Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická

vloženo

Jedno z nejzábavnějších řidičských kombi nyní najdete u Porsche. My se však ptáme - má automobilka takový krok zapotřebí? Nejde spíše o „vykrádačku“ původní panamery?

Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická

Ať je to jak chce, v době, kdy světu vládne marketing, preference lidí milujících vozy pro jejich čistou esenci zkrátka nerozhodují. Čísla prodejů, to je oč tu běží, a protože prodávat chce také značka Porsche, vypadá poslední z jejích novinek takto.


Není to oslnivě krásné auto. Designéři na takřka bezchybnou panameru poslední generace napasovali záď z kombi a ošidili ji o podstatnou část dynamického vyzařování. U verze Sport Turismo tak například nenajdete ani zadní výsuvné křídlo, které se dělí na dvě poloviny. Prvky aktivní aerodynamiky zde ovšem zůstaly (po překročení rychlosti 168 km/h (86 km/h ve sportovním režimu) se vysune malý spoiler na samotném konci střechy).
Že to na zákazníky Porsche nebude fungovat? To se vsaďte, že bude.



Dlouhodobý monitoring příznivců značky totiž jasně prokázal, že přesně takové auto požadovalo nemalé procento z cílové skupiny, a protože přímým konkurentem tohoto vozu je v podstatě jen Mercedes-AMG CLS 63 ShootingBrake, je jisté, že se dveře v autosalonech Porsche následující měsíce netrhnou. Ano, při zmínce o rychlém kombi vám jistě vyvstane myšlenka na Audi RS6, popřípadě na BMW M5, které by v nové generaci mělo rovněž dorazit jako kombi (minulá M5 se jako kombi nedělala). Takové vozy však nejsou přímými konkurenty panamery. To by totiž Audi muselo stvořit něco jako RS7 Avant, a oddělení BMW by následně dostalo za úkol, vzít si na paškál M6 Gran Coupe. Už tedy nejspíš chápete, proč se úvodní perex zmiňuje o „vykrádačce“.



Ale abychom jen nehanili. Porsche takové auto jistojistě potřebovalo. Vždyť velké kombi nemělo od počátku své existence a jediným modelem ze současné nabídky, do něhož vtěsnáte 5 dospělých i se zavazadly, je Cayenne. A jen on už nestačí. Nová Panamera tak přijíždí se zavazadelníkem o velikosti 520 litrů a standardně bude disponovat pětisedadlovou konfigurací. Dražší specifikace pak (podobně jako u klasického provedení) dovolí mít zde jen čtyři luxusní sedadla.



Jen pár dní před oficiální premiérou na autosalonu v Ženevě nám bylo Porsche Panamera Sport Turismo představeno ve vrcholné verzi Turbo. Technická data se oproti stávající verzi nijak neliší, a tak i Sport Turismo disponuje výkonem 550 koňských sil, který je vyvinut díky dvojitě přeplňovanému osmiválci. V nabídce ale bude figurovat hned pět motorů, a přestože se stále zatím jen spekuluje o příchodu nejvýkonnější verze Turbo S E-Hybrid, je vysoce pravděpodobné, že i tu nám Porsche v budoucnu nadělí. (Jen pro informaci - verze Turbo S E-Hybrid u klasické panamery značí, že v ní dřímá výkon až 680 koňských sil!)

Ale zpět k nabídce. Všechny vozy budou standardně vybaveny pohonem všech kol. Základem bude tedy Panamera 4 s výkonem 330 koňských sil, o jejíž pohon se stará 2.9 litrový šestiválec s dvojitým přeplňováním. Verze Panamera 4S přidá díky zvětšeným turbodmychadlům a jinému nastavení motoru dalších 110 koní navíc. 2,9 litrový šestiválec však Porsche zaměstná ještě jednou, tentokrát pro alternativně zaměřené klienty. Varianta 4 E-Hybrid tak díky elektromotorům nabídne až 462 koňských sil a řadí se rovnou pod královské provedení Turbo. A platí také, že nabídne nejmenší kombinovanou spotřebu paliva.



Již od počátku je v nabídce ale i diesel. Panamera Sport Turismo 4S Diesel nabídne 422 naftových koní a reálnou spotřebu pod 8 litrů na 100 kilometrů. Nutno dodat, že takové kombi už nám dává pořádný smysl.

O ceně se zatím moc nemluví. Dá se však předpokládat, že bude zvednuta o drobných pár tisíc Euro oproti standardní verzi.
Čekání od roku 2012, kdy Porsche s myšlenkou udělat kombi z modelu Panamera poprvé přišlo, bylo dlouhé. Nadšenci tohoto nápadu ale mohou konečně jásat. Tak za pár dní v Ženevě!


Text: Martin Müller Foto: Porsche

Vyhledat vozidla v inzerci: Porsche

Fotografie k článku

Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu