Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série

vloženo

V září 2007 studie, na jaře 2008 příslib výroby a o dva roky později už realita. 2+2 místné sportovní kupé Peugeot RCZ úplně nejdříve ochutnají jen ti, kteří loni ve Frankfurtu složili zálohu na speciální „uvítací“ dvousetkusovou sérii, záhy se však dostane i na všechny ostatní. Základní cena by měla být těsně pod hranicí 700 tisíc korun

Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série

RCZ by svými rozměry (4280 x 1845 x 1359 mm) i designem mohlo klidně konkurovat známému Audi TT, ovšem Peugeot si je dobře vědom svých reálných možností na trhu, a tak na rozdíl od svého německého vzoru nepočítá s nějak extra zázračně výkonnými modely. A také jeho cena bude samozřejmě nižší.
RCZ bude zkrátka stylovka, která ve městě vzbudí obdiv svým extravagantním sportovním vzhledem, a za městem by své ambice „instantního supersportu“ mohla prodat v podobě skvělých jízdním vlastností - tak to alespoň slibuje sám výrobce. RCZ se plně hlásí k doplňkovému označení 2+2, z pohledu dospělého člověka jde tedy vlastně o dvoumístný model, zadní sedadla si skutečně zaslouží označení jako nouzová či dětská. Zavazadelník má základní objem 321 litrů, sklopením zadních „sedadel“ lze dosáhnout až na hodnotu 639 litrů.


Peugeot RCZ je po technické stránce poměrně konvenční, například základní podvozková skupina vychází z modelu Peugeot 308. Toho je důkazem nejen rozvor 2,61 m, ale i konstrukce náprav- vpředu tradičně vzpěry McPherson a příčná ramena, vzadu vlečená ramena a příčný nosník. Potřebám sportovního kupé byly samozřejmě přizpůsobeny brzdy, pružiny, tlumiče a také rozchod kol je proti výchozímu modelu 308 větší o 54 mm (vpředu) resp. 72 mm vzadu.

I v interiéru, konkrétně v palubní desce, lze spatřit motiv modelu 308. Proti němu se zde ovšem sedí níž. Rozdíl je nastolen i použitím hodnotnějších materiálů, výraznější grafikou kruhových přístrojů, sportovním volantem a trochu nezvykle i velkými ručičkovými hodinami na středovém panelu.

Zatím se počítá s trojicí motorů
Přeplňovaná přímovstřiková šestnáctistovka 1,6 THP bude k dispozici ve dvou výkonových provedeních- 115 kW a později i 147 kW. Ten výkonnější bude mít i „drsněji“ odladěné výfukové potrubí, turbodmychadlo Twin-scroll s děleným vstupem výfukových plynů je zárukou okamžité reakce v jakýchkoliv otáčkách motoru.
Příznivci nafty mohou zvolit známý turbodiesel 2,0 HDi FAP s výkonem 120 kW, který díky svému točivému momentu 340 N.m. zaručí poměrně lehkému kupé úžasnou pružnost na vyšší stupně. 

Všechny motory budou standardně spojeny se šestistupňovým manuálem, slabší motor 1,6 THP 115 kW bude alternativně k dispozici i se šestistupňovou automatikou BVA6. 

Bohatá standardní výbava bude mimo jiné obsahovat třeba automatickou dvouzónovou klimatizaci, 4 airbagy, ESP, 18“ kola, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, parkovací senzory, tempomat, atd. Nadto lze navíc utrácet třeba za kožené čalounění, větší kola, karbonovou střechu či multimediální systém.

České ceny v korunách zatím nejsou známé, dle přepočtu z eur by měl slabší RCZ 1,6 THP 115 kW stát kolem 690 tisíc, s dieselem 2,0 HDi pak přibližně 750 tisíc. Ceny výkonnější verze 1,6 THP 147 kW ještě neznáme ani v eurech.


Nejdůležitější údaje:
1,6 THP (115 kW): 1598 ccm, 115 kW při 6000/min., 240 N.m. při 1400- 4500/min., 217 km/h, 0-100 km/h za 8,0 s., spotřeba 6,7 l/100 km. S aut. převodovkou: 213 km/h, 0-100 za 8,4 s., spotřeba 7,3 l/100 km.

1,6 THP (147 kW): 1598 ccm, 147 kW při 5500/min., 275 N.m. při 1700- 4500/min., 237 km/h, 0-100 km/h za 7,5 s., spotřeba 6,9 l/100 km.

2,0 HDi FAP: 1997 ccm, 120 kW při 3750/min., 340 N.m. při 2000- 3000/min., 220 km/h, 0-100 km/h za 8,2 s., spotřeba 5,3 l/100 km.

Marek Oborník, foto Peugeot

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Peugeot 508 Sport - rýsuje se supersedan, stovku udělá za 4,3 s

Peugeot 508 Sport - rýsuje se supersedan, stovku udělá za 4,3 s

Čtyřválec o výkonu 200 koní doplní dvojice elektromotorů. Celkový výkon soustavy automobilka neuvádí, známe ovšem hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h a také maximální rychlost (elektronicky omezenou). Peugeot 508 Sport..

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line je tajným tipem

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line je tajným tipem

Rádi byste se viděli za volantem Audi Q7 nebo Volkswagenu Touareg, přičemž rodinný rozpočet nestačí pokrýt pořizovací..

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

100. výročí založení: značka Citroën otevírá rok oslav 100. výročí svého založení výjimečnou obchodní nabídkou..

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

První generace novodobé Škody Octavia se dodnes za své prodeje nemusí stydět. Na trhu ojetin stále funguje mezi levnými..

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Móda vozů kategorie SUV nezná mezí a tak trochu se zapomíná na modely klasické koncepce. A je to podle nás škoda,..