Představen Jeep Renegade

vloženo

Na Detroitském autosalonu NAIAS 2008 byl představen koncepční model Jeep Renegade.

Představen Jeep Renegade

Koncept Jeep® Renegade

Vznětový motor BLUETEC zvětšuje dojezd elektrického vozu, který dokáže nabídnout spoustu potěšení při jízdě v terénu s volným nebem nad hlavou

Koncept Jeep Renegade je minimalistickým sportovním terénním vozem pro dva, který dokáže zprostředkovat potěšení při jízdě v písečných dunách nebo při jízdě v kamenitém prostředí. Jedná se přitom o koncept navržený s důrazem na ekologičnost. Renegade je navržen pro lidi, kteří se chtějí odlišit, ale zároveň mají ekologické smýšlení.

„Samostatné elektromotory pohánějící každou z náprav konceptu Jeep Renegade jsou zárukou obrovského potěšení a zážitků při jízdě v terénu,“ vysvětluje Tony Shamenkov, který vedl návrh vnějšího designu konceptu Jeep Renegade.

Technologie konceptu Jeep Renegade

Základním článkem ústrojí pohonu konceptu Jeep Renegade jsou lithium-iontové akumulátory, které zajišťují dojezd až 60 kilometrů. Když je ale potřeba jet dál, je k dispozici ještě malý vznětový motor BLUETEC (3válec s objemem 1,5 litru), který prodlužuje dojezd konceptu Jeep Renegade až více než 640 kilometrů.

Použitý turbodiesel BLUETEC dává k dispozici dalších 115 k výkonu a přitom se vyznačuje ve srovnání s konvenčními zážehovými motory velmi nízkou produkcí emisí. Silnou stránkou konceptu je také spotřeba paliva, která je přibližně čtyřikrát nižší, než v případě srovnatelného zážehového motoru. Jeep Renegade dosahuje spotřeby jen 2,15 l/100 km, což je důsledek také systému regenerace kinetické energie.

Koncept Jeep Renegade se vyznačuje lehkou hliníkovou konstrukcí. Každou z náprav pohání elektromotor s výkonem 200 kW (268 k), takže koncept disponuje plně variabilním pohonem všech kol, včetně funkce redukce a závěru diferenciálů – tedy přesně v duchu nejlepší tradice značky Jeep.

Vnější design konceptu Jeep Renegade

Koncept Renegade je navržen tak, aby již při pohledu z něj vyzařovala radost z ježdění v terénu. Má extrémně velká kola, která vystupují z těla karoserie. Sportovní vzhled dodává také nízké čelní sklo. Dramaticky působí také světlomety s plastovými obroučky nebo dveře s odkrytou střední částí.

Za dvojicí sedadel je umístěn ochranný oblouk. Na otevřený prostor za sedadly je možné umístit mnoho různých nástavců například pro převoz jízdních kol nebo kajaků.

Interiér konceptu Jeep Renegade

Interiér je, stejně tak jako celý vůz, navržen s důrazem na nízkou zátěž životního prostředí. Při vývoji proto byl kladen nejen na snadnou recyklaci automobilu po skončení jeho životního cyklu, ale také na celkově nízké nároky na energii při jeho výrobě.

„Interiér, stejně tak jako vlastně celý koncept Jeep Renegade, byl navržen s důrazem na minimalizaci počtu použitých dílů. Automobil jsme navrhli právě s důrazem na celkové zjednodušení vozu jako celku i jeho výroby,“ vysvětluje Scott Anderson, který vedl vývoj designu interiéru konceptu Jeep Renegade.

Přístrojová deska je velmi jednoduchá a je navržena tak, aby ji bylo možné snadno předělat z levo- na pravostranné řízení. Jeep Renegade postrádá konvenční elektrickou soustavu. Jednotlivé elektronické prvky totiž mezi sebou komunikují bezdrátově a některé z nich lze z vozu snadno vyjímat a používat samostatně.

Interiér konceptu Jeep Renegade je navržen tak, aby mu nevadila voda. Sedadla vyráběná speciální technologií jsou proto čalouněná vodotěsnou tkaninou. Na podlaze vozu jsou odtokové kanálky, které se postarají o odvod vozy například při jízdě v dešti.

S konceptem Jeep Renegade je zábava, je velmi výkonný, funkční a navržen s ohledem na ochranu životního prostředí. Je tedy přesně takový, jaký jej vyžadují zákazníci značky Jeep pro svůj aktivní život. Nyní už je jasné, že lze poznat zábavu za volantem a současně nijak negativně nepůsobit na prostředí kolem nás.



Zdroj: jeep.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Jeep

Fotografie k článku

Fotografie k článku Představen Jeep Renegade Fotografie k článku Představen Jeep Renegade
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě