Pozor na přibývající počet prodávaných aut v exekuci

vloženo

Počet nevykoupených vozidel ve velkých autobazarech neklesá. Špatný technický stav a nesoulad v počtu ujetých kilometrů patří stále mezi nejčastější důvody odmítnutí vozu. V posledních měsících ale také stoupá počet vozidel, která jsou v exekuci.

Pozor na přibývající počet prodávaných aut v exekuci Například autobazar Auto ESA eviduje letos v průměru 35 exekuovaných vozidel měsíčně, která se jejich zadlužení majitelé pokoušeli na jednotlivých pobočkách prodat. Další desítky, možná až stovky takových vozů, se mohou denně objevovat na různých inzertních serverech. Majitelé exekuovaných vozů se je často snaží prodat za velmi nízkou cenu a to ještě dříve, než bude exekuce zapsána v exekučním registru. Průměrná prodejní cena takového vozu je podle interní statistiky Auto ESA cca 170 000 Kč, přičemž jejich majitelé je prodávají za cenu max. 100 000 Kč. Klíčovým faktorem je pro ně totiž rychlost prodeje. Novému majiteli tak po zdánlivě výhodné koupi zbydou většinou pouze oči pro pláč.

Podle Centrální evidence exekucí čelí v České republice exekučnímu řízení v současné době přibližně 969 tisíc fyzických a právnických osob“, říká Pavel Foltýn, ředitel strategického rozvoje Auto ESA a pokračuje: „Podle neoficiálních odhadů tak může být exekucí postiženo až několik tisíc vozidel“. Podle Foltýna se majitelé snaží takové vozy prodávat především prostřednictvím inzerátů, ale menší část se pokouší prodat i do autobazarů. Cena takového vozu bývá velmi atraktivní, což může být určitým vodítkem a důvodem k důkladnému prověření. Co hrozí novému majiteli exekuovaného vozu? Exekutor podle Registru vozidel brzy zjistí, kde se vůz nachází a bez náhrady jej novému majiteli zabaví. Prodej exekuovaného vozu je totiž protiprávní a tedy neplatný. Nový majitel se pak může s nepoctivým dlužníkem maximálně soudit, ovšem s velmi malou šancí dostat se zpátky ke svým penězům. „Našim zákazníkům dáváme doživotní garanci na právní nezávadnost prodávaných vozidel“, přibližuje Foltýn garance Auto ESA a dodává: „Klienti tak mají 100% jistotu, že i kdyby takový vůz koupili, dostanou okamžitě své peníze zpět. Veškeré právní kroky směrem k původnímu vlastníkovi jsou pak plně v naší režii, na naše náklady a riziko“, vysvětluje Foltýn.

Autobazary, které dokáží pečlivě zkontrolovat technický stav vykupovaných vozidel, stejně jako jejich právní původ, jsou tak v současné době nejbezpečnější variantou nákupu ojetého vozu. Pro běžného občana je totiž většinou potíž v tom, že se exekuční proces odehrává v delším časovém úseku. Exekuce na dané auto, respektive jeho původního majitele, tak nemusí být v době prodeje ještě zanesena v Centrální evidenci exekucí. Veřejnost navíc nemá do této databáze exekucí volný přístup. Je totiž zpoplatněn. Velké autobazary však tuto placenou službu využívají a jsou tak schopny svým klientům garantovat právní nezávadnost vozu. „Ani tato evidence však nemusí znamenat stoprocentní jistotu. Nejsou v ní totiž zaznamenané soudní výkony ani daňové exekuce, které realizují finanční úřady. Navíc i tento záznam probíhá s určitým zpožděním. Proto pozor na zdánlivě výhodné nabídky na internetu a u neznámých a neprověřených obchodníků“, uzavírá Foltýn.

Autocentrum ESA, a.s.

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer