Porsche 911 GT2 RS: za 6 milionů, zato nejrychlejší...

vloženo

S maximální rychlostí 330 km/h a zrychlením z 0 na 300 km/h za 28,9 s. je odlehčená verze modelu 911 GT2 nejrychlejší sériovým modelem značky. Jak hrůzostrašný výkon posílá na zadní kola nejlépe demonstruje fakt, že třeba při sprintu na 200 km/h bude o celé 3,5 sekundy rychlejší než legendární brutální model 959 z druhé poloviny osmdesátých let...

Porsche 911 GT2 RS: za 6 milionů, zato nejrychlejší... Porsche 911 GT2 RS: za 6 milionů, zato nejrychlejší...

Model GT2 RS bude vyroben v limitované sérii 500 kusů, předběžná cena je asi 240 tisíc euro- tedy v přepočtu leží na šestimilionové hranici. Proti výchozímu modelu GT2 došlo díky rozsáhlejšímu použití dílů z uhlíkových vláken a odlehčených hliníkových ramen zadní nápravy ke snížení hmotnosti o cca 70 kg, a naopak díky instalaci turbodmychadel s proměnnou geometrií došlo k dalšímu nárůstu plnícího tlaku (z 1,4 na 1,6 baru)- a tím i ke zvýšení výkonu o dalších 66 kW!


Přeplňovaný šestiválcový boxer nyní při objemu 3600 ccm dává přímo neskutečný výkon 456 kW. Točivý moment 700 N.m je k dispozici už od „dieselových“ otáček 2500/min a na konstantní úrovni vydrží až do 5500/min... Nekompromisní povaze vozu odpovídá i výhradní spojení s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem „pouze“ zadních kol.

Právě posledně jmenované je příčinou, že při zrychlení z nuly na 100 km/h musí toto Porsche zkousnout vítězství o něco slabšího typu 911 Turbo S (3,5 proti 3,3 s.), neboť tomu kromě superrychlé dvouspojkové převodovky DPK pomáhá i propracovaný pohon všech kol. Jakmile ale zadní kola modelu GT2 RS najdou potřebnou trakci, pak už se mu od této značky nevyrovná vůbec nic. Rychlost 160 km/h je pokořena za 6,8 s., dvoustovka za 9,8 a třístovka za 28,9 s... Ostatně s výkonovou hmotností 3,0 kg/kW patří k nejlepším ve své třídě.

GT2 RS má standardně keramické brzdy PCCB, za které se u slabších modelů připlatíte nehorázné peníze. Alcantarou čalouněnému interiéru dominují skořepinová sportovní sedadla a hlavně červeno-černá barevná kombinace. Zvenčí jde nejrychlejší Porsche poznat velice jednoduše- jako jediné má totiž matně černou „uhlíkovou“ kapotu.

Technické údaje
• Motor: 6 válec boxer, biturbo
• Objem válců: 3.600 ccm
• Max. výkon: 456 kW při 6,500/min
• Max. točivý moment: 700 N.m při 2,500-5,500/min
• Kompresní poměr: 9.0 : 1
• Max. plnící tlak: 1.6 bar
• Převodovka: 6 st. manuál

Pneu: vpředu 245/35 ZR 19, vzadu 325/30 ZR 19
• Hmotnost: 1.370 kg
• Rozměry: 4469/1852/1285 mm (D/Š/V)
• Rozvor náprav: 2350 mm

• Max. rychlost: 330 km/h
• Zrychlení 0-100 km/h: 3.5 s
• Kombinovaná spotřeba: 11,9 l/100 km (CO2: 284 g/km)
• Průměr otáčení: 10.9 m
• Odpor vzduchu: Cx=0.34



-MO-, foto Porsche

Vyhledat vozidla v inzerci: Porsche

Fotografie k článku

Fotografie k článku Porsche 911 GT2 RS: za 6 milionů, zato nejrychlejší... Fotografie k článku Porsche 911 GT2 RS: za 6 milionů, zato nejrychlejší... Fotografie k článku Porsche 911 GT2 RS: za 6 milionů, zato nejrychlejší... Fotografie k článku Porsche 911 GT2 RS: za 6 milionů, zato nejrychlejší...

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Peugeot Rifter 1.2 PureTech + Hussarde Quatrö. Prázdninové dobrodružství!

Test: Peugeot Rifter 1.2 PureTech + Hussarde Quatrö. Prázdninové dobrodružství!

Globalizace jednotlivých modelů je nezastavitelná. Když si dnes půjdete vybrat nový Peugeot Rifter, máte na výběr ještě z další trojice téměř identických alternativ od ostatních značek. Takže proč vzít právě..

Škoda zahájila výrobu modernizovaného Superbu

Škoda zahájila výrobu modernizovaného Superbu

V závodě společnosti ŠKODA AUTO v Kvasinách začal sjíždět z výrobní linky modernizovaný model ŠKODA SUPERB. Tři a půl..

Cestujte se svými koly bezstarostně a snadno

Cestujte se svými koly bezstarostně a snadno

Počasí venku doslova přeje cyklovýletům. S letní dovolenou se jistě objeví otázka, jak kromě sebe a spousty zavazadel..

Jak zvládnout cestování autem v parném létě

Jak zvládnout cestování autem v parném létě

Venku stoupají teploty každý den. Je vidět, že už je léto v plném proudu a v autě začíná být celkem nesnesitelně...

Modernizovaný Volkswagen Passat má české ceny, 3/4 milionu nestačí

Modernizovaný Volkswagen Passat má české ceny, 3/4 milionu nestačí

Modernizovaná osmá generace modelové řady Volkswagen Passat přichází na český trh. Bestseller střední třídy, který..