Porsche 911 GT2 RS: za 6 milionů, zato nejrychlejší...

vloženo

S maximální rychlostí 330 km/h a zrychlením z 0 na 300 km/h za 28,9 s. je odlehčená verze modelu 911 GT2 nejrychlejší sériovým modelem značky. Jak hrůzostrašný výkon posílá na zadní kola nejlépe demonstruje fakt, že třeba při sprintu na 200 km/h bude o celé 3,5 sekundy rychlejší než legendární brutální model 959 z druhé poloviny osmdesátých let...

Porsche 911 GT2 RS: za 6 milionů, zato nejrychlejší... Porsche 911 GT2 RS: za 6 milionů, zato nejrychlejší...

Model GT2 RS bude vyroben v limitované sérii 500 kusů, předběžná cena je asi 240 tisíc euro- tedy v přepočtu leží na šestimilionové hranici. Proti výchozímu modelu GT2 došlo díky rozsáhlejšímu použití dílů z uhlíkových vláken a odlehčených hliníkových ramen zadní nápravy ke snížení hmotnosti o cca 70 kg, a naopak díky instalaci turbodmychadel s proměnnou geometrií došlo k dalšímu nárůstu plnícího tlaku (z 1,4 na 1,6 baru)- a tím i ke zvýšení výkonu o dalších 66 kW!


Přeplňovaný šestiválcový boxer nyní při objemu 3600 ccm dává přímo neskutečný výkon 456 kW. Točivý moment 700 N.m je k dispozici už od „dieselových“ otáček 2500/min a na konstantní úrovni vydrží až do 5500/min... Nekompromisní povaze vozu odpovídá i výhradní spojení s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem „pouze“ zadních kol.

Právě posledně jmenované je příčinou, že při zrychlení z nuly na 100 km/h musí toto Porsche zkousnout vítězství o něco slabšího typu 911 Turbo S (3,5 proti 3,3 s.), neboť tomu kromě superrychlé dvouspojkové převodovky DPK pomáhá i propracovaný pohon všech kol. Jakmile ale zadní kola modelu GT2 RS najdou potřebnou trakci, pak už se mu od této značky nevyrovná vůbec nic. Rychlost 160 km/h je pokořena za 6,8 s., dvoustovka za 9,8 a třístovka za 28,9 s... Ostatně s výkonovou hmotností 3,0 kg/kW patří k nejlepším ve své třídě.

GT2 RS má standardně keramické brzdy PCCB, za které se u slabších modelů připlatíte nehorázné peníze. Alcantarou čalouněnému interiéru dominují skořepinová sportovní sedadla a hlavně červeno-černá barevná kombinace. Zvenčí jde nejrychlejší Porsche poznat velice jednoduše- jako jediné má totiž matně černou „uhlíkovou“ kapotu.

Technické údaje
• Motor: 6 válec boxer, biturbo
• Objem válců: 3.600 ccm
• Max. výkon: 456 kW při 6,500/min
• Max. točivý moment: 700 N.m při 2,500-5,500/min
• Kompresní poměr: 9.0 : 1
• Max. plnící tlak: 1.6 bar
• Převodovka: 6 st. manuál

Pneu: vpředu 245/35 ZR 19, vzadu 325/30 ZR 19
• Hmotnost: 1.370 kg
• Rozměry: 4469/1852/1285 mm (D/Š/V)
• Rozvor náprav: 2350 mm

• Max. rychlost: 330 km/h
• Zrychlení 0-100 km/h: 3.5 s
• Kombinovaná spotřeba: 11,9 l/100 km (CO2: 284 g/km)
• Průměr otáčení: 10.9 m
• Odpor vzduchu: Cx=0.34



-MO-, foto Porsche

Vyhledat vozidla v inzerci: Porsche

Fotografie k článku

Fotografie k článku Porsche 911 GT2 RS: za 6 milionů, zato nejrychlejší... Fotografie k článku Porsche 911 GT2 RS: za 6 milionů, zato nejrychlejší... Fotografie k článku Porsche 911 GT2 RS: za 6 milionů, zato nejrychlejší... Fotografie k článku Porsche 911 GT2 RS: za 6 milionů, zato nejrychlejší...
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte
22.08.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s