Porsche Panamera: osmiválce s nižší spotřebou

vloženo

Osmiválcové modely Panamera budou úspornější a budou vybaveny rozšířenou paletou doplňkové výbavy. Zdokonalené osmiválcové modely se začnou prodávat od srpna 2010.

Porsche Panamera: osmiválce s nižší spotřebou Porsche Panamera: osmiválce s nižší spotřebou

Ke standardnímu vybavení bude od srpna patřit i systém rekuperace kinetické energie, volitelně budou nabízeny i celoroční 19palcové pneumatiky se sníženým valivým odporem. Aplikací těchto prvků dojde ke snížení kombinované spotřeby, například u modelu Panamera Turbo až o 0,9 l/100 km.
Nyní se tento model s výkonem 500 koní vyznačuje kombinovanou spotřebou ve výši 11,3 l/100 km (dle nových evropských standardů NEDC) místo původních 12,2 l/100 km. Takové snížení spotřeby znamená pokles emisí CO2 o 21 g/km. Modely Panamera S a Panamera 4S se vyznačují spotřebou 10,3 l/100 km, resp. 10,6 l/100 km, což v obou případech odpovídá poklesu o 0,5 l/100 km a také snížení emisí CO2 o 11 g/km.


Snížení spotřeby paliva u modelů Panamera je dosaženo díky systému rekuperace kinetické energie. Díky jeho použití dochází k dobíjení akumulátoru pouze při brzdění nebo při jízdě bez plynu. Naopak při akceleraci se příkon akumulátoru omezuje na minimum, čímž se snižuje pasivní odpor motoru. To samozřejmě vede také k vyššímu výkonu a rychlejší akceleraci. Systém rekuperace kinetické energie sám o sobě přináší například v modelu Panamera Turbo snížení spotřeby paliva o 0,7 l/100 km. Použití 19palcových celoročních pneumatik se sníženým valivým odporem, které jsou ve volitelné výbavě, se u všech modelů řady Panamera na zmiňovaném snížení spotřeby podílí hodnotou 0,2 l/100 km.

Zvětšením profilu pneumatik a speciálním složením směsi pro jejich výrobu bylo dosaženo nejen menšího valivého odporu, ale také delší životnosti pneumatik. Optimalizována byla rovněž funkce Auto Start Stop, která řidiči umožňuje nastartovat vůz po automatickém vypnutí motoru rychleji a pohodlněji.

Jízdní dynamiku a kvalitu osmiválcových modelů Panamera zvyšují také na přání dodávané systémy Porsche Torque Vectoring Plus (PVT Plus), Porsche Dynanic Chassis Control (PDCC) a elektronicky řízený závěr zadního diferenciálu.
Systém PVT Plus přináší přímější a dynamičtější odezvu na pohyby volantu. To proto, že cíleným přibrzďováním vnitřních zadních kol v zatáčkách vytváří stáčivý moment vozu kolem jeho svislé osy, který samotné zatáčení podporuje. Ve spojení se samosvorným diferenciálem přitom tento systém zvyšuje také trakci zadních kol při akceleraci v zatáčkách.

Porsche současně rozšiřuje i nabídku barev karoserie, koženého čalounění a speciální výbavy pro vozy Panamera. Příkladem je nabídka nezávislého topení pro třídu Gran Turismo nebo tříramenný sportovní volant s řadicími pákami na volantu (vozy s převodovkou PDK). Zdokonalena byla rovněž trojrozměrná prezentace map na přání dodávaného navigačního systému.

Novinkou je též možnost kombinace mapy s reálným satelitním snímkem, což je vlastnost významně zlepšující orientaci při práci s navigačním systémem. Další zdokonalení spočívá i v informování o vedení jízdních pruhů. Rozšířena byla rovněž schopnost systému zobrazovat rychlostní limity, takže nyní v závislosti na aktuálnosti mapových podkladů nefunguje pouze na dálnicích, rychlostních silnicích a silnicích první třídy, ale také na hlavních ulicích a průtazích měst.

Zdroj: TZ Porsche, foto archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Porsche

Fotografie k článku

Fotografie k článku Porsche Panamera: osmiválce s nižší spotřebou Fotografie k článku Porsche Panamera: osmiválce s nižší spotřebou Fotografie k článku Porsche Panamera: osmiválce s nižší spotřebou Fotografie k článku Porsche Panamera: osmiválce s nižší spotřebou Fotografie k článku Porsche Panamera: osmiválce s nižší spotřebou Fotografie k článku Porsche Panamera: osmiválce s nižší spotřebou Fotografie k článku Porsche Panamera: osmiválce s nižší spotřebou Fotografie k článku Porsche Panamera: osmiválce s nižší spotřebou
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?
12.04.2017
Test: Subaru WRX STi Sport - sedan, co má koule
12.04.2017
Modernizovaná Škoda Rapid zlevnila a má motor 1.0 TSI
11.04.2017
Suzuki Vitara v edici SE je lidové SUV s bohatou výbavou
10.04.2017
Opel Crossland X se slevou 50 tisíc přijde na 309 900 Kč
09.04.2017
Honda Civic Sedan jde do prodeje, půl milionu nestačí