Pozor na přibývající počet prodávaných aut v exekuci

vloženo

Počet nevykoupených vozidel ve velkých autobazarech neklesá. Špatný technický stav a nesoulad v počtu ujetých kilometrů patří stále mezi nejčastější důvody odmítnutí vozu. V posledních měsících ale také stoupá počet vozidel, která jsou v exekuci.

Pozor na přibývající počet prodávaných aut v exekuci Pozor na přibývající počet prodávaných aut v exekuci

Například autobazar Auto ESA eviduje letos v průměru 35 exekuovaných vozidel měsíčně, která se jejich zadlužení majitelé pokoušeli na jednotlivých pobočkách prodat. Další desítky, možná až stovky takových vozů, se mohou denně objevovat na různých inzertních serverech. Majitelé exekuovaných vozů se je často snaží prodat za velmi nízkou cenu a to ještě dříve, než bude exekuce zapsána v exekučním registru. Průměrná prodejní cena takového vozu je podle interní statistiky Auto ESA cca 170 000 Kč, přičemž jejich majitelé je prodávají za cenu max. 100 000 Kč. Klíčovým faktorem je pro ně totiž rychlost prodeje. Novému majiteli tak po zdánlivě výhodné koupi zbydou většinou pouze oči pro pláč.


Podle Centrální evidence exekucí čelí v České republice exekučnímu řízení v současné době přibližně 969 tisíc fyzických a právnických osob“, říká Pavel Foltýn, ředitel strategického rozvoje Auto ESA a pokračuje: „Podle neoficiálních odhadů tak může být exekucí postiženo až několik tisíc vozidel“. Podle Foltýna se majitelé snaží takové vozy prodávat především prostřednictvím inzerátů, ale menší část se pokouší prodat i do autobazarů. Cena takového vozu bývá velmi atraktivní, což může být určitým vodítkem a důvodem k důkladnému prověření. Co hrozí novému majiteli exekuovaného vozu? Exekutor podle Registru vozidel brzy zjistí, kde se vůz nachází a bez náhrady jej novému majiteli zabaví. Prodej exekuovaného vozu je totiž protiprávní a tedy neplatný. Nový majitel se pak může s nepoctivým dlužníkem maximálně soudit, ovšem s velmi malou šancí dostat se zpátky ke svým penězům. „Našim zákazníkům dáváme doživotní garanci na právní nezávadnost prodávaných vozidel“, přibližuje Foltýn garance Auto ESA a dodává: „Klienti tak mají 100% jistotu, že i kdyby takový vůz koupili, dostanou okamžitě své peníze zpět. Veškeré právní kroky směrem k původnímu vlastníkovi jsou pak plně v naší režii, na naše náklady a riziko“, vysvětluje Foltýn.

Autobazary, které dokáží pečlivě zkontrolovat technický stav vykupovaných vozidel, stejně jako jejich právní původ, jsou tak v současné době nejbezpečnější variantou nákupu ojetého vozu. Pro běžného občana je totiž většinou potíž v tom, že se exekuční proces odehrává v delším časovém úseku. Exekuce na dané auto, respektive jeho původního majitele, tak nemusí být v době prodeje ještě zanesena v Centrální evidenci exekucí. Veřejnost navíc nemá do této databáze exekucí volný přístup. Je totiž zpoplatněn. Velké autobazary však tuto placenou službu využívají a jsou tak schopny svým klientům garantovat právní nezávadnost vozu. „Ani tato evidence však nemusí znamenat stoprocentní jistotu. Nejsou v ní totiž zaznamenané soudní výkony ani daňové exekuce, které realizují finanční úřady. Navíc i tento záznam probíhá s určitým zpožděním. Proto pozor na zdánlivě výhodné nabídky na internetu a u neznámých a neprověřených obchodníků“, uzavírá Foltýn.

Autocentrum ESA, a.s.

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu