Peugeot 5008 - jak jezdí po 105.000 km?

vloženo

Abychom netestovali stále jen nová auta, čas od času prověříme ojetinu, která za dobré peníze může v ideálním případě posloužit rodinným účelům. Dnes nám do oka padl Peugeot 5008 poháněný vznětovou šestnáctistovkou, který dokáže v případě potřeby převést až sedm osob. Jak je na tom po těžkých dvou letech provozu v autopůjčovně a se sto tisíci kilometry na hřbetě?

Peugeot 5008 - jak jezdí po 105.000 km? Peugeot 5008 - jak jezdí po 105.000 km?

Peugeot 5008 osobně řadím mezi velmi povedená francouzská auta. Na rodinné MPV jezdí velmi slušně a relativně komfortně (chová se spíše jako kombi, což je pochvala). Navíc v případě potřeby dokáže převést až sedm osob (pokud je tedy vybaven dvojicí sklopných sedadel v třetí řadě). Dvě samostatná sedadla se dala přiobjednat za rozumných 16.000 Kč.


Peugeot 5008 vychází z  modelu 308. V praxi je velmi prostorný, avšak někomu může vadit robustní tunel mezi předními sedadly. V druhé řadě sedadel nalezneme tři samostatná sedadla, která lze posouvat, sklápět a nastavovat u nich sklon opěradla. Všechna jsou vybavena úchyty ISOFIX. V praxi tak 5008 převeze 4 autosedačky. Tři se vejdou na druhou řadu sedadel a jedna na místo spolujezdce (je zde vypínatelný airbag i úchyty ISOFIX). Potěší rovněž zavazadelník, který v pětimístném uspořádání pojme v pohodě dvoje větší saně nebo dva dětské kočárky. Peugeot 5008 je tak praktickým vozem pro rodinné účely. Jediným slabším místem jsou odkládací prostory, kterých není příliš. Pokud bychom Peugeot 5008 porovnali s konkurencí, možná by někoho mohla mrzet absence bočních posuvných dveří, které jsou výrobně nákladnější avšak daleko praktičtější.

TIP: Prodej Peugeot 5008 r.v. 2010-2013

Zkoušený vůz poháněla vznětová šestnáctistovka e-HDI spojená s robotizovanou převodovku 2-Tronic. Samotný motor v reálném provozu stačí i při plném zatížení. O změnu rychlostních stupňů se stará manuální šestikvalt s elektronicky ovládanou spojkou, který v automatickém režimu řadí sám a v případě potřeby může řidič využít manuální režim, kde pomocí pádel za volantem může řadit. V obou režimech se převodovka chová vcelku svérázně. Za každých okolností řadí s malým cuknutím a francouzskou ležérností. První kilometry s 2-Tronicem Vám můžou přijít strašné, ale nakonec se s touto převodovou skříní naučíte žít a zvyknete si. Vůbec nejlépe se chová v manuálním režimu, kdy sami řadíte a vždy při změně rychlosti uvolníte nohu z plynového pedálu. V praxi se však převodovka v Peugeotu 5008 chovala o poznání lépe, než v dříve testovaném sesterském Citroënu Grand C4 Picasso. Oproti němu, je vidět, že koncern PSA zapracoval na kultivovanosti převodovky, která v Peugeotu 5008 řadí jistěji a ve vhodnější okamžik. Peugeot 5008 není vyloženě dravec, ale na dálnici se neztratí, a točivý moment 270 N.m zaručuje, že ani v prudších stoupáních nemusíte podřazovat jako šílení.

Deset dní strávených za volantem dva roky starého Peugeotu 5008 odhalilo několik nedostatků. Při vytočených kolech na nerovnostech se od přední nápravy ozývalo klepání, což mají na svědomí zřejmě opotřebované čepy. Ze středového panelu se na nerovnostech ozývaly drnčivé zvuky, čemuž se po 100 tisících ujetých kilometrech nevyhnou ani prémiové vozy. Průměrná spotřeba se po tisícovce ujetých kilometrů ustálila na hodnotě 6,2 l/100 km, jelikož vůz většinou jezdil v horách, kde nebylo nouzi o sníh a prokluz kol. U zatíženého vozu je pak nevýhodou (stejně jako u ostatních MPV) nižší světlá výška, která dělala na sněhu problém ve vyjetých kolejích. Řízení neobtěžuje, je poněkud vádní, přesto dovede základní informace od předních kol přenést k řidiči (o namrzlé vozovce se naštěstí dozvíte, což není u francouzských aut zrovna zvykem). Celkově vůz jezdil komfortně, při plném zatížení byl trochu těžší do zatáček (je znát přenos síly). Na dobrých silnicích je odladění příkladné, nejistota přichází až na sérii chování.

Extrémně skloněné čelní sklo umožňuje téměř panoramatický výhled, při odbočování vlevo však řidiči vadí zkosený levý přední sloupek. Výhled z vozu a přehlednost karoserie jsou ale na poměry této kategorie slušné. Ve městě přijdou vhod i plastové přední blatníky. Pozornost si zaslouží dodávaná automatická elektronická brzda s asistentem pro rozjezd do kopce. Velmi snadno si totiž zvyknete, že po vypnutí motoru do pozice 0 se auto samo zabrzdí (nehrozí tak, že se pak samo rozjede). Samotný rozjezd je pak naprosto bez problémů. Na rozdíl od konkurence není potřeba žádného přesně definovaného postupu, ale prostě zařadíte, překonáte mírný odpor a auto se samo odbrzdí.

Peugeot 5008 je na poměry vozů ze země galského kohouta vcelku spolehlivý. Podle Jakuba Marhoula z autopůjčovny Budget patří Peugeot 5008 k jednomu z nejlepších aut, co mají ve vozovém parku. Ani u jednoho exempláře zatím nemusely řešit žádnýzávažný problém. Na vůz navíc směřuje chvála v oblasti pořizovací ceny, úsporného motoru, solidní výbavy, jednoduchosti ovládání a poskytovaného komfortu. Pro správný chod je však nutné dodržovat servisní intervaly. Včas je nutné měnit olej, vzduchové filtry (po 30.000 km nebo dvou letech provozu), zapalovací svíčky (po 60.000 km) atd. Na Peugeot 5008 byla počátkem roku 2012 svolávací akce, při které se do zadních dveří doplňoval plastový kryt na elektromotorky stahování oken z důvodu možného zatékání. Někteří majitelé Peugeotů 5008 si stěžují na hlášku "Energy save mode", která se objevuje na displeji v kapličce za volantem. Pokud se tento text objeví, do nastartování nepustíte žádný elektrický spotřebič (nelze například stáhnout okénka nebo pustit autorádio). Text se podle všeho objevuje při odemčení vozu jen někdy a to bez příčiny (bez ohrožení stavu kapacity baterie). Hláška se klidně objeví po dlouhé jízdě u naprosto nové baterie, kdy by měla být navíc plně dobita.

(plusy)
nadčasový design
klid a atmosféra na palubě
dobrá variabilita
pozice za volantem a ergonomie
vcelku tichý, silný, agilní a úsporný motor
ceny základních i vyšších verzí, rozumná příplatková politika u nového vozu
poskytovaný komfort
slušná spolehlivost

(Mínusy)
umístění rezervy pod vozem, což je daní za třetí řadu sedadel
chování vozu na sérii nerovností
svérázná robotizovaná převodovka

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot 5008 - jak jezdí po 105.000 km? Fotografie k článku Peugeot 5008 - jak jezdí po 105.000 km? Fotografie k článku Peugeot 5008 - jak jezdí po 105.000 km? Fotografie k článku Peugeot 5008 - jak jezdí po 105.000 km? Fotografie k článku Peugeot 5008 - jak jezdí po 105.000 km? Fotografie k článku Peugeot 5008 - jak jezdí po 105.000 km? Fotografie k článku Peugeot 5008 - jak jezdí po 105.000 km? Fotografie k článku Peugeot 5008 - jak jezdí po 105.000 km? Fotografie k článku Peugeot 5008 - jak jezdí po 105.000 km? Fotografie k článku Peugeot 5008 - jak jezdí po 105.000 km? Fotografie k článku Peugeot 5008 - jak jezdí po 105.000 km? Fotografie k článku Peugeot 5008 - jak jezdí po 105.000 km? Fotografie k článku Peugeot 5008 - jak jezdí po 105.000 km? Fotografie k článku Peugeot 5008 - jak jezdí po 105.000 km? Fotografie k článku Peugeot 5008 - jak jezdí po 105.000 km? Fotografie k článku Peugeot 5008 - jak jezdí po 105.000 km? Fotografie k článku Peugeot 5008 - jak jezdí po 105.000 km? Fotografie k článku Peugeot 5008 - jak jezdí po 105.000 km? Fotografie k článku Peugeot 5008 - jak jezdí po 105.000 km?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy