Pražský Rallysprint bez Strahova

vloženo

Tuzemskou tečkou za soutěžní sezónou je každoročně první prosincový víkend Pražský Rallysprint. Letošní ročník však dozná výrazných změn. Poprvé v historii se nepojedou erzety na Strahově ani tam nebude servisní zóna. Závodní vozy tak okusí tratě v okolí Karlíku a dostihového závodiště v Chuchli, které se stane centrem hlavního dění.

Pražský Rallysprint bez Strahova Jako jedna z nejvýznamnějších motoristických akcí v závěru roku se do paměti diváků a příznivců automobilových soutěží v rally vryl závod, který nese název XVII. TipCars Pražský Rallysprint. Ojedinělá automobilová soutěž, odehrávající se v přímo v hlavním městě, si za sedmnáct let své existence získala silnou pozici jak mezi účastnícími se posádkami, které vždy dlouho před startem rally dosáhnou maximálního počtu účastníků závodu, tak mezi fanoušky rally, kteří se k rychlostním zkouškám vždy sejdou v hojném počtu navzdory mnohdy nevlídnému počasí. Letošní Pražský Rallysprint se totiž koná ve svém tradičním termínu - motory soutěžních vozů v Praze zaburácí 3. prosince.

V tomto roce Pražský Rallysprint čeká podstatná změna. Centrem soutěže se totiž místo zažitého Strahova stane závodiště ve Velké Chuchli, kde bude kromě čtyř rychlostních zkoušek, umístěno veškeré zázemí rally včetně servisního areálu a prostoru pro technické přejímky. Po letech tedy tato automobilová soutěž opustí prostor, odkud to bylo vzdušnou čarou jen pár kilometrů k Pražskému hradu a do centra města. Jak ale říká hlavní pořadatel soutěže Petr Mihule, tak alespoň prozatím nejde o stěhování trvalé: „V letošním roce se dalo dohromady více faktorů, které negativně ovlivnily možnost opět postavit servis na Strahově a závodit zde. Probíhají tady na několika místech stavební práce, fotbalisté reprezentace měli původně využívat stadion na Strahově až do konce listopadu kvůli postupu do baráže, a další nepříjemnosti stále oddalovaly rozhodnutí funkcionářů k uvolnění prostoru pro rally, které se musí začít fyzicky připravovat už nyní. Proto jsme využili možnost, kterou nám dali ve Velké Chuchli, a postavíme tady centrum rally a čtyři rychlostní zkoušky. Uvidíme, jak to ocení diváci, ale jezdcům a partnerům týmů by mělo spíše vyhovovat to, že rally bude daleko kompaktnější a vše bude na jednom místě. Můžeme všem také nabídnout daleko lepší zázemí v prostorách tribuny, kde je kompletní vybavení od sociálního, až po restaurace a salonky, z nichž je vidět většina tratě ve Velké Chuchli.“

Jak již bylo naznačeno, tak centrem Rallysprintu bude závodiště ve Velké Chuchli, kde se v pátek 2. prosince odehrají technické přejímky a představení posádek. V sobotu poránu odsud odstartují závodní vozy vstříc prvním kilometrům rychlostních zkoušek, kterými bude dvojí průjezd RZ Karlík – Roblín. Ta měla premiéru v loňském roce a představuje klasickou rychlostní zkoušku tak, jak ji známe z běžných automobilových soutěží rally. Následovat bude servis ve Velké Chuchli a poté okruhová rychlostní zkouška nesoucí název generálního partnera této rally, tedy TipCars – okruh o celkové délce 12,5 km. Tato zkouška má z větší části šotolinový povrch, a proto bude představovat atraktivní podívanou pro diváky, kteří mohou sledovat zápolení soutěžních vozů z přehledné tribuny, a nebo letos nově z přímo prostoru závodiště, kde budou vyznačeny divácké prostory. Trať této RZ opět trochu změní charakter oproti tomu, jak jsme ji znali z minulých let. Měla by přinést atraktivnější podívanou a větší blízkost závodních vozů divákům, samozřejmě za předpokladu zachování všech bezpečnostních zásad. Po dalším servisu bude následovat opakovaný průjezd touto RZ a o závěr se postará dvojí průjezd rychlostní zkouškou, jenž získala název po jednom z vozů modelové řady hlavního partnera rally, kterým je Subaru Legacy. Tato RZ již nebude okruhová, ale bude se stále kompletně nacházet v areálu závodiště. Cílová rampa i prostor pro předvedení závodních vozů budou umístěny rovněž ve Velké Chuchli.

Z uvedeného vyplývá, že máme v tomto roce před sebou velmi kompaktní automobilovou soutěž exhibičního charakteru. Diváci mají šanci vidět soutěžní vozy v mnoha průjezdech a nebude třeba se příliš vzdalovat od závodiště ve Velké Chuchli. Parkování pro diváky bude zajištěno na přilehlé komunikaci a nezmizí kouzlo Pražského Rallysprintu, kterým je možnost dostat se z centra metropole na trať RZ městskou dopravou. Zde jsou dokonce dvě možnosti. Jednou z nich je autobusová linka ze Smíchovského nádraží a druhou je možnost využít pravidelně jezdících příměstských vlaků pražské integrované dopravy také ze Smíchovského nádraží.

Harmonogram Pražského Rallysprintu je tedy již známý, co ale zůstává otazníkem je počasí, které v předchozích letech předvedlo snad všechny možné kombinace od mrazivého počasí, přes záplavy sněhu až po relativně teplý prosinec. Jak skutečně v Praze 3. prosince bude, na to si musíme ještě pár týdnů počkat, během nichž se postupně budeme dozvídat to, jaká zvučná jména tentokrát v Praze uvidíme v kabinách závodních vozů a na jakou techniku na tomto ojedinělém závodě vsadí.

EWRC.cz/ps

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

08.12.2016
Test: Volkswagen Golf GTI Performance – univerzálně dokonalý
07.12.2016
Nový Opel Insignia Grand Sport - informace a fotografie
06.12.2016
Nissan X-Trail 2.0 dCi má české ceny, začínají na 779 500 Kč
06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh