Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická

vloženo

Jedno z nejzábavnějších řidičských kombi nyní najdete u Porsche. My se však ptáme - má automobilka takový krok zapotřebí? Nejde spíše o „vykrádačku“ původní panamery?

Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická

Ať je to jak chce, v době, kdy světu vládne marketing, preference lidí milujících vozy pro jejich čistou esenci zkrátka nerozhodují. Čísla prodejů, to je oč tu běží, a protože prodávat chce také značka Porsche, vypadá poslední z jejích novinek takto.


Není to oslnivě krásné auto. Designéři na takřka bezchybnou panameru poslední generace napasovali záď z kombi a ošidili ji o podstatnou část dynamického vyzařování. U verze Sport Turismo tak například nenajdete ani zadní výsuvné křídlo, které se dělí na dvě poloviny. Prvky aktivní aerodynamiky zde ovšem zůstaly (po překročení rychlosti 168 km/h (86 km/h ve sportovním režimu) se vysune malý spoiler na samotném konci střechy).
Že to na zákazníky Porsche nebude fungovat? To se vsaďte, že bude.



Dlouhodobý monitoring příznivců značky totiž jasně prokázal, že přesně takové auto požadovalo nemalé procento z cílové skupiny, a protože přímým konkurentem tohoto vozu je v podstatě jen Mercedes-AMG CLS 63 ShootingBrake, je jisté, že se dveře v autosalonech Porsche následující měsíce netrhnou. Ano, při zmínce o rychlém kombi vám jistě vyvstane myšlenka na Audi RS6, popřípadě na BMW M5, které by v nové generaci mělo rovněž dorazit jako kombi (minulá M5 se jako kombi nedělala). Takové vozy však nejsou přímými konkurenty panamery. To by totiž Audi muselo stvořit něco jako RS7 Avant, a oddělení BMW by následně dostalo za úkol, vzít si na paškál M6 Gran Coupe. Už tedy nejspíš chápete, proč se úvodní perex zmiňuje o „vykrádačce“.



Ale abychom jen nehanili. Porsche takové auto jistojistě potřebovalo. Vždyť velké kombi nemělo od počátku své existence a jediným modelem ze současné nabídky, do něhož vtěsnáte 5 dospělých i se zavazadly, je Cayenne. A jen on už nestačí. Nová Panamera tak přijíždí se zavazadelníkem o velikosti 520 litrů a standardně bude disponovat pětisedadlovou konfigurací. Dražší specifikace pak (podobně jako u klasického provedení) dovolí mít zde jen čtyři luxusní sedadla.



Jen pár dní před oficiální premiérou na autosalonu v Ženevě nám bylo Porsche Panamera Sport Turismo představeno ve vrcholné verzi Turbo. Technická data se oproti stávající verzi nijak neliší, a tak i Sport Turismo disponuje výkonem 550 koňských sil, který je vyvinut díky dvojitě přeplňovanému osmiválci. V nabídce ale bude figurovat hned pět motorů, a přestože se stále zatím jen spekuluje o příchodu nejvýkonnější verze Turbo S E-Hybrid, je vysoce pravděpodobné, že i tu nám Porsche v budoucnu nadělí. (Jen pro informaci - verze Turbo S E-Hybrid u klasické panamery značí, že v ní dřímá výkon až 680 koňských sil!)

Ale zpět k nabídce. Všechny vozy budou standardně vybaveny pohonem všech kol. Základem bude tedy Panamera 4 s výkonem 330 koňských sil, o jejíž pohon se stará 2.9 litrový šestiválec s dvojitým přeplňováním. Verze Panamera 4S přidá díky zvětšeným turbodmychadlům a jinému nastavení motoru dalších 110 koní navíc. 2,9 litrový šestiválec však Porsche zaměstná ještě jednou, tentokrát pro alternativně zaměřené klienty. Varianta 4 E-Hybrid tak díky elektromotorům nabídne až 462 koňských sil a řadí se rovnou pod královské provedení Turbo. A platí také, že nabídne nejmenší kombinovanou spotřebu paliva.



Již od počátku je v nabídce ale i diesel. Panamera Sport Turismo 4S Diesel nabídne 422 naftových koní a reálnou spotřebu pod 8 litrů na 100 kilometrů. Nutno dodat, že takové kombi už nám dává pořádný smysl.

O ceně se zatím moc nemluví. Dá se však předpokládat, že bude zvednuta o drobných pár tisíc Euro oproti standardní verzi.
Čekání od roku 2012, kdy Porsche s myšlenkou udělat kombi z modelu Panamera poprvé přišlo, bylo dlouhé. Nadšenci tohoto nápadu ale mohou konečně jásat. Tak za pár dní v Ženevě!


Text: Martin Müller Foto: Porsche

Vyhledat vozidla v inzerci: Porsche

Fotografie k článku

Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická Fotografie k článku Porsche Panamera Sport Turismo – zbytečná, ale fantastická
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem