Porsche Panamera: osmiválce s nižší spotřebou

vloženo

Osmiválcové modely Panamera budou úspornější a budou vybaveny rozšířenou paletou doplňkové výbavy. Zdokonalené osmiválcové modely se začnou prodávat od srpna 2010.

Porsche Panamera: osmiválce s nižší spotřebou Porsche Panamera: osmiválce s nižší spotřebou

Ke standardnímu vybavení bude od srpna patřit i systém rekuperace kinetické energie, volitelně budou nabízeny i celoroční 19palcové pneumatiky se sníženým valivým odporem. Aplikací těchto prvků dojde ke snížení kombinované spotřeby, například u modelu Panamera Turbo až o 0,9 l/100 km.
Nyní se tento model s výkonem 500 koní vyznačuje kombinovanou spotřebou ve výši 11,3 l/100 km (dle nových evropských standardů NEDC) místo původních 12,2 l/100 km. Takové snížení spotřeby znamená pokles emisí CO2 o 21 g/km. Modely Panamera S a Panamera 4S se vyznačují spotřebou 10,3 l/100 km, resp. 10,6 l/100 km, což v obou případech odpovídá poklesu o 0,5 l/100 km a také snížení emisí CO2 o 11 g/km.


Snížení spotřeby paliva u modelů Panamera je dosaženo díky systému rekuperace kinetické energie. Díky jeho použití dochází k dobíjení akumulátoru pouze při brzdění nebo při jízdě bez plynu. Naopak při akceleraci se příkon akumulátoru omezuje na minimum, čímž se snižuje pasivní odpor motoru. To samozřejmě vede také k vyššímu výkonu a rychlejší akceleraci. Systém rekuperace kinetické energie sám o sobě přináší například v modelu Panamera Turbo snížení spotřeby paliva o 0,7 l/100 km. Použití 19palcových celoročních pneumatik se sníženým valivým odporem, které jsou ve volitelné výbavě, se u všech modelů řady Panamera na zmiňovaném snížení spotřeby podílí hodnotou 0,2 l/100 km.

Zvětšením profilu pneumatik a speciálním složením směsi pro jejich výrobu bylo dosaženo nejen menšího valivého odporu, ale také delší životnosti pneumatik. Optimalizována byla rovněž funkce Auto Start Stop, která řidiči umožňuje nastartovat vůz po automatickém vypnutí motoru rychleji a pohodlněji.

Jízdní dynamiku a kvalitu osmiválcových modelů Panamera zvyšují také na přání dodávané systémy Porsche Torque Vectoring Plus (PVT Plus), Porsche Dynanic Chassis Control (PDCC) a elektronicky řízený závěr zadního diferenciálu.
Systém PVT Plus přináší přímější a dynamičtější odezvu na pohyby volantu. To proto, že cíleným přibrzďováním vnitřních zadních kol v zatáčkách vytváří stáčivý moment vozu kolem jeho svislé osy, který samotné zatáčení podporuje. Ve spojení se samosvorným diferenciálem přitom tento systém zvyšuje také trakci zadních kol při akceleraci v zatáčkách.

Porsche současně rozšiřuje i nabídku barev karoserie, koženého čalounění a speciální výbavy pro vozy Panamera. Příkladem je nabídka nezávislého topení pro třídu Gran Turismo nebo tříramenný sportovní volant s řadicími pákami na volantu (vozy s převodovkou PDK). Zdokonalena byla rovněž trojrozměrná prezentace map na přání dodávaného navigačního systému.

Novinkou je též možnost kombinace mapy s reálným satelitním snímkem, což je vlastnost významně zlepšující orientaci při práci s navigačním systémem. Další zdokonalení spočívá i v informování o vedení jízdních pruhů. Rozšířena byla rovněž schopnost systému zobrazovat rychlostní limity, takže nyní v závislosti na aktuálnosti mapových podkladů nefunguje pouze na dálnicích, rychlostních silnicích a silnicích první třídy, ale také na hlavních ulicích a průtazích měst.

Zdroj: TZ Porsche, foto archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Porsche

Fotografie k článku

Fotografie k článku Porsche Panamera: osmiválce s nižší spotřebou Fotografie k článku Porsche Panamera: osmiválce s nižší spotřebou Fotografie k článku Porsche Panamera: osmiválce s nižší spotřebou Fotografie k článku Porsche Panamera: osmiválce s nižší spotřebou Fotografie k článku Porsche Panamera: osmiválce s nižší spotřebou Fotografie k článku Porsche Panamera: osmiválce s nižší spotřebou Fotografie k článku Porsche Panamera: osmiválce s nižší spotřebou Fotografie k článku Porsche Panamera: osmiválce s nižší spotřebou
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší