Po 65 letech přináší značka Jeep zcela nové provedení modelu Wrangler

14. 05. 2007
Sdílet článek

Wrangler je přímým následovníkem původního vozu Jeep – typu Willys MB z roku 1941 – a dále osiluje své vůdčí postavení mezi skutečnými terénními vozy, které mu patří již 66 let.

Tucet různých kombinací uspořádání dveří, střechy a čelního okna ve spojení s devíti barvami karoserie, 16-, 17- a 18palcovými koly dodávají zákazníkům široké možnosti individualizace vozu.


Poprvé je civilní provedení vozu Jeep Wrangler nabízeno na trzích mimo severní Ameriku také v kombinaci se vznětovým motorem. Zcela nové provedení modelu Wrangler je vyráběno v americké továrně společnosti Chrysler Group v Ohiu ve městě Toledo.

Na trh v ČR přichází v provedeních Jeep Wrangler 2,8 CRD Sport a Rubikon. Verzi Sahara je možno objednat na individuální žádost zákazníka.

Všechny tři modely je také na individuální žádost možno objednat s benzínovým motorem 3,8.  

 Více legendární terénní průchodnosti
Jeep Wrangler je postaven tak, aby byl schopen překonat nejnáročnější terénní překážky. Je ztělesněním více než šesti desetiletí získávaných zkušeností s vozy vybavenými pohonem všech kol.  

Jeep Wrangler může být vybaven elektronicky odpojitelným stabilizátorem přední nápravy ASBS (Active Sway Bar System), který zvětšuje velikost dráhy propružení kol. Mimořádné terénní schopnosti modelu Wrangler jsou u provedení Wrangler Sport a Sahara dány také zdokonalenou nápravou Dana 30 vpředu a další generací nápravy Dana 44 vzadu (vzadu náprava Dana 35 pro zážehový motor 3,8 l a samočinnou převodovku). Model Wrangler Rubicon je vybaven nápravami Dana 44 vpředu i vzadu.  

Jeep Wrangler Sport a Sahara jsou vybaveny druhou generací přiřaditelného pohonu všech kol Command-Trac NV241 s dvoustupňovou redukční převodovkou s převodovým poměrem 2,72:1. Na přání je k dispozici zadní diferenciál s omezenou svorností Trac-Lok, který zvyšuje trakci zejména při jízdě v písku, štěrku, sněhu či ledu.  

Jeep Wrangler Rubicon je vybaven pohonem všech kol Rock-Trac NV241 s dvourychlostní redukční převodovkou s převodovým poměrem 4,0:1, stejně tak jako s elektronickými závěry předního i zadního diferenciálu pro nejnáročnější terén.  

Kvalitní jízdní vlastnosti na silnici
I přes další zlepšení legendárních schopností vozu Jeep Wrangler v terénu, došlo také k významnému zkvalitnění jízdních vlastností na běžných silnicích. Nový Jeep Wrangler má o 100 % tužší nosný rám a o 50 % tužší karoserii, stejně tak jako pětiprvkové zavěšení náprav. Nové řízení a nově nastavená geometrie zajišťuje přesnější ovládání vozu a zlepšení celkové ovladatelnosti vozu. Použitím pokrokových tlumících materiálů byl snížen hluk pronikající do interiéru o 20 %.  

Tlumiče vozu Jeep Wrangler jsou naladěny tak, že vykazují dokonalé sladění jejich charakteristiky pro stlačení a roztažení. Díky tomu je podvozek velmi citlivý na povely řidiče. Všechny modely Wrangler jsou vybaveny vysokotlakými jednoplášťovými tlumiči s řízenou cirkulací kapaliny pomocí speciálního ventilu LST (Low Speed Tunable).  

Zcela nový Jeep Wrangler je vybaven novým řízením s oběhem kuliček a robustním sloupkem volantu. Pevným spojením řízení s tuhou přední nápravou je zajištěno citlivého ovládání volantu. Pružiny s měkčí charakteristikou přinášejí jemnější a komfortnější jízdu.  

Standardní výbavou nového vozu Jeep Wrangler je stabilizační systém ESP (Electronic Stability Programm), který řidiči pomáhá udržovat stabilitu vozu zejména v extrémních jízdních situacích na všech druzích povrchu. ESP může pracovat v jednom ze tří režimů: zapnuto, vypnuto a částečně zapnuto.  

Více prostoru a komfortu v interiéru
Interiér nového vozu Jeep Wrangler je vybaven pokrokovými prvky výbavy a novými funkčními položkami. Zároveň bylo zvětšeno pohodlí a ergonomie. Prostornější a praktičtější interiér je vybaven novou přístrojovou deskou, středovým panelem a anatomickými předními sedadly s vysokými opěradly.  

Zvětšen byl objem vnitřního prostoru jak pro posádku, tak pro zavazadla. Nový Jeep Wrangler přináší o 13 cm více prostoru v oblasti ramen a o 11,7 cm více v oblasti pánve.  

Nová přední sedadla jsou navržena tak, aby účinně držela těla cestujících. Sedadlo řidiče je standardně výškově nastavitelné a upravená poloha za volantem přináší více komfortu. Modely Jeep Wrangler Sahara a Rubicon jsou vybaveny čalouněním sedadel YES Essentials, které se snadno čistí, nepřitahuje nečistoty a je antibakteriální. Dokáže tedy vzdorovat jak například kamínkům, tak zápachu. Textilie je také stálobarevná.  

Zadní sedadla pohodlně převezou dvojici dospělých cestujících. Nabízejí o 9,9 cm více prostoru v oblasti ramen, o 4,1 cm více prostoru v oblasti pánve a o 2,5 cm více prostoru pro nohy ve srovnání s předchozí generací modelu Jeep Wrangler. Sklopná zadní sedadla umožňují zvětšit prostor pro převážení zavazadel. Pět centimetrů navíc za zadními sedadly umožňuje převézt více nákladu. Pod podlahou zavazadlového prostoru je nyní k dispozici také místo pro uložení menších předmětů, které nejsou zřetelné na první pohled.  

Více možností pro otevřenou střechu
Zcela nová modulární pevná střecha Jeep Freedom TopÔ je složena ze třech částí. Střecha je tvořena samostatně odnímatelnými díly vpravo a vlevo nad předními sedadly a zadní částí. Vyjmutí každého z předních dílů střechy je velmi snadné a zvládne jej jedna osoba.  

Na přání se dodává také plátěná střecha Sunrider, která kromě možnosti kompletního sejmutí nabízí také možnost samotného otevření střední části jako v případě tradičního střešního okna. Po odklopení střechy směrem vzad vznikne nad posádkou v první řadě otevřený prostor o rozměrech 132x76 cm, což je více než u typických střešních oken.  

Více síly, menší spotřeba paliva
Poprvé v historii je pro civilní provedení modelu Wrangler určen také vznětový motor. Jedná se o čtyřválcovou pohonnou jednotku VM Motori s objemem 2,8 l (2777 cm3), přímým vstřikováním common-rail, dvojicí vačkových hřídelí poháněnou řemenem a čtyřmi ventily na válec.  

Litinový blok motorů je otevřený a v jeho spodní části je pro zajištění dostatečné tuhosti vybaven pevným rámem. Vložky válců jsou zalisované. Hliníková hlava motoru má ze strany dvojici sacích kanálů. Elektronika přímého vstřikování common-rail Bosch EDC 16 ovládá též obtokový ventil EGR a turbodmychadlo s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek.

Vznětový motor 2,8 l je kombinován buď s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou nebo s pětistupňovým samočinným ústrojím. Nejvyšší výkon má hodnotu 130 kW (174 k) a točivý moment vrcholí v rozmezí 2000 až 2600 min-1 hodnotou 410 Nm.  

Nový zážehový šestiválec 3,8 l je nabízen pro všechny verze vozu Jeep Wrangler. Motor s nejvyšším výkonem 146 kW (195 k) a točivým momentem 315 Nm je standardně kombinován s šestistupňovou manuální převodovkou nebo na přání též se samočinnou převodovkou.

Nový motor o objemu 3,8 litru dosahuje vyššího výkonu i točivého momentu než jeho předchůdce. Zároveň přináší více točivého momentu nad otáčkami 3400 min-1. Oproti předchůdci byla snížena také spotřeba paliva.  

Nový, nezaměnitelný design Jeep
Zcela nový Jeep Wrangler pokračuje v postavení skutečné ikony automobilů Jeep, a to díky robustnímu designu, který je ryze funkční je jasně rozpoznatelný jako Jeep.  

I přesto, že automobil ctí charakter původního modelu, je na první pohled zřejmé, že se jedná o moderní automobil. I nové provedení vozu Jeep Wrangler má svoji zvláštní přitažlivost, která je dána typickými prvky designu v podobě například kulatých světlometů, masky chladiče se sedmi štěrbinami, hranatými blatníky, výraznými vně karoserie umístěnými panty dveří, vpřed sklopného čelního skla, ochranného oblouku, odnímatelných dveří nebo pevné i plátěné střechy.  

Zcela nový Jeep Wrangler je širší a působí mnohem svalnatějším dojmem. Karoserie s moderním designem působí velmi dynamicky a zároveň robustně. 

 


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Zdroj: jeep.cz

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

849 000 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

719 000 Kč