Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série

vloženo

V září 2007 studie, na jaře 2008 příslib výroby a o dva roky později už realita. 2+2 místné sportovní kupé Peugeot RCZ úplně nejdříve ochutnají jen ti, kteří loni ve Frankfurtu složili zálohu na speciální „uvítací“ dvousetkusovou sérii, záhy se však dostane i na všechny ostatní. Základní cena by měla být těsně pod hranicí 700 tisíc korun

Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série

RCZ by svými rozměry (4280 x 1845 x 1359 mm) i designem mohlo klidně konkurovat známému Audi TT, ovšem Peugeot si je dobře vědom svých reálných možností na trhu, a tak na rozdíl od svého německého vzoru nepočítá s nějak extra zázračně výkonnými modely. A také jeho cena bude samozřejmě nižší.
RCZ bude zkrátka stylovka, která ve městě vzbudí obdiv svým extravagantním sportovním vzhledem, a za městem by své ambice „instantního supersportu“ mohla prodat v podobě skvělých jízdním vlastností - tak to alespoň slibuje sám výrobce. RCZ se plně hlásí k doplňkovému označení 2+2, z pohledu dospělého člověka jde tedy vlastně o dvoumístný model, zadní sedadla si skutečně zaslouží označení jako nouzová či dětská. Zavazadelník má základní objem 321 litrů, sklopením zadních „sedadel“ lze dosáhnout až na hodnotu 639 litrů.


Peugeot RCZ je po technické stránce poměrně konvenční, například základní podvozková skupina vychází z modelu Peugeot 308. Toho je důkazem nejen rozvor 2,61 m, ale i konstrukce náprav- vpředu tradičně vzpěry McPherson a příčná ramena, vzadu vlečená ramena a příčný nosník. Potřebám sportovního kupé byly samozřejmě přizpůsobeny brzdy, pružiny, tlumiče a také rozchod kol je proti výchozímu modelu 308 větší o 54 mm (vpředu) resp. 72 mm vzadu.

I v interiéru, konkrétně v palubní desce, lze spatřit motiv modelu 308. Proti němu se zde ovšem sedí níž. Rozdíl je nastolen i použitím hodnotnějších materiálů, výraznější grafikou kruhových přístrojů, sportovním volantem a trochu nezvykle i velkými ručičkovými hodinami na středovém panelu.

Zatím se počítá s trojicí motorů
Přeplňovaná přímovstřiková šestnáctistovka 1,6 THP bude k dispozici ve dvou výkonových provedeních- 115 kW a později i 147 kW. Ten výkonnější bude mít i „drsněji“ odladěné výfukové potrubí, turbodmychadlo Twin-scroll s děleným vstupem výfukových plynů je zárukou okamžité reakce v jakýchkoliv otáčkách motoru.
Příznivci nafty mohou zvolit známý turbodiesel 2,0 HDi FAP s výkonem 120 kW, který díky svému točivému momentu 340 N.m. zaručí poměrně lehkému kupé úžasnou pružnost na vyšší stupně. 

Všechny motory budou standardně spojeny se šestistupňovým manuálem, slabší motor 1,6 THP 115 kW bude alternativně k dispozici i se šestistupňovou automatikou BVA6. 

Bohatá standardní výbava bude mimo jiné obsahovat třeba automatickou dvouzónovou klimatizaci, 4 airbagy, ESP, 18“ kola, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, parkovací senzory, tempomat, atd. Nadto lze navíc utrácet třeba za kožené čalounění, větší kola, karbonovou střechu či multimediální systém.

České ceny v korunách zatím nejsou známé, dle přepočtu z eur by měl slabší RCZ 1,6 THP 115 kW stát kolem 690 tisíc, s dieselem 2,0 HDi pak přibližně 750 tisíc. Ceny výkonnější verze 1,6 THP 147 kW ještě neznáme ani v eurech.


Nejdůležitější údaje:
1,6 THP (115 kW): 1598 ccm, 115 kW při 6000/min., 240 N.m. při 1400- 4500/min., 217 km/h, 0-100 km/h za 8,0 s., spotřeba 6,7 l/100 km. S aut. převodovkou: 213 km/h, 0-100 za 8,4 s., spotřeba 7,3 l/100 km.

1,6 THP (147 kW): 1598 ccm, 147 kW při 5500/min., 275 N.m. při 1700- 4500/min., 237 km/h, 0-100 km/h za 7,5 s., spotřeba 6,9 l/100 km.

2,0 HDi FAP: 1997 ccm, 120 kW při 3750/min., 340 N.m. při 2000- 3000/min., 220 km/h, 0-100 km/h za 8,2 s., spotřeba 5,3 l/100 km.

Marek Oborník, foto Peugeot

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem