Při výběru ojetého vozu hraje nejvýznamnější roli cena

vloženo

Kromě ceny mají největší vliv při výběru vozidla technický stav, počet najetých kilometrů a poslední dobou spotřeba paliva. Zákazníci naopak příliš nezajímá obsah motoru, výkon vozu, typ převodovky, ceny náhradních dílů, spolehlivost ani samotná historie vozu.

Při výběru ojetého vozu hraje nejvýznamnější roli cena Při výběru ojetého vozu hraje nejvýznamnější roli cena

Pro většinu motoristů je při výběru ojetého vozu nejdůležitější cena. Vyplývá to z interního průzkumu společnosti Auto ESA. Průzkum byl realizován na vzorku 1.000 zákazníků, kteří si v autobazaru zakoupili automobil v období duben - květen 2013. Cenu vybralo jako hlavní faktor při výběru ojetého vozu 38 procent dotázaných zákazníků. Oproti tomu technický stav vozidla je nejdůležitějším kritériem pro 12,4 procenta motoristů, počet ujetých kilometrů je klíčovým údajem pro 9,2 procenta řidičů a spotřebu preferuje při hledání ojetého vozu 8,3 procenta dotázaných klientů.


Je vidět, že cena je pro zákazníky stále důležitá a kvůli výhodné ceně dokáže řada z nich přimhouřit oči i nad horším technickým stavem vozidla nebo nad počtem ujetých kilometrů. Stále výraznější vliv má na rozhodování řidičů údaj o spotřebě,“ říká Filip Kučera z Auto ESA. „Největší zájem je dlouhodobě o vozy v cenové hladině od 120.000 do 170.000 korun,“ dodává Kučera.

Stáří vozu už není tak důležité. Tento údaj považuje za hlavní jen pouhých šest procent zákazníků. Zhruba 4,4 procenta zákazníků vyžaduje, aby vůz měl uvedenou jako zemi původu Českou republiku. Stejné procento se řídí při výběru kvalitou výbavy. Barva je nejdůležitějším kritériem pro 2,2 procenta motoristů a stejné procento hledá předem určený model vozu. Údaje o servisní historii striktně vyžaduje 1,6 procenta zákazníků a velikost vozu a kufru, historie vozu a jeho spolehlivost jsou důležité shodně pro jedno procento řidičů. Přibližně 0,6 procenta řidičů udává jako hlavní kritérium při výběru ojetého vozu cenu náhradních dílů, nabízené slevy, pohon všech čtyř kol, šestistupňovou převodovku, tažné zařízení, vzhled a klimatizaci. Pouhá 0,3 procenta motoristů kladou největší důraz na obsah motoru, výhodné financování, výkon vozu, vyžadují kožený interiér, orientují se podle výše splátky či podle výše přeplatku, chtějí servisní knížku, preferují vozy po prvním majiteli, nebo chtějí za každou cenu pouze vozy s automatickou převodovkou.

Nejvýraznější změnou letošního roku stále výraznější orientace na spotřebu. Lidé dávají přednost automobilům s dieselovými motory a stále častěji hledají úsporné rodinné vozy, tedy vozy v úpravě kombi a MPV,“ upozorňuje Kučera.

Auto ESA

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech
04.06.2018
BMW M550d xDrive Touring - neviditelný supersport
01.06.2018
Test ojetiny: Mercedes třídy C – druhá generace ostudu neudělá
31.05.2018
Nová Honda CR-V poskytne více prostoru, komfortu a spoustu moderních technologií
23.05.2018
Modernizovaná Kia Sportage oficiálně představena
22.05.2018
Test ojetiny: Škoda Octavia – druhá generace vládne prodejům
19.05.2018
Extravagantní limuzínu Land Cruiser ocení manažer i farmář
16.05.2018
Škoda prodlužuje slevy na filtry pevných částic
15.05.2018
Rolls-Royce Cullinan je ultra luxusní SUV
14.05.2018
Těchto 10 věcí mějte v autě nad rámec povinné výbavy
12.05.2018
Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte
10.05.2018
Test: Hyundai i30 kombi - jak jezdí s benzínovým vrcholem?