Při výběru ojetého vozu hraje nejvýznamnější roli cena

vloženo

Kromě ceny mají největší vliv při výběru vozidla technický stav, počet najetých kilometrů a poslední dobou spotřeba paliva. Zákazníci naopak příliš nezajímá obsah motoru, výkon vozu, typ převodovky, ceny náhradních dílů, spolehlivost ani samotná historie vozu.

Při výběru ojetého vozu hraje nejvýznamnější roli cena Při výběru ojetého vozu hraje nejvýznamnější roli cena

Pro většinu motoristů je při výběru ojetého vozu nejdůležitější cena. Vyplývá to z interního průzkumu společnosti Auto ESA. Průzkum byl realizován na vzorku 1.000 zákazníků, kteří si v autobazaru zakoupili automobil v období duben - květen 2013. Cenu vybralo jako hlavní faktor při výběru ojetého vozu 38 procent dotázaných zákazníků. Oproti tomu technický stav vozidla je nejdůležitějším kritériem pro 12,4 procenta motoristů, počet ujetých kilometrů je klíčovým údajem pro 9,2 procenta řidičů a spotřebu preferuje při hledání ojetého vozu 8,3 procenta dotázaných klientů.


Je vidět, že cena je pro zákazníky stále důležitá a kvůli výhodné ceně dokáže řada z nich přimhouřit oči i nad horším technickým stavem vozidla nebo nad počtem ujetých kilometrů. Stále výraznější vliv má na rozhodování řidičů údaj o spotřebě,“ říká Filip Kučera z Auto ESA. „Největší zájem je dlouhodobě o vozy v cenové hladině od 120.000 do 170.000 korun,“ dodává Kučera.

Stáří vozu už není tak důležité. Tento údaj považuje za hlavní jen pouhých šest procent zákazníků. Zhruba 4,4 procenta zákazníků vyžaduje, aby vůz měl uvedenou jako zemi původu Českou republiku. Stejné procento se řídí při výběru kvalitou výbavy. Barva je nejdůležitějším kritériem pro 2,2 procenta motoristů a stejné procento hledá předem určený model vozu. Údaje o servisní historii striktně vyžaduje 1,6 procenta zákazníků a velikost vozu a kufru, historie vozu a jeho spolehlivost jsou důležité shodně pro jedno procento řidičů. Přibližně 0,6 procenta řidičů udává jako hlavní kritérium při výběru ojetého vozu cenu náhradních dílů, nabízené slevy, pohon všech čtyř kol, šestistupňovou převodovku, tažné zařízení, vzhled a klimatizaci. Pouhá 0,3 procenta motoristů kladou největší důraz na obsah motoru, výhodné financování, výkon vozu, vyžadují kožený interiér, orientují se podle výše splátky či podle výše přeplatku, chtějí servisní knížku, preferují vozy po prvním majiteli, nebo chtějí za každou cenu pouze vozy s automatickou převodovkou.

Nejvýraznější změnou letošního roku stále výraznější orientace na spotřebu. Lidé dávají přednost automobilům s dieselovými motory a stále častěji hledají úsporné rodinné vozy, tedy vozy v úpravě kombi a MPV,“ upozorňuje Kučera.

Auto ESA

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu
23.10.2018
Seat Terraco je třetím SUV do party
23.10.2018
Škoda Fabia Combi Scoutline představena, oplastování není levné
22.10.2018
Nissan Qashqai dostal nový motor a dvouspojkovou převodovku
18.10.2018
Jaká auta jsou nejspolehlivější? Podle britů to jsou vozy z Japonska
17.10.2018
Luxusní BMW X7 představeno! Je obrovské a bude mít minimálně šestiválec
16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou