává o 60 koní víc v porovnání s „běžnou“ verzí F12berlinetta, čímž se dostává na zaokrouhlenou hodnotu rovných 800 koňských sil! Zvýšený objem měl samozřejmě za následek i růst točivého momentu, nově se proto Ferrari může pochlubit hodnotou 718 newtonmetrů. Původní informace, zda motor disponuje také technologií KERS (Kineticko-Energetický Rekuperační Systém) známou z Formule 1, prozatím nebyla potvrzena. Vzhledem k tomu, že se však novinky dočkáme již na výstavě v Ženevě, budeme brzy vědět více.

Všechny zmíněné hodnoty pak novince stačí k tomu, aby z 0 – 100 km/h zrychlila již za neskutečných 2,9 sekundy. Odhadovaný čas zrychlení na 200 km/h by pak rovněž neměl překročit 8 sekund. Pro porovnání, Octavia 2.0 TDI s výkonem 110 kW (150 koní) zrychlí na 100 km/h za 8,5 sekundy… Maximální rychlost novinky pak činí (v těchto kruzích již obligátních) 340 km/h.



 Novinka však není pouhou změtí dechberoucích čísel. Její dvouspojková převodovka by měla nyní v závodním módu řadit rychleji, než proběhne lidské mrknutí oka, což je údaj o zhruba 50 milisekundách. Jinými slovy – 5 setin sekundy… Dále byla upravena také odezva na plynový pedál, která by měla dokonce předčít i brutální F12tdf a konečně se dostáváme k samotnému zpřevodování. Přídomek Superfast za číselným označením totiž podle vyjádření Ferrari skutečně dostojí svého jména. Díky úpravě a zkrácení prostředních převodových stupňů můžeme proto předpokládat, že v letošním roce padnou s tímto vozem na mnohých tratích velice zajímavé časy, ba možná i rekordy.

Jízdním vlastnostem má dále napomoci také druhá generace systému, jež Ferrari označuje jako Virtual Short Wheelbase. V praxi se jedná o zatáčení všemi čtyřmi koly, které z fyzikálního hlediska dokáže rozvor vozu v krátkých zatáčkách zkrátit až o půl metru. Další prvky jako vyspělý samosvorný diferenciál s technologií vektorování točivého momentu, nebo aktivní aerodynamika s mohutným přítlakem, jež lze nastavit, jsou pak samozřejmostí.



Jak již bylo řečeno, světová premiéra zřejmě nejzajímavější novinky letošního roku je naplánována již v příštím měsíci na výstavu Ženeva Motor Show. Moc se těšíme!


Text: Martin Müller Foto: Ferrari

Vyhledat vozidla v inzerci: Ferrari

Fotografie k článku

Fotografie k článku Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast Fotografie k článku Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast Fotografie k článku Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast Fotografie k článku Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast Fotografie k článku Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč