Při výběru ojetého vozu hraje nejvýznamnější roli cena

vloženo

Kromě ceny mají největší vliv při výběru vozidla technický stav, počet najetých kilometrů a poslední dobou spotřeba paliva. Zákazníci naopak příliš nezajímá obsah motoru, výkon vozu, typ převodovky, ceny náhradních dílů, spolehlivost ani samotná historie vozu.

Při výběru ojetého vozu hraje nejvýznamnější roli cena Při výběru ojetého vozu hraje nejvýznamnější roli cena

Pro většinu motoristů je při výběru ojetého vozu nejdůležitější cena. Vyplývá to z interního průzkumu společnosti Auto ESA. Průzkum byl realizován na vzorku 1.000 zákazníků, kteří si v autobazaru zakoupili automobil v období duben - květen 2013. Cenu vybralo jako hlavní faktor při výběru ojetého vozu 38 procent dotázaných zákazníků. Oproti tomu technický stav vozidla je nejdůležitějším kritériem pro 12,4 procenta motoristů, počet ujetých kilometrů je klíčovým údajem pro 9,2 procenta řidičů a spotřebu preferuje při hledání ojetého vozu 8,3 procenta dotázaných klientů.


Je vidět, že cena je pro zákazníky stále důležitá a kvůli výhodné ceně dokáže řada z nich přimhouřit oči i nad horším technickým stavem vozidla nebo nad počtem ujetých kilometrů. Stále výraznější vliv má na rozhodování řidičů údaj o spotřebě,“ říká Filip Kučera z Auto ESA. „Největší zájem je dlouhodobě o vozy v cenové hladině od 120.000 do 170.000 korun,“ dodává Kučera.

Stáří vozu už není tak důležité. Tento údaj považuje za hlavní jen pouhých šest procent zákazníků. Zhruba 4,4 procenta zákazníků vyžaduje, aby vůz měl uvedenou jako zemi původu Českou republiku. Stejné procento se řídí při výběru kvalitou výbavy. Barva je nejdůležitějším kritériem pro 2,2 procenta motoristů a stejné procento hledá předem určený model vozu. Údaje o servisní historii striktně vyžaduje 1,6 procenta zákazníků a velikost vozu a kufru, historie vozu a jeho spolehlivost jsou důležité shodně pro jedno procento řidičů. Přibližně 0,6 procenta řidičů udává jako hlavní kritérium při výběru ojetého vozu cenu náhradních dílů, nabízené slevy, pohon všech čtyř kol, šestistupňovou převodovku, tažné zařízení, vzhled a klimatizaci. Pouhá 0,3 procenta motoristů kladou největší důraz na obsah motoru, výhodné financování, výkon vozu, vyžadují kožený interiér, orientují se podle výše splátky či podle výše přeplatku, chtějí servisní knížku, preferují vozy po prvním majiteli, nebo chtějí za každou cenu pouze vozy s automatickou převodovkou.

Nejvýraznější změnou letošního roku stále výraznější orientace na spotřebu. Lidé dávají přednost automobilům s dieselovými motory a stále častěji hledají úsporné rodinné vozy, tedy vozy v úpravě kombi a MPV,“ upozorňuje Kučera.

Auto ESA


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Modernizovaná Škoda Superb se dočkala ve Scout, vypadá skvěle

Modernizovaná Škoda Superb se dočkala ve Scout, vypadá skvěle

Kromě hybridního pohonu se modernizovaný Superb může pochlubit přepracovanou přední částí, novými světlomety a asistenčními systémy. A největší novinkou je, že konečně nebude chybět oplastované provedení..

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Doba francouzsky houpavého měkkého podvozku nezmizí snad nikdy. V průběhu času se ale změnil přístup, jakým nám..

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

První generace „cé-trojky“ se dnes řadí k těm levnějším ojetinám. Právě proto se často stává prvním vozem..

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda představí svou přepracovanou vlajkovou loď, která bude poprvé k dispozici i v robustní verzi Scout. Oficiální..

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Peugeot 508 je krásný. Ještě aby ne, kráse obětoval hodně. Nehoní se na litry v zavazadelníku ani centimetry v..