Peugeot 407 - model od roku 2004

vloženo

Nástupce Peugeotu 406 patří na trhu ojetých vozů mezi dvacítku nejžádanějších. Motoristé se totiž často nechají okouzlit jeho tvary a komfortem odpružení.

Peugeot 407 - model od roku 2004 Peugeot 407 - model od roku 2004

Model 407 představila automobilka Peugeot v roce 2004 v provedení sedan a kombi pod označením SW. Na trh vůz vstoupil s trojicí zážehových čtyřválců, jedním šestiválcem a jedním turbodieselem 2.0 HDI.


Následující rok dostal i přeplňovaný vznětový agregát 1.6 HDI na jehož vývoji spolupracoval koncern PSA Peugeot Citroën s automobilkou Ford. Současně se však objevila také větší „há-dé-íčka“ o objemech 2,2 a 2,7 litru (šestiválec).

Rok 2006 přinesl odvozené kupé, pod jehož kapotu se dostaly dva zážehové a jeden vznětový motor. Obliby jako předchůdce - 406 Coupé ale tento model nedosáhl.

Faceliftem prošel vůz v roce 2008. Následující rok se už začalo hovořit o jeho nástupci.

Bariérovým testem Euro NCAP prošel Peugeot 407 v roce 2004. Zkoušku absolvovala verze sedan a byla úspěšná. Za bezpečnost posádky při nárazu si totiž automobil odnesl pět hvězdiček z pěti možných. Ochrana dětí cestujících v autosedačce byla ohodnocena čtveřicí hvězd z maximálních pěti a za ohleduplnost při střetu s chodcem dostala „čtyřistasedmička“ dvě hvězdičky ze čtyř možných.

Za volantem
Nejen karoserie je po stránce designu povedená, tvarově se vydařila i palubní deska. Odolnost vůči opotřebení ale není nejlepší. Často se už u vozů majících okolo 100 000 ujetých kilometrů objevují různé vůle – například na páčkách pod volantem.

Prostor pro posádku můžeme označit jen za dostatečný. Rozhodně najdete štědřejší vozy. Zavazadelník sedanu nabídne objem pouhých 410 litrů. Kombi disponuje 448 litry. U kombi lze otevřít celé páté dveře, nebo pouze zadní sklo.

Podvozek potěší komfortním naladěním. Držení jízdní stopy v zatáčkách a při vyhýbacím manévru je ale při nejlepším jen průměrné.

Zážehové motory platí za spolehlivější než diesely, někdy se však potýkají s vadnou řídicí elektronikou. Na trhu ojetin převažuje zájem o osmnáctistovku, tu ale mnohdy trápí zvýšená spotřeba oleje. Lepší volbu tedy představuje dvoulitr. Největší pozornosti se však těší turbodiesely HDI.

Doporučit můžeme dvoulitrová „há-dé-íčka“, která jsou ze vznětových pohonných jednotek nejspolehlivější. Silnější 2.2 HDI a 2.7 HDI nejsou tak často k vidění, občas je trápí turbo a nedosáhnou tak dobré spotřeby jako dvoulitry.

Ještě levněji umějí jezdit šestnáctistovky. Jde ale o hodně problematické agregáty. Nezřídka se potýkají s únikem oleje, trápí je vstřikovače a někdy i turbo. Všechny motory HDI pak zlobí podtlakový okruh.

Pohonné jednotky vybavené filtrem pevných částic FAP mohou mít potíže i s tímto zařízením. Repasovaný filtr lze sehnat za 10 000 Kč, je však třeba připočítat i aditivum, které FAP filtry používají pro zvýšení teploty při spalování zachycených sazí. Přijde asi na 4500 Kč a vystačí zhruba na 80 000 kilometrů jízdy. Pak se musí v autoservisu doplnit.

Časté závady
Podle statistik TÜV patří Peugeot 407 po stránce spolehlivosti k podprůměrným vozům. Mezi nejmladšími ve stáří 2 až 3 roky dokonce k nejhorším vůbec (123. místo ze 125 hodnocených).

Nejčastěji se mu vytýkají poruchy elektroinstalace (el. ovládání oken, centrálního zamykání atd.), vůle na přední nápravě či problémy s FAP filtry. Výjimku ale nepředstavuje ani únik převodového oleje nebo poruchy páček pod volantem. Nezřídka se objevují předčasně opotřebené dvouhmotové setrvačníky.

Motorizace
Zážehové motory: 1.8 16V/85 a 92 kW, 2.0 16V/100 a 103 kW, 2.2 16V/116 a 120 kW, 2.9 V6/155 kW.

Vznětové motory: 1.6 HDI/80 kW, 2.0 HDI/100 a 103 kW, 2.2 HDI/125 kW, 2.7 V6 HDI/150 kW.


Zobrazit celý článek

Autoweb.cz / foto: AUTOCAR - TICHÝ

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot 407 - model od roku 2004 Fotografie k článku Peugeot 407 - model od roku 2004 Fotografie k článku Peugeot 407 - model od roku 2004 Fotografie k článku Peugeot 407 - model od roku 2004 Fotografie k článku Peugeot 407 - model od roku 2004 Fotografie k článku Peugeot 407 - model od roku 2004 Fotografie k článku Peugeot 407 - model od roku 2004 Fotografie k článku Peugeot 407 - model od roku 2004 Fotografie k článku Peugeot 407 - model od roku 2004 Fotografie k článku Peugeot 407 - model od roku 2004 Fotografie k článku Peugeot 407 - model od roku 2004
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč