Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série

vloženo

V září 2007 studie, na jaře 2008 příslib výroby a o dva roky později už realita. 2+2 místné sportovní kupé Peugeot RCZ úplně nejdříve ochutnají jen ti, kteří loni ve Frankfurtu složili zálohu na speciální „uvítací“ dvousetkusovou sérii, záhy se však dostane i na všechny ostatní. Základní cena by měla být těsně pod hranicí 700 tisíc korun

Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série RCZ by svými rozměry (4280 x 1845 x 1359 mm) i designem mohlo klidně konkurovat známému Audi TT, ovšem Peugeot si je dobře vědom svých reálných možností na trhu, a tak na rozdíl od svého německého vzoru nepočítá s nějak extra zázračně výkonnými modely. A také jeho cena bude samozřejmě nižší.
RCZ bude zkrátka stylovka, která ve městě vzbudí obdiv svým extravagantním sportovním vzhledem, a za městem by své ambice „instantního supersportu“ mohla prodat v podobě skvělých jízdním vlastností - tak to alespoň slibuje sám výrobce. RCZ se plně hlásí k doplňkovému označení 2+2, z pohledu dospělého člověka jde tedy vlastně o dvoumístný model, zadní sedadla si skutečně zaslouží označení jako nouzová či dětská. Zavazadelník má základní objem 321 litrů, sklopením zadních „sedadel“ lze dosáhnout až na hodnotu 639 litrů.

Peugeot RCZ je po technické stránce poměrně konvenční, například základní podvozková skupina vychází z modelu Peugeot 308. Toho je důkazem nejen rozvor 2,61 m, ale i konstrukce náprav- vpředu tradičně vzpěry McPherson a příčná ramena, vzadu vlečená ramena a příčný nosník. Potřebám sportovního kupé byly samozřejmě přizpůsobeny brzdy, pružiny, tlumiče a také rozchod kol je proti výchozímu modelu 308 větší o 54 mm (vpředu) resp. 72 mm vzadu.

I v interiéru, konkrétně v palubní desce, lze spatřit motiv modelu 308. Proti němu se zde ovšem sedí níž. Rozdíl je nastolen i použitím hodnotnějších materiálů, výraznější grafikou kruhových přístrojů, sportovním volantem a trochu nezvykle i velkými ručičkovými hodinami na středovém panelu.

Zatím se počítá s trojicí motorů
Přeplňovaná přímovstřiková šestnáctistovka 1,6 THP bude k dispozici ve dvou výkonových provedeních- 115 kW a později i 147 kW. Ten výkonnější bude mít i „drsněji“ odladěné výfukové potrubí, turbodmychadlo Twin-scroll s děleným vstupem výfukových plynů je zárukou okamžité reakce v jakýchkoliv otáčkách motoru.
Příznivci nafty mohou zvolit známý turbodiesel 2,0 HDi FAP s výkonem 120 kW, který díky svému točivému momentu 340 N.m. zaručí poměrně lehkému kupé úžasnou pružnost na vyšší stupně. 

Všechny motory budou standardně spojeny se šestistupňovým manuálem, slabší motor 1,6 THP 115 kW bude alternativně k dispozici i se šestistupňovou automatikou BVA6. 

Bohatá standardní výbava bude mimo jiné obsahovat třeba automatickou dvouzónovou klimatizaci, 4 airbagy, ESP, 18“ kola, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, parkovací senzory, tempomat, atd. Nadto lze navíc utrácet třeba za kožené čalounění, větší kola, karbonovou střechu či multimediální systém.

České ceny v korunách zatím nejsou známé, dle přepočtu z eur by měl slabší RCZ 1,6 THP 115 kW stát kolem 690 tisíc, s dieselem 2,0 HDi pak přibližně 750 tisíc. Ceny výkonnější verze 1,6 THP 147 kW ještě neznáme ani v eurech.


Nejdůležitější údaje:
1,6 THP (115 kW): 1598 ccm, 115 kW při 6000/min., 240 N.m. při 1400- 4500/min., 217 km/h, 0-100 km/h za 8,0 s., spotřeba 6,7 l/100 km. S aut. převodovkou: 213 km/h, 0-100 za 8,4 s., spotřeba 7,3 l/100 km.

1,6 THP (147 kW): 1598 ccm, 147 kW při 5500/min., 275 N.m. při 1700- 4500/min., 237 km/h, 0-100 km/h za 7,5 s., spotřeba 6,9 l/100 km.

2,0 HDi FAP: 1997 ccm, 120 kW při 3750/min., 340 N.m. při 2000- 3000/min., 220 km/h, 0-100 km/h za 8,2 s., spotřeba 5,3 l/100 km.

Marek Oborník, foto Peugeot

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série Fotografie k článku Peugeot RCZ: Francouzské „tétéčko“ jde do série
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!