Peugeot 408 není to, co si myslíme že je...

vloženo

Peugeot opět žongluje s čísly a uvádí na trh nový model 408. Na tak významný model trochu mdlá premiéra, pomyslel by si člověk zvyklý na vcelku odhadnutelnou chronologii označování jednotlivých generací peugeotů... Jenže on to pro evropský trh zas tak významný model nebude, je to totiž „pouze“ třistaosmička s kufrem- určená pro čínský trh...

Peugeot 408 není to, co si myslíme že je... Peugeot 408 není to, co si myslíme že je...

Narozdíl od nás však Peugeot považuje označení za logické, neboť „číslice 4 má údajně souvislost s celkovými rozměry vozu (především jeho délkou 4,68 m) i jeho pozicí v segmentu rodinných sedanů vyšší střední třídy. 0 uprostřed je tradičním spojovacím článkem a ukazuje na příslušnost ke značce a číslice 8 vyjadřuje poslední generaci vozu“. V tom případě je ale záhadou, jak bude označen skutečný legitimní nástupce současného modelu 407...


Budiž tedy. Peugeot se chlubí tímto modelem určeným výhradně pro čínský trh a latinskoamerický trh záměrně, neboť zvláště v lačném a bezedném čínském trhu objevil netušený potenciál: Za 5 let působení prodal přes 410 000 automobilů, přičemž poslední meziroční nárůst činí dokonce 44 %!

Výrobu čtyřistaosmičky zajistí čínský partner v závodě s plánovanou roční kapacitou cca 100.000 vozů. Peugeot 408 se bude vyznačovat velmi prostorným interiérem, těžícím z nadprůměrného rozvoru náprav (2,71 metru- stejně jako u kombi 308 SW) i samotné vysoké stavby karosérie. I když jsou v Číně klasické sedany velmi oblíbené, není u nich objem zavazadelníku tak velkou prioritou jako třeba u nás. Jeho objem 481 litrů napovídá spíše o snaze zachovat důstojné proporce „naroubované“ zádě, což lze při vzpomínce na první generaci Renaultu Thalia pokládat za rozumné...

Vzhledem k mohutné výšce a proporcím musela být zvolena i odpovídající kola a to buď 16“ nebo 17“- v závislosti na výbavě i motorizaci. Specifické podmínky cílové země si vyžádaly instalaci tlustších bočních skel, které lépe izolují hluk a zajišťují posádce i v přeplněných ulicích dobrý akustický komfort.

Pohonem budou dva klasické atmosféricky plněné benzínové motory: Ten menší 1,6 16v dává výkon 80 kW při 5750/min a maximální točivý moment 147 N.m. při 4000/min.
Větší 2,0 16v je výkonově i technicky trochu zajímavější, neboť má variabilní časování sacích ventilů a hodnoty 108 kW při 6000/min a 200 N.m. při 4000/min.

Oba motory budou sériově pojeny s pětistupňovým manuálem, alternativně lze získat i už poněkud zastaralou čtyřstupňovou automatiku konvenční konstrukce.
Od nového Peugeotu 408 si výrobce slibuje další výrazné zvýšení prodejních objemů na čínském trhu v porovnání s rokem 2009.

-MO-

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot 408 není to, co si myslíme že je... Fotografie k článku Peugeot 408 není to, co si myslíme že je... Fotografie k článku Peugeot 408 není to, co si myslíme že je... Fotografie k článku Peugeot 408 není to, co si myslíme že je... Fotografie k článku Peugeot 408 není to, co si myslíme že je...
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.06.2017
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 - odvěký hrdina
22.06.2017
Toyota Yaris nemusí být nudná - je tu nová edice Selection Gold
21.06.2017
Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu
20.06.2017
Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto
19.06.2017
Test: Škoda Octavia 1.8 TSI - čtyřoká volba rozumu
18.06.2017
Místo nové generace prošel Lexus CT 200h lehkou modernizací
17.06.2017
Volkswagen představil nové Polo, bude i GTI
16.06.2017
Malé SUV Hyundai Kona kompletně odhaleno, máme nové fotografie a informace
15.06.2017
BMW 330i - potomek atmosferických šestiválců
14.06.2017
Nástupce BMW 5 GT je tady, je to model 6 Gran Turismo
13.06.2017
Test ojetiny: Škoda Octavia Kombi RS 2.0 TSI - praktická ďáblice
12.06.2017
Volkswagen Arteon a jeho čtyři moderní vychytávky
10.06.2017
Kdo nejvíc škodí ovzduší: auto, letadlo, nebo sopka?
09.06.2017
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series - jen 500 ks, cena 7 mil. Kč
09.06.2017
Škoda Kodiaq 1.4 TSI 4x4 6MT - cestou do školky
08.06.2017
Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů
07.06.2017
Malý crossover Kia Stonic bude v prodeji ještě letos
06.06.2017
Škoda Octavia RS 245 - rychlík z Mladé Boleslavi se kompletně představuje
05.06.2017
Peugeot 308 po faceliftu - máme nové fotografie a informace
03.06.2017
BMW řady 8 zahubí řadu 6, bude i ostrá M8