Peugeot představil novou podobu interiérů i-Cockpit

vloženo

Francouzská automobilka představila svou vizi moderní kabiny vozu, přičemž při návrhu nového interiéru vycházela z úspěšných interiérů Peugeot i-Cockpit® použitých u modelů 208, 2008 a 308. Novinkou je například TFT displej místo analogových budíků před řidičem či zapojení všech smyslů řidiče pomocí zesilovače pocitů Amplify.

Peugeot představil novou podobu interiérů i-Cockpit

Řízení vozů Peugeot vždy přinášelo a stále přináší jedinečné zážitky. Zasloužily se o to zkušenosti značky a know-how v  oblastech konstrukce podvozku a jízdní stability vozu. Dynamické pocity za volantem i radost z řízení jsou na velmi vysoké úrovni. Inženýři značky Peugeot se již roky snaží potěšení z jízdy ještě zvýšit, a proto se zaměřili na práci na koncepci místa řidiče s  cílem dosáhnout dokonalého jízdního zážitku.

Tato snaha vedla ke vzniku  inovativního a elegantního místa řidiče. Důraz byl kladen na radost z řízení, schopnost rychlé reakce a koncentraci uživatele vozu. Peugeot i-Cockpit® se poprvé objevil v roce 2012 u  vozu Peugeot 208, později u modelů 2008 a 308. Tvoří jej několik základních prvků:

  • Kompaktní volant usnadňující ovladatelnost a násobící příjemný pocit z jízdy. Z řízení se tak stává zábava. Díky zúžení otevření paží se zmenšil rozsah pohybu, poloha při řízení je nyní uvolněnější a řidič může rychleji reagovat.
  • Vyvýšený přístrojový panel, na němž se shromažďují všechny potřebné informace v  ose zraku řidiče, který tak nemusí spouštět oči ze silnice a může se plně soustředit na jízdu. Tato ergonomická poloha, kterou umožňují kompaktní rozměry volantu, zvyšuje komfort řidiče a snižuje jeho únavu.
  • Velký dotykový displej, na němž jsou intuitivně rozmístěny všechny ovladače systémů zlepšujících komfort (rádio, klimatizace) a jež umožňuje manipulaci se všemi zařízeními a funkcemi ve voze: navigace, podpůrné prvky řízení, telefon, multimédia, nastavení parametrů vozu, atd.

Výsledkem je velice jednoduchá, moderní a technologická přístrojová deska. Specifičnost systému Peugeot i-Cockpit® zvyšuje i téměř úplná absence tlačítek spolu s výběrem vysoce kvalitních materiálů, které jsou dokonale zpracovány. Interiér vozu Peugeot je nyní okamžitě rozeznatelný a velmi atraktivní.

Nesporný obchodní úspěch

Peugeot i-Cockpit je výrazným a charakteristickým prvkem vozů značky Peugeot. Už 4 roky se používá u nejprodávanějších modelů značky:

  • Peugeot 208, který prošel nedávno faceliftem a jehož prodej v Evropě vzrostl v loňském roce o 10 %;
  • Peugeot 2008, jehož nová podoba byla představena na letošním ženevském autosalonu a který se od svého uvedení na trh v roce 2013 drží v Evropě ve svém segmentu mezi třemi nejprodávanějšími vozy;
  • Peugeot 308, celosvětový bestseller značky, který si v Evropě našel pevné místo mezi nejprodávanějšími vozy svého segmentu.

Celkově si vůz s charakteristickým uspořádáním interiéru Peugeot i-Cockpit zakoupilo od roku 2012 více než 2,2 milionů zákazníků a tento koncept se prosadil jako typický znak nejnovějších vozů Peugeot.

Značka chce ale jít dál a zkoumat nové možnosti působení na lidské smysly, aby řízení vozu Peugeot představovalo opravdu jedinečný a návykový zážitek. V souladu s tímto cílem představila loni v září novou prospektivní studii, inovativní koncepční vůz Peugeot Fractal. Uvnitř futuristických linií městského elektrického kupé se skrývá Peugeot i-Cockpit® v podobě, v níž klade důraz na zvuk a přináší inspirativní zážitek z řízení.

Peugeot i-Cockpit nové generace

Práce  vývojářů a designérů značky Peugeot vyústila v  koncepci zcela nové generace interiéru, který působí na všechny smysly členů posádky vozu. Využívají se přitom veškeré technologické novinky zvyšující komfort a bezpečnost.

Výsledek, odhalený minulý týden v Nanterre nedaleko Paříže před několika desítkami evropských novinářů, představuje model znázorňující přední část kabiny vozu. Dokonalé a zcela funkční dílo vzniklo v  designérském studiu značky Peugeot. Elegantní černý monolit je schránkou ukrývající dvoumístnou kabinu, palubní desku, středovou konzolu a vnitřní část dveří. Nový Peugeot i-Cockpit si zachoval všechny základní principy, ale získal zcela novou high-tech podobu.

Volant je ještě kompaktnější. Má nový tvar se dvěma ploškami, takže se lépe drží. Řidič má lepší výhled a větší prostor pro nohy.

Vyvýšená přístrojová deska v sobě ukrývá digitální panel futuristického vzhledu s vysokým rozlišením o průměru 12,3’’. Zcela na míru nastavitelný sdružený přístroj zobrazuje všechno, co si řidič přeje, přímo v jeho zorném poli. Vzhled každé konfigurace pozvedávají animace a přechody.

Velký dotykový 8“ displej umístěný uprostřed palubní desky používá kapacitní technologii pro větší praktičnost a rychlejší odezvu.

Vše doplňuje středová konzola propracovaného designu, do níž jsou zabudovány velmi elegantní chromované přepínače připomínající klapky klavíru. Přepínače okamžitě přilákají pohled řidiče. Jejich měkký a kovový povrch je velmi příjemný a vyzařuje z nich vysoká kvalita provedení. Tento pocit pokračuje i ve velmi moderní ergonomické řadicí páce, která se ovládá mírným tlakem.

Z celého interiéru vyzařuje kvalita a modernost, ať už je to design některých dílů z leštěného chromu, tvar sedadel obepínajících postavu, design dveřních panelů, smělý výběr materiálů, jako je melírovaná tkanina, nebo přesnost spojů. Interiér je velmi vydařený a vzbuzuje touhu usednout za volat a vydat se na cestu.

Tento nový koncept je pochopitelně kompatibilní s nejlepšími současnými technologiemi:

  • 3D navigace nabízející zejména informace o dopravě v reálném čase ze služby Tom Tom Traffic a možnost zobrazení navigace a uvádění trasy přímo na obrazovce přístroje;
  • Hands-free zařízení s hlasovým ovládáním, čtení a odesílání SMS zpráv s  automatickým ovládáním;
  • Výkonné a komplexní podpůrné systémy řízení (aktivní inteligentní tempomat / omezovač rychlosti, čidlo sledování dráhy vozu, Park Assist atd.);
  • Mobilní připojení používající funkci Mirror Screen a technologie Apple CarPlayTM, Mirrorlink® a Androïd Auto.

Vše doplňují technologie Peugeot zvyšující komfort a bezpečnost, jako jsou služby Peugeot Connect (SOS & Assistance), Start MyPeugeot[1], digitální dokumentace k vozu, ale také funkce, jako jsou Grip Control, Driver Sport Pack atd.

Zesilovač pocitů: i-Cockpit® Amplify

Pomocí tlačítka „Amplify“ se řidič i posádka přesune do nové, emotivní a stimulující dimenze. Vzhledem k tomu, že emoce jsou jednou z hlavních hodnot značky Peugeot, i-Cockpit® Amplify působí na několik smyslů současně a nabízí vynikající smyslový zážitek. Posádka má k dispozici dva režimy: „Boost“ určený pro dynamické řízení a „Relax“ pro klidnější řízení. Oba režimy lze nastavit na míru a liší se v určitých parametrech:

  • Barva a intenzita osvětlení ukrytého v panelech dveří, v palubní desce a konzole;
  • Barva informací uváděných na ukazatelích digitálního přístroji a dotykovém displeji;
  • Programy  pneumatických 8bodových masáží sedadel.

Atmosféru lze doplnit aktivací čichu za pomoci rozprašovače jemných vůní, které ladí se zvoleným režimem, a aktivací hmatu pomocí změn parametrů řízení prostřednictvím paketu Driver Sport, který působí na pevnost a přesnost řízení, kartografii pedálu akcelerátoru, reakční rychlost řazení a intenzitu zvuku motoru.

I-Cockpit Amplify působí na téměř všechny smyslu – zrak, sluch, čich, hmat – a radost řidiče a posádky povyšuje na novou úroveň, takže zážitek z řízení je skutečně jedinečný a nezapomenutelný.

Nový Peugeot i-Cockpit překračuje zažité hranice ve všech oblastech. Zvýšila se kvalita provedení, konektivita, intuitivnost řízení i vybavenost technologiemi. Zároveň se ale zintenzivnilo působení na emoce a osobní vyjádření. Nový Peugeot i-Cockpit je ztělesněním budoucnosti interiéru nových vozů Peugeot.


PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot představil novou podobu interiérů i-Cockpit Fotografie k článku Peugeot představil novou podobu interiérů i-Cockpit
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN