Porsche 911 GT2 RS: za 6 milionů, zato nejrychlejší...

vloženo

S maximální rychlostí 330 km/h a zrychlením z 0 na 300 km/h za 28,9 s. je odlehčená verze modelu 911 GT2 nejrychlejší sériovým modelem značky. Jak hrůzostrašný výkon posílá na zadní kola nejlépe demonstruje fakt, že třeba při sprintu na 200 km/h bude o celé 3,5 sekundy rychlejší než legendární brutální model 959 z druhé poloviny osmdesátých let...

Porsche 911 GT2 RS: za 6 milionů, zato nejrychlejší... Porsche 911 GT2 RS: za 6 milionů, zato nejrychlejší...

Model GT2 RS bude vyroben v limitované sérii 500 kusů, předběžná cena je asi 240 tisíc euro- tedy v přepočtu leží na šestimilionové hranici. Proti výchozímu modelu GT2 došlo díky rozsáhlejšímu použití dílů z uhlíkových vláken a odlehčených hliníkových ramen zadní nápravy ke snížení hmotnosti o cca 70 kg, a naopak díky instalaci turbodmychadel s proměnnou geometrií došlo k dalšímu nárůstu plnícího tlaku (z 1,4 na 1,6 baru)- a tím i ke zvýšení výkonu o dalších 66 kW!


Přeplňovaný šestiválcový boxer nyní při objemu 3600 ccm dává přímo neskutečný výkon 456 kW. Točivý moment 700 N.m je k dispozici už od „dieselových“ otáček 2500/min a na konstantní úrovni vydrží až do 5500/min... Nekompromisní povaze vozu odpovídá i výhradní spojení s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem „pouze“ zadních kol.

Právě posledně jmenované je příčinou, že při zrychlení z nuly na 100 km/h musí toto Porsche zkousnout vítězství o něco slabšího typu 911 Turbo S (3,5 proti 3,3 s.), neboť tomu kromě superrychlé dvouspojkové převodovky DPK pomáhá i propracovaný pohon všech kol. Jakmile ale zadní kola modelu GT2 RS najdou potřebnou trakci, pak už se mu od této značky nevyrovná vůbec nic. Rychlost 160 km/h je pokořena za 6,8 s., dvoustovka za 9,8 a třístovka za 28,9 s... Ostatně s výkonovou hmotností 3,0 kg/kW patří k nejlepším ve své třídě.

GT2 RS má standardně keramické brzdy PCCB, za které se u slabších modelů připlatíte nehorázné peníze. Alcantarou čalouněnému interiéru dominují skořepinová sportovní sedadla a hlavně červeno-černá barevná kombinace. Zvenčí jde nejrychlejší Porsche poznat velice jednoduše- jako jediné má totiž matně černou „uhlíkovou“ kapotu.

Technické údaje
• Motor: 6 válec boxer, biturbo
• Objem válců: 3.600 ccm
• Max. výkon: 456 kW při 6,500/min
• Max. točivý moment: 700 N.m při 2,500-5,500/min
• Kompresní poměr: 9.0 : 1
• Max. plnící tlak: 1.6 bar
• Převodovka: 6 st. manuál

Pneu: vpředu 245/35 ZR 19, vzadu 325/30 ZR 19
• Hmotnost: 1.370 kg
• Rozměry: 4469/1852/1285 mm (D/Š/V)
• Rozvor náprav: 2350 mm

• Max. rychlost: 330 km/h
• Zrychlení 0-100 km/h: 3.5 s
• Kombinovaná spotřeba: 11,9 l/100 km (CO2: 284 g/km)
• Průměr otáčení: 10.9 m
• Odpor vzduchu: Cx=0.34



-MO-, foto Porsche

Vyhledat vozidla v inzerci: Porsche

Fotografie k článku

Fotografie k článku Porsche 911 GT2 RS: za 6 milionů, zato nejrychlejší... Fotografie k článku Porsche 911 GT2 RS: za 6 milionů, zato nejrychlejší... Fotografie k článku Porsche 911 GT2 RS: za 6 milionů, zato nejrychlejší... Fotografie k článku Porsche 911 GT2 RS: za 6 milionů, zato nejrychlejší...

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Novou generaci Subaru Outback japonská automobilka odhalila na autosalonu v NewYorku, kde se představila s 2,4litrovým přeplňovaným boxerem pod kapotou. Ten ze sebe doluje 260 koní výkonu. V Evropě se podle všeho..

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Nic zásadní se po modernizaci nezměnilo. Nový je design přední části s nově navrženou maskou chladiče, nové jsou LED..

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Modely S6 Limuzína, S6 Avant a S7 Sportback dostanou dieselový šestiválec TDI s elektricky poháněným dmychadlem a 48V..

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Zabodovat v tvrdé konkurenci nejlepších je těžké. Lexus s vrcholným modelem má po letech prolamování ledu nejblíže k..

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer Plug-In Hybrid přijíždí na trh ve dvou jasně odlišených variantách: jako sportovně stylizovaný..