Peugeot vyjíždí odvážněji do terénu

vloženo

Peugeot se pochlapil! Oblíbenou formulaci jednoho sportovního komentátora jsem si vypůjčil pro další krok francouzské automobilky směrem do terénu. Peugeot 4008 odsouvá do pozadí poněkud nanicovatý model 3008, který připomínal kompromis „ničeho s ničím“. V reálu si ho prohlédneme na jaře v Ženevě, ale již nyní je jisté, že pohon 4x4 nového SUV doplní uzávěrka diferenciálu. Peugeot 4008 je technicky totožný s Mitsubishi ASX a také s modelem Citroën Aircross, který jsme nedávno představili.

Peugeot vyjíždí odvážněji do terénu Peugeot vyjíždí odvážněji do terénu

Rozměry Peugeotu 4008 napovídají, že vůz míří doprostřed mezery mezi „suvka“ velikosti Yetiho (4,23 m) a například Tiguanu (4,44). Nové francouzské SUV tedy můžeme označit za juniora, který přechází do kategorie „třiadvacítek“, pokud pro příměr opět využijeme sportovní sféru. Za „dospělé“ SUV považuji auto délky minimálně 4,60 m, což v žádném případě nemá dehonestovat Peugeot 4008. Je totiž krásný! A to se, jak známo, u aut cení výš než mnohé technické finesy. Jisté také je, že s délkou 4,34 m se dá solidně zaparkovat a lyže dovnitř v pohodě dostaneme i v případě, když na hory cestujeme ve čtyřech.


Tisková zpráva automobilky Peugeot se k tomu vyjadřuje takto: Vzhledem ke svým charakteristikám a vnějším rozměrům – délka 4,34 m, šířka 1,80 m a výška 1,63 m, je Peugeot 4008 mimořádně všestranný vůz. Kompaktní silueta a s ní spojená vynikající ovladatelnost spolu s obyvatelností vnitřního prostoru z něj dělají vůz pro každodenní používání ve městě i mimo něj. Je ideálním vozem na dovolenou, sport a aktivní využití volného času.

Velký rozvor
Podvozek modelu 4008 částečně vychází z podvozku modelu 4007. Došlo ovšem ke zkrácení předního a zadního převisu a tím i celkové délky vozu (-30 cm). Velký rozvor i široký rozchod kol zůstaly zachovány, aby byla zajištěna prostornost a dobrá obyvatelnost na předních i zadních sedadlech.

K dispozici budou pohonné jednotky: Benzin: 1.6 85 kW (116 k) / 152 Nm MAN5 a 2.0 113 kW (150 k) / 198 Nm MAN5 nebo CVT. Diesel HDi: 1.6 HDi FAP 82 kW (112 k) / 270 - 280 Nm s overboost MAN6 a 1.8 HDi FAP 110 kW (150 k) / 300 Nm MAN6.
V Evropě bude Peugeot 4008 v nabídce se dvěma dieselovými motory HDi. V ostatních zemích bude na trh uveden s motory uzpůsobenými místním podmínkám.

V Evropě jen 4x4
U verze s pohonem všech čtyř kol si řidič může vybrat ze tří režimů: pohon dvou kol "2WD", všech čtyř "4WD" a pohon všech 4 kol s uzávěrkou diferenciálu "LOCK". V případě obou režimů s pohonem všech 4 kol – 4WD a LOCK, je rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola řízeno elektronicky. Pohon všech kol v režimu LOCK je stálý s převodem většího točivého momentu na zadní kola. Verze s tímto typem pohonu budou představovat více než 80 % prodejů modelu 4008. V některých zemích, včetně všech evropských zemí, bude nové SUV značky Peugeot nabízeno výhradně s pohonem 4x4.

Toto rozhodnutí francouzské automobilky je třeba ocenit. SUV s pohonem kol pouze jedné nápravy? To je jako nealkoholické pivo nebo hokej bez ledu. Omlouvám se in-linistům, ale skutečný hokej je jen jeden, ten na ledě!

Na koho se marketing Peugeotu zaměří především? Odpověď naznačuje tisková zpráva: Nový SUV 4x4 doplňuje nabídku vozů Peugeot, které splňují požadavky zákazníků hledajících terénní a všestranně využitelná vozidla. Svou silnou osobností a mezinárodní orientací chce Peugeot 4008 oslovit zákazníky, kteří již vůz podobného charakteru vlastní a současně ty, kteří hledají alternativní nabídku k modelům typu hatchback nebo monospace a chtějí vůz, který je synonymem pro zábavu a aktivní životní styl.

Tedy druhé a menší SUV do rodiny? Proč ne, když na to máte. U nás bych tipoval spíš sen pro majitele malého vozu, který touží po čtyřkolce. Nesmírně důležitá bude cena nového francouzského SUV. Od ní se nepochybně odvine jeho úspěch. Má k němu všechny ostatní předpoklady. Peugeot 4008 bude veřejnosti poprvé představen na mezinárodním autosalonu v Ženevě 2012 a na světové trhy bude postupně uváděn počínaje jarem 2012.

Manfred Strnad (text), Peugeot (foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot vyjíždí odvážněji do terénu Fotografie k článku Peugeot vyjíždí odvážněji do terénu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč