Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast

vloženo

Dost možná se právě díváte na jeden z historických milníků automobilové historie. Aktuálně máme totiž za minutu dvanáct, a jakmile hodiny odbijí, Ferrari nadobro ukončí produkci vozů s atmosféricky plněnými dvanáctiválci.

Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast

Ferrari 812 Superfast je tak nejspíše úplně posledním vozem značky, kterému se ještě v útrobách povede uchovat dávný odkaz maranellských předků, a jejich slávu naposledy pozdvihne o pomyslný stupínek výše.


Základem nového automobilu se stalo upravené jádro verze F12berlinetta, jejíž křivky lze spatřit zejména v oblasti střechy, blatníků a zadních partií. Z pohledu techniky tak oba vozy sdílejí mnoho, to nejdůležitější – motor ale Ferrari řádně přepracovalo.

Již při příchodu hyper rychlé verze modelu F12 s přídomkem tdf (speciální edice Tour de France) jsme si říkali, kam až je hranici dvanáctiválcových atmosfér možné posunout. F12tdf totiž dorazila s enormním výkonem 780 koňských sil (588 kW) a její 6.3litrový dvanáctiválec se nechal vytočit 8 900 otáčkám za minutu. Nyní je ale vše maličko jinak.



Ferrari zřejmě cestou dalšího přiostřování motoru jít nechtělo, a tak zvýšilo původní objem o 2 desetiny litru. Novinka tedy ukrývá 6.5litrový dvanáctiválec, což je vůbec nejvíc v produkční historii automobilky. Přepracovaný motor dává o 60 koní víc v porovnání s „běžnou“ verzí F12berlinetta, čímž se dostává na zaokrouhlenou hodnotu rovných 800 koňských sil! Zvýšený objem měl samozřejmě za následek i růst točivého momentu, nově se proto Ferrari může pochlubit hodnotou 718 newtonmetrů. Původní informace, zda motor disponuje také technologií KERS (Kineticko-Energetický Rekuperační Systém) známou z Formule 1, prozatím nebyla potvrzena. Vzhledem k tomu, že se však novinky dočkáme již na výstavě v Ženevě, budeme brzy vědět více.

Všechny zmíněné hodnoty pak novince stačí k tomu, aby z 0 – 100 km/h zrychlila již za neskutečných 2,9 sekundy. Odhadovaný čas zrychlení na 200 km/h by pak rovněž neměl překročit 8 sekund. Pro porovnání, Octavia 2.0 TDI s výkonem 110 kW (150 koní) zrychlí na 100 km/h za 8,5 sekundy… Maximální rychlost novinky pak činí (v těchto kruzích již obligátních) 340 km/h.



 Novinka však není pouhou změtí dechberoucích čísel. Její dvouspojková převodovka by měla nyní v závodním módu řadit rychleji, než proběhne lidské mrknutí oka, což je údaj o zhruba 50 milisekundách. Jinými slovy – 5 setin sekundy… Dále byla upravena také odezva na plynový pedál, která by měla dokonce předčít i brutální F12tdf a konečně se dostáváme k samotnému zpřevodování. Přídomek Superfast za číselným označením totiž podle vyjádření Ferrari skutečně dostojí svého jména. Díky úpravě a zkrácení prostředních převodových stupňů můžeme proto předpokládat, že v letošním roce padnou s tímto vozem na mnohých tratích velice zajímavé časy, ba možná i rekordy.

Jízdním vlastnostem má dále napomoci také druhá generace systému, jež Ferrari označuje jako Virtual Short Wheelbase. V praxi se jedná o zatáčení všemi čtyřmi koly, které z fyzikálního hlediska dokáže rozvor vozu v krátkých zatáčkách zkrátit až o půl metru. Další prvky jako vyspělý samosvorný diferenciál s technologií vektorování točivého momentu, nebo aktivní aerodynamika s mohutným přítlakem, jež lze nastavit, jsou pak samozřejmostí.



Jak již bylo řečeno, světová premiéra zřejmě nejzajímavější novinky letošního roku je naplánována již v příštím měsíci na výstavu Ženeva Motor Show. Moc se těšíme!


Text: Martin Müller Foto: Ferrari

Vyhledat vozidla v inzerci: Ferrari

Fotografie k článku

Fotografie k článku Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast Fotografie k článku Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast Fotografie k článku Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast Fotografie k článku Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast Fotografie k článku Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Peugeot 508 je krásný. Ještě aby ne, kráse obětoval hodně. Nehoní se na litry v zavazadelníku ani centimetry v interiéru. Je to samorost po vizuální stránce dotažený k dokonalosti. A nás zajímalo, jaké má chybičky a jak..

Autocentral: Test BMW 530d xDrive – Dálniční žehlička kilometrů

Autocentral: Test BMW 530d xDrive – Dálniční žehlička kilometrů

BMW řady 5 je auto vyšší střední třídy a patří k oblíbeným manažerským vozům. V pořadu Autocentral se můžete podívat na..

Kia ProCeed rozšiřuje nabídku pohonných jednotek

Kia ProCeed rozšiřuje nabídku pohonných jednotek

KIA rozšiřuje nabídku motorizací a výbavy u svého nejnovějšího modelu Kia ProCeed s karoserií shooting brake v souladu..

Audi A4 má po modernizaci, vypadá sakra dobře

Audi A4 má po modernizaci, vypadá sakra dobře

Audi po čtyřech letech výroby modelu A4 představuje jeho modernizovanou verzi. Karoserie sází na nový designérský styl..

Modernizovaná Škoda Superb odhaluje nové Full LED světlomety a dynamické světelné funkce

Modernizovaná Škoda Superb odhaluje nové Full LED světlomety a dynamické světelné funkce

Přepracovaný Superb bude prvním sériovým modelem značky Škoda s novými Full LED matrixovými světlomety a dynamickými..