Peugeot 308 SW - podrobné představení a první jízdní dojmy

vloženo

S objemnými kombíky nižší střední třídy se poslední dobou roztrhl pytel. Po Škodě Octavii Combi a Hondě Civic Tourer přichází další hráč do party - Peugeot 308 SW, který nabízí objemný zavazadelní, moderní kokpit a nové motory. Největší novinkou je benzínová tříválcová dvanáctistovka, která nás mile překvapila.

Peugeot 308 SW - podrobné představení a první jízdní dojmy Čelní strana vozu Peugeot 308 SW je stejná jako u hatchbacku. Nechybí technologie Full LED (31 LED diod v každém světlometu), která je součástí sériové výbavy u vyšších úrovní. Z profilu působí Peugeot 308 ladně a štíhle. Oproti hatchbacku došlo k prodloužení rozvoru (+11 cm) a zadního převisu (+22 cm). Zadní světla přesahující stejně jako u hatchbacku na boky vozu a slouží jako neobvyklý světelný podpis ve tvaru C, který vytváří 42 opalescentních LED diod. Se třemi dalšími LED diodami v každém světlometu zajišťujícími funkci brzdových světel (ty jsou opatřena dokonce 48 LED diodami). Tento poznávací znak přímo odkazuje na vozy Peugeot 508 SW a 508 RXH.

Nový Peugeot 308 SW využívá stejně jako hatchback novou platformu EMP2 skupiny PSA. Tato „Efficient Modular Platform“ umožňuje značnou flexibilitu, zejména pokud jde o délku. Rozvor se oproti hatchbacku prodloužil o 11 cm, které byly využity výhradně ve prospěch prostornosti zadní části vozu, zejména pokud jde o prostor ve výši kolen, a objemu zavazadlového prostoru. Přístup k zadním sedadlům je optimalizován širším otevíráním zadních dveří a posunem zadní lavice o 29 mm dozadu. Novinka nabízí s délkou 4585 mm, šířkou 1804 mm a výškou 1471 mm ideální rozměry, splňující základní očekávání zákazníků tohoto segmentu kombi, zejména pokud jde o prostornost interiéru a objem zavazadlového prostoru.

Velkorysé rozměry vozu Peugeot 308 SW umožňují nabídnout v rámci segmentu jeden z nejobjemnějších zavazadlových prostorů na trhu. Jeho objem pod krytem dosahuje pozoruhodných 610 dm3. Pro snadné a intuitivní ovládání je nový Peugeot 308 SW sériově vybaven zadní lavicí „Magic Flat“. Tento systém umožňuje okamžité složení obou částí zadní lavice pomoci dvou ovladačů, které jsou snadno přístupné po stranách zavazadlového prostoru. Díky automatickému snížení zadní lavice vznikne plochá podlaha a celkový objem zavazadlového prostoru se zvětší na 1660 dm3.

Nový Peugeot 308 SW je pro pohodlnější a bezpečnější řízení vybaven řadou podpůrných prvků řízení. Stejně jako u hatchbacku je v nabídce příplatkové výbavy Driver Assistance Pack, který má v přední části zabudovaný radar, spojený s fungováním tří zařízení: Aktivní tempomat, Distant Alert a automatické nouzové brzdění. Pro komfort a bezpečnost posádky je sériově nebo za příplatek dodávána řada řada prvků příslušenství: systém sledování mrtvého úhlu, elektrická parkovací brzda, kamera pro snadné couvání využívající velký barevný displej, bezklíčový přístup do vozu a nastartování.

Pod kapotou je největší novinkou nový tříválcový benzínový motor s přeplňováním PureTech. Tříválec1.2 e-THP 130 PureTech je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou. Motor s vysokotlakým přímým vstřikováním (200 bar) opatřený turbodmychadlem nové generace s vysokou účinností nabízí vynikající jízdní vlastnosti, a to již od nejnižších otáček. S maximálním točivým momentem 230 Nm dosaženým při 1.750 ot/min tak vykazuje nejlepší kompromis mezi výkonem a točivým momentem při nízkých otáčkách na trhu. 95 % točivého momentu je navíc k dispozici mezi 1.500 a 3.500 ot/min, takže jeho využití je optimální za všech okolností.

BlueHDi je označení dieselových motorů, které již dnes splňují normu Euro6. Technologie BlueHDi, která jedinečně spojuje funkci SCR (selektivní katalytická redukce) a filtr pevných částic s aditivem, umožňuje snížit emise NOx (oxidy dusíku) až o 90 %, optimalizovat emise CO2 a spotřebu a zlikvidovat 99,9 % pevných částic. Verze 1.6 BlueHD 120 k s emisemi 85 g CO2/km představuje technologickou novinku, ve které se snoubí úspornost a vynikající výkony. Motor dosahuje výkonu 120 k, maximální točivý moment je 300 Nm při 1750 ot/min a motor vykazuje velmi nízkou spotřebu. Jde o nejdůležitější motor v nabídce poskytující obdivuhodně pohodlné řízení. Víceúčelový a výkonný motor nijak nesnižuje tažnou kapacitu vozu. Nový motor 2.0 BlueHDi 150 k v sobě spojuje vysoké výkony a velice nízké emise. Peugeot 308 SW nabízí maximální točivý moment 370 Nm při 2000 ot/min a velkou uživatelskou pružnost. Ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou dosahují maximální emise 99 g CO2/km.

Motor 2,0l BlueHDi 150 k může být také spojen s automatickou šestistupňovou převodovkou AISIN 3. generace. Tato nová automatická převodovka využívá technologii Quickshift umožňující rychlejší řazení a současně vynikající pružnost a vysokou úroveň uživatelského pohodlí. Cílem jejích tvůrců bylo rovněž výrazně snížit emise CO2. Rozdíl v emisích ve srovnání s manuální převodovkou byl snížen na 5 g CO2/km (v případě použití stejných pneumatik), tato verze dosahuje vynikající úrovně požitku z jízdy, spotřeby paliva a emisí.

A jak novinka jezdí? Ke krátkému svezení jsme si nejprve vybrali verzi poháněnou novým tříválcem 1.2 Puretech o výkonu 130 koní spojeném s šestirychlostní manuální převodovkou. Motor nás velmi mile překvapil vyváženým chodem a ochotou zrychlovat. Do ničeho jsme ho nemuseli příliš nutit a vůz celkově působil velmi agilně a lehce. Vše bylo příjemně sladěné a žádný větší nedostatek jsme během zhruba desetikilometrové jízdy nezaznamenali. Přesednutí do vozu poháněného vznětovým čtyřválcem 1.6 e-HDI rovněž s šestikvaltem přineslo úplně jiný pocit. Z lehkého a skvěle ovladatelného vozu se rázem stal dospělejší vůz, který působil robustněji a těžkopádněji. Již předem je jasné, že tříválec se hodí na kratší vzdálenosti, do měst a kratší vzdálenosti, kde si s ním dokážete užít i nějakou tu zábavu. Oproti tomu diesel nám přišel vhodnější na dálnice a delší trasy. Vyniká lepší stabilitou, ale do zatáček ho musíte trochu nutit. Podrobnější informace ohledně reálné spotřeby a dojmů přineseme v klasickém redakčním testu.

Na kolik nový Peugeot 308 SW přijde? Základní verze 1.2 PureTech 110 koní s manuální pětistupňovou převodovkou startuje s výbavou Access na 397.000 Kč, přičemž za vyšší výbavu Active zaplatíte 424.500 Kč. Silnější verze tříválce (130 koní) spojená s šestirychlostním manuálěm je pak dostupná od výbavy Active za cenu 441.500 Kč. Za automat připatíte 47.000 Kč. Pokud toužíte po silnějším benzínovém motoru, je jedinou volbou čtyřválec THP o výkonu 156 koní, který startuje na ceně 469.500 Kč. Nejlevnější diesel přijde zájemce na 422.000 Kč.

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot 308 SW - podrobné představení a první jízdní dojmy Fotografie k článku Peugeot 308 SW - podrobné představení a první jízdní dojmy Fotografie k článku Peugeot 308 SW - podrobné představení a první jízdní dojmy Fotografie k článku Peugeot 308 SW - podrobné představení a první jízdní dojmy Fotografie k článku Peugeot 308 SW - podrobné představení a první jízdní dojmy Fotografie k článku Peugeot 308 SW - podrobné představení a první jízdní dojmy Fotografie k článku Peugeot 308 SW - podrobné představení a první jízdní dojmy Fotografie k článku Peugeot 308 SW - podrobné představení a první jízdní dojmy Fotografie k článku Peugeot 308 SW - podrobné představení a první jízdní dojmy Fotografie k článku Peugeot 308 SW - podrobné představení a první jízdní dojmy Fotografie k článku Peugeot 308 SW - podrobné představení a první jízdní dojmy Fotografie k článku Peugeot 308 SW - podrobné představení a první jízdní dojmy Fotografie k článku Peugeot 308 SW - podrobné představení a první jízdní dojmy Fotografie k článku Peugeot 308 SW - podrobné představení a první jízdní dojmy Fotografie k článku Peugeot 308 SW - podrobné představení a první jízdní dojmy
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!
07.02.2017
Nový Volkswagen Crafter konečně v prodeji