Peugeot 407 - model od roku 2004

vloženo

Nástupce Peugeotu 406 patří na trhu ojetých vozů mezi dvacítku nejžádanějších. Motoristé se totiž často nechají okouzlit jeho tvary a komfortem odpružení.

Peugeot 407 - model od roku 2004 Model 407 představila automobilka Peugeot v roce 2004 v provedení sedan a kombi pod označením SW. Na trh vůz vstoupil s trojicí zážehových čtyřválců, jedním šestiválcem a jedním turbodieselem 2.0 HDI.

Následující rok dostal i přeplňovaný vznětový agregát 1.6 HDI na jehož vývoji spolupracoval koncern PSA Peugeot Citroën s automobilkou Ford. Současně se však objevila také větší „há-dé-íčka“ o objemech 2,2 a 2,7 litru (šestiválec).

Rok 2006 přinesl odvozené kupé, pod jehož kapotu se dostaly dva zážehové a jeden vznětový motor. Obliby jako předchůdce - 406 Coupé ale tento model nedosáhl.

Faceliftem prošel vůz v roce 2008. Následující rok se už začalo hovořit o jeho nástupci.

Bariérovým testem Euro NCAP prošel Peugeot 407 v roce 2004. Zkoušku absolvovala verze sedan a byla úspěšná. Za bezpečnost posádky při nárazu si totiž automobil odnesl pět hvězdiček z pěti možných. Ochrana dětí cestujících v autosedačce byla ohodnocena čtveřicí hvězd z maximálních pěti a za ohleduplnost při střetu s chodcem dostala „čtyřistasedmička“ dvě hvězdičky ze čtyř možných.

Za volantem
Nejen karoserie je po stránce designu povedená, tvarově se vydařila i palubní deska. Odolnost vůči opotřebení ale není nejlepší. Často se už u vozů majících okolo 100 000 ujetých kilometrů objevují různé vůle – například na páčkách pod volantem.

Prostor pro posádku můžeme označit jen za dostatečný. Rozhodně najdete štědřejší vozy. Zavazadelník sedanu nabídne objem pouhých 410 litrů. Kombi disponuje 448 litry. U kombi lze otevřít celé páté dveře, nebo pouze zadní sklo.

Podvozek potěší komfortním naladěním. Držení jízdní stopy v zatáčkách a při vyhýbacím manévru je ale při nejlepším jen průměrné.

Zážehové motory platí za spolehlivější než diesely, někdy se však potýkají s vadnou řídicí elektronikou. Na trhu ojetin převažuje zájem o osmnáctistovku, tu ale mnohdy trápí zvýšená spotřeba oleje. Lepší volbu tedy představuje dvoulitr. Největší pozornosti se však těší turbodiesely HDI.

Doporučit můžeme dvoulitrová „há-dé-íčka“, která jsou ze vznětových pohonných jednotek nejspolehlivější. Silnější 2.2 HDI a 2.7 HDI nejsou tak často k vidění, občas je trápí turbo a nedosáhnou tak dobré spotřeby jako dvoulitry.

Ještě levněji umějí jezdit šestnáctistovky. Jde ale o hodně problematické agregáty. Nezřídka se potýkají s únikem oleje, trápí je vstřikovače a někdy i turbo. Všechny motory HDI pak zlobí podtlakový okruh.

Pohonné jednotky vybavené filtrem pevných částic FAP mohou mít potíže i s tímto zařízením. Repasovaný filtr lze sehnat za 10 000 Kč, je však třeba připočítat i aditivum, které FAP filtry používají pro zvýšení teploty při spalování zachycených sazí. Přijde asi na 4500 Kč a vystačí zhruba na 80 000 kilometrů jízdy. Pak se musí v autoservisu doplnit.

Časté závady
Podle statistik TÜV patří Peugeot 407 po stránce spolehlivosti k podprůměrným vozům. Mezi nejmladšími ve stáří 2 až 3 roky dokonce k nejhorším vůbec (123. místo ze 125 hodnocených).

Nejčastěji se mu vytýkají poruchy elektroinstalace (el. ovládání oken, centrálního zamykání atd.), vůle na přední nápravě či problémy s FAP filtry. Výjimku ale nepředstavuje ani únik převodového oleje nebo poruchy páček pod volantem. Nezřídka se objevují předčasně opotřebené dvouhmotové setrvačníky.

Motorizace
Zážehové motory: 1.8 16V/85 a 92 kW, 2.0 16V/100 a 103 kW, 2.2 16V/116 a 120 kW, 2.9 V6/155 kW.

Vznětové motory: 1.6 HDI/80 kW, 2.0 HDI/100 a 103 kW, 2.2 HDI/125 kW, 2.7 V6 HDI/150 kW.


Zobrazit celý článek

Autoweb.cz / foto: AUTOCAR - TICHÝ

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot 407 - model od roku 2004 Fotografie k článku Peugeot 407 - model od roku 2004 Fotografie k článku Peugeot 407 - model od roku 2004 Fotografie k článku Peugeot 407 - model od roku 2004 Fotografie k článku Peugeot 407 - model od roku 2004 Fotografie k článku Peugeot 407 - model od roku 2004 Fotografie k článku Peugeot 407 - model od roku 2004 Fotografie k článku Peugeot 407 - model od roku 2004 Fotografie k článku Peugeot 407 - model od roku 2004 Fotografie k článku Peugeot 407 - model od roku 2004 Fotografie k článku Peugeot 407 - model od roku 2004
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI