Po 65 letech přináší značka Jeep zcela nové provedení modelu Wrangler

vloženo

Wrangler je přímým následovníkem původního vozu Jeep – typu Willys MB z roku 1941 – a dále osiluje své vůdčí postavení mezi skutečnými terénními vozy, které mu patří již 66 let.

Po 65 letech přináší značka Jeep zcela nové provedení modelu Wrangler Novinka se drží osvědčeného přístupu s robustním nosným rámem a typickým designem karoserie i interiéru. Přináší však více bezpečnostních a komfortních prvků. Novinka je v terénu ještě schopnější, je pohodlnější, prostornější, nabízí charakter otevřeného vozu, značnou sílu, nízkou spotřebu paliva a samozřejmě potřebnou míru bezpečnosti.  
  • Větší schopnosti v terénu – zvětšená světlá výška, větší kola a pneumatiky, zdokonalené nápravy Dana, k dispozici je nová generace pohonu všech kol Command-Trac a Rock-Trac, nové elektricky ovládané závěry diferenciálů, elektronicky odpojitelný stabilizátor přední nápravy
  • Více kultivovanosti na kvalitních silnicích – zcela nový - tužší nosný rám, delší rozvor náprav, širší rozchod kol a tlumiče s vylepšenou charakteristikou, o 20 % tišší interiér
  • Více prostoru a komfortu – o 11,7 cm více prostoru v oblasti kyčlí a o 13 cm více šířky v ramen je kombinováno s prostorem pro nohy na zadních sedadlech zvětšeným o 2,5 cm
  • Více možností pro otevřenou střechu
  • Více síly a menší spotřeba paliva
  • Více bezpečnosti
  • Více pohodlí – k dispozici je elektrické ovládání bočních oken, navigační systém s velkoplošným displejem a audiosystém se sedmi reproduktory a výkonem 368 W – stabilizační systém ESP s programem Electronic Roll Mitigation (ERM) eliminujícím riziko převrácení, kotoučové brzdy na všech kolech, ABS, dvoustupňové čelní airbagy a boční airbagy umístěné v opěradlech sedadel – zcela nový turbodiesel 2,8 l se vstřikováním common-rail (vůbec poprvé je vznětový motor určen pro civilní verzi tohoto modelu) a nový zážehový šestiválec 3,8 l zaměřený na vysoký výkon a točivý moment – tucet různých možností kombinací uspořádání dveří, střechy a čelního okna; nová trojdílná pevná střecha Jeep Freedom Top™ a inovativní skládací střecha Sunrider
Mimo trhy severní Ameriky je Wrangler nabízen ve třech verzích – Wrangler Sport, Sahara a Rubicon. Nový Jeep Wrangler působí robustně, schopně a zároveň příjemně jednoduše. Již svým designem slibuje nejlepší terénní schopnosti ve své kategorii. Zároveň dodává pocit jízdy s otevřeným vozem. Má tuhé nápravy, vyjímatelné dveře s viditelně umístěnými panty, vpřed sklopné čelní okno a inovativní odnímatelné střešní panely. Wrangler tak přináší typické hodnoty vozů Jeep, kterými jsou svoboda, dobrodružství, schopnosti a jedinečnost, v nejryzejší podobě.

Tucet různých kombinací uspořádání dveří, střechy a čelního okna ve spojení s devíti barvami karoserie, 16-, 17- a 18palcovými koly dodávají zákazníkům široké možnosti individualizace vozu.

Poprvé je civilní provedení vozu Jeep Wrangler nabízeno na trzích mimo severní Ameriku také v kombinaci se vznětovým motorem. Zcela nové provedení modelu Wrangler je vyráběno v americké továrně společnosti Chrysler Group v Ohiu ve městě Toledo.

Na trh v ČR přichází v provedeních Jeep Wrangler 2,8 CRD Sport a Rubikon. Verzi Sahara je možno objednat na individuální žádost zákazníka.

Všechny tři modely je také na individuální žádost možno objednat s benzínovým motorem 3,8.  

 Více legendární terénní průchodnosti
Jeep Wrangler je postaven tak, aby byl schopen překonat nejnáročnější terénní překážky. Je ztělesněním více než šesti desetiletí získávaných zkušeností s vozy vybavenými pohonem všech kol.  

Jeep Wrangler může být vybaven elektronicky odpojitelným stabilizátorem přední nápravy ASBS (Active Sway Bar System), který zvětšuje velikost dráhy propružení kol. Mimořádné terénní schopnosti modelu Wrangler jsou u provedení Wrangler Sport a Sahara dány také zdokonalenou nápravou Dana 30 vpředu a další generací nápravy Dana 44 vzadu (vzadu náprava Dana 35 pro zážehový motor 3,8 l a samočinnou převodovku). Model Wrangler Rubicon je vybaven nápravami Dana 44 vpředu i vzadu.  

Jeep Wrangler Sport a Sahara jsou vybaveny druhou generací přiřaditelného pohonu všech kol Command-Trac NV241 s dvoustupňovou redukční převodovkou s převodovým poměrem 2,72:1. Na přání je k dispozici zadní diferenciál s omezenou svorností Trac-Lok, který zvyšuje trakci zejména při jízdě v písku, štěrku, sněhu či ledu.  

Jeep Wrangler Rubicon je vybaven pohonem všech kol Rock-Trac NV241 s dvourychlostní redukční převodovkou s převodovým poměrem 4,0:1, stejně tak jako s elektronickými závěry předního i zadního diferenciálu pro nejnáročnější terén.  

Kvalitní jízdní vlastnosti na silnici
I přes další zlepšení legendárních schopností vozu Jeep Wrangler v terénu, došlo také k významnému zkvalitnění jízdních vlastností na běžných silnicích. Nový Jeep Wrangler má o 100 % tužší nosný rám a o 50 % tužší karoserii, stejně tak jako pětiprvkové zavěšení náprav. Nové řízení a nově nastavená geometrie zajišťuje přesnější ovládání vozu a zlepšení celkové ovladatelnosti vozu. Použitím pokrokových tlumících materiálů byl snížen hluk pronikající do interiéru o 20 %.  

Tlumiče vozu Jeep Wrangler jsou naladěny tak, že vykazují dokonalé sladění jejich charakteristiky pro stlačení a roztažení. Díky tomu je podvozek velmi citlivý na povely řidiče. Všechny modely Wrangler jsou vybaveny vysokotlakými jednoplášťovými tlumiči s řízenou cirkulací kapaliny pomocí speciálního ventilu LST (Low Speed Tunable).  

Zcela nový Jeep Wrangler je vybaven novým řízením s oběhem kuliček a robustním sloupkem volantu. Pevným spojením řízení s tuhou přední nápravou je zajištěno citlivého ovládání volantu. Pružiny s měkčí charakteristikou přinášejí jemnější a komfortnější jízdu.  

Standardní výbavou nového vozu Jeep Wrangler je stabilizační systém ESP (Electronic Stability Programm), který řidiči pomáhá udržovat stabilitu vozu zejména v extrémních jízdních situacích na všech druzích povrchu. ESP může pracovat v jednom ze tří režimů: zapnuto, vypnuto a částečně zapnuto.  

Více prostoru a komfortu v interiéru
Interiér nového vozu Jeep Wrangler je vybaven pokrokovými prvky výbavy a novými funkčními položkami. Zároveň bylo zvětšeno pohodlí a ergonomie. Prostornější a praktičtější interiér je vybaven novou přístrojovou deskou, středovým panelem a anatomickými předními sedadly s vysokými opěradly.  

Zvětšen byl objem vnitřního prostoru jak pro posádku, tak pro zavazadla. Nový Jeep Wrangler přináší o 13 cm více prostoru v oblasti ramen a o 11,7 cm více v oblasti pánve.  

Nová přední sedadla jsou navržena tak, aby účinně držela těla cestujících. Sedadlo řidiče je standardně výškově nastavitelné a upravená poloha za volantem přináší více komfortu. Modely Jeep Wrangler Sahara a Rubicon jsou vybaveny čalouněním sedadel YES Essentials, které se snadno čistí, nepřitahuje nečistoty a je antibakteriální. Dokáže tedy vzdorovat jak například kamínkům, tak zápachu. Textilie je také stálobarevná.  

Zadní sedadla pohodlně převezou dvojici dospělých cestujících. Nabízejí o 9,9 cm více prostoru v oblasti ramen, o 4,1 cm více prostoru v oblasti pánve a o 2,5 cm více prostoru pro nohy ve srovnání s předchozí generací modelu Jeep Wrangler. Sklopná zadní sedadla umožňují zvětšit prostor pro převážení zavazadel. Pět centimetrů navíc za zadními sedadly umožňuje převézt více nákladu. Pod podlahou zavazadlového prostoru je nyní k dispozici také místo pro uložení menších předmětů, které nejsou zřetelné na první pohled.  

Více možností pro otevřenou střechu
Zcela nová modulární pevná střecha Jeep Freedom TopÔ je složena ze třech částí. Střecha je tvořena samostatně odnímatelnými díly vpravo a vlevo nad předními sedadly a zadní částí. Vyjmutí každého z předních dílů střechy je velmi snadné a zvládne jej jedna osoba.  

Na přání se dodává také plátěná střecha Sunrider, která kromě možnosti kompletního sejmutí nabízí také možnost samotného otevření střední části jako v případě tradičního střešního okna. Po odklopení střechy směrem vzad vznikne nad posádkou v první řadě otevřený prostor o rozměrech 132x76 cm, což je více než u typických střešních oken.  

Více síly, menší spotřeba paliva
Poprvé v historii je pro civilní provedení modelu Wrangler určen také vznětový motor. Jedná se o čtyřválcovou pohonnou jednotku VM Motori s objemem 2,8 l (2777 cm3), přímým vstřikováním common-rail, dvojicí vačkových hřídelí poháněnou řemenem a čtyřmi ventily na válec.  

Litinový blok motorů je otevřený a v jeho spodní části je pro zajištění dostatečné tuhosti vybaven pevným rámem. Vložky válců jsou zalisované. Hliníková hlava motoru má ze strany dvojici sacích kanálů. Elektronika přímého vstřikování common-rail Bosch EDC 16 ovládá též obtokový ventil EGR a turbodmychadlo s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek.

Vznětový motor 2,8 l je kombinován buď s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou nebo s pětistupňovým samočinným ústrojím. Nejvyšší výkon má hodnotu 130 kW (174 k) a točivý moment vrcholí v rozmezí 2000 až 2600 min-1 hodnotou 410 Nm.  

Nový zážehový šestiválec 3,8 l je nabízen pro všechny verze vozu Jeep Wrangler. Motor s nejvyšším výkonem 146 kW (195 k) a točivým momentem 315 Nm je standardně kombinován s šestistupňovou manuální převodovkou nebo na přání též se samočinnou převodovkou.

Nový motor o objemu 3,8 litru dosahuje vyššího výkonu i točivého momentu než jeho předchůdce. Zároveň přináší více točivého momentu nad otáčkami 3400 min-1. Oproti předchůdci byla snížena také spotřeba paliva.  

Nový, nezaměnitelný design Jeep
Zcela nový Jeep Wrangler pokračuje v postavení skutečné ikony automobilů Jeep, a to díky robustnímu designu, který je ryze funkční je jasně rozpoznatelný jako Jeep.  

I přesto, že automobil ctí charakter původního modelu, je na první pohled zřejmé, že se jedná o moderní automobil. I nové provedení vozu Jeep Wrangler má svoji zvláštní přitažlivost, která je dána typickými prvky designu v podobě například kulatých světlometů, masky chladiče se sedmi štěrbinami, hranatými blatníky, výraznými vně karoserie umístěnými panty dveří, vpřed sklopného čelního skla, ochranného oblouku, odnímatelných dveří nebo pevné i plátěné střechy.  

Zcela nový Jeep Wrangler je širší a působí mnohem svalnatějším dojmem. Karoserie s moderním designem působí velmi dynamicky a zároveň robustně. 

 


Zdroj: jeep.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Jeep

Fotografie k článku

Fotografie k článku Po 65 letech přináší značka Jeep zcela nové provedení modelu Wrangler Fotografie k článku Po 65 letech přináší značka Jeep zcela nové provedení modelu Wrangler Fotografie k článku Po 65 letech přináší značka Jeep zcela nové provedení modelu Wrangler
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

07.12.2016
Nový Opel Insignia Grand Sport - informace a fotografie
06.12.2016
Nissan X-Trail 2.0 dCi má české ceny, začínají na 779 500 Kč
06.12.2016
Chcete si za volantem užívat pohodlí? Zkuste automatickou převodovku. V zimě ji prověříte nejlépe
05.12.2016
Nový Seat Leon Cupra dostal 300 koní a pohon všech kol
05.12.2016
Dacia hlásí rekordní rok a na její modely se čeká déle, než půl roku
04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem