Při výběru ojetého vozu hraje nejvýznamnější roli cena

vloženo

Kromě ceny mají největší vliv při výběru vozidla technický stav, počet najetých kilometrů a poslední dobou spotřeba paliva. Zákazníci naopak příliš nezajímá obsah motoru, výkon vozu, typ převodovky, ceny náhradních dílů, spolehlivost ani samotná historie vozu.

Při výběru ojetého vozu hraje nejvýznamnější roli cena Pro většinu motoristů je při výběru ojetého vozu nejdůležitější cena. Vyplývá to z interního průzkumu společnosti Auto ESA. Průzkum byl realizován na vzorku 1.000 zákazníků, kteří si v autobazaru zakoupili automobil v období duben - květen 2013. Cenu vybralo jako hlavní faktor při výběru ojetého vozu 38 procent dotázaných zákazníků. Oproti tomu technický stav vozidla je nejdůležitějším kritériem pro 12,4 procenta motoristů, počet ujetých kilometrů je klíčovým údajem pro 9,2 procenta řidičů a spotřebu preferuje při hledání ojetého vozu 8,3 procenta dotázaných klientů.

Je vidět, že cena je pro zákazníky stále důležitá a kvůli výhodné ceně dokáže řada z nich přimhouřit oči i nad horším technickým stavem vozidla nebo nad počtem ujetých kilometrů. Stále výraznější vliv má na rozhodování řidičů údaj o spotřebě,“ říká Filip Kučera z Auto ESA. „Největší zájem je dlouhodobě o vozy v cenové hladině od 120.000 do 170.000 korun,“ dodává Kučera.

Stáří vozu už není tak důležité. Tento údaj považuje za hlavní jen pouhých šest procent zákazníků. Zhruba 4,4 procenta zákazníků vyžaduje, aby vůz měl uvedenou jako zemi původu Českou republiku. Stejné procento se řídí při výběru kvalitou výbavy. Barva je nejdůležitějším kritériem pro 2,2 procenta motoristů a stejné procento hledá předem určený model vozu. Údaje o servisní historii striktně vyžaduje 1,6 procenta zákazníků a velikost vozu a kufru, historie vozu a jeho spolehlivost jsou důležité shodně pro jedno procento řidičů. Přibližně 0,6 procenta řidičů udává jako hlavní kritérium při výběru ojetého vozu cenu náhradních dílů, nabízené slevy, pohon všech čtyř kol, šestistupňovou převodovku, tažné zařízení, vzhled a klimatizaci. Pouhá 0,3 procenta motoristů kladou největší důraz na obsah motoru, výhodné financování, výkon vozu, vyžadují kožený interiér, orientují se podle výše splátky či podle výše přeplatku, chtějí servisní knížku, preferují vozy po prvním majiteli, nebo chtějí za každou cenu pouze vozy s automatickou převodovkou.

Nejvýraznější změnou letošního roku stále výraznější orientace na spotřebu. Lidé dávají přednost automobilům s dieselovými motory a stále častěji hledají úsporné rodinné vozy, tedy vozy v úpravě kombi a MPV,“ upozorňuje Kučera.

Auto ESA

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer