Představen Jeep Renegade

vloženo

Na Detroitském autosalonu NAIAS 2008 byl představen koncepční model Jeep Renegade.

Představen Jeep Renegade Představen Jeep Renegade

Koncept Jeep® Renegade

Vznětový motor BLUETEC zvětšuje dojezd elektrického vozu, který dokáže nabídnout spoustu potěšení při jízdě v terénu s volným nebem nad hlavou

Koncept Jeep Renegade je minimalistickým sportovním terénním vozem pro dva, který dokáže zprostředkovat potěšení při jízdě v písečných dunách nebo při jízdě v kamenitém prostředí. Jedná se přitom o koncept navržený s důrazem na ekologičnost. Renegade je navržen pro lidi, kteří se chtějí odlišit, ale zároveň mají ekologické smýšlení.

„Samostatné elektromotory pohánějící každou z náprav konceptu Jeep Renegade jsou zárukou obrovského potěšení a zážitků při jízdě v terénu,“ vysvětluje Tony Shamenkov, který vedl návrh vnějšího designu konceptu Jeep Renegade.

Technologie konceptu Jeep Renegade

Základním článkem ústrojí pohonu konceptu Jeep Renegade jsou lithium-iontové akumulátory, které zajišťují dojezd až 60 kilometrů. Když je ale potřeba jet dál, je k dispozici ještě malý vznětový motor BLUETEC (3válec s objemem 1,5 litru), který prodlužuje dojezd konceptu Jeep Renegade až více než 640 kilometrů.

Použitý turbodiesel BLUETEC dává k dispozici dalších 115 k výkonu a přitom se vyznačuje ve srovnání s konvenčními zážehovými motory velmi nízkou produkcí emisí. Silnou stránkou konceptu je také spotřeba paliva, která je přibližně čtyřikrát nižší, než v případě srovnatelného zážehového motoru. Jeep Renegade dosahuje spotřeby jen 2,15 l/100 km, což je důsledek také systému regenerace kinetické energie.

Koncept Jeep Renegade se vyznačuje lehkou hliníkovou konstrukcí. Každou z náprav pohání elektromotor s výkonem 200 kW (268 k), takže koncept disponuje plně variabilním pohonem všech kol, včetně funkce redukce a závěru diferenciálů – tedy přesně v duchu nejlepší tradice značky Jeep.

Vnější design konceptu Jeep Renegade

Koncept Renegade je navržen tak, aby již při pohledu z něj vyzařovala radost z ježdění v terénu. Má extrémně velká kola, která vystupují z těla karoserie. Sportovní vzhled dodává také nízké čelní sklo. Dramaticky působí také světlomety s plastovými obroučky nebo dveře s odkrytou střední částí.

Za dvojicí sedadel je umístěn ochranný oblouk. Na otevřený prostor za sedadly je možné umístit mnoho různých nástavců například pro převoz jízdních kol nebo kajaků.

Interiér konceptu Jeep Renegade

Interiér je, stejně tak jako celý vůz, navržen s důrazem na nízkou zátěž životního prostředí. Při vývoji proto byl kladen nejen na snadnou recyklaci automobilu po skončení jeho životního cyklu, ale také na celkově nízké nároky na energii při jeho výrobě.

„Interiér, stejně tak jako vlastně celý koncept Jeep Renegade, byl navržen s důrazem na minimalizaci počtu použitých dílů. Automobil jsme navrhli právě s důrazem na celkové zjednodušení vozu jako celku i jeho výroby,“ vysvětluje Scott Anderson, který vedl vývoj designu interiéru konceptu Jeep Renegade.

Přístrojová deska je velmi jednoduchá a je navržena tak, aby ji bylo možné snadno předělat z levo- na pravostranné řízení. Jeep Renegade postrádá konvenční elektrickou soustavu. Jednotlivé elektronické prvky totiž mezi sebou komunikují bezdrátově a některé z nich lze z vozu snadno vyjímat a používat samostatně.

Interiér konceptu Jeep Renegade je navržen tak, aby mu nevadila voda. Sedadla vyráběná speciální technologií jsou proto čalouněná vodotěsnou tkaninou. Na podlaze vozu jsou odtokové kanálky, které se postarají o odvod vozy například při jízdě v dešti.

S konceptem Jeep Renegade je zábava, je velmi výkonný, funkční a navržen s ohledem na ochranu životního prostředí. Je tedy přesně takový, jaký jej vyžadují zákazníci značky Jeep pro svůj aktivní život. Nyní už je jasné, že lze poznat zábavu za volantem a současně nijak negativně nepůsobit na prostředí kolem nás.




Zdroj: jeep.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Jeep

Fotografie k článku

Fotografie k článku Představen Jeep Renegade Fotografie k článku Představen Jeep Renegade
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up