Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon

vloženo

Martin Macík v kamionu Liaz skončil na Baja Aragon třetí, hned za Vila Rocou a De Rooyem. A to navzdory lupičům, kteří tým připravili o část vybavení, i faktu, že většinu sobotních etap odjela posádka bez brzd.

Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon

Po cestě do dějiště Baja Aragon potkala posádku týmu KM Racing s pilotem Martinem Macíkem nepříjemnost v podobě vykradeného multivanu. Posádku Liazu to však nerozhodilo a v soutěži, která byla dalším krokem k Rallye Dakar 2016, vybojovala cenné třetí místo. Skvělý výsledek navíc získali v solidní konkurenci a v situaci, kdy jim zrovna nepřálo štěstí.

Baja Aragon začala v pátek pětikilometrovým prologem. Na startu se sešla konkurence čítající známé dakarské jezdce, jako jsou Gerard de Rooy, Artur Ardavičus nebo Pep Vila Roca. Vedle nich závodili i další Češi, Nizozemci a Španělé a Macíkův Liaz odstartoval pěkným třetím místem.



To bylo pro posádku, kterou kromě Martina Macíka tvořil navigátor František Tomášek a mechanik Michal Mrkva, výborné výchozí umístění do náročného druhého dne. Ten byl rozdělený do dvou částí - první měřila 150 km a druhá 270. „Bohužel jsme větší část soboty odjeli bez brzd. To bylo v náročném horském terénu velký problém. Tam kde brzdy dostávají normálně zabrat, nám to nebrzdilo vůbec. Nešlo dělat nic jiného než s velkým předstihem před každou zatáčkou brzdit motorem,“ vyprávěl o nezáviděníhodné situaci Martin Macík.

Kolikrát jsem musel zařadit i zpátečku, abychom nespadli někam do propasti. Bylo to drsné a náročné, ale překvapivě jsme při takovém stylu jízdy nenabrali velkou časovou ztrátu. Všichni jsme si ale mákli, byla to skutečná dakarská etapa se spoustou kamení, rychlá, technická. Kromě problému s brzdami technika šlapala super,“ pokračoval Macík, který po sobotě klesl na čtvrté místo.

Po vystoupení v Polsku si svůj druhý start v posádce odbyl i František Tomášek. „Oproti Polsku, kde se jezdilo hodně po měkkém, to byla podstatná změna. Užili jsme si hodně prudkých nárazů a cesty v horách se nebezpečně kroutily. Byly to úplné „užovky“. Nikde jsme se neztratili, takže svůj výkon hodnotím pozitivně. Během soboty bez brzd to občas bylo na hraně. Nezažil jsem větší adrenalin. Jeli jsme víc na přežití než na dojetí,
“ popisuje navigátor.



Na závěrečných nedělních 125 km byly brzdy už opraveny a lákadlo podia bylo pro Macíka značné. „Jel jsem, co to šlo. Šedesát kilometrů jsem se držel v prachu těsně za Tomášem Vrátným, tlačil na něj, až udělal pneumatiku. Předjel jsem ho a měl před sebou Vila Rocu. Tak jsme už dojeli, protože nebylo možné se před něj dostat. Vzhledem k sobotě bez brzd je třetí místo moc pěkný výsledek. Vždyť jsme byli nejlepší Češi,“ pochvaloval si řidič.

Tento úspěch se zrodil ve velkých rychlostech, na kamení, polních cestách, v suchu, horku a prachu, to jsou zkušenosti k nezaplacení. Samozřejmě jsme měli štěstí, že nás nepotkal defekt. Snažili jsme se hlídat nebezpečné šutráky. Za tři týdny nás čeká Maďarsko, kde nás přivítají zase jiné podmínky, ale určitě se tam porveme o co nejlepší umístění,“ dodal Mates.



V srpnu na Martina čekají ještě dva velké závody. Baja Poland a také HunGarian Baja. Právě na maďarskou rallye, kde bude Martin obhajovat své loňské vítězství, se spolu s ním vypraví také jeden z fanoušků se svým doprovodem. Příležitost zažít na vlastní kůži atmosféru závodů Světového poháru získá Martinův největší podporovatel, který prostřednictvím projektu veřejného sponzoringu Todokážeme.cz zašle na Martinovo konto nejvíc ibodů. Vítěz navíc dostane možnost poznat zákulisí závodu a stát se na pár dní členem týmu KM Racing. HunGarian Baja letos proběhne v termínu od 13. do 16. 8. 2015.


kmracing.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Lamborghini

Fotografie k článku

Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon Fotografie k článku Porouchané brzdy nezastavily Martina Macíka na Baja Aragon
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing