Peugeot vyjíždí odvážněji do terénu

vloženo

Peugeot se pochlapil! Oblíbenou formulaci jednoho sportovního komentátora jsem si vypůjčil pro další krok francouzské automobilky směrem do terénu. Peugeot 4008 odsouvá do pozadí poněkud nanicovatý model 3008, který připomínal kompromis „ničeho s ničím“. V reálu si ho prohlédneme na jaře v Ženevě, ale již nyní je jisté, že pohon 4x4 nového SUV doplní uzávěrka diferenciálu. Peugeot 4008 je technicky totožný s Mitsubishi ASX a také s modelem Citroën Aircross, který jsme nedávno představili.

Peugeot vyjíždí odvážněji do terénu Rozměry Peugeotu 4008 napovídají, že vůz míří doprostřed mezery mezi „suvka“ velikosti Yetiho (4,23 m) a například Tiguanu (4,44). Nové francouzské SUV tedy můžeme označit za juniora, který přechází do kategorie „třiadvacítek“, pokud pro příměr opět využijeme sportovní sféru. Za „dospělé“ SUV považuji auto délky minimálně 4,60 m, což v žádném případě nemá dehonestovat Peugeot 4008. Je totiž krásný! A to se, jak známo, u aut cení výš než mnohé technické finesy. Jisté také je, že s délkou 4,34 m se dá solidně zaparkovat a lyže dovnitř v pohodě dostaneme i v případě, když na hory cestujeme ve čtyřech.

Tisková zpráva automobilky Peugeot se k tomu vyjadřuje takto: Vzhledem ke svým charakteristikám a vnějším rozměrům – délka 4,34 m, šířka 1,80 m a výška 1,63 m, je Peugeot 4008 mimořádně všestranný vůz. Kompaktní silueta a s ní spojená vynikající ovladatelnost spolu s obyvatelností vnitřního prostoru z něj dělají vůz pro každodenní používání ve městě i mimo něj. Je ideálním vozem na dovolenou, sport a aktivní využití volného času.

Velký rozvor
Podvozek modelu 4008 částečně vychází z podvozku modelu 4007. Došlo ovšem ke zkrácení předního a zadního převisu a tím i celkové délky vozu (-30 cm). Velký rozvor i široký rozchod kol zůstaly zachovány, aby byla zajištěna prostornost a dobrá obyvatelnost na předních i zadních sedadlech.

K dispozici budou pohonné jednotky: Benzin: 1.6 85 kW (116 k) / 152 Nm MAN5 a 2.0 113 kW (150 k) / 198 Nm MAN5 nebo CVT. Diesel HDi: 1.6 HDi FAP 82 kW (112 k) / 270 - 280 Nm s overboost MAN6 a 1.8 HDi FAP 110 kW (150 k) / 300 Nm MAN6.
V Evropě bude Peugeot 4008 v nabídce se dvěma dieselovými motory HDi. V ostatních zemích bude na trh uveden s motory uzpůsobenými místním podmínkám.

V Evropě jen 4x4
U verze s pohonem všech čtyř kol si řidič může vybrat ze tří režimů: pohon dvou kol "2WD", všech čtyř "4WD" a pohon všech 4 kol s uzávěrkou diferenciálu "LOCK". V případě obou režimů s pohonem všech 4 kol – 4WD a LOCK, je rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola řízeno elektronicky. Pohon všech kol v režimu LOCK je stálý s převodem většího točivého momentu na zadní kola. Verze s tímto typem pohonu budou představovat více než 80 % prodejů modelu 4008. V některých zemích, včetně všech evropských zemí, bude nové SUV značky Peugeot nabízeno výhradně s pohonem 4x4.

Toto rozhodnutí francouzské automobilky je třeba ocenit. SUV s pohonem kol pouze jedné nápravy? To je jako nealkoholické pivo nebo hokej bez ledu. Omlouvám se in-linistům, ale skutečný hokej je jen jeden, ten na ledě!

Na koho se marketing Peugeotu zaměří především? Odpověď naznačuje tisková zpráva: Nový SUV 4x4 doplňuje nabídku vozů Peugeot, které splňují požadavky zákazníků hledajících terénní a všestranně využitelná vozidla. Svou silnou osobností a mezinárodní orientací chce Peugeot 4008 oslovit zákazníky, kteří již vůz podobného charakteru vlastní a současně ty, kteří hledají alternativní nabídku k modelům typu hatchback nebo monospace a chtějí vůz, který je synonymem pro zábavu a aktivní životní styl.

Tedy druhé a menší SUV do rodiny? Proč ne, když na to máte. U nás bych tipoval spíš sen pro majitele malého vozu, který touží po čtyřkolce. Nesmírně důležitá bude cena nového francouzského SUV. Od ní se nepochybně odvine jeho úspěch. Má k němu všechny ostatní předpoklady. Peugeot 4008 bude veřejnosti poprvé představen na mezinárodním autosalonu v Ženevě 2012 a na světové trhy bude postupně uváděn počínaje jarem 2012.

Manfred Strnad (text), Peugeot (foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot vyjíždí odvážněji do terénu Fotografie k článku Peugeot vyjíždí odvážněji do terénu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě