Peugeot 408 není to, co si myslíme že je...

vloženo

Peugeot opět žongluje s čísly a uvádí na trh nový model 408. Na tak významný model trochu mdlá premiéra, pomyslel by si člověk zvyklý na vcelku odhadnutelnou chronologii označování jednotlivých generací peugeotů... Jenže on to pro evropský trh zas tak významný model nebude, je to totiž „pouze“ třistaosmička s kufrem- určená pro čínský trh...

Peugeot 408 není to, co si myslíme že je... Peugeot 408 není to, co si myslíme že je...

Narozdíl od nás však Peugeot považuje označení za logické, neboť „číslice 4 má údajně souvislost s celkovými rozměry vozu (především jeho délkou 4,68 m) i jeho pozicí v segmentu rodinných sedanů vyšší střední třídy. 0 uprostřed je tradičním spojovacím článkem a ukazuje na příslušnost ke značce a číslice 8 vyjadřuje poslední generaci vozu“. V tom případě je ale záhadou, jak bude označen skutečný legitimní nástupce současného modelu 407...


Budiž tedy. Peugeot se chlubí tímto modelem určeným výhradně pro čínský trh a latinskoamerický trh záměrně, neboť zvláště v lačném a bezedném čínském trhu objevil netušený potenciál: Za 5 let působení prodal přes 410 000 automobilů, přičemž poslední meziroční nárůst činí dokonce 44 %!

Výrobu čtyřistaosmičky zajistí čínský partner v závodě s plánovanou roční kapacitou cca 100.000 vozů. Peugeot 408 se bude vyznačovat velmi prostorným interiérem, těžícím z nadprůměrného rozvoru náprav (2,71 metru- stejně jako u kombi 308 SW) i samotné vysoké stavby karosérie. I když jsou v Číně klasické sedany velmi oblíbené, není u nich objem zavazadelníku tak velkou prioritou jako třeba u nás. Jeho objem 481 litrů napovídá spíše o snaze zachovat důstojné proporce „naroubované“ zádě, což lze při vzpomínce na první generaci Renaultu Thalia pokládat za rozumné...

Vzhledem k mohutné výšce a proporcím musela být zvolena i odpovídající kola a to buď 16“ nebo 17“- v závislosti na výbavě i motorizaci. Specifické podmínky cílové země si vyžádaly instalaci tlustších bočních skel, které lépe izolují hluk a zajišťují posádce i v přeplněných ulicích dobrý akustický komfort.

Pohonem budou dva klasické atmosféricky plněné benzínové motory: Ten menší 1,6 16v dává výkon 80 kW při 5750/min a maximální točivý moment 147 N.m. při 4000/min.
Větší 2,0 16v je výkonově i technicky trochu zajímavější, neboť má variabilní časování sacích ventilů a hodnoty 108 kW při 6000/min a 200 N.m. při 4000/min.

Oba motory budou sériově pojeny s pětistupňovým manuálem, alternativně lze získat i už poněkud zastaralou čtyřstupňovou automatiku konvenční konstrukce.
Od nového Peugeotu 408 si výrobce slibuje další výrazné zvýšení prodejních objemů na čínském trhu v porovnání s rokem 2009.

-MO-

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot 408 není to, co si myslíme že je... Fotografie k článku Peugeot 408 není to, co si myslíme že je... Fotografie k článku Peugeot 408 není to, co si myslíme že je... Fotografie k článku Peugeot 408 není to, co si myslíme že je... Fotografie k článku Peugeot 408 není to, co si myslíme že je...
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč