Porsche 911 Hybrid! Ale zatím jen pro závody

vloženo

Přesně 110 let po tom, co Ferdinand Porsche vyvinul první hybridní vůz světa – Lohner Porsche Semper Vivus, automobilka Porsche představuje novou podobu tohoto vizionářského konceptu, který aplikuje na závodní vůz kategorie GT. Na autosalonu v Ženevě se 4. března 2010 představí Porsche 911 GT3 R Hybrid s pokrokovým hybridním ústrojím, které otevírá novou kapitolu závodní tradice značky Porsche, jež během 45 let účinkování v motoristickém sportu získala více než 20 000 vítězství.

Porsche 911 Hybrid! Ale zatím jen pro závody Představená pokroková hybridní technologie byla vyvinuta speciálně pro použití
v závodním automobilu a svojí koncepcí i uspořádáním se značně liší od současných konvenčních hybridních ústrojí.
Každé z předních kol závodního speciálu 911 GT3 R Hybrid pohání elektromotor s výkonem 60 kW. Celek doplňuje čtyřlitrový plochý šestiválec boxer s největším výkonem 480 k, jež je umístěný v zádi a pohání kola zadní nápravy. Významnou inovací je použití setrvačníku vyrábějícího elektřinu namísto konvenčních akumulátorů. Setrvačníkový generátor je umístěn vedle řidiče a je zdrojem elektřiny pro dvojici elektromotorů.

Samotný setrvačníkový generátor je ve své podstatě elektromotor, jehož rotor se točí až 40 000 min-1. Právě v tomto pohybu se potřebná energie uchovává v mechanické podobě. Jakmile se řidič dotkne brzdového pedálu, z obou elektromotorů se stanou generátory a v nich vzniklá elektřina roztáčí setrvačník. Pro akceleraci nebo předjížděcí manévr může řidič tuto mechanicky uschovanou energii využít pro zvýšení dynamiky. Setrvačníkový generátor v ten okamžik začne nashromážděnou mechanickou energii přeměňovat na 120 kW elektrické energie, která pohání přední kola. Dodatečná porce síly je k dispozici vždy po dobu 6 až 8 sekund pro každý cyklus.

Kinetická energie, která byla v minulosti ztracena ve formě tepla v brzdové soustavě, je nyní velmi účinně používána jako doplňkový zdroj síly. Záleží na aktuálních podmínkách na trati, ale dodatečný výkon nemusí být použit pouze pro zvýšení dynamiky, ale také pro úsporu paliva. Zvýšení účinnosti umožní podle potřeby upravovat výkonnost celého vozu. V některých případech lze například zmenšit objem a hmotnost palivové nádrže nebo méně často zajíždět do boxů pro palivo.

Po své premiéře na ženevském autosalonu bude 911 GT3 R Hybrid testováno ve vytrvalostních závodech na Nürburgringu. Vrcholem tohoto testovacího programu bude závod 24 hodin na Severní smyčce (Nordschleife) okruhu Nürburgring, který se koná 15. a 16. května 2010. Cílem účasti na tomto slavném závodě však nebude vítězství, ale především testování této pokrokové technologie v reálném závodním prostředí, které pomůže s vývojem hybridních systémů pro budoucí sériové vozy.
911 GT3 R Hybrid je dalším příkladem přístupu Inteligentní dynamika společnosti Porsche, který je aplikován na každém voze této značky. Jedná se o spojení větší dynamiky s nižší spotřebou paliva a menší produkcí emisí – a to jak na okruhu, tak na silnici.

Zdroj: TZ Porsche, foto archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Porsche

Fotografie k článku

Fotografie k článku Porsche 911 Hybrid! Ale zatím jen pro závody Fotografie k článku Porsche 911 Hybrid! Ale zatím jen pro závody Fotografie k článku Porsche 911 Hybrid! Ale zatím jen pro závody Fotografie k článku Porsche 911 Hybrid! Ale zatím jen pro závody Fotografie k článku Porsche 911 Hybrid! Ale zatím jen pro závody
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
29.11.2016
Modernizovaná Kia Carens od 454 980 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem
18.11.2016
Test ojetiny: BMW 330i xDrive e92 – emotivní loučení
17.11.2016
Sedm dostupných ojetin, které poslouží početnějším rodinám
16.11.2016
Kia Niro - na hybridný crossover si připravte minimálně 599 980 Kč
15.11.2016
Test: Citroën SpaceTourer 2.0 BlueHDi 150 S&S – Multivane, hlásím problém!
14.11.2016
Škoda Fabia Trumf - nová akční výbava je tady, ušetříte třicet tisíc korun