Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon

vloženo

Martin Macík v kamionu Liaz skončil na Baja Aragon třetí, hned za Vila Rocou a De Rooyem. A to navzdory lupičům, kteří tým připravili o část vybavení, i faktu, že většinu sobotních etap odjela posádka bez brzd.

Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon

Po cestě do dějiště Baja Aragon potkala posádku týmu KM Racing s pilotem Martinem Macíkem nepříjemnost v podobě vykradeného multivanu. Posádku Liazu to však nerozhodilo a v soutěži, která byla dalším krokem k Rallye Dakar 2016, vybojovala cenné třetí místo. Skvělý výsledek navíc získali v solidní konkurenci a v situaci, kdy jim zrovna nepřálo štěstí.


Baja Aragon začala v pátek pětikilometrovým prologem. Na startu se sešla konkurence čítající známé dakarské jezdce, jako jsou Gerard de Rooy, Artur Ardavičus nebo Pep Vila Roca. Vedle nich závodili i další Češi, Nizozemci a Španělé a Macíkův Liaz odstartoval pěkným třetím místem.



To bylo pro posádku, kterou kromě Martina Macíka tvořil navigátor František Tomášek a mechanik Michal Mrkva, výborné výchozí umístění do náročného druhého dne. Ten byl rozdělený do dvou částí - první měřila 150 km a druhá 270. „Bohužel jsme větší část soboty odjeli bez brzd. To bylo v náročném horském terénu velký problém. Tam kde brzdy dostávají normálně zabrat, nám to nebrzdilo vůbec. Nešlo dělat nic jiného než s velkým předstihem před každou zatáčkou brzdit motorem,“ vyprávěl o nezáviděníhodné situaci Martin Macík.

Kolikrát jsem musel zařadit i zpátečku, abychom nespadli někam do propasti. Bylo to drsné a náročné, ale překvapivě jsme při takovém stylu jízdy nenabrali velkou časovou ztrátu. Všichni jsme si ale mákli, byla to skutečná dakarská etapa se spoustou kamení, rychlá, technická. Kromě problému s brzdami technika šlapala super,“ pokračoval Macík, který po sobotě klesl na čtvrté místo.

Po vystoupení v Polsku si svůj druhý start v posádce odbyl i František Tomášek. „Oproti Polsku, kde se jezdilo hodně po měkkém, to byla podstatná změna. Užili jsme si hodně prudkých nárazů a cesty v horách se nebezpečně kroutily. Byly to úplné „užovky“. Nikde jsme se neztratili, takže svůj výkon hodnotím pozitivně. Během soboty bez brzd to občas bylo na hraně. Nezažil jsem větší adrenalin. Jeli jsme víc na přežití než na dojetí,
“ popisuje navigátor.



Na závěrečných nedělních 125 km byly brzdy už opraveny a lákadlo podia bylo pro Macíka značné. „Jel jsem, co to šlo. Šedesát kilometrů jsem se držel v prachu těsně za Tomášem Vrátným, tlačil na něj, až udělal pneumatiku. Předjel jsem ho a měl před sebou Vila Rocu. Tak jsme už dojeli, protože nebylo možné se před něj dostat. Vzhledem k sobotě bez brzd je třetí místo moc pěkný výsledek. Vždyť jsme byli nejlepší Češi,“ pochvaloval si řidič.

Tento úspěch se zrodil ve velkých rychlostech, na kamení, polních cestách, v suchu, horku a prachu, to jsou zkušenosti k nezaplacení. Samozřejmě jsme měli štěstí, že nás nepotkal defekt. Snažili jsme se hlídat nebezpečné šutráky. Za tři týdny nás čeká Maďarsko, kde nás přivítají zase jiné podmínky, ale určitě se tam porveme o co nejlepší umístění,“ dodal Mates.



V srpnu na Martina čekají ještě dva velké závody. Baja Poland a také HunGarian Baja. Právě na maďarskou rallye, kde bude Martin obhajovat své loňské vítězství, se spolu s ním vypraví také jeden z fanoušků se svým doprovodem. Příležitost zažít na vlastní kůži atmosféru závodů Světového poháru získá Martinův největší podporovatel, který prostřednictvím projektu veřejného sponzoringu Todokážeme.cz zašle na Martinovo konto nejvíc ibodů. Vítěz navíc dostane možnost poznat zákulisí závodu a stát se na pár dní členem týmu KM Racing. HunGarian Baja letos proběhne v termínu od 13. do 16. 8. 2015.


kmracing.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Lamborghini

Fotografie k článku

Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up