Představen Jeep Renegade

vloženo

Na Detroitském autosalonu NAIAS 2008 byl představen koncepční model Jeep Renegade.

Představen Jeep Renegade Představen Jeep Renegade

Koncept Jeep® Renegade

Vznětový motor BLUETEC zvětšuje dojezd elektrického vozu, který dokáže nabídnout spoustu potěšení při jízdě v terénu s volným nebem nad hlavou

Koncept Jeep Renegade je minimalistickým sportovním terénním vozem pro dva, který dokáže zprostředkovat potěšení při jízdě v písečných dunách nebo při jízdě v kamenitém prostředí. Jedná se přitom o koncept navržený s důrazem na ekologičnost. Renegade je navržen pro lidi, kteří se chtějí odlišit, ale zároveň mají ekologické smýšlení.

„Samostatné elektromotory pohánějící každou z náprav konceptu Jeep Renegade jsou zárukou obrovského potěšení a zážitků při jízdě v terénu,“ vysvětluje Tony Shamenkov, který vedl návrh vnějšího designu konceptu Jeep Renegade.

Technologie konceptu Jeep Renegade

Základním článkem ústrojí pohonu konceptu Jeep Renegade jsou lithium-iontové akumulátory, které zajišťují dojezd až 60 kilometrů. Když je ale potřeba jet dál, je k dispozici ještě malý vznětový motor BLUETEC (3válec s objemem 1,5 litru), který prodlužuje dojezd konceptu Jeep Renegade až více než 640 kilometrů.

Použitý turbodiesel BLUETEC dává k dispozici dalších 115 k výkonu a přitom se vyznačuje ve srovnání s konvenčními zážehovými motory velmi nízkou produkcí emisí. Silnou stránkou konceptu je také spotřeba paliva, která je přibližně čtyřikrát nižší, než v případě srovnatelného zážehového motoru. Jeep Renegade dosahuje spotřeby jen 2,15 l/100 km, což je důsledek také systému regenerace kinetické energie.

Koncept Jeep Renegade se vyznačuje lehkou hliníkovou konstrukcí. Každou z náprav pohání elektromotor s výkonem 200 kW (268 k), takže koncept disponuje plně variabilním pohonem všech kol, včetně funkce redukce a závěru diferenciálů – tedy přesně v duchu nejlepší tradice značky Jeep.

Vnější design konceptu Jeep Renegade

Koncept Renegade je navržen tak, aby již při pohledu z něj vyzařovala radost z ježdění v terénu. Má extrémně velká kola, která vystupují z těla karoserie. Sportovní vzhled dodává také nízké čelní sklo. Dramaticky působí také světlomety s plastovými obroučky nebo dveře s odkrytou střední částí.

Za dvojicí sedadel je umístěn ochranný oblouk. Na otevřený prostor za sedadly je možné umístit mnoho různých nástavců například pro převoz jízdních kol nebo kajaků.

Interiér konceptu Jeep Renegade

Interiér je, stejně tak jako celý vůz, navržen s důrazem na nízkou zátěž životního prostředí. Při vývoji proto byl kladen nejen na snadnou recyklaci automobilu po skončení jeho životního cyklu, ale také na celkově nízké nároky na energii při jeho výrobě.

„Interiér, stejně tak jako vlastně celý koncept Jeep Renegade, byl navržen s důrazem na minimalizaci počtu použitých dílů. Automobil jsme navrhli právě s důrazem na celkové zjednodušení vozu jako celku i jeho výroby,“ vysvětluje Scott Anderson, který vedl vývoj designu interiéru konceptu Jeep Renegade.

Přístrojová deska je velmi jednoduchá a je navržena tak, aby ji bylo možné snadno předělat z levo- na pravostranné řízení. Jeep Renegade postrádá konvenční elektrickou soustavu. Jednotlivé elektronické prvky totiž mezi sebou komunikují bezdrátově a některé z nich lze z vozu snadno vyjímat a používat samostatně.

Interiér konceptu Jeep Renegade je navržen tak, aby mu nevadila voda. Sedadla vyráběná speciální technologií jsou proto čalouněná vodotěsnou tkaninou. Na podlaze vozu jsou odtokové kanálky, které se postarají o odvod vozy například při jízdě v dešti.

S konceptem Jeep Renegade je zábava, je velmi výkonný, funkční a navržen s ohledem na ochranu životního prostředí. Je tedy přesně takový, jaký jej vyžadují zákazníci značky Jeep pro svůj aktivní život. Nyní už je jasné, že lze poznat zábavu za volantem a současně nijak negativně nepůsobit na prostředí kolem nás.




Zdroj: jeep.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Jeep

Fotografie k článku

Fotografie k článku Představen Jeep Renegade Fotografie k článku Představen Jeep Renegade
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.04.2017
Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq
28.04.2017
Za Peugeot 5008 zaplatíte minimálně půl milionu
27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?
12.04.2017
Test: Subaru WRX STi Sport - sedan, co má koule