Porsche Panamera dostane nový základní motor

vloženo

Na dubnovém autosalonu v Pekingu se představí nová základní varianta modelu Panamera a Panamera 4. Bude vybavena novým motorem V6 s objemem 3,6 litru, přímým vstřikováním, výkonem 300 k a točivým momentem 400 Nm. V duchu tradičního způsobu označování má model Panamera poháněná kola zadní nápravy, zatímco Panamera 4 je vybavena stálým pohonem všech kol. Obě novinky přiveze na český trh výhradní dovozce Porsche Inter Auto CZ v květnu tohoto roku

Porsche Panamera dostane nový základní motor Porsche Panamera dostane nový základní motor

„Panamera již od svého vstupu na český trh zaznamenává velký ohlas ze strany našich zákazníků. Od jejího uvedení v září minulého roku si své majitele našlo na 61 vozů. V souvislosti s uvedením nových motorizací pak očekáváme další nárůst prodejů tohoto modelu, který by měl dosáhnout hranice 70 prodaných kusů,“ uvádí Mag. Josef Roider, generální ředitel společnosti Porsche Inter Auto CZ.


Oba nové modely tohoto Gran Turisma jsou ukázkou přínosu neustále zdokonalované strategie „Porsche Intelligent Performance“, spočívající ve vysoké účinnosti přeměny zdrojů v dynamiku. V normovaném kombinovaném cyklu měření spotřeby NEFZ dosahují oba modely vybavené dvouspojkovou převodovkou PDK spotřeby výrazně pod deset litrů paliva na 100 km. Panamera se vyznačuje spotřebou pouhých 9,3 l/100 km, zatímco Panamera 4 hodnotou 9,6 l/100 km. V případě, že jsou tyto vozy vybaveny na přání dodávanými 19palcovými pneumatikami s extrémně nízkým valivým odporem, dojde k dalšímu poklesu spotřeby o 0,2 l/100 km. S tímto obutím činí produkce CO2 u modelu Panamera 213 g/km a 220 g/km u typu Panamera 4. Obě provedení samozřejmě splňují emisní normy EU5.

Nízká spotřeba a pro značku Porsche typická dynamika jsou v nových modelech ve výjimečné harmonii. Na jejich vyváženosti má značný podíl například důraz na minimalizaci hmotnosti. Z tohoto důvodu jsou například díly podvozku, dveře, kapota motoru, blatníky či zadní výklopná stěna vyrobeny z hliníku, případně kombinace hliníku a hořčíku. Zážehový šestiválec s úhlem rozevření válců 90 stupňů se kompletuje přímo na výrobních linkách v Zuffenhausenu a je o přibližně 30 kg lehčí než osmiválce typů Panamera S a Panamera 4S. I jeho zásluhou váží nová Panamera pouhých 1730 kg.

Stejně tak jako tomu je u osmiválcových modelů, také nová provedení Panamera a Panamera 4 splňují vysoké nároky kladené na dynamiku vozů Gran Turismo, v nichž se specifickým způsobem spojuje komfort se sportovností. I z tohoto důvodu lze standardní ocelový podvozek doplnit elektronicky řízenými tlumiči, případně jej zaměnit za vzduchové odpružení, které je dodáváno na přání. Jeho originální zvětšené zásobníky vzduchu mají přínos ve velmi širokém rozpětí tuhosti odpružení, které zajišťuje nejvyšší možný komfort a současně také vrcholnou sportovnost.

Základní cena modelu Panamera pro evropský trh je stanovena na 63 600 Eur bez DPH.
Model Panamera 4, který je standardně vybaven dvouspojkovou převodovkou PDK, má cenu stanovenou na 70 500 Eur bez DPH.

Zdroj: TZ Porsche, foto archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Porsche

Fotografie k článku

Fotografie k článku Porsche Panamera dostane nový základní motor Fotografie k článku Porsche Panamera dostane nový základní motor
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem