Porsche bude testovat plně elektrické Boxstery!

vloženo

Porsche intenzivně pracuje nejen na dalším vývoji hybridního pohonu, který je již v sériové výrobě, ale v souladu s rozvojem strategie „Porsche Intelligent Performance“ se chystá testovat i plně elektrické vozy na bázi Porsche Boxster.

Porsche bude testovat plně elektrické Boxstery! Porsche bude testovat plně elektrické Boxstery!

Trojice elektrických vozů Boxster přinese v rámci testů první důležité zkušenosti s fungováním komponentů elektropohonu a se systémem akumulátorů v čistě elektřinou poháněném automobilu. Začátek zkušebního provozu, který poskytne nejen informace o požadavcích na samotné automobily, ale také o potřebné infrastruktuře pro tzv. elektromobilitu nebo třeba statistiky o chování řidičů automobilů na elektropohon, je naplánován na počátek roku 2011.


Porsche Inter Auto CZ, výhradní dovozce značky Porsche do České republiky, předpokládá, že se světový spotřebitelský trend směrem k ekologickým technologiím odrazí i v České republice a vozy s alternativním pohonem se budou dobře prodávat i na tuzemském trhu.

Čeští zákazníci reagují na hybridní pohon vozů Porsche překvapivě velmi pozitivně,“ říká Anna Gruberová, PR manažerka společnosti Porsche Inter Auto CZ, a dodává, „na hybridní model Cayenne již máme objednávky, přestože ještě nebyl uveden na český trh. Očekáváme, že v budoucnu by z celkového prodeje modelů Cayenne měly vozy s hybridním pohonem činit kolem deseti procent.“

Značka Porsche je již delší dobu známá jako aktivní zastánce elektromobility, která přispívá k ochraně životního prostředí. Ostatně, jak jinak vnímat koncepční vůz 918 Spyder s vysokovýkonným motorem uprostřed a hybridním pohonem, který propojuje svět špičkových technologií sportovních vozů a elektromobilitu ve zcela fascinující výsledek?
Důkazem je skutečnost, že supersportovní vůz s výkonem přesahujícím 600 koní má spotřebu paliva pouhé tři litry na 100 km a emise CO2 ve výši jen 70 g/km, čehož jinak dosahují pouze některé vozy třídy super mini.

Dalším příkladem je hybridní systém pohonu modelu 911 GT3 R Hybrid, který byl navržen speciálně pro použití v závodním voze. Šestiválcový motor s výkonem 480 k je v tomto automobilu podporován dvojicí elektromotorů s výkonem 60 kW, určených pro pohon předních kol.
Místo standardních akumulátorů se pro uchování energie používá elektrický setrvačník, který při brzdění uchovává kinetickou energii a při akceleraci ji dodává elektromotorům.
Překvapivé výsledky modelu 911 GT3 R Hybrid ve vytrvalostním závodě 24 hodin na Nürburgringu jasně potvrdily jeho praktickou použitelnost.

První sériový hybridní vůz značky Porsche se ukrývá v modelu Cayenne S Hybrid, který je schopen také čistě elektrického pohonu. S celkovým výkonem 380 koní Cayenne S Hybrid vykazuje kombinovanou spotřebu jen 8,2 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 ve výši pouhých 193 g/km. Tato hybridní technologie bude použita také v modelu Panamera S Hybrid, který přijde na trh příští rok.

-MO-/TZ Porsche, foto archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Porsche

Fotografie k článku

Fotografie k článku Porsche bude testovat plně elektrické Boxstery! Fotografie k článku Porsche bude testovat plně elektrické Boxstery! Fotografie k článku Porsche bude testovat plně elektrické Boxstery! Fotografie k článku Porsche bude testovat plně elektrické Boxstery! Fotografie k článku Porsche bude testovat plně elektrické Boxstery! Fotografie k článku Porsche bude testovat plně elektrické Boxstery!
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport