Peugeot SR1 je křišťálovou koulí blízké budoucnosti

vloženo

Francouzská automobilka Peugeot hodlá změnit dosavadní image. Přepracovala své lví logo, zvolila si nový firemní slogan Motion & Emotion a na jarním autosalonu v Ženevě představí koncept sportovního roadsteru SR1.

Peugeot SR1 je křišťálovou koulí blízké budoucnosti Peugeot SR1 je křišťálovou koulí blízké budoucnosti

Koncept Peugeot SR1 má naznačit směřování designu vozů této značky a proslýchá se, že nástupce současného modelu 407 si z konceptu vezme silnou inspiraci... A možná nejen u designu, protože SR1 zkombinoval futuristický sportovní vzhled se zcela reálnou myšlenkou sportovního hybridu.


Peugeot, přesněji celý koncern PSA, se hybridy docela vážně zajímá už několik let- ovšem nejvíce těmi dieselovými. Už dříve naznačil životaschopnost tohoto zatím nezvyklého řešení a v budoucnu chystá rozsáhlou sériovou „diesel-elektrickou“ ofenzívu pod kapotami svých modelů.
Jako první je ohlášena verze Peugeot 3008 HYbrid4, která by měla přijít na trh zhruba za rok. Kombinace účinného přeplňovaného dieselu s elektromotorem má zajistit kombinovaný výkon až 147 kW při průměrné spotřebě 3,8 litru nafty, nehledě na možnost čistě elektrického pohonu ve městě nebo dokonce pohonu všech kol díky kombinaci spalovacího motoru ženoucího přední nápravu a elektromotoru pohánějícího zadní kola.
Mezitím má ještě přijít malý městský vůz i0n s plně elektrickým pohonem, vyvíjený ve spolupráci s Mitsubishi, dále elektrický skútr (Peugeot je také významným výrobcem skútrů), ještě během letošního jara přijde užitkový Peugeot Partner Origin s s plně elektrickým pohonem atd.

Ale zpět ke konceptu SR1. Je trochu nezvyklé třímístné koncepce s jedním zadním sedadlem uprostřed. Roadster má nejen pro případ špatného počasí k dispozici originálně řešenou lehkou plastovou střechu, jejíž design byl údajně inspirován plachetnicemi. Zajímavé jsou štěrbinové zadní světlomety, kterými může protékat vzduch.. Silnou stylistickou identitu dodávají už samotné proporce konceptu: dlouhá kapota, mohutné prolisy boků, krátká robustní záď s futuristickým provázáním zadního nárazníku, zadních svítilen a víka zavazadelníku. Atmosféra interiéru je zajímavou směsicí historických odkazů (teplé materiály jako dřevo, kůže s umělou patinou ), zkombinovanými s nejmodernějšími „cool“ prvky jako nikl či matný chrom.

O pohon konceptu SR1 se stará hybridní pohon HYbrid4, sestávající kupodivu nikoliv z dieselového, ale z benzínového čtyřválce 1,6 THP (výkon cca 160 kW) a elektromotoru (o výkonu cca 70 kW).
Kombinovaný krátkodobý výkon by měl činit 230 kW, průměrná spotřeba pak 4,9 litru benzinu na 100 km (odpovídá 119 g CO2/km). Stejně jako u připravovaného hybridu 3008 HYbrid4 bude spalovací motor pohánět přední kola a elektromotor zadní. Všechna kola jsou navíc řiditelná, úhel natočení těch zadních je závislý na okamžité rychlosti vozidla. Díky karosérii vyrobené z uhlíkových vláken zůstala hmotnost složitého stroje na vcelku rozumné úrovni 1525 kg. Pomyslnou třešničkou na dortu jsou pak luxusní náramkové hodinky Bell & Ross, které lze ve voze umístit do připravené vložky na palubní desce. Inu, detaily korunují dílo...

Marek Oborník, foto Peugeot

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot SR1 je křišťálovou koulí blízké budoucnosti Fotografie k článku Peugeot SR1 je křišťálovou koulí blízké budoucnosti Fotografie k článku Peugeot SR1 je křišťálovou koulí blízké budoucnosti Fotografie k článku Peugeot SR1 je křišťálovou koulí blízké budoucnosti Fotografie k článku Peugeot SR1 je křišťálovou koulí blízké budoucnosti Fotografie k článku Peugeot SR1 je křišťálovou koulí blízké budoucnosti Fotografie k článku Peugeot SR1 je křišťálovou koulí blízké budoucnosti Fotografie k článku Peugeot SR1 je křišťálovou koulí blízké budoucnosti Fotografie k článku Peugeot SR1 je křišťálovou koulí blízké budoucnosti Fotografie k článku Peugeot SR1 je křišťálovou koulí blízké budoucnosti Fotografie k článku Peugeot SR1 je křišťálovou koulí blízké budoucnosti Fotografie k článku Peugeot SR1 je křišťálovou koulí blízké budoucnosti Fotografie k článku Peugeot SR1 je křišťálovou koulí blízké budoucnosti
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu
23.10.2018
Seat Terraco je třetím SUV do party
23.10.2018
Škoda Fabia Combi Scoutline představena, oplastování není levné
22.10.2018
Nissan Qashqai dostal nový motor a dvouspojkovou převodovku
18.10.2018
Jaká auta jsou nejspolehlivější? Podle britů to jsou vozy z Japonska
17.10.2018
Luxusní BMW X7 představeno! Je obrovské a bude mít minimálně šestiválec
16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou
15.10.2018
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala