Porsche Panamera dostane nový základní motor

vloženo

Na dubnovém autosalonu v Pekingu se představí nová základní varianta modelu Panamera a Panamera 4. Bude vybavena novým motorem V6 s objemem 3,6 litru, přímým vstřikováním, výkonem 300 k a točivým momentem 400 Nm. V duchu tradičního způsobu označování má model Panamera poháněná kola zadní nápravy, zatímco Panamera 4 je vybavena stálým pohonem všech kol. Obě novinky přiveze na český trh výhradní dovozce Porsche Inter Auto CZ v květnu tohoto roku

Porsche Panamera dostane nový základní motor Porsche Panamera dostane nový základní motor

„Panamera již od svého vstupu na český trh zaznamenává velký ohlas ze strany našich zákazníků. Od jejího uvedení v září minulého roku si své majitele našlo na 61 vozů. V souvislosti s uvedením nových motorizací pak očekáváme další nárůst prodejů tohoto modelu, který by měl dosáhnout hranice 70 prodaných kusů,“ uvádí Mag. Josef Roider, generální ředitel společnosti Porsche Inter Auto CZ.


Oba nové modely tohoto Gran Turisma jsou ukázkou přínosu neustále zdokonalované strategie „Porsche Intelligent Performance“, spočívající ve vysoké účinnosti přeměny zdrojů v dynamiku. V normovaném kombinovaném cyklu měření spotřeby NEFZ dosahují oba modely vybavené dvouspojkovou převodovkou PDK spotřeby výrazně pod deset litrů paliva na 100 km. Panamera se vyznačuje spotřebou pouhých 9,3 l/100 km, zatímco Panamera 4 hodnotou 9,6 l/100 km. V případě, že jsou tyto vozy vybaveny na přání dodávanými 19palcovými pneumatikami s extrémně nízkým valivým odporem, dojde k dalšímu poklesu spotřeby o 0,2 l/100 km. S tímto obutím činí produkce CO2 u modelu Panamera 213 g/km a 220 g/km u typu Panamera 4. Obě provedení samozřejmě splňují emisní normy EU5.

Nízká spotřeba a pro značku Porsche typická dynamika jsou v nových modelech ve výjimečné harmonii. Na jejich vyváženosti má značný podíl například důraz na minimalizaci hmotnosti. Z tohoto důvodu jsou například díly podvozku, dveře, kapota motoru, blatníky či zadní výklopná stěna vyrobeny z hliníku, případně kombinace hliníku a hořčíku. Zážehový šestiválec s úhlem rozevření válců 90 stupňů se kompletuje přímo na výrobních linkách v Zuffenhausenu a je o přibližně 30 kg lehčí než osmiválce typů Panamera S a Panamera 4S. I jeho zásluhou váží nová Panamera pouhých 1730 kg.

Stejně tak jako tomu je u osmiválcových modelů, také nová provedení Panamera a Panamera 4 splňují vysoké nároky kladené na dynamiku vozů Gran Turismo, v nichž se specifickým způsobem spojuje komfort se sportovností. I z tohoto důvodu lze standardní ocelový podvozek doplnit elektronicky řízenými tlumiči, případně jej zaměnit za vzduchové odpružení, které je dodáváno na přání. Jeho originální zvětšené zásobníky vzduchu mají přínos ve velmi širokém rozpětí tuhosti odpružení, které zajišťuje nejvyšší možný komfort a současně také vrcholnou sportovnost.

Základní cena modelu Panamera pro evropský trh je stanovena na 63 600 Eur bez DPH.
Model Panamera 4, který je standardně vybaven dvouspojkovou převodovkou PDK, má cenu stanovenou na 70 500 Eur bez DPH.

Zdroj: TZ Porsche, foto archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Porsche

Fotografie k článku

Fotografie k článku Porsche Panamera dostane nový základní motor Fotografie k článku Porsche Panamera dostane nový základní motor
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku