Peugeot 408 není to, co si myslíme že je...

vloženo

Peugeot opět žongluje s čísly a uvádí na trh nový model 408. Na tak významný model trochu mdlá premiéra, pomyslel by si člověk zvyklý na vcelku odhadnutelnou chronologii označování jednotlivých generací peugeotů... Jenže on to pro evropský trh zas tak významný model nebude, je to totiž „pouze“ třistaosmička s kufrem- určená pro čínský trh...

Peugeot 408 není to, co si myslíme že je... Narozdíl od nás však Peugeot považuje označení za logické, neboť „číslice 4 má údajně souvislost s celkovými rozměry vozu (především jeho délkou 4,68 m) i jeho pozicí v segmentu rodinných sedanů vyšší střední třídy. 0 uprostřed je tradičním spojovacím článkem a ukazuje na příslušnost ke značce a číslice 8 vyjadřuje poslední generaci vozu“. V tom případě je ale záhadou, jak bude označen skutečný legitimní nástupce současného modelu 407...

Budiž tedy. Peugeot se chlubí tímto modelem určeným výhradně pro čínský trh a latinskoamerický trh záměrně, neboť zvláště v lačném a bezedném čínském trhu objevil netušený potenciál: Za 5 let působení prodal přes 410 000 automobilů, přičemž poslední meziroční nárůst činí dokonce 44 %!

Výrobu čtyřistaosmičky zajistí čínský partner v závodě s plánovanou roční kapacitou cca 100.000 vozů. Peugeot 408 se bude vyznačovat velmi prostorným interiérem, těžícím z nadprůměrného rozvoru náprav (2,71 metru- stejně jako u kombi 308 SW) i samotné vysoké stavby karosérie. I když jsou v Číně klasické sedany velmi oblíbené, není u nich objem zavazadelníku tak velkou prioritou jako třeba u nás. Jeho objem 481 litrů napovídá spíše o snaze zachovat důstojné proporce „naroubované“ zádě, což lze při vzpomínce na první generaci Renaultu Thalia pokládat za rozumné...

Vzhledem k mohutné výšce a proporcím musela být zvolena i odpovídající kola a to buď 16“ nebo 17“- v závislosti na výbavě i motorizaci. Specifické podmínky cílové země si vyžádaly instalaci tlustších bočních skel, které lépe izolují hluk a zajišťují posádce i v přeplněných ulicích dobrý akustický komfort.

Pohonem budou dva klasické atmosféricky plněné benzínové motory: Ten menší 1,6 16v dává výkon 80 kW při 5750/min a maximální točivý moment 147 N.m. při 4000/min.
Větší 2,0 16v je výkonově i technicky trochu zajímavější, neboť má variabilní časování sacích ventilů a hodnoty 108 kW při 6000/min a 200 N.m. při 4000/min.

Oba motory budou sériově pojeny s pětistupňovým manuálem, alternativně lze získat i už poněkud zastaralou čtyřstupňovou automatiku konvenční konstrukce.
Od nového Peugeotu 408 si výrobce slibuje další výrazné zvýšení prodejních objemů na čínském trhu v porovnání s rokem 2009.

-MO-

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot 408 není to, co si myslíme že je... Fotografie k článku Peugeot 408 není to, co si myslíme že je... Fotografie k článku Peugeot 408 není to, co si myslíme že je... Fotografie k článku Peugeot 408 není to, co si myslíme že je... Fotografie k článku Peugeot 408 není to, co si myslíme že je...
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)
06.01.2017
Nová auta jdou na dračku - přehled nejprodávanějších
05.01.2017
U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150
05.01.2017
Test: Alfa Romeo Giulietta – jak jezdí v dieselu s automatem?
04.01.2017
Nová Kia Picanto úplně odhalena, máme oficiální fotografie