Porsche 911 Hybrid! Ale zatím jen pro závody

vloženo

Přesně 110 let po tom, co Ferdinand Porsche vyvinul první hybridní vůz světa – Lohner Porsche Semper Vivus, automobilka Porsche představuje novou podobu tohoto vizionářského konceptu, který aplikuje na závodní vůz kategorie GT. Na autosalonu v Ženevě se 4. března 2010 představí Porsche 911 GT3 R Hybrid s pokrokovým hybridním ústrojím, které otevírá novou kapitolu závodní tradice značky Porsche, jež během 45 let účinkování v motoristickém sportu získala více než 20 000 vítězství.

Porsche 911 Hybrid! Ale zatím jen pro závody Porsche 911 Hybrid! Ale zatím jen pro závody

Představená pokroková hybridní technologie byla vyvinuta speciálně pro použití
v závodním automobilu a svojí koncepcí i uspořádáním se značně liší od současných konvenčních hybridních ústrojí.
Každé z předních kol závodního speciálu 911 GT3 R Hybrid pohání elektromotor s výkonem 60 kW. Celek doplňuje čtyřlitrový plochý šestiválec boxer s největším výkonem 480 k, jež je umístěný v zádi a pohání kola zadní nápravy. Významnou inovací je použití setrvačníku vyrábějícího elektřinu namísto konvenčních akumulátorů. Setrvačníkový generátor je umístěn vedle řidiče a je zdrojem elektřiny pro dvojici elektromotorů.


Samotný setrvačníkový generátor je ve své podstatě elektromotor, jehož rotor se točí až 40 000 min-1. Právě v tomto pohybu se potřebná energie uchovává v mechanické podobě. Jakmile se řidič dotkne brzdového pedálu, z obou elektromotorů se stanou generátory a v nich vzniklá elektřina roztáčí setrvačník. Pro akceleraci nebo předjížděcí manévr může řidič tuto mechanicky uschovanou energii využít pro zvýšení dynamiky. Setrvačníkový generátor v ten okamžik začne nashromážděnou mechanickou energii přeměňovat na 120 kW elektrické energie, která pohání přední kola. Dodatečná porce síly je k dispozici vždy po dobu 6 až 8 sekund pro každý cyklus.

Kinetická energie, která byla v minulosti ztracena ve formě tepla v brzdové soustavě, je nyní velmi účinně používána jako doplňkový zdroj síly. Záleží na aktuálních podmínkách na trati, ale dodatečný výkon nemusí být použit pouze pro zvýšení dynamiky, ale také pro úsporu paliva. Zvýšení účinnosti umožní podle potřeby upravovat výkonnost celého vozu. V některých případech lze například zmenšit objem a hmotnost palivové nádrže nebo méně často zajíždět do boxů pro palivo.

Po své premiéře na ženevském autosalonu bude 911 GT3 R Hybrid testováno ve vytrvalostních závodech na Nürburgringu. Vrcholem tohoto testovacího programu bude závod 24 hodin na Severní smyčce (Nordschleife) okruhu Nürburgring, který se koná 15. a 16. května 2010. Cílem účasti na tomto slavném závodě však nebude vítězství, ale především testování této pokrokové technologie v reálném závodním prostředí, které pomůže s vývojem hybridních systémů pro budoucí sériové vozy.
911 GT3 R Hybrid je dalším příkladem přístupu Inteligentní dynamika společnosti Porsche, který je aplikován na každém voze této značky. Jedná se o spojení větší dynamiky s nižší spotřebou paliva a menší produkcí emisí – a to jak na okruhu, tak na silnici.

Zdroj: TZ Porsche, foto archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Porsche

Fotografie k článku

Fotografie k článku Porsche 911 Hybrid! Ale zatím jen pro závody Fotografie k článku Porsche 911 Hybrid! Ale zatím jen pro závody Fotografie k článku Porsche 911 Hybrid! Ale zatím jen pro závody Fotografie k článku Porsche 911 Hybrid! Ale zatím jen pro závody Fotografie k článku Porsche 911 Hybrid! Ale zatím jen pro závody
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.10.2018
Jaká auta jsou nejspolehlivější? Podle britů to jsou vozy z Japonska
17.10.2018
Luxusní BMW X7 představeno! Je obrovské a bude mít minimálně šestiválec
16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou
15.10.2018
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala
12.10.2018
Hyundai i40 místo příchodu nové generace prošel modernizací
08.10.2018
Hyundai i30 Fastback N - Nošovický rychlík se představuje
07.10.2018
Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady
06.10.2018
Test: Lexus RX L 450h přináší recept na pohodu
05.10.2018
Test ojetiny: Alfa Romeo Giulietta 1.4T (video)
03.10.2018
Na Škodu Kodiaq RS milion korun rozhodně nestačí
02.10.2018
Test ojetiny: Opel Astra H – stále přitažlivá a za dobrou cenu!
01.10.2018
Platí nová povinná výbava do auta!
29.09.2018
Test: N jako Nejlepší? Hyundai i30 N Performance

28.09.2018
Test ojetiny: Hyundai Atos Prime – levná nákupní taška
27.09.2018
Volvo V60 Cross Country - zvýšené kombi se chystá do terénu
25.09.2018
Test: Toyota GT 86 Black Touch - stárnoucí recept na zábavu
23.09.2018
Nissan uvádí na trh odolnější Navaru OFF-ROADER AT32
21.09.2018
Uhrančivý Peugeot 508 má české ceny
20.09.2018
Kia Sportage po modernizaci přijde minimálně na 514 980 Kč
17.09.2018
Test: Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k