Peugeot L500 R HYbrid - koncept závodního vozu

vloženo

30. května 1916 vyhrál Peugeot L45, který řídil Dario Resta, legendární závod 500 mil Indianapolis. Jeho průměrná rychlost dosahovala 135 km/hod. O 100 let později vzdává Peugeot hold obdivuhodnému týmu „Charlatans“, který značce Peugeot přinesl v letech 1913–1919 na americkém okruhu Indy 500 tři krásná vítězství, a představuje futuristickou verzi závodního vozu: Peugeot L500 R HYbrid.

Peugeot L500 R HYbrid - koncept závodního vozu

Koncepční závodní vůz, který maximalizuje zážitek z řízení
Peugeot L500 R HYbrid může díky své nízko položené pozici již od prvních metrů ze sebe vydat celý svůj potenciál. Vůz vážící 1000 kg, je jen 1 metr vysoký a posazený na širokých kolech. Byl stvořen pro závody: zrychlení z 0 na 100 km zvládá za 2,5 vteřiny, 1000 m s pevným startem překoná za 19 vteřin. Hybridní benzínový pohon plug-in o výkonu 500 k, který vyvinuly týmy divize Peugeot Sport na základě pohonu vozu 308 R HYbrid, spojuje dva elektrické motory, jeden vepředu, druhý vzadu, a benzínový motor 270 k. Maximální točivý moment dosahuje 730 Nm. Linie karoserie vozu Peugeot L500 R HYbrid se klene od loga značky na masce chladiče a končí – jako připomínka na svého předchůdce – u aerodynamické zádi, kde se objevují světla ve tvaru tří lvích drápů, jež jsou charakteristické pro současný design značky Peugeot.

Zážitek z jízdy zintenzívněný díky futuristické vizi holografické kabiny Peugeot i-Cockpit
Peugeot L500 R HYbrid byl sestaven tak, aby vůz tvořil s pilotem jeden celek a zážitky za volantem byly co nejintenzivnější. Závodní vůz ukrývá uzavřenou kabinu pilota, která byla zkoncipována jako samostatná plovoucí kapsle zabudovaná v karoserii. Autoři vystavěli koncepční vůz kolem kabiny Peugeot i-Cockpit prezentované v  ultra-sportovní verzi s malým volantem a dvěma hologramy, které promítají informace řidiči prostřednictvím dvou diskobolů. Pro větší aerodynamiku přepracovaly týmy Peugeot původní dvoumístnou verzi vozu L45 na jednomístnou a zážitek z jízdy nabízejí virtuálnímu spolujezdci v reálném čase pomocí headsetu pro rozšířenou realitu. L500 R HYbrid je Peugeot spojující minulost, současnost a budoucnost. Kromě futuristického charakteru vozu a pocty jeho předchůdci zde nalezneme i principy typické pro design značky Peugeot, jako je přední světelný podpis nového SUV Peugeot 3008, ostře oddělený modrý a černý odstín karoserie odkazující na hybridní benzínový motor 500 k a na původní barvu vozu L45.

Koncepční závodní vůz vzdávající hold vítězstvím Peugeot v Indianopolis
Peugeot L500 R HYbrid vzdává hold vozu L45 a úspěchům značky v USA: Peugeot vyhrál třikrát závod 500 mil Indianapolis na druhé nejstarší závodní trati na světě. Model L45 (jako 4,5 litru) byl nástupcem vozu L76, který v roce 1912 vyvinul tým odvážných mladých jezdců, přezdívaných „Šarlatáni“ (francouzsky „Charlatans“). Od roku 1919 vyrobili řadu vozů, které poznamenaly novou éru v koncepci závodních motorů. L76 byl první automobil na světě, který zkombinoval čtyřválcový motor se 4 ventily na válec a 2 vačkovými hřídeli v hlavě, což z něj udělalo první moderní závodní vůz, který byl schopen vyvinout rychlost 190 km/hod!

Za volantem prvních závodních vozů Peugeot – L76, L57 a L3 L45 – zaznamenali „Šarlatáni“ úspěch na okruzích a závodech po celém světě. Jezdci Georges Boillot, Jules Goux a Paola Zuccarelli a inženýr Ernest Henry jsou i dnes synonymem pro inovace a odvahu. Tato americká epocha znamenala začátek seznamu vynikajících vítězství týmu Peugeot Sport v USA, na němž figurují i Ari Vatanen a Robby Unser, kteří vyhráli legendární závod Pikes Peak s vozem Peugeot 405 T16 (1988 a 1989), a Sébastien Loeb, který v tomto 20kilometrovém závodu na vrchol vytvořil v roce 2013 rekord v čase 8:13,878 za volantem vozu Peugeot 208 T16 Pikes Peak. Tento vítězný duch pro značku Peugeot typický a díky němu týmy vyrážejí dobývat vítězství, jako je tomu v případě Stéphana Peterhansela, který v letošním roce stál za velkým úspěchem značky Peugeot na Dakaru, kde navázal na čtyři po sobě jdoucí vítězství značky Peugeot z let 1987–1990.

„S vozem Peugeot L500 R HYbrid jsme chtěli vzdát hold krásnému dobrodružství, které značka Peugeot představovala na začátku století. S podporou tohoto ducha výkonnosti a inovací jsme chtěli nabídnout výraznou, elegantní a technologickou vizi budoucnost automobilového sportu by Peugeot,“ vysvětlil Matthias Hossann, manažer pro koncepční vozy a inovativní design značky Peugeot.


PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot L500 R HYbrid - koncept závodního vozu Fotografie k článku Peugeot L500 R HYbrid - koncept závodního vozu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer