Peugeot 408 není to, co si myslíme že je...

vloženo

Peugeot opět žongluje s čísly a uvádí na trh nový model 408. Na tak významný model trochu mdlá premiéra, pomyslel by si člověk zvyklý na vcelku odhadnutelnou chronologii označování jednotlivých generací peugeotů... Jenže on to pro evropský trh zas tak významný model nebude, je to totiž „pouze“ třistaosmička s kufrem- určená pro čínský trh...

Peugeot 408 není to, co si myslíme že je... Narozdíl od nás však Peugeot považuje označení za logické, neboť „číslice 4 má údajně souvislost s celkovými rozměry vozu (především jeho délkou 4,68 m) i jeho pozicí v segmentu rodinných sedanů vyšší střední třídy. 0 uprostřed je tradičním spojovacím článkem a ukazuje na příslušnost ke značce a číslice 8 vyjadřuje poslední generaci vozu“. V tom případě je ale záhadou, jak bude označen skutečný legitimní nástupce současného modelu 407...

Budiž tedy. Peugeot se chlubí tímto modelem určeným výhradně pro čínský trh a latinskoamerický trh záměrně, neboť zvláště v lačném a bezedném čínském trhu objevil netušený potenciál: Za 5 let působení prodal přes 410 000 automobilů, přičemž poslední meziroční nárůst činí dokonce 44 %!

Výrobu čtyřistaosmičky zajistí čínský partner v závodě s plánovanou roční kapacitou cca 100.000 vozů. Peugeot 408 se bude vyznačovat velmi prostorným interiérem, těžícím z nadprůměrného rozvoru náprav (2,71 metru- stejně jako u kombi 308 SW) i samotné vysoké stavby karosérie. I když jsou v Číně klasické sedany velmi oblíbené, není u nich objem zavazadelníku tak velkou prioritou jako třeba u nás. Jeho objem 481 litrů napovídá spíše o snaze zachovat důstojné proporce „naroubované“ zádě, což lze při vzpomínce na první generaci Renaultu Thalia pokládat za rozumné...

Vzhledem k mohutné výšce a proporcím musela být zvolena i odpovídající kola a to buď 16“ nebo 17“- v závislosti na výbavě i motorizaci. Specifické podmínky cílové země si vyžádaly instalaci tlustších bočních skel, které lépe izolují hluk a zajišťují posádce i v přeplněných ulicích dobrý akustický komfort.

Pohonem budou dva klasické atmosféricky plněné benzínové motory: Ten menší 1,6 16v dává výkon 80 kW při 5750/min a maximální točivý moment 147 N.m. při 4000/min.
Větší 2,0 16v je výkonově i technicky trochu zajímavější, neboť má variabilní časování sacích ventilů a hodnoty 108 kW při 6000/min a 200 N.m. při 4000/min.

Oba motory budou sériově pojeny s pětistupňovým manuálem, alternativně lze získat i už poněkud zastaralou čtyřstupňovou automatiku konvenční konstrukce.
Od nového Peugeotu 408 si výrobce slibuje další výrazné zvýšení prodejních objemů na čínském trhu v porovnání s rokem 2009.

-MO-

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot 408 není to, co si myslíme že je... Fotografie k článku Peugeot 408 není to, co si myslíme že je... Fotografie k článku Peugeot 408 není to, co si myslíme že je... Fotografie k článku Peugeot 408 není to, co si myslíme že je... Fotografie k článku Peugeot 408 není to, co si myslíme že je...
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.03.2017
Autodrom Most se potýká s existenčními problémy, mohou za to radní města Mostu!
29.03.2017
Škoda Vision E - předobraz elektrického a autonomního Kodiaqu Coupé?
27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq