Peugeot 4007 - Dvojnásobné jízdní potěšení

vloženo

Peugeot 4007, první kompaktní terénní vůz značky Peugeot s 5 nebo 7 místy, je velmi oceňován pro své dynamické schopnosti, které jsou založeny na účinných a výkonných motorech, inovativním integrálním převodu a podvozkových částech dosahujících jízdních kvalit na úrovni hatchbacků.

Peugeot 4007 - Dvojnásobné jízdní potěšení Peugeot 4007 - Dvojnásobné jízdní potěšení

Dual Clutch System (DCS)


Očekávání zákazníků této třídy vozů z pohledu multifunkčnosti a jízdního pohodlí se neustále zvyšují. Peugeot 4007 odpovídá na tyto požadavky nabídkou nové převodovky se špičkovou technologií Dual Clutch System.

Uvedená technologie spočívá v robotizaci řazení rychlostí u manuálního převodového ústrojí a v použití dvou spojek pro převod točivého momentu motoru. První spojka je umístěna na sudých stupních a druhá na lichých. Přesné elektronické řízení umožňuje předvídat změnu rychlosti a během několika desetin vteřiny hydraulicky sepne jednu ze dvou spojek, které fungují paralelně bez konvertoru točivého momentu.

Změna rychlosti trvá pouze několik desetin vteřiny, což s sebou přináší výjimečný jízdní komfort: rychlé řazení rychlostí, plynulost a jemnost bez citelných rázů. Ve zkratce - Dual Clutch System garantuje pohodlné řazení bez spojkového pedálu a současně zachovává dynamiku vozu vybaveného manuální převodovkou.

DCS se šesti převody

Robotizovaná převodovka vybraná pro model 4007 je šestistupňová, aby bylo možné co nejlépe využít výkony motoru 2.2 HDi FAP 115 kW (156 k), který tuto verzi pohání. Ze stejného důvodu byla upřednostněna technologie mokré spojky schopné převést velkorysý točivý moment tohoto pohonu (380 Nm při 2000 ot/min).

Multifunkční převodovku DCS lze ovládat dvěma způsoby: v plně automatickém režimu se dvěma programy (Drive nebo Sport) nebo v polo-automatickém (sekvenčním) pomocí ovladačů změny rychlostního stupně umístěných za volantem.
Podle potřeby tak řidič může kdykoliv přejít z jednoho režimu do druhého a zvolit si tak komfort řízení, který mu v danou chvíli nejlépe vyhovuje.

Podpora řízení

V prvé řadě může DCS nabídnout strategii adaptace při jízdě ve svahu. V závislosti na převýšení vozovky počítač povoluje vyšší či nižší brzdění motorem a zvyšuje komfort řízení. Stejně tak je tento model vybaven funkcí pomoc při rozjezdu ve svahu odvozené od ESP. Ta automaticky zabrzdí vůz na přibližně 2 vteřiny a usnadní tak řidiči rozjezd v prudkém kopci.

Dynamický a zodpovědný SUV

Motor 2.2 HDI FAP 115 kW (156 k) poslední generace, který pohání model 4007 ve spojení s převodovkou DCS6, je výsledkem strategie « downsizing » a vyniká svou vysokou ekologickou účinností.

Technologie Dual Clutch System tyto charakteristiky zachovává a verze 4007 2.2 HDI FAP 115 kW AUT 6 tak může představit mimořádně pozitivní energetickou bilanci v oblasti výkonnosti i uživatelské funkčnosti. Potvrzuje tím, že je možné najít harmonické spojení mezi dynamikou, automatismem i ekologickou efektivitou:

* 7,3 l/100 km v kombinovaném provozu
* 192 g/km CO2 v kombinovaném provozu


Design – ještě vyšší prestiž

Ušlechtilý vůz ladných linií, Peugeot 4007 2.2 HDI FAP 115 kW AUT 6, používá stylové prvky, které u SUV vozu značky Peugeot ještě více podtrhují aspekt kvality a prestiže.

Uvnitř vozu zdobí palubní desku i pásy v předních dveřích elegantní dvojité švy a ovladače výstupů vzduchu jsou v provedení chrom. Multifunkční obrazovka umístěná mezi dvěma ukazateli na palubní desce nabízí nový barevný grafický interface, který bylo možné použít díky využití LCD matice.

Z vnějšího pohledu se verze 4007 2.2 HDi AUT 6 odlišuje úpravou výstupu výfuku a dvojitou koncovkou.

Tento nový model, který byl poprvé představený na autosalonu ve Frankfurtu, bude od září 2009 uveden celkem ve 24 zemích světa.

Zdroj: peugeot.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot 4007 - Dvojnásobné jízdní potěšení Fotografie k článku Peugeot 4007 - Dvojnásobné jízdní potěšení
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.05.2017
Volkswagen Caddy TGI se chlubí dojezdem 610 km, resp. 760 km ve verzi Maxi
26.05.2017
Interiér Škody Karoq obrazem - podívejte se na vychytávky, které Ateca nemá
25.05.2017
Test: BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč