Porsche bude testovat plně elektrické Boxstery!

vloženo

Porsche intenzivně pracuje nejen na dalším vývoji hybridního pohonu, který je již v sériové výrobě, ale v souladu s rozvojem strategie „Porsche Intelligent Performance“ se chystá testovat i plně elektrické vozy na bázi Porsche Boxster.

Porsche bude testovat plně elektrické Boxstery! Porsche bude testovat plně elektrické Boxstery!

Trojice elektrických vozů Boxster přinese v rámci testů první důležité zkušenosti s fungováním komponentů elektropohonu a se systémem akumulátorů v čistě elektřinou poháněném automobilu. Začátek zkušebního provozu, který poskytne nejen informace o požadavcích na samotné automobily, ale také o potřebné infrastruktuře pro tzv. elektromobilitu nebo třeba statistiky o chování řidičů automobilů na elektropohon, je naplánován na počátek roku 2011.


Porsche Inter Auto CZ, výhradní dovozce značky Porsche do České republiky, předpokládá, že se světový spotřebitelský trend směrem k ekologickým technologiím odrazí i v České republice a vozy s alternativním pohonem se budou dobře prodávat i na tuzemském trhu.

Čeští zákazníci reagují na hybridní pohon vozů Porsche překvapivě velmi pozitivně,“ říká Anna Gruberová, PR manažerka společnosti Porsche Inter Auto CZ, a dodává, „na hybridní model Cayenne již máme objednávky, přestože ještě nebyl uveden na český trh. Očekáváme, že v budoucnu by z celkového prodeje modelů Cayenne měly vozy s hybridním pohonem činit kolem deseti procent.“

Značka Porsche je již delší dobu známá jako aktivní zastánce elektromobility, která přispívá k ochraně životního prostředí. Ostatně, jak jinak vnímat koncepční vůz 918 Spyder s vysokovýkonným motorem uprostřed a hybridním pohonem, který propojuje svět špičkových technologií sportovních vozů a elektromobilitu ve zcela fascinující výsledek?
Důkazem je skutečnost, že supersportovní vůz s výkonem přesahujícím 600 koní má spotřebu paliva pouhé tři litry na 100 km a emise CO2 ve výši jen 70 g/km, čehož jinak dosahují pouze některé vozy třídy super mini.

Dalším příkladem je hybridní systém pohonu modelu 911 GT3 R Hybrid, který byl navržen speciálně pro použití v závodním voze. Šestiválcový motor s výkonem 480 k je v tomto automobilu podporován dvojicí elektromotorů s výkonem 60 kW, určených pro pohon předních kol.
Místo standardních akumulátorů se pro uchování energie používá elektrický setrvačník, který při brzdění uchovává kinetickou energii a při akceleraci ji dodává elektromotorům.
Překvapivé výsledky modelu 911 GT3 R Hybrid ve vytrvalostním závodě 24 hodin na Nürburgringu jasně potvrdily jeho praktickou použitelnost.

První sériový hybridní vůz značky Porsche se ukrývá v modelu Cayenne S Hybrid, který je schopen také čistě elektrického pohonu. S celkovým výkonem 380 koní Cayenne S Hybrid vykazuje kombinovanou spotřebu jen 8,2 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 ve výši pouhých 193 g/km. Tato hybridní technologie bude použita také v modelu Panamera S Hybrid, který přijde na trh příští rok.

-MO-/TZ Porsche, foto archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Porsche

Fotografie k článku

Fotografie k článku Porsche bude testovat plně elektrické Boxstery! Fotografie k článku Porsche bude testovat plně elektrické Boxstery! Fotografie k článku Porsche bude testovat plně elektrické Boxstery! Fotografie k článku Porsche bude testovat plně elektrické Boxstery! Fotografie k článku Porsche bude testovat plně elektrické Boxstery! Fotografie k článku Porsche bude testovat plně elektrické Boxstery!
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte