Peugeot 408 není to, co si myslíme že je...

vloženo

Peugeot opět žongluje s čísly a uvádí na trh nový model 408. Na tak významný model trochu mdlá premiéra, pomyslel by si člověk zvyklý na vcelku odhadnutelnou chronologii označování jednotlivých generací peugeotů... Jenže on to pro evropský trh zas tak významný model nebude, je to totiž „pouze“ třistaosmička s kufrem- určená pro čínský trh...

Peugeot 408 není to, co si myslíme že je... Peugeot 408 není to, co si myslíme že je...

Narozdíl od nás však Peugeot považuje označení za logické, neboť „číslice 4 má údajně souvislost s celkovými rozměry vozu (především jeho délkou 4,68 m) i jeho pozicí v segmentu rodinných sedanů vyšší střední třídy. 0 uprostřed je tradičním spojovacím článkem a ukazuje na příslušnost ke značce a číslice 8 vyjadřuje poslední generaci vozu“. V tom případě je ale záhadou, jak bude označen skutečný legitimní nástupce současného modelu 407...


Budiž tedy. Peugeot se chlubí tímto modelem určeným výhradně pro čínský trh a latinskoamerický trh záměrně, neboť zvláště v lačném a bezedném čínském trhu objevil netušený potenciál: Za 5 let působení prodal přes 410 000 automobilů, přičemž poslední meziroční nárůst činí dokonce 44 %!

Výrobu čtyřistaosmičky zajistí čínský partner v závodě s plánovanou roční kapacitou cca 100.000 vozů. Peugeot 408 se bude vyznačovat velmi prostorným interiérem, těžícím z nadprůměrného rozvoru náprav (2,71 metru- stejně jako u kombi 308 SW) i samotné vysoké stavby karosérie. I když jsou v Číně klasické sedany velmi oblíbené, není u nich objem zavazadelníku tak velkou prioritou jako třeba u nás. Jeho objem 481 litrů napovídá spíše o snaze zachovat důstojné proporce „naroubované“ zádě, což lze při vzpomínce na první generaci Renaultu Thalia pokládat za rozumné...

Vzhledem k mohutné výšce a proporcím musela být zvolena i odpovídající kola a to buď 16“ nebo 17“- v závislosti na výbavě i motorizaci. Specifické podmínky cílové země si vyžádaly instalaci tlustších bočních skel, které lépe izolují hluk a zajišťují posádce i v přeplněných ulicích dobrý akustický komfort.

Pohonem budou dva klasické atmosféricky plněné benzínové motory: Ten menší 1,6 16v dává výkon 80 kW při 5750/min a maximální točivý moment 147 N.m. při 4000/min.
Větší 2,0 16v je výkonově i technicky trochu zajímavější, neboť má variabilní časování sacích ventilů a hodnoty 108 kW při 6000/min a 200 N.m. při 4000/min.

Oba motory budou sériově pojeny s pětistupňovým manuálem, alternativně lze získat i už poněkud zastaralou čtyřstupňovou automatiku konvenční konstrukce.
Od nového Peugeotu 408 si výrobce slibuje další výrazné zvýšení prodejních objemů na čínském trhu v porovnání s rokem 2009.

-MO-

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot 408 není to, co si myslíme že je... Fotografie k článku Peugeot 408 není to, co si myslíme že je... Fotografie k článku Peugeot 408 není to, co si myslíme že je... Fotografie k článku Peugeot 408 není to, co si myslíme že je... Fotografie k článku Peugeot 408 není to, co si myslíme že je...
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport