Peugeot 4007 - Dvojnásobné jízdní potěšení

vloženo

Peugeot 4007, první kompaktní terénní vůz značky Peugeot s 5 nebo 7 místy, je velmi oceňován pro své dynamické schopnosti, které jsou založeny na účinných a výkonných motorech, inovativním integrálním převodu a podvozkových částech dosahujících jízdních kvalit na úrovni hatchbacků.

Peugeot 4007 - Dvojnásobné jízdní potěšení Peugeot 4007 - Dvojnásobné jízdní potěšení

Dual Clutch System (DCS)


Očekávání zákazníků této třídy vozů z pohledu multifunkčnosti a jízdního pohodlí se neustále zvyšují. Peugeot 4007 odpovídá na tyto požadavky nabídkou nové převodovky se špičkovou technologií Dual Clutch System.

Uvedená technologie spočívá v robotizaci řazení rychlostí u manuálního převodového ústrojí a v použití dvou spojek pro převod točivého momentu motoru. První spojka je umístěna na sudých stupních a druhá na lichých. Přesné elektronické řízení umožňuje předvídat změnu rychlosti a během několika desetin vteřiny hydraulicky sepne jednu ze dvou spojek, které fungují paralelně bez konvertoru točivého momentu.

Změna rychlosti trvá pouze několik desetin vteřiny, což s sebou přináší výjimečný jízdní komfort: rychlé řazení rychlostí, plynulost a jemnost bez citelných rázů. Ve zkratce - Dual Clutch System garantuje pohodlné řazení bez spojkového pedálu a současně zachovává dynamiku vozu vybaveného manuální převodovkou.

DCS se šesti převody

Robotizovaná převodovka vybraná pro model 4007 je šestistupňová, aby bylo možné co nejlépe využít výkony motoru 2.2 HDi FAP 115 kW (156 k), který tuto verzi pohání. Ze stejného důvodu byla upřednostněna technologie mokré spojky schopné převést velkorysý točivý moment tohoto pohonu (380 Nm při 2000 ot/min).

Multifunkční převodovku DCS lze ovládat dvěma způsoby: v plně automatickém režimu se dvěma programy (Drive nebo Sport) nebo v polo-automatickém (sekvenčním) pomocí ovladačů změny rychlostního stupně umístěných za volantem.
Podle potřeby tak řidič může kdykoliv přejít z jednoho režimu do druhého a zvolit si tak komfort řízení, který mu v danou chvíli nejlépe vyhovuje.

Podpora řízení

V prvé řadě může DCS nabídnout strategii adaptace při jízdě ve svahu. V závislosti na převýšení vozovky počítač povoluje vyšší či nižší brzdění motorem a zvyšuje komfort řízení. Stejně tak je tento model vybaven funkcí pomoc při rozjezdu ve svahu odvozené od ESP. Ta automaticky zabrzdí vůz na přibližně 2 vteřiny a usnadní tak řidiči rozjezd v prudkém kopci.

Dynamický a zodpovědný SUV

Motor 2.2 HDI FAP 115 kW (156 k) poslední generace, který pohání model 4007 ve spojení s převodovkou DCS6, je výsledkem strategie « downsizing » a vyniká svou vysokou ekologickou účinností.

Technologie Dual Clutch System tyto charakteristiky zachovává a verze 4007 2.2 HDI FAP 115 kW AUT 6 tak může představit mimořádně pozitivní energetickou bilanci v oblasti výkonnosti i uživatelské funkčnosti. Potvrzuje tím, že je možné najít harmonické spojení mezi dynamikou, automatismem i ekologickou efektivitou:

* 7,3 l/100 km v kombinovaném provozu
* 192 g/km CO2 v kombinovaném provozu


Design – ještě vyšší prestiž

Ušlechtilý vůz ladných linií, Peugeot 4007 2.2 HDI FAP 115 kW AUT 6, používá stylové prvky, které u SUV vozu značky Peugeot ještě více podtrhují aspekt kvality a prestiže.

Uvnitř vozu zdobí palubní desku i pásy v předních dveřích elegantní dvojité švy a ovladače výstupů vzduchu jsou v provedení chrom. Multifunkční obrazovka umístěná mezi dvěma ukazateli na palubní desce nabízí nový barevný grafický interface, který bylo možné použít díky využití LCD matice.

Z vnějšího pohledu se verze 4007 2.2 HDi AUT 6 odlišuje úpravou výstupu výfuku a dvojitou koncovkou.

Tento nový model, který byl poprvé představený na autosalonu ve Frankfurtu, bude od září 2009 uveden celkem ve 24 zemích světa.

Zdroj: peugeot.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot 4007 - Dvojnásobné jízdní potěšení Fotografie k článku Peugeot 4007 - Dvojnásobné jízdní potěšení
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob