Porsche Česká republika slaví 25 let na trhu půlmiliontým zákazníkem

vloženo

Společnost Porsche Česká republika, importér automobilů značek Volkswagen, Audi, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy, slaví 25 let na českém trhu. Importér zahájil činnost 18. října 1991. Za dobu svého úspěšného působení se stal největším importérem a prodal půl milionu automobilů. Jubilejním půlmiliontým vozem se stal bílý Volkswagen Tiguan, který si v úterý 11. října převzal pan Bedřich Tomek u prodejce Porsche České Budějovice.

Porsche Česká republika slaví 25 let na trhu půlmiliontým zákazníkem

„Půl milionu vozů za čtvrt století – to jsou pozoruhodné milníky, které dokumentují úspěšné působení importéra na českém trhu,“ říká Vratislav Strašil, jednatel společnosti Porsche Česká republika. „V současné době tak na českých silnicích jezdí 650 tisíc vozů značek, které zastupujeme,“ uvádí Franz Pommer, jednatel společnosti Porsche Česká republika.

„Rádi bychom poděkovali všem našim zákazníkům, dealerům a zaměstnancům, protože to je především jejich úspěch,“ říkají jednatelé firmy. „Od začátku se zaměřujeme na to, abychom našim zákazníkům poskytovali nejen technicky vyspělé automobily, ale také mimořádně vysokou úroveň zákaznických služeb. Naším dlouhodobým cílem je maximální spokojenost zákazníků, a tomu hodláme podřídit veškeré naše aktivity i v nadcházejících letech.“

Importér vozů koncernu Volkswagen do České republiky byl založen 18. října 1991, nedlouho poté, co Volkswagen AG vstoupil 16. dubna 1991 do automobilové a.s. Škoda. Do konce roku uzavřel první 3 dealerské smlouvy a prodal 162 vozů. Úplně prvním zákazníkem se stal pan dr. Karel Sláma, který si zakoupil Volkswagen Transporter. V následujícím roce rozšířil český importér své aktivity o prodej vozů značky SEAT a již v roce 1993 se Volkswagen poprvé stal jedničkou mezi importéry. Prodej strmě rostl. Hranice 50 000 prodaných vozů od zahájení obchodní činnosti na českém trhu byla pokořena už v roce 1996. Úspěšný růst si vyžádal novou organizaci obchodních činností, a tak v roce 1998 vznikla nová společnost Import VOLKSWAGEN Group s.r.o. Ta do svých aktivit zahrnula také program prodeje ojetých vozů auto-plus (v současnosti Das WeltAuto), který byl spuštěn v roce 2001. V roce 2003 následovalo překročení hranice 150 000 prodaných vozů, v roce 2006 to bylo již 200 000 vozů. K nim přibylo dalších 100 000 vozů po čtyřech letech a v roce 2014 se kumulovaný prodej vyšplhal na 400 000 vozů – to již pod taktovkou společnosti Porsche Holding Salzburg, která převzala IVG v roce 2012. Půlmiliontý vůz, bílý Volkswagen Tiguan, byl zákazníkovi předán před několika dny.

V prvních letech působení českého importéra koncernových vozů byly stěžejními modely Volkswagen Golf a Passat, SEAT Toledo a Ibiza, Audi 80 a 100 a Volkswagen Transporter. Jakým neuvěřitelným vývojem společnost i automobilová technika od té doby prošla, skvěle ilustruje porovnání vstupní verze modelu Golf III z roku 1991 a aktuálního modelu Golf VII. Tehdy zcela nový Golf 1.4 CL stál 381 700 Kčs a v sériové výbavě měl motor 1,4 litru o výkonu 44 kW (60 k), čtyřstupňovou mechanickou převodovku, třídveřovou karoserii s nelakovanými nárazníky a 13“ kola. Současná již 7. generace modelu Golf se může pochlubit přeplňovaným motorem 1.2 TSI o výkonu 63 kW (85 k), pětistupňovou převodovkou, pětidveřovou karoserií s nárazníky v barvě vozu, elektrickým ovládáním oken všech dveří, 15“ koly, stabilizačním systémem ESP včetně ABS, EBV, ASR a MSR, sedmi airbagy, multikolizní brzdou, systémem sledování únavy řidiče, elektromechanickou parkovací brzdou s funkcí Auto Hold, dvouzónovou automatickou klimatizací Climatronic, audiosystémem Composition Touch s 5“ dotykovým displejem a mnoha dalšími prvky výbavy. Jeho cena je přitom pouhých 372 900 Kč. Pro zajímavost: průměrný měsíční plat v roce 1991 byl 3792 Kčs, letos je to 26 480 Kč.

Český importér značek Volkswagen, Audi, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy tradičně podporuje významné společenské, politické, kulturní a sportovní akce i úspěšné osobnosti. Volkswagen například v roce 1995 uvedl koncert Rolling Stones na Strahově, o rok dříve neméně slavnou kapelu Pink Floyd. V roce 2000 byly Audi a Volkswagen oficiálními vozy Výročních zasedání MMF a Skupiny Světové banky v Praze, o dva roky později zajišťovaly mobilitu v rámci pražského Summitu NATO a v roce 2009 jezdily pro české předsednictví EU. Od roku 2006 byla značka Audi spojena jako partner s Karlovarským filmovým festivalem. Všechny značky zastupované na českém trhu společností Porsche Česká republika dlouhodobě podporují významné sportovní akce i úspěšné české sportovce. Audi podporuje od roku 2002 Špindlerův Mlýn, který má od roku 2009 status českého „Home of quattro“. V současnosti je Audi také partnerem Svazu lyžařů České republiky a nejlepší české lyžaře sdružuje do tzv. Audi Ski Teamu. Volkswagen je spjatý především s běháním a florbalem a již od roku 2003 je titulárním partnerem květnového Volkswagen Maratonu Praha. SEAT podporuje českou atletiku a v roce 2012 slavil zlaté olympijské medaile se svými ambasadory bikerem Jaroslav Kulhavým a oštěpařkou Barborou Špotákovou. Značka Volkswagen Užitkové vozy dlouhodobě podporuje běžecké lyžování, a to jak vrcholový sport tak i rekreační běžce.

Pevnou součástí firemní kultury je také společenská odpovědnost. Největší dovozce automobilů do ČR dlouhodobě a systematicky podporuje projekty přispívající nejen ke zlepšování životního prostředí, ale i ke zkvalitňování života obyvatel a realizaci udržitelného rozvoje. Příkladem je podpora Klokánku Hostivice, partnerství s Nadačním fondem Petra Koukala, včetně podpory projektu „STK PRO CHLAPY“, nebo dlouhodobá spolupráce s Dětským domovem „Země dětí“ a Školní jídelnou v České Kamenici v Ústeckém kraji a různé formy podpory dalších dětských domovů. Do výčtu veřejně prospěšných organizací, jimž se dostalo podpory ze strany společnosti Porsche Česká republika, resp. jejího předchůdce IVG, patří také sdružení Linka bezpečí, sdružení Pomocné tlapky a Nadace rozvoje občanské společnosti (NROS). Letos byla společnost

Popisky k foto ze slavnostního večera k 25. výročí společnosti Porsche Česká republika, jehož součástí bylo i symbolické předání 500 000. vozu.


Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Porsche Česká republika slaví 25 let na trhu půlmiliontým zákazníkem Fotografie k článku Porsche Česká republika slaví 25 let na trhu půlmiliontým zákazníkem
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit