Pohon všech kol pro Seat Leon ST 4Drive

vloženo

Nejkrásnější kombi ve své třídě je nyní ještě všestrannější. Díky elektronicky řízenému trvalému pohonu všech kol zvládne nyní nový SEAT Leon ST 4Drive dokonce i nejnáročnější provozní podmínky s maximální trakcí a bezpečností. Leon s pohonem všech kol přijde na trh se dvěma motory TDI o výkonu 77 kW/105 k, resp. 110 kW/150 k. Kromě suverénního výkonu se mohou tyto jednotky pochlubit také výjimečnou hospodárností. Hodnoty průměrné spotřeby paliva 4,5 l/100 km, resp. 4,8 l/100 km jsou na tento druh a velikost vozidla výjimečně nízké.

Pohon všech kol pro Seat Leon ST 4Drive Pohon všech kol pro Seat Leon ST 4Drive

Seat Leon ST 4Drive slaví výstavní premiéru na lednovém autosalonu ve Vídni. Verze s výkonem 77 kW/105 k bude uvedena na trh v dubnu 2014, zatímco verze s výkonem 110 kW/150 k bude následovat v létě.


 Leon ST 4Drive s novým pohonem všech kol dokazuje, že expresivní design, strhující sportovní charakter a výjimečná každodenní využitelnost se vzájemně nevylučují. 4Drive naváže na úspěchy nové modelové řady Leon,říká Jürgen Stackmann, prezident společnosti SEAT S.A. „Leon ST 4Drive definuje svým dynamickým vzhledem, pozoruhodně vysokou úrovní funkčnosti a nejmodernější technikou nová měřítka v segmentu kompaktních kombi – a to za velmi férové ceny.

Kromě nejnovější generace motorů TDI a trvalého pohonu všech kol s inteligentním elektronickým řízením nabízí Leon ST 4Drive širokou škálu nejmodernějších technických řešení. Maximální bezpečnost zajišťuje systém elektronické uzávěrky diferenciálu EDS na obou nápravách, dále rozšířená funkce elektronické uzávěrky diferenciálu pro lepší trakci při průjezdu zatáčkou (XDS), elektronicky řízený stabilizační systém a multikolizní brzda. Mezi další, na přání dodávané prvky ze světa high-tech patří přední LED světlomety, adaptivní tempomat ACC s funkcí nouzového brzdění City, sledování únavy řidiče a asistent pro jízdu v jízdním pruhu.


„Leon ST je dokonalou kombinací dynamiky a všestrannosti,“
říká Dr. Matthias Rabe, viceprezident společnosti SEAT, zodpovědný za výzkum a vývoj. „Ve verzi 4Drive s trvalým pohonem všech kol nabízí nejen spolehlivou trakci a optimální bezpečnost, ale zaručuje rovněž radost z jízdy v každé situaci a za všech podmínek.“ 4Drive má u značky SEAT dlouhou tradici. Dokonalou kombinací výkonného motoru a vynikající trakce pohonu všech kol disponoval již Leon 1.8 20V T 180 k 4x4 z roku 1999.
 
Nejnovější generace pohonu všech kol

Trvalý pohon všech kol v novém Leonu ST 4Drive patří mezi nejmodernější a nejefektivnější systémy svého druhu na světě. SEAT používá nově vyvinutou hydraulicky ovládanou a elektronicky řízenou vícelamelovou spojku v podobě páté generace spojky Haldex. Ta reaguje extrémně rychle na všechny myslitelné jízdní situace, čímž poskytuje značné výhody v oblasti aktivní bezpečnosti a dynamiky.

V zájmu co nejlepšího rozložení hmotnosti mezi nápravy je spojka umístěna na konci spojovacího hřídele před diferenciálem zadní nápravy. Lamely se uvnitř otáčejí v olejové lázni. Kovové třecí lamely jsou uspořádány po dvojicích střídavě za sebou – jedna lamela každého páru je trvale spojena se skříní spojky, která se otáčí se spojovacím hřídelem. Druhá lamela se otáčí s výstupním hřídelem do zadního diferenciálu.

Při normálních provozních podmínkách je většina hnací síly motoru přenášena na přední kola. Pokud klesne jejich trakce, je točivý moment plynule a během několika milisekund přesměrován na zadní nápravu. Za tím účelem je sada lamel stlačována pístem. Nová generace spojky se obejde bez zásobníku tlaku, takže je výrazně kompaktnější a o 1,4 kilogramu lehčí než předchozí generace této spojky.
 
Výkonné a velmi hospodárné motory TDI

Pohon všech kol lze v modelu Leon ST kombinovat se dvěma motory TDI, které jsou výkonné a zároveň úsporné. V obou případech je součástí hnacího řetězce šestistupňová mechanická převodovka. Čtyřválce common rail poskytují nejvyšší výkon 77 kW/105 k, resp. 110 kW/150 k a spotřebují v kombinovaném cyklu pouhých 4,5, resp. 4,8 litru nafty na 100 kilometrů. To odpovídá emisím CO2 ve výši 119, resp. 124 gramů na kilometr. Soubor opatření pro hospodárný provoz zahrnuje rovněž sériově dodávaný systém start/stop a rekuperaci kinetické energie.

 Jednotka 2.0 TDI s výkonem 110 kW/150 k a maximálním točivým momentem 320 N.m je v novém modelu SEAT Leon ST 4Drive zdrojem působivé dynamiky. Zrychlení z klidu na 100 km/h trvá 8,7 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost je 211 km/h. Čtyřválec 2.0 TDI patří k nejnovější generaci motorů s inteligentním řízením chladicí soustavy a sníženým třením. Ještě klidnější běh zajišťují dva vyvažovací hřídele. Rovněž modelu Leon ST 4Drive s motorem 1.6 TDI nechybí díky maximálnímu točivému momentu 250 N.m přesvědčivý temperament. Hodnoty zrychlení a nejvyšší rychlosti jsou v tomto případě 12,0 sekundy a 187 km/h.
 
Prostor a všestrannost

Třetí člen rodiny Leon kombinuje i ve verzi 4Drive precizní ovladatelnost svých sourozenců s výjimečně vysokou úrovní všestrannosti. Stejně jako všechny modely Leon se může ST pochlubit excelentním řemeslným zpracováním a prémiovými materiály. Zavazadlový prostor kombi o délce 4535 milimetrů není žádným způsobem omezen systémem pohonu všech kol. Nabízí vysokou úroveň variability a prvotřídní funkčnost až do posledního detailu. Objem zavazadlového prostoru 587 litrů lze zvýšit až na maximálních 1470 litrů při sklopených opěradlech zadních sedadel a využití celé výšky interiéru až po strop. Pro přepravu mimořádně dlouhých předmětů lze navíc v některých výbavových liniích sklopit opěradlo sedadla spolujezdce, čímž vznikne maximální ložná délka 2,5 metru. Díky tomu lze v modelu Leon ST 4Drive převážet i větší věci, které přináší každodenní život.

 
Nejnovější generace informačních a zábavních systémů

Nový SEAT Leon ST přichází na trh s širokým výběrem nejmodernějších informačních a zábavních systémů. Základem je ovládací systém SEAT Easy Connect pro ovládání funkcí zábavních a komunikačních systémů, jakož i celé řady dalších funkcí vozidla, prostřednictvím dotykového displeje s úhlopříčkou 5,8“ na přístrojové desce. K dispozici je i SEAT Media System v několika variantách, dále navigační systém a SEAT Sound System.

Leon ST 4Drive je nabízen s výkonem 77 kW/105 k ve výbavových liniích Reference a Style a s výkonem 110 kW/150 k ve výbavových liniích Style a FR. Všechny verze modelu Leon ST 4Drive mají rozsáhlou sériovou výbavu, která zahrnuje mimo jiné Rádio Entry, klimatizaci a elektrické ovládání bočních oken a vnějších zpětných zrcátek. Verze Style má navíc 16“ kola z lehké slitiny, Rádio Entry Plus, kůží obšitý volant a tempomat. Výbavová linie FR zdůrazňuje sportovní charakter modelu Leon ST 4Drive ještě působivějším designem přídě a zádě, 17“ koly z lehké slitiny a sportovním podvozkem. Řidič může používat volič jízdních režimů SEAT Drive Profile k úpravě nastavení vozidla podle panujících jízdních podmínek. Kvalitní zvuk zábavního systému Rádio Entry Plus má na starosti osm reproduktorů.

AC&C Public Relations, s.r.o. / Seat

Vyhledat vozidla v inzerci: Seat

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.08.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s
18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit